Σχολιασμός από τον Δημοσιογράφο κ. Αιμίλιο Νεγκή:16/12/2015
Παράλληλο πρόγραμμα για… γιατρούς!
Το περιβόητο παράλληλο πρόγραμμα της κυβέρνησης πρακτικά είναι ως επί το πλείστον για… γιατρούς. Ανάμεσα στις ρυθμίσεις ξεχώρισα και μία μεγάλη τομή: Γιατροί που έχουν εργαστεί στο Ερρίκος Ντυνάν όσο αυτό ήταν υπό την εποπτεία του υπουργείου Υγείας, θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν το χρονικό διάστημα ως προϋπηρεσία στο ΕΣΥ!
Συνολικά, το πολυνομοσχέδιο έχει 120 άρθρα. Από αυτά, περίπου τα μισά (58) αφορούν την υγεία, από το άρθρο 56 έως το άρθρο 104. Για την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των ανασφαλίστων, που τόσο προβάλει η κυβέρνηση είναι μόνο το άρθρο 56 και πάλι, όμως, παραπέμπονται σε κοινή υπουργική απόφαση οι όροι και οι προϋποθέσεις για την εφαρμογή του μέτρου!
Εντύπωση, δε, προκαλεί ότι το νομοσχέδιο αναφέρει γενικόλογα ότι τις δαπάνες για τη ρύθμιση θα τις καλύπτει ο ΕΟΠΥΥ, ο οποίος όπως ήδη όλοι γνωρίζουμε αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα υποχρηματοδότησης. Δηλαδή, δεν αναφέρεται ότι τη δαπάνη θα την καλύπτει ο κρατικός προϋπολογισμός…
Δυστυχώς, για μία ακόμη φορά και η σημερινή κυβέρνηση επαναλαμβάνει τις πρακτικές των προηγούμενων, ρίχνοντας το βάρος σε θέματα, που αφορούν τους γιατρούς (προσλήψεις, κρίσεις, μετακινήσεις, μετατάξεις, εφημερίες, πειθαρχικά κ.ο.κ.).
Ώρες ώρες αναρωτιέμαι: Από τον Ν.1397 του 1983 μέχρι σήμερα, έχουν ψηφιστεί τόσοι νόμοι, με εκατοντάδες διατάξεις για τους γιατρούς. Τρεις δεκαετίες μετά δεν έχουμε καταφέρει επιτέλους να ρυθμίσουμε όσα αφορούν το ιατρικό δυναμικό της χώρας;
Η κυβέρνηση προβάλει ως θετικά δύο σημεία:
Πρώτον, την απλοποίηση των διαδικασιών για την πρόσληψη γιατρών στα νοσοκομεία του ΕΣΥ. Πράγματι, θεσμοθετούνται 5μελή συμβούλια προσλήψεων – κρίσεων και υπάρχουν συγκεκριμένες ρυθμίσεις ώστε οι διαδικασίες να προχωρούν γρήγορα. Ωστόσο, ανάλογες διατάξεις είχαν δοκιμαστεί και παλαιότερα, αλλά δεν απέδωσαν. Μένει να δούμε τι θα γίνει στην πράξη.
Δεύτερον, καθιερώνεται η λίστα χειρουργείου με σκοπό προφανώς να παταχθούν τα «πελατάκια» των γιατρών στις γενικές εφημερίες. Όμως, το σχετικό άρθρο 82 δεν λέει και πολλά, παραπέμποντας σε υπουργική απόφαση.
Φυσικά το νομοσχέδιο βρίθει «μικρών» ρυθμίσεων, που έχουν πολύπλοκη διατύπωση, παραπέμποντας σε παλαιότερους νόμους και διαφαίνεται να υποκρύπτουν χαριστικές διατάξεις. Χρειάζεται μέρες για να ψάξει κανείς ενδελεχώς το νομοσχέδιο, όμως, ξεχωρίσα μία:
Π.χ. με το άρθρο 60, παράγραφος 5, τροποποιείται το άρθρο 6 του νόμου 3204 του 2003. Αν το ψάξει κανείς θα δει ότι ενώ ο νόμος του 2003 επέτρεπε σε πτυχιούχους γιατρούς που υπηρετούν σε ΥΠΕ ή ΝΠΔΔ να κάνουν αίτηση για ειδικότητα και να ακολουθήσουν τη σειρά προτεραιότητας χωρίς να παραιτηθούν από τη θέση τους, ο νέος νόμος παρέχει το ίδιο δικαίωμα και σε εργαζόμενους ΝΠΙΔ (φαντάζομαι Ωνάσειο, ΚΕΕΛΠΝΟ, Ερρίκος Ντυνάν;) και μάλιστα να εισέρχονται ως υπεράριθμοι άμισθοι… Δηλαδή, να παρακάμπτεται η σειρά προτεραιότητας!
Κρίμα. Η κυβέρνηση πράγματι είχε τη δυνατότητα να δώσει ένα διαφορετικό τόνο στο νομοθετικό έργο και στη διακυβέρνηση της χώρας. Δυστυχώς και νομοθετικά αποδεικνύεται πολύ κατώτερη των περιστάσεων. Και σε αυτό δεν της φταίει σε τίποτε η τρόικα και το μνημόνιο…
Υ.Γ. Το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει άδεια λειτουργίας για το πολύπαθο νοσοκομείο Σαντορίνης, το οποίο θα ανήκει στην Ανώνυμη Εταιρεία Μονάδων Υγείας (ΑΕΜΥ) Α.Ε. Επιτέλους, έχουμε πράγματι μία τολμηρή κίνηση, καθώς η κυβέρνηση αφήνει κατά μέρος τις ιδεοληψίες της και αναθέτει σε μία κρατική ανώνυμη εταιρεία να θέσει σε λειτουργία το νοσοκομείο, θέλοντας προφανώς να εκμεταλλευτεί την ευελιξία της ΑΕΜΥ. Μπράβο!
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή
Είσοδος