Θέματα Εργασίας > Εργασία στον ιδιωτικό τομέα (αυτοαπασχόληση)

Ακριβές οι χρεώσεις των τραπεζών για τα μηχανήματα καρτών.

(1/1)

Argirios Argiriou:
10/12/2015 Καθημερινή.
ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ.

Με προμήθειες οι οποίες σε κάποιες περιπτώσεις υπερβαίνουν και το 3% επί κάθε συναλλαγής επιβαρύνονται οι επιχειρήσεις όταν οι καταναλωτές πληρώνουν με κάρτες, χρεωστικές και πιστωτικές. Επιπλέον, σε αρκετές περιπτώσεις οι επιχειρήσεις επιβαρύνονται με συνδρομή για τη χρήση των τερματικών POS, ενώ σχεδόν μία στις πέντε επιχειρήσεις υφίσταται και άλλες χρεώσεις, όπως αυτές που επιβάλλονται για να μεταφερθούν τα χρήματα στον τραπεζικό λογαριασμό της επιχείρησης. Τα παραπάνω συμπεράσματα προέκυψαν από την έρευνα που διεξήγαγε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΕΑ) στις επιχειρήσεις-μέλη του σχετικά με τις χρεώσεις για τη χρήση των POS.

Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι από χθες ενεργοποιήθηκε ο κοινοτικός κανονισμός ΕΕ 2015/751 για τη μείωση του κόστους των διατραπεζικών συναλλαγών, ο οποίος αναμένεται να συμπαρασύρει προς τα κάτω και τις προμήθειες των τραπεζών για τη χρήση «πλαστικού» χρήματος. Ο εν λόγω κανονισμός ορίζει ως μέγιστη χρέωση για τις διατραπεζικές συναλλαγές με τις πιστωτικές και τις χρεωστικές κάρτες ποσοστό 0,3% και 0,2% αντίστοιχα.

Από την έρευνα του ΕΕΑ προέκυψε ότι στην περίπτωση που ο πελάτης της επιχείρησης χρησιμοποιεί πιστωτική κάρτα, οι προμήθειες με τις οποίες επιβαρύνονται οι επιχειρήσεις έχουν ως εξής:

• Το 25,5% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι επιβαρύνεται με προμήθεια 0,5% έως 1% επί κάθε συναλλαγής.

• Το 64,7% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι επιβαρύνεται με προμήθεια από 1% έως 2,5% επί κάθε συναλλαγής (1,5% το 27,2%, 2,0% το 25,4% και 2,5% το 12,1%).

• Το 9,8% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι επιβαρύνεται με προμήθεια από 3% και άνω επί κάθε συναλλαγής.

Στην περίπτωση χρήσης χρεωστικής κάρτας, οι επιχειρήσεις, σύμφωνα με τις απαντήσεις που έδωσαν στο πλαίσιο της έρευνας, επιβαρύνονται ως εξής:

• Το 34,8% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι επιβαρύνεται με προμήθεια 0,5% έως 1% επί κάθε συναλλαγής.

• Το 60,7% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι επιβαρύνεται με προμήθεια από 1% έως 2,5% επί κάθε συναλλαγής (1,5% το 25,4%, 2,0% το 25,0% και 2,5% το 10,3%).

• Το 4,5% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι επιβαρύνεται με προμήθεια από 3% και άνω επί κάθε συναλλαγής.

Οι προμήθειες αυτές υπολογίζονται στις συναλλαγές με τον ΦΠΑ, γεγονός που σημαίνει ακόμη μεγαλύτερη επιβάρυνση για την επιχείρηση. Για παράδειγμα, σε μια συναλλαγή που ο ΦΠΑ είναι 23%, αν η τράπεζα χρεώσει προμήθεια 2,5% επί του συνολικού ποσού, η τελική επιβάρυνση της επιχείρησης θα είναι 3,07%.

Οπως προκύπτει από την έρευνα, το 27,7% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι χρεώνεται ένα επιπλέον ποσό για κάθε συναλλαγή, πέραν της προμήθειας, ενώ το 21,4% των επιχειρήσεων επιβαρύνεται με άλλη χρέωση για να μεταφερθούν τα χρήματα στον τραπεζικό λογαριασμό της επιχείρησης. Μεγάλο μέρος δε των επιχειρήσεων χρεώνεται και με ετήσια συνδρομή για τη χρήση του POS.

Το 40% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα προμηθεύθηκε τα μηχανάκια POS το 2015, προφανώς εξαιτίας της ραγδαίας αύξησης της χρήσης των καρτών μετά την επιβολή των ελέγχων στην κίνηση των κεφαλαίων. Το 88% των επιχειρήσεων έχει προμηθευθεί το POS από τράπεζες και το υπόλοιπο 12% από ιδιωτικές επιχειρήσεις που δεν ανήκουν στον τραπεζικό τομέα.

