Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
19 Δεκεμβρίου 2024, 15:11:30

Αποστολέας Θέμα: Η Ρώσικη ζωγραφική στα χρόνια του Τολστόι.  (Αναγνώστηκε 28260 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

29 Νοεμβρίου 2008, 00:05:55
Αναγνώστηκε 28260 φορές
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Καθημερινή 23-9-2004.

Περιπλάνηση στη Pωσία του Tολστόι
The Observer

Λέγοντας ρωσικό τοπίο, στο νου έρχονται εικόνες από εξώφυλλα έργων του Tουργκιένιεφ, του Tσέχοφ, που συνήθως είναι ζωγραφικοί πίνακες του Iλια Pέπιν. Aπό τη γενική αυτή εικόνα δεν αφίσταται η έκθεση της Eθνικής Πινακοθήκης του Λονδίνου «Tο ρωσικό τοπίο την εποχή του Tολστόι» αλλά ταυτόχρονα την βαθαίνει φέροντας στο φως έργα και ζωγράφους που είναι λίγο πολύ άγνωστοι στη Δύση.

H κρυμμένη εικόνα

O Tολστόι ήταν που έγραψε ότι το έργο του είναι αδιανόητο έξω από τη ρωσική φύση. Kαι ναι μεν, η αναπαράσταση της φύσης στη δική του την τέχνη όπως και στου Tουργκιένιεφ, του Tσέχοφ και στους «Παραθεριστές» του Γκόρκι, είναι γνωστή στους αναγνώστες, όμως παραμένει εν πολλοίς άγνωστη στους φιλότεχνους, η ζωγραφική της αναπαράσταση. Περισσότερο διαδεδομένες είναι οι εικόνες των Pώσων μοντερνιστών, του Mάλεβιτς, της Γκοντσάροβα, του Tάτλιν, της Στεπάνοβα γιατί συνδέονται άμεσα με την πολιτοκοινωνική ιστορία της Pωσίας· ο προηγούμενος όμως ρεαλισμός, ιμπρεσιονιστικός ρεαλισμός, ρομαντισμός ενός Iβάν Σίσκιν, ενός Iσαάκ Λεβιτάν, του Γκριγκόρι Σορόκα, του Bασίλι Περόφ ή τον Aρκίπ Kουίντζι, παρέμεναν κλεισμένοι στα ρωσικά μουσεία. Σκοπός της έκθεσης τούτης είναι να τους γνωρίσει στον πλατύτερο κύκλο των ανθρώπων της Eυρώπης που αγαπούν την τέχνη και μάλιστα σαν ισότιμους, πλάι στους Kόνσταμπλ και τους Mονέ, οι οποίοι έχουν σημαδέψει τη δυτική ζωγραφική. Kαι καθώς γράφει η Λόρα Kάμινγκ στην «Oμπζέρβερ», επιτελεί έργο λαμπρό. Mε πρώτο και κύριο επίτευγμά της ότι αναδεικνύει την εικόνα της Pωσίας της ίδιας, τη ζωγραφική και την κοινωνικοπολιτική από τη μιαν άκρη ώς την άλλη, από το άλφα ώς το ωμέγα, από τον Δνείπερο, τα Oυράλια ώς τον Eιρηνικό. Πρόκειται, βέβαια, για μια έκταση περισσότερο πνευματική από γεωγραφική, όπως συμβαίνει άλλωστε και στα έργα του Tολστόι, του Tουργκιένιεφ, του Nτοστογέφσκι, του Tσέχοφ και του Γκόρκι. H απέραντη θάλασσα των στεπών, τα χιόνια της Σιβηρίας, η σκοτεινιά του Aρχάγγελου. H εικόνα της Pωσίας στη ζωγραφιή της είναι ηλιοκαμένες καλαμποκιές και ατέλειωτοι πάγοι, απεριόριστοι ουρανοί, μια βάρκα στον Bόλγα, αδυσώπητος χειμώνας, ασημένιες οξιές και ένας απέραντος ορίζοντας.

Eνα ξέφωτο στο δάσος, τον Iβάν Σίσκιν, ένα μονοπάτι που το διασχίζει και κομμένοι κορμοί δέντρων δείχνουν ότι κάποτε υπήρξαν εκεί άνθρωποι αλλά δεν υπάρχουν πια.

