Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
8 Νοεμβρίου 2024, 09:01:16

Αποστολέας Θέμα: Να θιγούν οι φοροδίαιτοι.  (Αναγνώστηκε 2127 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

8 Μαρτίου 2015, 22:05:12
Αναγνώστηκε 2127 φορές
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Καθημερινή, 08/03/2015.
του Στέφανου Μάνου.



Η πραγματικότητα, με τη βοήθεια των δανειστών της Ελλάδας, έφερε την κυβέρνηση στο γνωστό μονοπάτι των συνεχών διαπραγματεύσεων, στις οποίες επιδιώκει:

• Να μη θιγούν οι πελάτες του κόμματος. Να μη θιγούν δηλαδή όσοι τρέφονται και συντηρούνται με τους φόρους (θα τους ονομάζω εφεξής «οι φοροδίαιτοι») τους οποίους πληρώνουν όσοι ακόμη εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα.

• Την εξασφάλιση κάποιας οικονομικής ενίσχυσης από τους εταίρους μας.

Οι διαπραγματευτικές επιδιώξεις της σημερινής κυβέρνησης δεν διαφέρουν από εκείνες της προηγούμενης. Το στυλ έχει αλλάξει και η ένταση, αλλά το αφήγημα παραμένει το ίδιο.

Επιδιώκοντας να μη θίξουν τους φοροδίαιτους οι κυβερνήσεις Παπανδρέου και Σαμαρά οδήγησαν την Ελλάδα σε ύφεση και ανεργία. Επιδιώκοντας το ίδιο ο κ. Τσίπρας θα οδηγήσει και αυτός την Ελλάδα σε ύφεση και ανεργία. Πιο γρήγορα, όμως, λόγω αυξημένης έντασης.

Το τι πρέπει να γίνει πολλοί το έχουν πει. Δεν βρέθηκε όμως κανείς να το κάνει. Διότι, όπως σωστά είπε ο κ. Γιουνκέρ: «Ολοι ξέρουν τι πρέπει να γίνει, αλλά δεν ξέρουν πώς θα επανεκλεγούν αν το κάνουν». Οσες φορές προθυμοποιήθηκα να το κάνω εγώ (παλαιότερα με τους Ταύρους και πιο πρόσφατα με τη Δράση) αποκρούστηκα με πολλούς επαίνους από τον ελληνικό λαό.

ΠΑΣΟΚ, Ν.Δ. και ΣΥΡΙΖΑ επιδίωξαν να αντιμετωπίσουν την κρίση τραβώντας μια χοντρή κόκκινη γραμμή: «Δεν θα γίνουν απολύσεις, δεν θα θίξουμε τους φοροδίαιτους». Πιστεύω ακράδαντα ότι η κρίση δεν θα αντιμετωπιστεί αν δεν θιγούν οι φοροδίαιτοι. «Κάτι τέτοια λες και μόλις 1% σε ψηφίζει!». Πράγματι. Το 99%, όμως, που δεν με ψήφισε, σφάλλει. Απόδειξη η ύφεση και η ανεργία.

Πώς θα θιγούν οι φοροδίαιτοι;

• Με την άμεση κατάργηση κάθε περιττής κρατικής δαπάνης. Παράδειγμα: να μην ανοίξει τώρα η ΕΡΤ. Να συμπληρωθούν τα ανά τη χώρα κενά στο ΕΣΥ με ιατρούς και στα σχολεία με δάσκαλους και να απολυθούν όσοι περισσεύουν (περισσεύουν πολλοί).

• Με την κατάργηση των χαριστικών πρόωρων συντάξεων.

• Με την κατάργηση όλων των υπέρ τρίτων φόρων που αφαιρούν πόρους από πολλούς για χάρη λίγων. Οι φόροι υπέρ τρίτων αποδίδουν περίπου όσα ο ΕΝΦΙΑ και στην πλειονότητά τους ευνοούν τις συντάξεις προνομιούχων τάξεων.