Οι παραπάνω χρεώσεις οδηγούν το ΕΕΑ στην αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων. Για παράδειγμα, εξετάζει ακόμη και τη συνεργασία με ξένα πιστωτικά ιδρύματα για την παροχή POS προς τις επιχειρήσεις-μέλη του σε περίπτωση που αυτά εφαρμόζουν σημαντικά χαμηλές χρεώσεις.

Την υλοποίηση των κατάλληλων ρυθμίσεων έτσι ώστε οι χρεώσεις των τραπεζών να προσαρμοσθούν στον κοινοτικό κανονισμό σχετικά με τις διατραπεζικές προμήθειες για συναλλαγές με κάρτες ζητεί και η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος (ΓΣΕΒΕΕ) σε επιστολή της προς τον πρωθυπουργό.

Καθυστερήσεις στη χορήγηση δικαιολογητικών

Μετ’ εμποδίων γίνεται η χορήγηση των απαιτούμενων δικαιολογητικών από τις τράπεζες στους δανειολήπτες που σπεύδουν να υπαχθούν στον νόμο Κατσέλη πριν από την 1η Ιανουαρίου 2016, οπότε θα ισχύσουν οι νέες αυστηρότερες διατάξεις. Αν και βάσει των όσων προβλέπει ο νόμος 4336/2015, που ψηφίστηκε τον Αύγουστο, η χορήγηση των δικαιολογητικών πρέπει να γίνεται εντός δέκα ημερών από την υποβολή του αιτήματος, έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα μεγάλων καθυστερήσεων, και σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν επιβληθεί ήδη τα προβλεπόμενα πρόστιμα. Χθες, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Αντ. Παπαδεράκης, απέστειλε επιστολή στον γενικό γραμματέα της Ελληνικής Ενωσης Τραπεζών, Χρήστο Γκόρτσο, στην οποία επισημαίνει την ανάγκη συνδρομής των τραπεζών στη διευκόλυνση των καταναλωτών-δανειοληπτών με την άμεση και χωρίς κόστος χορήγηση των σχετικών δικαιολογητικών.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Ορθοπαιδικός:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή ΕίσοδοςΑξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι από χθες ενεργοποιήθηκε ο κοινοτικός κανονισμός ΕΕ 2015/751 για τη μείωση του κόστους των διατραπεζικών συναλλαγών, ο οποίος αναμένεται να συμπαρασύρει προς τα κάτω και τις προμήθειες των τραπεζών για τη χρήση «πλαστικού» χρήματος. Ο εν λόγω κανονισμός ορίζει ως μέγιστη χρέωση για τις διατραπεζικές συναλλαγές με τις πιστωτικές και τις χρεωστικές κάρτες ποσοστό 0,3% και 0,2% αντίστοιχα.

--- Τέλος παράθεσης ---
  Απο την άλλη η καλή μας κυβέρνηση με σκοπό να περισώσει τις άγιες συντάξεις των ψηφοφόρων συνταξιούχων σκέφτεται να βάλει φόρο στις τραπεζικές συναλλαγές που ετησίως φτάνουν στα 350 δις. Συμφωνώ και επαυξάνω προτείνοντας φόρο 100% (άντε 99% για να κινείται λίγο χρήμα) στις συναλλαγές ώστε να ξεχρεώσουμε άμεσα.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Σύμφωνα με πληροφορίες, σχεδιάζεται να θεσπιστεί είτε στις συναλλαγές για την πληρωμή των λογαριασμών των ΔΕΚΟ είτε στις τραπεζικές θυρίδες και στα ΑΤΜ είτε στις ηλεκτρονικές πληρωμές.

Τέλος υπέρ της ασφάλισης στις τραπεζικές συναλλαγές εξετάζει το υπουργείο Εργασίας προκειμένου να δώσει σάρκα και οστά στο σχέδιο για ανακεφαλαιοποίηση των ταμείων και κάλυψη μέρους των απωλειών τους.

Η πρόταση δεν είναι νέα αλλά αρχίζει πλέον να εξειδικεύεται. Σύμφωνα με πληροφορίες, σχεδιάζεται το τέλος αρχικά να θεσπιστεί είτε στις συναλλαγές για την πληρωμή των λογαριασμών των ΔΕΚΟ είτε στις τραπεζικές θυρίδες και στα αυτόματα μηχανήματα είτε στις ηλεκτρονικές πληρωμές.

