Η νέα ψηφιακή διακήρυξη του ΕΟΠΥΥΥ-ο-προέδρου. Μου αρέσε πολύ το "στήσιμο" του ΔΤ: τα επιλεγμένα CAPS, πλάγια γραφή στην εξήγηση και τα πάμπολα bold που τονίζουν την προσωπικότητα και το έργο του προέδρου και των παρατρεχάμενων (δυστυχώς δεν μπορώ να αντιγράψω την ομορφιά του πρωτότυπου εγγράφου, όποιος θέλει να δει ας αναζητήσει το πρωτότυπο). Φαίνεται ότι ο πρόεδρος είναι ψηφιακό παιδί με γνώσεις blogs, fora και FB-twitter. Σε μπλε χρώμα ακολούθως πράγματα που ξέχασε να γράψει ο πρόεδρος:Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή
Είσοδος Ο Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας ανακοινώνει ότι ξεκίνησε από τον Ιούνιο 2016 και εξελίσσεται με επιτυχία η ΝΕΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ των παρόχων, στο 100% των εκκαθαρισμένων υποβολών τους. Συγκεκριμένα, από την 1η έως την 30η Ιουνίου 2016 ενταλματοποιήθηκαν προς πληρωμή, τελικώς εκκαθαρισμένες, για πρώτη φορά στην ιστορία του Οργανισμού, υποβολές δαπανών (Ιανουαρίου) διαφόρων κατηγοριών παρόχων. Ενδεικτικά έχει ήδη αποζημιωθεί ή έχουν εκδοθεί εντάλματα πληρωμών για το:
• 96% του συνόλου υποβολών των Ιατρικών επισκέψεων
• 98% του συνόλου υποβολών των συμβεβλημένων Φυσικοθεραπευτών
• 95% του συνόλου υποβολών των Κλινικών
• 87% του συνόλου υποβολών των Διαγνωστικών
Ακολουθούν, μέρα με τη μέρα, πληρωμές, προς τους λοιπούς συμβεβλημένους παρόχους ενώ ήδη ξεκίνησε η ενταλματοποίηση αποζημιώσεων για υποβολές του Φεβρουαρίου 2016. Ενδεικτικά, για τους συμβεβλημένους με τον Οργανισμό Ιατρούς έχει αποζημιωθεί ή ενταλματοποιηθεί το 53% των υποβολών τους για ιατρικές επισκέψεις του Φεβρουαρίου 2016.
(οι δικές μου επισκέψεις ΦΕΒ όντως ελέγχθηκαν, δεν πληρώθηκαν όμως) Επιλύεται έτσι με τον καλύτερο τρόπο μια δυσλειτουργία ετών, η οποία με τη σειρά της ανατροφοδοτούσε έναν κύκλο προβλημάτων, που κανείς ως σήμερα δεν είχε τολμήσει να αγγίξει.
(για να μην πιέσει τους υπαλλήλους, οι γιατροί δεν έφταιγαν σε τπτ)Ο Πρόεδρος του Οργανισμού κ. Σωτήρης Μπερσίμης δήλωσε σχετικά:
«Επιτέλους μπήκε ένα τέλος στη διαιώνιση της απαράδεκτης κατάστασης αποζημίωσης των παρόχων με πρόχειρο λογιστικό έλεγχο και του χαρτοβασιλείου με το οποίο το συγκεκριμένο σύστημα ήταν συνυφασμένο
(πλάκα μου κάνεις; το χαρτοβασίλειο συνεχίζεται).
Ξεκινά μια νέα εποχή (πιασάρικο το μότο) στη σχέση του Οργανισμού με τους παρόχους προς όφελος των πολιτών. Μεμονωμένες, μη προβλέψιμες καταστάσεις που αναπόφευκτα προκύπτουν σε κάθε νέα διαδικασία, αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά ενσωματώνοντας καθημερινά, βελτιώσεις στην εκσυγχρονιστική κουλτούρα που αναπτύσσει ο Οργανισμός. Προς αυτή την κατεύθυνση μπορεί να βοηθήσει καταλυτικά η ανάπτυξη σχέσης συνυπευθυνότητας με τους παρόχους μας.
