Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
28 Νοεμβρίου 2024, 23:08:43

Αποστολέας Θέμα: Η γραφειοκρατία μετά από τον θάνατο ενός ανθρώπου.  (Αναγνώστηκε 10006 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

21 Νοεμβρίου 2015, 08:59:57
Αναγνώστηκε 10006 φορές
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Το παρακάτω άρθρο της δημοσιογράφου Σίσσυς Ακοκαλίδου, δημοσιεύτηκε στις 01/10/2015 στην Καβαλιώτικη εφημερίδα Νέα Εγνατία. Το αναδημοσιεύω γιατί περιγράφει με ανάγλυφο τρόπο την γραφειοκρατία που έπεται τον θάνατο ενός ανθρώπου στην χώρα μας, αλλά και γιατί προτείνει και ρεαλιστικές λύσεις.



Δεν είναι που χάνεις τον άνθρωπό σου, δεν σου μένει και χρόνος να θρηνήσεις την απώλειά του. Η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει κανείς μετά την απώλεια του συντρόφου του, με τον οποίο υπέβαλλε κοινή φορολογική δήλωση, διατηρούσε από κοινού διάφορα περιουσιακά στοιχεία, είναι τόσο δαιδαλώδης, που απαιτεί  ίσως και επί μήνες καθημερινό τρέξιμο από υπηρεσία σε υπηρεσία.
Αρχικά, θα πρέπει να  δηλώσεις το θάνατό του σε κάθε αρμόδια αρχή, να διακόψεις τη σύνταξή του, εφόσον έπαιρνε, να υποβάλλεις  αίτηση για συνταξιοδότηση, εφόσον την δικαιούσαι.  Μαζί με την αίτηση βέβαια  πρέπει να συνυποβάλλεις πολλά  δικαιολογητικά, όπως δημόσια έγγραφα, πιστοποιητικό μη διάλυσης γάμου, μη δημοσίευσης διαθήκης. Εφόσον υπάρχει διαθήκη, πρέπει να την αποποιηθούν οι άμεσοι κληρονόμοι. Στη συνέχεια να δηλώσεις στην εφορία ότι έχει επέλθει αλλαγή των περιουσιακών δεδομένων του θανόντα,  αφού  αυτά περιέρχονται την κατοχή των κληρονόμων του. Και αφού τελειώνεις με όλα τα διαδικαστικά και η πολιτεία είναι πλέον ενήμερη για τον θάνατο ενός πολίτη,  αρχίζεις με τις τράπεζες, καθότι πρέπει να νοικοκυρέψεις και τα οικονομικά σου, να τα βάλεις σε μια σειρά.
 Πιστωτικές κάρτες και δάνεια  που έφεραν ασφαλιστήριο συμβόλαιο, παύουν αυτοδίκαια,  εφόσον  η ασφαλιστική εταιρία, όπως απορρέει από το ασφαλιστήριο συμβόλαιο, αναλαμβάνει την κάλυψη του υπόλοιπου ποσού. Όταν όμως δεν έχουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο, το χρέος μεταφέρεται στους κληρονόμους, οι οποίοι πρέπει να καταβάλλουν ένα πάγιο ποσό για να ερευνήσει η τράπεζα το χαρτοφυλάκιο του θανόντα και να δει πώς μπορεί να μετατρέψει επί τα βελτίω τα ανοιχτό δάνειο ή την πιστωτική