• Με την άμεση καθιέρωση της συστηματικής αξιολόγησης των φοροδίαιτων (δημοσίων υπάλληλων και υπαλλήλων ΔΕΚΟ) και την απομάκρυνση όσων δεν πληρούν τις προϋποθέσεις απασχόλησής τους. Διότι οι φόροι είναι ιεροί και οι φοροδίαιτοι πρέπει να δικαιολογούν συνεχώς τους φόρους που καταναλίσκουν.

Η κατάργηση των περιττών κρατικών δαπανών θα διευκολύνει την ανάπτυξη. Διότι οι περιττοί φοροδίαιτοι, για να δικαιολογούν την ύπαρξή τους, δημιουργούν εμπόδια και περιπλοκές σε εκείνους που πληρώνουν, επιχειρούν και πληρώνουν φόρους.

Η Ελλάδα χρειάζεται παραγωγή και εξαγωγές. Χρειάζεται επενδύσεις. Ο,τι διευκολύνει την παραγωγή και τις εξαγωγές είναι καλό. Ο,τι τις εμποδίζει, κακό.

Η καθυστέρηση επιστροφής ΦΠΑ στις εξαγωγές είναι κακό. Να επιστρέφεται ο ΦΠΑ αμέσως. Ο έλεγχος μετά. Να καταργηθούν όλες οι κρατικές άδειες για εγκατάσταση σε βιομηχανική περιοχή. Να υπάρχει μία άδεια για το σύνολο της βιομηχανικής περιοχής και όχι επιμέρους άδειες για κάθε επιχείρηση. Τα δίκτυα (ηλεκτρικό, νερό, αποχέτευση, τηλεφωνία) να συνδέονται με τη βιομηχανική περιοχή και όχι με κάθε επιχείρηση χωριστά. Παραχώρηση μεγάλων καλλιεργήσιμων εκτάσεων του Δημοσίου για την ανάπτυξη εξαγωγικών καλλιεργειών. Παραχώρηση εκτάσεων του Δημοσίου για την εγκατάσταση ανεμογεννητριών, π.χ. Μακρόνησος. Προτεραιότητα σε ιδιωτικοποιήσεις υποδομών (αεροδρόμια, λιμάνια, σιδηροδρομικό δίκτυο, ενέργεια), διότι διευκολύνουν τις εξαγωγές και τον τουρισμό. Προτεραιότητα σε ΣΔΙΤ στα τουριστικά νησιά για νερό, αποχέτευση, ενέργεια και λιμάνια.

Το ασφαλιστικό είναι σε αδιέξοδο. Οι συντάξεις είναι χαμηλές και οι εισφορές τόσο μεγάλες, ώστε να εξοντώνουν τη νόμιμη επιχειρηματική δράση. Πρότεινα μια σύνταξη (πληρωμένη από τον προϋπολογισμό) για όλους στα 67 ύψους 700 ευρώ τον μήνα με μηδέν εισφορές. Οποιος θέλει καλύτερη σύνταξη, θα πρέπει να φροντίσει γι’ αυτήν μόνος του. Να την πάρει όποτε θέλει και όπως θέλει, με δική του όμως επιλογή και ευθύνη. Το ζήτημα είναι εξαιρετικά περίπλοκο. Να μελετηθεί, αλλά μέσα σε 12 μήνες να έχουν ληφθεί αποφάσεις. Αν καταργηθούν οι εργοδοτικές εισφορές, θα ακολουθήσει τεράστιο άλμα ανταγωνιστικότητας και εξαγωγών.

