Γενικά > Γενική συζήτηση

Ιατρικός πληθωρισμός μύθος ή πραγματικότητα ;

<< < (16/26) > >>

Αρχίατρος:
Απλά βάζοντας εξετασεις για την άδεια άσκησης επάγγελματος (θα επαναστατήσουν φυσικά οι Ιατρικές Σχολές για τις οποίες η απόκτηση πτυχίου Ιατρικής ισοδυναμεί και με άδεια άσκησης επαγγέλματος) αποκλείεις απ το σύστημα και διάφορους απίθανους, μεγάλης ηλικίας τύπους, οι οποίοι εσχάτως περιδιαβαίνουν τα Περιφερειακά Ιατρεία ανά την επικράτεια με πτυχία από κάτι απίθανα μέρη τα οποία με δυσκολία βρίσκεις στον χάρτη της πρώην ΕΣΣΔ, και οι οποίοι έχουν αποκτήσει στην χώρα τους ΚΑΙ Ειδικότητα και το αποκρύπτουν φυσικά προκειμένου να κάνουν στην Ελλάδα ξανά Ειδικότητα και αγροτικό !

Δεν πείθεις δλδ ότι ενδιαφέρεσαι (ως κράτος πάντα) για τους καλύτερους στην επιλογή ειδικεύομενων, ενώ την ίδια ώρα έχεις αφήσει τους κατοίκους της επαρχίας στο έλεος του οποιουδήποτε δηλώνει (χωρίς να ελεγχθεί) γιατρός. Είναι υποκρισία...

Επίσης να θυμίσω σε όσους θαυμάζουν το αμερικάνικο μοντέλο (το οποίο όντως έχει κορυφαία ποιοτικά στάνταρντς), εκτός της συνεχούς αξιολόγησης των ειδικεύομενων, έχει και εξετάσεις επαναπιστοποίησης των Ειδικών οι οποίοι διενεργουνται ανά 10ετία, δλδ μπορείς χαλαρά να χάσεις την άδεια άσκησης επαγγέλματος αν δεν ασχολείσαι καθόλου με το "άθλημα" και γνωρίζοντας πολλούς ΕΣΥτες θεωρώ ότι αν είχαμε και εδώ τέτοιες εξετάσεις θα έπεφτε πολύ γέλιο (και κλάμμα).

Εδώ υπάρχουν μάχιμες Ειδικότητες, αραχτοί σε Κ.Υ, μήνας μπαίνει-μήνας βγαίνει, λέτε όλοι αυτοί να ασχολούνται, προσωπικά ξέρω κόσμο που δεν έχει ανοίξει βιβλίο για δεκαετίες... :P

Αρχίατρος:

--- Παράθεση --- 220 λιγότερες θέσεις εισακτέων στην Ιατρική

19 Μαρτίου 2017 | 09:11 Docmed+

Συγκλονιστική επιστολή μαθήτριας στον υπουργό “παιδιάς γαβρόγλου”

Κύριε υπουργέ, κάνατε τις Πανελλήνιες εξετάσεις περισσότερο απάνθρωπες

Δεν έχει σημασία το όνομα μου. Σημασία έχει ότι προετοιμάζομαι εδώ και δύο περίπου χρόνια για να δώσω στην Ιατρική. Δέκα περίπου ώρες την ημέρα, σχολείο – φροντιστήριο – διάβασμα.