κάρτα του θανόντα. Για όλα τα παραπάνω απαιτούνται χρήματα για παράβολα κλπ, διαθέσιμος χρόνος και βέβαια αν αναθέσεις όλες αυτές τις εργασίες σε έναν δικηγόρο και αμοιβή δικηγόρου. Αν για παράδειγμα θέλεις να σιγουρευτείς ότι τα βεβαιωμένα ένσημα του θανόντα είναι περισσότερα, θα πρέπει να απευθυνθείς σε εργατολόγο για να διασταυρώσεις τα στοιχεία του ασφαλιστικού φορέα.
Τέλος, αν θέλεις να ολοκληρώσεις κάθε άλλη εργασία, ώστε να είσαι εντάξει με όλες τις υπηρεσίες, θα πρέπει να μεταβιβάσεις τους λογαριασμούς των ΔΕΚΟ στο δικό του όνομα, κάτι που επίσης απαιτεί τη συγκέντρωση πολλών δικαιολογητικών, κατά συνέπεια και άλλο χρόνο.
Γιατί τα σημείωσα όλα τα παραπάνω ,που είμαι βέβαιη  ότι ομοίως με εμένα τα βιώνουν καθημερινά πολλοί συμπολίτες μας; Επειδή πολύ απλά θέλω να τεκμηριώσω  ότι η ελληνική γραφειοκρατία συνεχίζει να υφίσταται σε τέτοιο βαθμό για δυο βασικούς λόγους. Ο πρώτος είναι ότι δεν υπάρχει ηλεκτρονικό σύστημα σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες, οπότε αυτόματα να καταγράφεται η όποια αλλαγή συμβαίνει στους πολίτες. Ενημερώνεται μόνον το Ληξιαρχείο του δήμου για τον θάνατο του πολίτη, όχι όμως και κάθε αρμόδια αρχή, οπότε σύζυγος και λοιποί κληρονόμοι  να καλούνται για τις όποιες μεταβολές και να ολοκληρώνεται η διαδικασία σε σύντομο χρόνο.  Ο δεύτερος λόγος είναι ότι δεν υπάρχει ένας ενιαίος κωδικός αναφοράς του κάθε πολίτη. Δεν καταλαβαίνω, γιατί δεν ακολουθείται η απλή διαδικασία πολλών  ευρωπαϊκών χωρών, όπου ο κάθε πολίτης αντί Αριθμού  ΔελτίουΤαυτότητας, ΑΜΚΑ, ΑΜΑ, ΑΦΜ  έχει έναν και μοναδικό κωδικό, ο οποίος χρησιμοποιείται ακόμη και ως τραπεζικός λογαριασμός.
Αν  το πρόταγμα των μνημονίων είναι οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις, γιατί η ελληνική πολιτεία δεν κάνει το πρώτο βήμα, καθιερώνοντας έναν και μόνον έναν κωδικό σε κάθε πολίτη, που θα είναι η αναφορά του και τη ταυτοποίησή του σε κάθε υπηρεσία του δημοσίου, των ΔΕΚΟ, αλλά και του ιδιωτικού τομέα. Πόσος χρόνος θα εξοικονομούνταν από τις καθημερινές συναλλαγές του πολίτη, αλλά και από τους υπαλλήλους του δημοσίου, αν πληκτρολογώντας έναν  αριθμό  διεκπεραιώνονταν όλες οι εργασίες που καθημερινά καλείται να διεκπεραιώσει ο καθένας μας...    
« Τελευταία τροποποίηση: 21 Νοεμβρίου 2015, 09:02:17 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