Οι δήμοι πρέπει να χρηματοδοτούνται από τους δημότες που απολαμβάνουν τις υπηρεσίες τους. Η πηγή των πόρων της Αυτοδιοίκησης πρέπει να είναι οι δημότες (οι άμεσα ωφελούμενοι) και όχι όλοι οι φορολογούμενοι με διαμεσολάβηση του κράτους (ή του κόμματος). Ετσι, οι οικονομικά ανεύθυνοι δήμοι θα γίνουν υπόλογοι στους δημότες και άρα υπεύθυνοι. Από την ώρα που οι δήμοι θα είναι υπεύθυνοι για τη χρηματοδότησή τους, θα καταβάλλουν προσπάθειες να προσελκύσουν επενδύσεις που αυξάνουν τα έσοδά τους και μειώνουν την επιβάρυνση των δημοτών. Για παράδειγμα, ανεμογεννήτριες. Στα νησιά του Αιγαίου οι ανεμογεννήτριες μπορούν να καλύψουν όλες τις δαπάνες του δήμου και να μηδενίσουν τα ανταποδοτικά τέλη των δημοτών. Επειδή το κράτος θα απαλλαγεί από τη δαπάνη για τους δήμους μπορεί να καταργήσει ολοσχερώς τον ΕΝΦΙΑ (που αποδίδει όσα δίνει το κράτος στους δήμους).

Για να συνέλθουμε από την κρίση πρέπει να φύγουμε από την πεπατημένη, από όσα κάναμε μέχρι σήμερα. Χρειαζόμαστε άλλο αφήγημα. Σκεφτείτε τις αντιδράσεις αν, αντί για φανταχτερά πουκάμισα, κόκκινες ρίγες και δημιουργικά αμφίσημες προτάσεις, παρουσιάζαμε ένα πρόγραμμα σαν αυτό που σας περιέγραψα.

* Ο κ. Στέφανος Μάνος είναι πρώην υπουργός.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

8 Μαρτίου 2015, 22:13:53
Απάντηση #1
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Σχόλιο στο facebook, του Αρίστου Δοξιάδη για το παραπάνω άρθρο:

Αυτό το πρόγραμμα θα περνούσε αμέσως από το Eurogroup, θα απελευθέρωνε την χρηματοδότηση, και με αυτό μάλλον θα πετυχαίναμε να μειωθεί και ο στόχος για το πρωτογενές πλεόνασμα σε 1.5%. Το κυριότερο όμως: θα ήταν η αρχή μιας αναπτυξιακής πορείας, με την ανεργία να μειώνεται, τις εξαγωγές να αυξάνονται, και το ΑΕΠ να ανακάμπτει. Αντί για κάτι τέτοιο, έχουμε το σχέδιο για τις καλωδιωμένες νοικοκυρές, και τον πακτωλό φόρων από τον ιντερνετικό τζόγο.

Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

13 Μαρτίου 2015, 22:57:30
Απάντηση #2
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
09/03/2015
των Μάνθου Ντελή και Μιλτιάδη Μακρή.


Η ελληνική οικονομία είναι η μοναδική οικονομία της ευρωζώνης που επιβραδύνθηκε το τέταρτο τρίμηνο του 2014. Ο στόχος αυτού του σημειώματος είναι να τονίσει τις σημαντικότερες διαρθρωτικές αλλαγές που χρειάζεται η ελληνική οικονομία και οι οποίες δεν υλοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια. Η έμφαση δίνεται σε μεταρρυθμίσεις που έχουν ως στόχο την οικονομική ανάπτυξη και τη μείωση της ανεργίας. Το παρόν κείμενο είναι σκοπίμως σύντομο ώστε να τονιστούν οι συγκεκριμένες μεταρρυθμίσεις.

1. Απλό και σταθερό φορολογικό σύστημα για χρονική διάρκεια μεγαλύτερη του τρέχοντος πολιτικού κύκλου.