Δεν ξέρω τι σημαίνει Σαββατοκύριακο. Δεν έκανα διακοπές τα Χριστούγεννα, ούτε φέτος, ούτε και πέρσι. Δεν έκανα επίσης διακοπές πέρσι το Πάσχα και φυσικά δεν θα κάνω και αυτό το Πάσχα. Για καλοκαιρινές διακοπές το περσινό καλοκαίρι, με το ζόρι 20 ημέρες. Και δεν είμαι μόνο εγώ, αλλά  είναι και χιλιάδες άλλοι μαθητές.
Και εκεί που είμαστε στην τελική ευθεία, δυόμιση μόλις μήνες πριν τις Πανελλήνιες, και μαζεύουμε δυνάμεις και προσπαθούμε να έχουμε καλή ψυχολογία, μάθαμε ότι ο Υπουργός Παιδείας έκοψε 220 θέσεις εισακτέων στην Ιατρική.
Με άλλα λόγια μας λέει ότι θα έχουμε 20% λιγότερες πιθανότητες να πετύχουμε σε μία από τις Ιατρικές σχολές της χώρας. Και μας το λέει την τελευταία στιγμή. Και λέει μετά ότι φταίνε τα Πανεπιστήμια γιατί του το ζήτησαν λες και δεν μπορούσε να πει όχι αν δεν συμφωνούσε. Δεν φτάνει δηλαδή που μας τσακίζει, μας κοροϊδεύει κιόλας.
Μακάρι να μπορούσα να πάω στο γραφείο του και να του πω ότι μου έκοψε τα πόδια. Και των συμμαθητών μου και όλων των άλλων μαθητών σε όλη την Ελλάδα που είδαν ξαφνικά πως οι κόποι για επιτυχία πετάγονται στο καλάθι των αχρήστων. Όπως μου είπε ένας συμμαθητής μου όταν έμαθε τι έγινε «Πάει καλά; Αυτός που έλεγε ότι οι Πανελλήνιες είναι απάνθρωπες, τις έκανε  περισσότερο απάνθρωπες.»
Ενας άλλος συμμαθητής μου είπε ότι ο Υπουργός Παιδείας είναι Καθηγητής Πανεπιστημίου. Επεσα από τα σύννεφα. Είναι δυνατόν ένας άνθρωπος που είναι στην εκπαίδευση να φέρεται τόσο απάνθρωπα;
Μου είπαν επίσης ότι ο Υπουργός Παιδείας αύξησε τις θέσεις σε σχολές που για να μπεις χρειάζεσαι μέσο βαθμό 10 ή 11 ή 12 ή και λιγότερο. Δεν ξέρω γιατί το κάνει. Ξέρω όμως ότι με τιμωρεί γιατί προσπαθώ να πάρω 18.5 ή 19 και να μπω στην Ιατρική. Και με τιμωρεί διπλά γιατί το ανακοινώνει 2 μήνες πριν ξεκινήσουμε τις πανελλήνιες.
Δεν ξέρω αν έχει πια νόημα να προσπαθώ. Από τη μία τα κακά βιβλία και οι πολλές ώρες στο σχολείο και στο φροντιστήριο και από την άλλη η πίεση και το άγχος. Δεν έχω ζωή έφηβης, είμαι περισσότερο ένα ρομπότ. Το χειρότερο είναι ότι νοιώθω ότι δεν μας υπολογίζουν. Χίλιες φορές να είχα αποφασίσει να πάω στο εξωτερικό για σπουδές. Ή να σπουδάσω κάτι που δεν χρειάζεται υψηλούς βαθμούς για να μπεις στο Πανεπιστήμιο.
Πιστεύω ότι πρέπει να πάρει πίσω την απόφαση του. Να μας αφήσει ήρεμους να τελειώσουμε την προσπάθεια μας.
--- Τέλος παράθεσης ---
Πηγή: Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να σχολιάζουμε τα γραφόμενα μιας 19χρονης, αλλά αυτά προφανώς αντανακλούν τις απόψεις των γονιών της, οπότε δείτε πόσο στρεβλό είναι:

- να θεωρεί πολύς κόσμος τις σπουδές Ιατρικής ΔΙΚΑΙΩΜΑ και όχι προνόμιο.

- να πληρώνει τις σπουδές του ο φορολογούμενος, την πλέον ακριβή εκπαίδευση και για ιατρικό προσωπικό που προφανώς ΔΕΝ χρειάζεται η χώρα.

- να πληθωρίζεται ο ιατρικός χώρος, έτσι ώστε να πηγαίνει ο άνεργος ιατρός σε Κλινικές, κατασκηνώσεις, ινστιτούτα αδυνατίσματος, αποτρίχωσης κτλ. με αμοιβή 1000άρικο ή ακόμα λιγότερο.

Η έμμεση απειλή περί "σπουδών στο εξωτερικό" (στην Ανατολική Ευρώπη προφανώς) δεν αφορά κανέναν άλλον πέραν απ΄τους γονείς της που θα τις χρηματοδοτήσουν.

Αξίζει ένα ΜΠΡΑΒΟ στον υπουργό Παιδείας για αυτή την αναμενόμενη κίνηση.
Έπρεπε να είχε γίνει χρόνια τώρα.

Αδαμάντιος Σκούφαλος:

--- Παράθεση ---Συγκλονιστική επιστολή μαθήτριας στον υπουργό “παιδιάς γαβρόγλου”
--- Τέλος παράθεσης ---
Ορθογραφικό λάθος ή κάτι θέλει να πει ο ποιητής;


--- Παράθεση ---Από τη μία τα κακά βιβλία και οι πολλές ώρες στο σχολείο και στο φροντιστήριο και από την άλλη η πίεση και το άγχος. Δεν έχω ζωή έφηβης, είμαι περισσότερο ένα ρομπότ.
--- Τέλος παράθεσης ---
Αφού αποδέχθηκε τη "ρομποτοποίησή" της μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα και το σύστημα πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση γιατί διαμαρτύρεται; Τα ρομπότ δεν διαμαρτύρονται.