Τον κύριο ρόλο στις συγκεκριμένες δράσεις έχουν φυσικά οι εργαζόμενοί μας, στην Κεντρική Υπηρεσία και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις από άκρη σε άκρη της Ελλάδας. Εργάζονται με πείσμα και αφοσίωση
(έλεος) και η επιτυχής μετάβαση στη νέα διαδικασία δεν θα μπορούσε ποτέ να πραγματοποιηθεί χωρίς αυτούς. Τους ευχαριστώ θερμά. Η τελική επιτυχία αποτελεί δικαίωση των κόπων τους.
Βήμα-βήμα γυρίζουμε σελίδα στην ιστορία του ΕΟΠΥΥ και επιλύουμε συσσωρευμένα προβλήματα ετών, βελτιώνοντας όλα τα βασικά στοιχεία της λειτουργίας του Οργανισμού μας».
Παρακάτω αναλύεται το πρόβλημα, καθώς και η διαδικασία επίλυσης που ακολουθήθηκε.
Το πρόβλημα που χρόνιζε:
Οι πάροχοι υπέβαλλαν
(και συνεχίζουν βέβαια) τόνους χαρτιού, με δικαιολογητικά για διάστημα πολλών ετών (περίπου 100.000.000 σελίδες ανά έτος), τα οποία στοιβάζονταν σε κούτες στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του Οργανισμού σε όλη την Ελλάδα. Έτσι, δημιουργήθηκε μια απαράδεκτη κατάσταση, με χιλιάδες κούτες εγγράφων, σε μη διαχειρίσιμη μάλιστα μορφή, να στοιβάζονται στις υπηρεσίες του Οργανισμού.
Κατόπιν, οι πάροχοι λάμβαναν το 90% των απαιτήσεων τους με πρόχειρο λογιστικό έλεγχο, δηλαδή χωρίς τον οποιοδήποτε ουσιαστικό έλεγχο
(όχι βέβαια με δική τους ευθύνη) , ενώ για το υπόλοιπο 10%
(που θα το φάει ο ΕΟΠΥΥ και δεν τον χαλάει καθόλου) ανέμεναν
(και αναμένουν ) την τελική εκκαθάριση.
Η λύση που δόθηκε:
Οι στοιβαγμένες κούτες με τις υποβολές των παρόχων, μεταφέρονται από όλες τις Περιφερειακές Διευθύνσεις σε ένα κέντρο διαλογής και επεξεργασίας.
Εκεί παραλαμβάνονται, ταξινομούνται ανά κατηγορία παρόχου και με τεχνολογία αιχμής
(ξανά έλεος, τεχνολογία αιχμής το scanner; ) ψηφιοποιούνται, μετατρέπονται δηλαδή σε εύκολα διαχειρίσιμα ηλεκτρονικά αρχεία.
Κατόπιν ακολουθεί ο ιατρικός και διοικητικός έλεγχος, μέσω των ψηφιοποιημένων πια αρχείων, από εξειδικευμένους εργαζόμενους του Οργανισμού σε όλη την Ελλάδα
(τρίτο έλεος, οι ίδιοι υπάλληλοι που έκαναν πάντα τον έλεγχο είναι. Σίγουρα είναι σχετικοί αλλά πήραν και εξειδικότητα; ). Ο έλεγχος διεξάγεται δειγματοληπτικά σύμφωνα με τον νέο νόμο και με χρήση προηγμένου
!!!!!λογισμικού.
Στο τελικό στάδιο, όλες οι υποβολές επανασυσκευάζονται σε ειδικές συσκευασίες, και στέλνονται σε ειδικό αποθηκευτικό χώρο.
Με αυτόν τον τρόπο «εξαφανίζονται» (
αλά Μαϊκ Λαμάρ ή έστω David Copperfield) οι κούτες με τα παραστατικά από τις υπηρεσίες του Οργανισμού και η ψηφιοποίηση καθιστά δυνατή την αποζημίωση των παρόχων στο 100% των εκκαθαρισμένων απαιτήσεών τους.
Σημειώνεται ότι για το
μεγάλο και απαιτητικό (τιτάνιο) έργο της νέας διαδικασίας της τελικής εκκαθάρισης, χρειάστηκε να πραγματοποιηθεί πλήθος ενεργειών (ψηφιοποίηση αρχείων υποβολών, ταυτόχρονη απομάκρυνση των χαρτόκουτων από τις υπηρεσίες, υπολογισμός rebate σε μηνιαία βάση) και νομοθετικών ρυθμίσεων (νόμος υπ’αρίθμ. 4368, άρθρο 90).