21 Νοεμβρίου 2015, 12:57:36
Απάντηση #1
Αποσυνδεδεμένος

Ορθοπαιδικός


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
...... γιατί η ελληνική πολιτεία δεν κάνει το πρώτο βήμα, καθιερώνοντας έναν και μόνον έναν κωδικό σε κάθε πολίτη, που θα είναι η αναφορά του και τη ταυτοποίησή του σε κάθε υπηρεσία του δημοσίου, των ΔΕΚΟ, αλλά και του ιδιωτικού τομέα. Πόσος χρόνος θα εξοικονομούνταν από τις καθημερινές συναλλαγές του πολίτη, αλλά και από τους υπαλλήλους του δημοσίου, αν πληκτρολογώντας έναν  αριθμό  διεκπεραιώνονταν όλες οι εργασίες που καθημερινά καλείται να διεκπεραιώσει ο καθένας μας...    
   Εύκολη η απάντηση. Το Ελληνικό Δημόσιο δεν θέλει τον εκσυχρονισμό. Φοβάται, όπως λίγο-πολύ όλοι, το μέλλον και παραμένει σταθερό στις παραδοσιακές αξίες. Το νέο πάντα κρύβε κινδύνους. Στην περίπτωση αυτή τι θα έκαναν οι (συχνα αρκετοί και υποεργαζόμενοι, βαρύθυμοι) υπάλληλοι όταν όλα γινόντουσαν με ένα κλικ; Το (γραφειοκρατικό) σύστημα έχει καθήκον και αυτοσκοπό να προφυλάξει τον εαυτό του (όπως κάθε οργανισμός).
   Βέβαια δεν είναι χαρακτηριστικό μόνο της Ελλάδας. Θυμάμαι επεισόδιο τουΔεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος που ο υπουργός (Paul Eddington) προτείνει κάτι καινοτόμο που θα απλοποιούσε τις εργασίες στο υπουργείο και ο ΓΓ (Nigel Hawthorne, γνήσιος κλασικός ΔΥ, που είναι και Sir...) διαμαρτύρεται γιατί θα καθιστούσε άχρηστα τμήματα του υπουργείου που είναι γεμάτα απο χρήσιμους ΔΥ. Και καταλήγει ο ίδιος ότι οι πολιτικοί είναι προσωρινοί αλλά οι ΔΥ μόνιμοι (εκεί και οι ΓΓ) και πρέπει να προστατεύουν το "σύστημα".

21 Νοεμβρίου 2015, 14:15:04
Απάντηση #2
Αποσυνδεδεμένος

Αδαμάντιος Σκούφαλος


Εμείς όμως βιώνουμε ακόμη τα επεισόδια του Yes Minister (1980 - 1984) για τη γραφειοκρατία, το 2015!

21 Νοεμβρίου 2015, 16:01:00
Απάντηση #3
Αποσυνδεδεμένος

Αρχίατρος

Επώνυμοι
Η γραφειοκρατία στην Ελλάδα δεν πρόκειται να μειωθεί για 2 βασικούς λόγους: λόγω της τεχνοφοβίας του μέσου Έλληνα, όπως κι για να διατηρούνται αργομισθίες.

Πήγα τις προάλλες στο Υπουργείο Συγκοινωνιων με το e-paravolo τυπωμένο κι αντί να με εξυπηρετήσουν μου ανέφεραν ότι αν είχα την απόδειξη απ΄την Τράπεζα θα εξυηρετούμουν ταχύτερα γιατί τώρα πρέπει να το... ελέγξουν !
Δλδ, σου λένε τράβα στην Τράπεζα, στήσου στην ουρά, απασχόλησε τον υπάλληλο, ώστε να στο τυπώσει στο χαρτί κι να έχουν απόδειξη ότι πλήρωσες !

Το θέμα μας δεν είναι μόνο το Δημόσιο που έχει υπάλληλους κάποιας ηλικίας που δεν ξέρουν (αρκετοί) ούτε υπολογιστή να χειρίζονται καλά-καλά.
Ακόμα κι οι (και καλά) ιδιωτικές Τράπεζες αρνούνται να εκσυγχρονιστούν.
Για την απλούστερη τραπεζική εργασία σου ζητούν ένα σωρό χαρτιά, γιατί αυτές είναι οι οδηγίες της Τραπέζης της Ελλάδος.

Καλό είναι να γνωρίζετε όμως ότι όλα αυτά αποτελούν ελληνικές πατέντες κι δεν ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ οδηγίες της ΕΚΤ. Ενημερωτικά, αυτή την στιγμή στην Γερμανία, όντας κάτοικος Γερμανίας ανοίγεις λογαριασμό απ΄το Ίντερνετ χωρίς καν να πας στο κατάστημα Τράπεζας κι η ταυτοποίηση που ζητάει ο νόμος γίνεται με... βιντεοκλήση, όπου σε βλέπουν, σε φωτογραφίζουν κι σου ζητούν να τους επιδείξεις ID.

Να αναφέρω κι εκ του πιεστηρίου που λένε, ότι η ΔΕΗ ξαναανοίγει τα καταστήματα που έκλεισε η προηγούμενη κυβέρνηση, κι μιας κι οι υπάλληλοι δεν περισσεύουν, μαντέψτε τι πρόκειται να επακολουθήσει ;
Διορισμοί βρε κουτά, να δώσουμε λεφτά στον κόσμο, "να κινηθεί η αγορά".  ;D

21 Νοεμβρίου 2015, 16:05:10
Απάντηση #4
Αποσυνδεδεμένος

Denominator

Moderator
Με την ηλεκτρονική συνταγογράφηση και την εφαρμογή ΑΤΛΑΣ θα μπορούσε να απλοποιηθεί πολύ η διαδικασία, τουλάχιστο στα βασικά αρχικά στάδια και να διασφαλιστεί η διαρροή πόρων (φάρμακα/εξετάσεις και κυρίως συντάξεις σε θανόντες):
Στάδιο 1ο: Ο γιατρός που εκδίδει το πιστοποιητικό θανάτου καταχωρεί τον ΑΜΚΑ του θανόντος στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση η οποία ενημερώνει το ΑΤΛΑΣ και επιτρέπει με τον τρόπο αυτό πρόσβαση των αρμοδίων στα επόμενα βήματα.
Στάδιο 2ο: Ο υπάλληλος του Ληξιαρχείου επιβεβαιώνει στο ΑΤΛΑΣ ότι εξέδωσε ληξιαρχική πράξη θανάτου στο όνομα του εν λόγω θανόντα και
Στάδιο 3ο: Ο υπάλληλος του ταμείου του θανόντα, με την προϋπόθεση ότι έχουν γίνει (ψηφιακά) τα βήματα 1 και 2, επιβεβαιώνει στον ΑΤΛΑΣ τη διακοπή ασφαλιστικής κάλυψης, σύνταξης κ.λ.π. και αντίδρομα το ΑΤΛΑΣ κλειδώνει αυτόματα τον ΑΜΚΑ του θανόντος στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση για να μην μπορεί να γραφεί πλέον τίποτε, αλλά και ούτε να εκτελεστεί ότι έχει μείνει από παλιές συνταγές και παραπεμπτικά.
Όλες οι υπόλοιπες γραφειοκρατικές διαδικασίες μπορούν να κουμπώσουν πάνω σε αυτόν τον κορμό.
Μελλοθάνατε ιατρέ, οι ασθενείς σου σε χαιρετούν.

21 Νοεμβρίου 2015, 18:07:50
Απάντηση #5
Αποσυνδεδεμένος

Αδαμάντιος Σκούφαλος


Παράθεση
Πήγα τις προάλλες στο Υπουργείο Συγκοινωνιων με το e-paravolo τυπωμένο κι αντί να με εξυπηρετήσουν μου ανέφεραν ότι αν είχα την απόδειξη απ΄την Τράπεζα θα εξυηρετούμουν ταχύτερα γιατί τώρα πρέπει να το... ελέγξουν !
Ξεφεύγω κάπως, αλλά επειδή αναφέρθηκε το Υπουργείο Συγκοινωνιών, να επισημάνω ότι τα τελευταία χρόνια, με επίσημη δικαιολογία την έλλειψη των πράσινων εντύπων για τις άδειες κυκλοφορίας, πληρώνουμε 70 ευρώ για έκδοση άδειας κυκλοφορίας και παίρνουμε ένα κωλόχαρτο κυριολεκτικά εκτυπωμένο από printer τεχνολογίας του 1990 ακίδας (dot matrix) με μελανοταινία που έχει να αλλαχτεί χρόνια, τα γράμματα και οι αριθμοί φαίνονται με το ζόρι και σε 2-3 χρόνια θα έχει ξεθωριάσει και δεν θα φαίνεται τίποτα κι έχει πάνω μια σφραγίδα ότι "το παρόν κωλόχαρτο υπέχει θέση εντύπου άδειας κυκλοφορίας βάσει της τάδε υπουργικής απόφασης..."
« Τελευταία τροποποίηση: 21 Νοεμβρίου 2015, 18:12:23 από Αδαμάντιος Σκούφαλος »