--- Παράθεση ---Μου είπαν επίσης ότι ο Υπουργός Παιδείας αύξησε τις θέσεις σε σχολές που για να μπεις χρειάζεσαι μέσο βαθμό 10 ή 11 ή 12 ή και λιγότερο. Δεν ξέρω γιατί το κάνει. Ξέρω όμως ότι με τιμωρεί γιατί προσπαθώ να πάρω 18.5 ή 19 και να μπω στην Ιατρική.
--- Τέλος παράθεσης ---
Γιατί δεν χρειάζεται να γίνουν όλοι οι "καλοί" μαθητές γιατροί, δικηγόροι, αρχιτέκτονες, πολιτικοί μηχανικοί σ' αυτή τη χώρα.


--- Παράθεση ---Χίλιες φορές να είχα αποφασίσει να πάω στο εξωτερικό για σπουδές. Ή να σπουδάσω κάτι που δεν χρειάζεται υψηλούς βαθμούς για να μπεις στο Πανεπιστήμιο.
--- Τέλος παράθεσης ---
Τι σε εμποδίζει να σπουδάσεις κάτι που δεν χρειάζεται υψηλούς βαθμούς για να μπεις στο Πανεπιστήμιο; Οι εξετάσεις είναι μπροστά σου. Δεν είναι αργά. Το ίδιο και η προοπτική σπουδών στο εξωτερικό. (Άλλωστε και Ιατρική να σπουδάσεις στην Ελλάδα -ή να σε σπουδάσει η Ελλάδα σε μία γενικότερη προοπτική- πάλι στο εξωτερικό θα καταλήξεις κατά 90%)

Το μόνο που θα συμφωνήσω είναι ο χρόνος ανακοίνωσης. Έπρεπε να γίνει στην αρχή της χρονιάς. Αν και η ίδια λέει ότι η προετοιμασία για την Ιατρική έχει αρχίσει εδώ και δύο χρόνια.

pzogr:
Σαν τελειόφοιτος της ιατρικής Αθηνών έχω ζήσει και την εμπειρία της προετοιμασίας και των εξετάσεων και της φοίτησης. Όλοι ξέραμε ότι οι φοιτητές ήταν περισσότεροι από όσους άντεχε η σχολή και βέβαια οι μεταγραφές ήταν η κύρια πληγή. Αν τα θυμάμαι καλά τότε έμπαιναν 220 "κανονικοί" και κάθε χρόνο τελείωναν x2 ή x3, που σημαίνει ότι στην πορεία φοίτησης οι μεταγραφές έδιναν και έπαιρναν. Βλαστάρια καθηγητών και όχι μόνο. 10 άτομα στο "πτώμα", 8-10 στις κλινικές ομάδες κτλ. Είναι φανερό ότι χρειάζεται μείωση και είναι φανερό και γιατί δεν έγινε τόσα χρόνια.

Να μην πω και για το κόστος αυτής της ιστορίας, που φαίνεται ότι κι εκεί γινόταν το σχετικό πάρτυ.

Ας μη δραματοποιούμε και την προετοιμασία τόσο. Ναι, υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός κι αν βάζουμε 500 στην Αθήνα κι άλλους τόσους σε κάθε επαρχιακή πόλη θα πέσει ο ανταγωνισμός... αλλά θα πέσει και το επίπεδο των νέων γιατρών και οι αμοιβές τους. Αυτό κυρίως θα έπρεπε να ενδιαφέρει έναν υποψήφιο φοιτητή πιστεύω. Κι επιπλέον το διάβασμα που χρειάζεται στις πανελλήνιες είναι ένα μικρό κλάσμα του διαβάσματος που χρειάζεται στην ίδια τη σχολή, οπότε το επιχείρημα είναι λίγο αδύνατο.

Gatekeeper:
Δυο κατηγοριές ανθρωπων σπουδάζουν Ιατρικη . Αυτοι που έχουν την ικανοτητα ( αριστευουν στις πανελληνιες ) και αυτοι που εχουν την δυνατοτητα ( δια της χρηματοδότησης των σπουδων τους στην αλλοδαπή).
Τα υπόλοιπα ειναι παραμυθια...   8)

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση