Eμβόλια: Δικαίωμα Επιλογής ή Ανάγκη Επιβολής;
Γράφει ο Ιωάννης Καβαλιώτης
Παιδίατρος - Λοιμωξιολόγος
Οι λοιμώξεις δεν έφυγαν. Οι λοιμώξεις επανέρχονται. Τα εμβόλια υπάρχουν. Ισοζύγιο υπάρχει;
Τα εμβόλια οφείλουν να είναι αποτελεσματικά, να προστατεύουν σε υψηλό βαθμό (πάνω από 85%), να οδηγούν σε ανοσία αγέλης. Για την τελευταία απαιτούνται ποσοστά εμβολιαστικής κάλυψης πάνω από 90%. Αν ισχύουν αυτά τότε ο μη εμβολιασμός, ή ο μερικός εμβολιασμός κάποιων, μπορεί να θέσει σε κίνδυνο μεγάλο μέρος του πληθυσμού, αν όχι όλο τον πληθυσμό, σε περίπτωση επιδημίας.
Οι πολιτικοί έχουν θέση σ ́ αυτή την υπόθεση; Αν εξαιρέσει κανείς το οικονομικό θέμα - που κι αυτό με κατάλληλες κινήσεις μπορεί να γίνει διαχειρίσιμο - έχει νόημα οι πολιτικοί να έχουν την τελική άποψη; Αρκετοί πολιτικοί υποστηρίζουν ότι το δικαίωμα επιλογής (θετικής ή αρνητικίής) δεν μπορεί να αφαιρεθεί από τους γονείς. Είναι το λεγόμενο δημοκρατικό δικαίωμα.
Είναι όμως έτσι; Θα έδινε κανείς στον γονιό το δικαίωμα να αποφασίζει αν το παιδί θα φορά ζώνη στο αυτοκίνητο ή αν μπορεί να χρησιμοποιεί όπλο (ακραία περίπτωση); Πρόσφατη είναι η επίθεση σε σχολείο. Μιλάμε φυσικά για Ελλάδα και όχι ΗΠΑ, όπου οι οπλοφορίες και οι επιθέσεις είναι συχνό φαινόμενο.
Ο εμβολιασμός είναι ένα ηθικό αγαθό, είναι ηθικό αναγκαιότητα διότι προστατεύει τα παιδιά από κάτι που δεν μπορούν μόνα τους να προστατευθούν και επιπλέον προστατεύει και τη λοιπή ανθρώπινη κοινότητα. Ας μην ξεχνάμε ότι άτομα που για διάφορους λόγους δεν μπορούν να εμβολιασθούν (πχ ανοσοκατασταλμένοι, μεταμοσχευμένοι, νεογνά κλπ) μπορούν να προστατευθούν εμμέσως, όταν το επίπεδο ανοσίας γύρω τους είναι υψηλό.
O εμβολιασμός είναι μια πράξη που μπορεί να προφυλάξει από θάνατο, νοσηλεία, οικονομικό κόστος, κλπ. Αυτό δεν πρέπει να είναι θέμα επιλογής. Πρέπει να είναι προαπαιτούμενο.
Όλοι οι γιατροί είναι αναγκαίο να κατανοήσουμε ότι οφείλουμε με κάθε τρόπο να θωρακίσουμε την κοινωνία. Αν ένα σκεύασμα είναι αποδεδειγμένα αποτελεσματικό, είναι δυσνόητη η αντίδραση σ ́αυτό.
Όταν θέτεις τον διπλανό σου σε κίνδυνο δεν είναι δεκτές αντιρρήσεις θρησκευτικές ή φιλοσοφικές. Μόνον λόγοι υγείας γίνονται δεκτοί για άρνηση εμβολιασμού.
Οι πολιτικοί που τυχόν αντιδρούν, θα πρέπει να αναρωτηθούν σε τι πιστεύουν: στη δημόσια υγεία ή στα ατομικά δικαιώματα;
Όταν μιλάμε για αρρώστιες, το δημόσιο συμφέρον πάντα υπερτερεί του ατομικού.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή
Είσοδος