21 Νοεμβρίου 2015, 19:34:21
Απάντηση #6
Αποσυνδεδεμένος

Αρχίατρος

Επώνυμοι
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Ξεφεύγω κάπως, αλλά επειδή αναφέρθηκε το Υπουργείο Συγκοινωνιών, να επισημάνω ότι τα τελευταία χρόνια, με επίσημη δικαιολογία την έλλειψη των πράσινων εντύπων για τις άδειες κυκλοφορίας, πληρώνουμε 70 ευρώ για έκδοση άδειας κυκλοφορίας και παίρνουμε ένα κωλόχαρτο κυριολεκτικά εκτυπωμένο από printer τεχνολογίας του 1990 ακίδας (dot matrix) με μελανοταινία που έχει να αλλαχτεί χρόνια, τα γράμματα και οι αριθμοί φαίνονται με το ζόρι και σε 2-3 χρόνια θα έχει ξεθωριάσει και δεν θα φαίνεται τίποτα κι έχει πάνω μια σφραγίδα ότι "το παρόν κωλόχαρτο υπέχει θέση εντύπου άδειας κυκλοφορίας βάσει της τάδε υπουργικής απόφασης..."
Αυτό συμβαίνει απ΄το 2013 γιατί ακόμα δεν έχει ευδοκιμήσει ο διαγωνισμός του Υπουργείου για την επιλογή προμηθευτή. Εγώ να πω το άλλο.
Επειδή βρέθηκα πρόσφατα στην αντίστοιχη θέση κι ήθελα την νέα άδεια για ταξίδι στο εξωτερικό, ΕΧΟΥΝ ένα πολύ μικρό απόθεμα πράσινων εντύπων κι το δίνουν πολύ επιλεκτικά, σε επαγγελματίες όπως κι ιδιώτες που ταξιδεύουν εξωτερικό. Για τους τελευταίους ζητούν κάποιο αποδεικτικό, άλλοι πήγανε κρατήσεις ξενοδοχείων, εγώ πήγα την Πράσινη Κάρτα.

Ομιλούμε για τριτοκοσμικές καταστάσεις, αφού δεν έχουν τα χρήματα, γιατί δεν μας προτείνουν να πάμε σε ένα Τυπογραφείο που τις τυπώνει να τις αγοράσουμε (επιπλέον του παράβολου που πληρώνουμε) μόνοι μας, το κόστος είναι αστείο.
Ισχυρίζονται ότι έχουν ενημερώσει τις Αρχές των υπολοίπων κρατών, αλλά προσωπικά δεν ρίσκαρα να ταξιδέψω χωρίς το επίσημο πράσινο έντυπο στην Ευρώπη, αν κι συνήθως ζητάνε την Πράσινη Κάρτα της Ασφάλειας, φαντάζεστε να επιδείξετε αυτό το κ...λοχαρτο από εκτυπωτή dot matrix σε κάποιο αστυνομικό ένα βράδυ κάπου στην Ευρώπη σε συνηθισμένο έλεγχο κι να προσπαθείτε να του εξηγήσετε ότι το ελληνικό Υπουργείο Συγκοινωνιών εκδίδει αυτές τις άδειες πλέον ;
Θα γελάνε κι οι πέτρες !

Λέξεις κλειδιά:
 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
0 Απαντήσεις
5801 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 15 Μαρτίου 2011, 22:10:14
από Loumakis
11 Απαντήσεις
18602 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 1 Οκτωβρίου 2018, 21:36:46
από Αρχίατρος
0 Απαντήσεις
33986 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 17 Απριλίου 2021, 21:23:04
από Argirios Argiriou
0 Απαντήσεις
8226 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 11 Ιουλίου 2024, 08:31:29
από Argirios Argiriou
0 Απαντήσεις
4388 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 5 Σεπτεμβρίου 2024, 23:57:45
από Argirios Argiriou