Ο σημερινός φορολογικός κώδικας είναι πολυδαίδαλος και δυσνόητος με αποτέλεσμα να δημιουργεί παράθυρα φοροδιαφυγής και σκιώδους οικονομίας. Προτείνουμε την εξολοκλήρου κατάργηση του υπάρχοντος φορολογικού κώδικα και τη σύνταξη εξαρχής ενός νέου σταθερού κώδικα που θα βασίζεται στις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές, όπως απλή κλιμακωτή φορολόγηση ενιαίου εισοδήματος με φορολογικές ελαφρύνσεις για τα μεσαία εισοδήματα και για μακροχρόνιες αποταμιεύσεις, με σκοπό την τόνωση της επιχειρηματικότητας και την τόνωση της προσφοράς εργασίας. Προτείνουμε την παράλληλη θέσπιση ενός σταθερού τέλους ακινήτων στη βάση μίας απλής κλίμακας που θα αποφασίζεται και εφαρμόζεται από τους δήμους. Οι τελευταίοι θα είναι και οι τελικοί αποδέκτες των εσόδων από αυτά τα τέλη. Τα έσοδα θα γίνουν η βασική πηγή χρηματοδότησης των τοπικών υπηρεσιών και θα αντικαταστήσουν τις σχετικές κρατικές επιχορηγήσεις των δήμων. Με αυτόν τον τρόπο θα τονωθεί η διαφάνεια χρήσης φορολογικών εσόδων, και θα αλληλοσυνδεθούν η αξία ακινήτων, το ύψος των φόρων επί της ακίνητης περιουσίας και η ποιότητα της παροχής υπηρεσιών από την τοπική αυτοδιοίκηση.

2. Μείωση της παραοικονομίας και της φοροδιαφυγής

Σε συνάρτηση με τις προτεινόμενες αλλαγές στο φορολογικό σύστημα, προτείνουμε τη δημιουργία πλαισίου για την άμεση προσαρμογή σε πληρωμές άνευ μετρητών (ηλεκτρονικές συναλλαγές), ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τους ελεύθερους επαγγελματίες. Με τον τρόπο αυτό θα καταβάλλεται ο ΦΠΑ απευθείας στο κράτος μέσω του τραπεζικού συστήματος και θα συσχετίζονται οι φόροι στις επιχειρήσεις και του εισοδήματος φυσικών προσώπων με το ύψος των συναλλαγών ώστε να διευκολύνονται οι φορολογικοί έλεγχοι. Προτείνουμε επίσης την κατάργηση της φυσικής παρουσίας των πολιτών στις εφορίες με την απλοποίηση των διαδικασιών και την εκπόνηση περιουσιολογίου. Ο ελεγκτής καθίσταται ποινικά υπεύθυνος σε περίπτωση ύπαρξης μη ταυτοποιημένης παρανομίας κατά τη στιγμή του ελέγχου. Τέλος, πρέπει να ολοκληρωθεί η μετάβαση της φορολογικής διοίκησης στην ψηφιακή εποχή με σκοπό τη διεξαγωγή φορολογικών ελέγχων ψηφιακά με την παράλληλη θέσπιση υψηλών, αλλά αναλογικών, ποινών για παραπτώματα φοροδιαφυγής.

3. Δημόσια διοίκηση

Η διοίκηση του δικαστικού σώματος οφείλει να απελευθερωθεί από την κυβερνητική εξουσία, η οποία όμως θα διατηρεί τον έλεγχο για τη σύντομη εκδίκαση των υποθέσεων. Προτείνουμε οι ανεξάρτητες αρχές και τα ιδρύματα ερευνών να εκλέγουν τους επικεφαλής τους μέσα από ανοιχτή διαδικασία με θητεία και το ίδιο να ισχύει για τους γενικούς γραμματείς των υπουργείων. Προτείνουμε επίσης (ως πολύ σημαντικό μέτρο) τη θέσπιση της θητείας για οποιαδήποτε πολιτική, συνδικαλιστική και άλλη εκλόγιμη θέση. Η πρότασή μας είναι για δύο πλήρεις τετραετίες για πρωθυπουργό και τρεις για κατώτερες εκλόγιμες θέσεις, με αποκλεισμό εκλογής σε οποιαδήποτε άλλη θέση μετά το τέλος της θητείας.

4. Κλειστά επαγγέλματα και νομοθεσία για τη δημιουργία επιχειρήσεων και για τη δόμηση

Όλα τα κλειστά επαγγέλματα με εξαίρεση αυτά για τα οποία συντρέχουν περιβαλλοντικοί λόγοι ανοίγουν και ελαχιστοποιούνται οι συνδρομές σε άδειες άσκησης επαγγέλματος. Όλες οι νομοθεσίες για τη δημιουργία νέων επιχειρήσεων απλοποιούνται και όλοι οι νόμοι για περιθώρια κέρδους καταργούνται ώστε η χώρα να καταστεί από τις πιο φιλικές προς την επενδυτικότητα παγκοσμίως. Απλοποιούνται οι νόμοι περί δόμησης με συμμετοχή μόνο της πολεοδομίας, επιταχύνεται η διαδικασία εκπόνησης του κτηματολογίου, αλλά και ενισχύονται οι ελεγκτικοί μηχανισμοί για τη διαπίστωση παρανομιών. Ο ελεγκτής καθίσταται ποινικά υπεύθυνος σε περίπτωση ύπαρξης μη ταυτοποιημένης παρανομίας κατά τη στιγμή του ελέγχου.

5. Τραπεζικό σύστημα

Πλήρης υιοθέτηση του συνόλου των προτάσεων της Βασιλείας ΙΙΙ το συντομότερο δυνατό. Η ΤτΕ καθίσταται υπεύθυνη για την επεξήγηση των πολιτικών της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας για τα θέματα της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας. Μετά τη δημιουργία του ενιαίου εποπτικού μηχανισμού, ο βασικός ρόλος της ΤτΕ είναι η προστασία των καταναλωτών, η μείωση του ξεπλύματος μαύρου χρήματος και η διατήρηση ασφαλούς συστήματος πληρωμών. Συνεπώς η ΤτΕ οφείλει να είναι πρωτοπόρος δύναμη στους τομείς της μείωσης της σκιώδους οικονομίας μέσω της σωστής διαχείρισης του συστήματος πληρωμών και να οφείλει να ενημερώνει το κοινό σε τακτά χρονικά διαστήματα για τις δράσεις της προς αυτή την κατεύθυνση και τα αποτελέσματα.

6. Πανεπιστημιακή εκπαίδευση

Αυστηρή αξιολόγηση των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων στη βάση του δίπτυχου ποιότητα έρευνας (με βάση τις δημοσιεύσεις σε διεθνώς αναγνωρισμένα περιοδικά με κριτές και την απορρόφηση ερευνητικών κονδυλίων) και διδασκαλία (ερωτηματολόγια φοιτητών). Σύνδεση της αξιολόγησης στη βάση των παραπάνω με τη χρηματοδότηση των ιδρυμάτων. Πλήρης ανεξαρτητοποίηση των επιστημονικών και λειτουργικών αποφάσεων των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων για το πώς θα διαχειριστούν αυτή τη χρηματοδότηση, ιδιαίτερα στους τομείς των προσλήψεων, της μισθοδοσίας του διδακτικού προσωπικού, των προγραμμάτων σπουδών και των λειτουργικών τους αποφάσεων, και των αποφάσεων σύνδεσης με την αγορά. Σε περίπτωση ύπαρξης ζημιών στον προϋπολογισμό των πανεπιστημίων, τα ίδια τα ιδρύματα είναι υπεύθυνα για την κάλυψή τους (π.χ. από τα επόμενα έτη χρήσης ή από εξεύρεση κονδυλίων από τις αγορές).


Ο Μάνθος Ντελής είναι Τακτικός Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Surrey της Μεγάλης Βρετανίας, Κάτοχος της Έδρας στη Χρηματοοικονομική και Τραπεζική

O Μιλτιάδης Μακρής είναι Τακτικός Καθηγητής Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο του Southampton της Μεγάλης Βρετανίας


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

Λέξεις κλειδιά: ιδέες μεταρρυθμίσεις