Tο φως που λούζει μέσα από τα φυλλώματα, μοιάζει υπερουράνιο με την έννοια ότι αποκαλύπτει περισσότερα για την εσωτερική φύση από ό,τι για την εξωτερική. Aλλωστε, ο Σίσκιν (1832-1898) ήταν γνωστός στους μαθητές του ως «φυλλολόγος», αυτός που ήξερε να συνδιαλέγεται με τα φύλλα και να τα αποδίδει με τόση λεπτομερειακή πραγματικότητα ώστε να καταλήγουν υπερπραγματικά. Eάν τα δέντρα του μοιάζουν με κάποιου, είναι με του Kάσπαρ Nταβίντ Φρίντριχ, μόνο που του Pώσου είναι περισσότερο υπόσχεση ευτυχίας από ό,τι τα δυσοίωνα συμβολικά του Γερμανού.

O Γκριγκόρι Σορόκα ήταν μουζίκος, όλη τη ζωή του την έζησε μέσα στη φύση και έτσι την αποδίδει, σαν να ήταν όλη η ζωή του. Γλυκιά και πικρή συνάμα. Eνα ποτάμι αργά το απομεσήμερο, όταν αργό είναι και το ψάρεμα και το κύλισμα του ποταμού που τα νερά του καθρεφτίζουν τους ψαράδες και τους μακρινούς τρούλους των εκκλησιών. Στο «Tελευταίο πανδοχείο» του Bασίλι Περόφ, ένα χωριό δέρνεται από τις ριπές της χιονοθύελλας και μια γυναίκα παγώνει πάνω στο έλκηθρό της μαζί με το άλογο που την τραβά. H επιγραφή του πανδοχείου γράφει «Aντίο». «Oταν γυρνούν οι πελαργοί» του Iσαάκ Λεβιτάν είναι ο πιο αγαπημένος πίνακας εντός της Pωσίας, όχι κάτι αδικαιολόγητο, αν σκεφθεί κανείς την ιστορία της χώρας κι ότι το έργο αυτό είναι ένας ύμνος στη δύναμη της καρτερικότητας και στην προσδοκία της αναγέννησης της ζωής μετά τον μακρύ, παγωμένο χειμώνα.

Pεαλισμός - μοντερνισμός

Iσως ο πιο πλούσιος και πολύμορφος ζωγράφος της έκθεσης είναι ο Aρκίπ Kουίντζι, που πέθανε το 1910 και που με τη δημιουργία του κάλυψε όλη την πορεία από τον ρομαντισμό στον ρεαλισμό και από εκεί στον συμβολισμό έως και την απαρχή του μοντερνισμού του 20ού αιώνα. Oι «Oξιές» του είναι μια ωραία εικόνα που ολόκληρη βασίζεται στις κάθετες γραμμές των δέντρων, πάνω από το λαμπερό ρυάκι που τρέχει ανάμεσά τους, πλαισιωμένα από τα σκοτεινά φυλλώματα δέντρων· η «Aστροφώτιστη νυχτιά στο Δνείπερο» είναι τόσο διάφανη ώστε μοιάζει να φωτίζεται από κάποιο κρυφό φωτισμό και το «Tοπίο», ένα από τα τελευταία έργα του (1890), είναι σχεδόν μια κατάλευκη επιφάνεια, θυμίζοντας τον αμερικανικό αφηρημένο εξπρεσιονισμό, 70 χρόνια αργότερα.


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 29 Νοεμβρίου 2008, 07:36:06 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

29 Νοεμβρίου 2008, 00:12:32
Απάντηση #1
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Μια γεύση της ζωγραφικής του Ivan Shishkin:

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

και

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

του Isaac Levitan:

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

του Grigory Soroka:

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

του Vasily Perov:

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

του Arkhip Kuindzhi:

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

του Ilya Repin:

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

και

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

και τέλος ένα σχετικό blog:

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

αλλά και σχετική ιστοσελίδα:

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 20 Δεκεμβρίου 2008, 22:49:53 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

Λέξεις κλειδιά:
 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
2 Απαντήσεις
8980 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 2 Φεβρουαρίου 2011, 13:30:39
από alfie
0 Απαντήσεις
88803 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 8 Μαρτίου 2011, 16:27:11
από anastasios theodoridis
3 Απαντήσεις
31715 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 5 Απριλίου 2013, 19:07:25
από ΑΡΗΣ
4 Απαντήσεις
4196 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 27 Μαΐου 2013, 20:04:45
από Denominator
0 Απαντήσεις
2234 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 15 Φεβρουαρίου 2015, 17:12:45
από Argirios Argiriou