Η ενίσχυση των πόρων του συστήματος από εναλλακτικές πηγές καθώς και η αύξηση των εργοδοτικών εισφορών για επόμενα τρία χρόνια περιλαμβάνονται στις αντιπροτάσεις της κυβέρνησης  προς τους θεσμούς με στόχο την προστασία των κύριων συντάξεων.

Αυτές τις μέρες το υπουργείο εργασίας αποστέλλει στους δανειστές αναλογιστικές μελέτες που δείχνουν ότι η μεταρρύθμιση Κατρούγκαλου εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα του συστήματος.

Έως τώρα έχουν αποσταλεί επτά διαφορετικές μελέτες που αφορούν τόσο τις κύριες όσο και τις επικουρικές συντάξεις.

Αυτό σημαίνει ότι υπό την πίεση των δανειστών εξετάζονται εναλλακτικά σενάρια για περικοπές αρχής γενομένης από τις επικουρικές συντάξεις προκειμένου να κλείσει το δημοσιονομικό κενό.

Όπως υπολογίζουν παράγοντες της ασφάλισης  με την περικοπή κατά 6% μεσοσταθμικά  των επικουρικών που εισπράττουν 1,2 εκατ συνταξιούχοι, εξασφαλίζονται 330 εκατ ευρώ ετησίως.

Αν η μείωση γίνει κλιμακωτά 15%, 20% και 30% για συντάξεις άνω των 170 ευρώ, η απόδοση ανέρχεται σε 300 εκατ ευρώ. Αντίθετα η περικοπή  των υψηλών επικουρικών άνω των 400 ευρώ έχει μικρό δημοσιονομικό όφελος, μόνο 10 εκατ. ευρώ.

Την ίδια ώρα η κυβέρνηση καλεί στο τραπέζι του διαλόγου τους φορείς που θίγονται από το ασφαλιστικό για να πέσουν οι τόνοι της αντιπαράθεσης.

Ο υπουργός Εργασίας κ. Γιώργος Κατρούγκαλος  μετά τη συνάντηση που είχε χθες με τον πρόεδρο της ΟΚΕ κ. Γιώργος Βερνίκο  επεσήμανε ότι η κυβέρνηση έχει ιδέες για την ελάφρυνση των αγροτών στο πλαίσιο της ισονομίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης τις οποίες θα παρουσιάσει στους ίδιους αν προσέλθουν στο τραπέζι του διαλόγου.

Μία από τις προτάσεις είναι η μεγαλύτερη μεταβατική περίοδος για την εφαρμογή του νέου συστήματος καταβολής εισφορών  στην οποία αναφέρθηκε χθες και ο πρωθυπουργός. Στις συσκέψεις του υπουργείου εργασίας εξετάστηκε το ενδεχόμενο η μεταβατική περίοδος να επεκταθεί έως το 2020-2021 από το 2019  που προβλέπει η αρχική πρόταση Κατρούγκαλου. 
Στην άρνηση τους να επιστρέψουν στο διάλογο επιμένουν και οι επιστημονικοί φορείς αλλά και οι ελεύθεροι επαγγελματίες.

Σημειώνουμε ότι η τελευταία βελτιωμένη πρόταση του υπουργείου εργασίας που προβλέπει έκπτωση 5%-50% στις νέες εισφορές απευθύνεται μόνο στους κλάδους των επιστημόνων και όχι στους ελεύθερους επαγγελματίες  ασφαλισμένους στον ΟΑΕΕ οι οποίοι θα έχουν ελαφρύνσεις  μόνο για την πρώτη πενταετίας της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας.

Συγκεκριμένα έχει δοθεί η δυνατότητα , για τα δύο πρώτα χρόνια της άσκησης επαγγέλματος η εισφορά για κύρια ασφάλιση να υπολογίζεται στο 14% αντί για 20% του φορολογητέου εισοδήματος, ενώ για τα επόμενα τρία χρόνια η εισφορά να ανέρχεται στο 17%, αντί για 20%. Επίσης ως  κατώτατο ασφαλιστέο εισόδημα  ορίζεται το ποσό που αναλογεί στο 80% του εκάστοτε προβλεπόμενου κατώτατου βασικού μισθού άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών, δηλαδή 468 ευρώ , όπως προβλέπεται για τους αγρότες.

Αρχίατρος:
Θα ερημώσουν την χώρα, μια χώρα ηλικιωμένων, προκειμένου να προστατεύσουν τις συντάξεις των πελατών-ψηφοφόρων τους.

Επί της ευκαιρίας, γιατί δεν μας παρουσιάζει κι η ΝΔ τις προτάσεις για το ασφαλιστικό ; Γνωρίζουμε ότι όλα θα τα κάνει καλύτερα από αυτούς, αλλά κάποια συγκεκριμένη πρόταση απ' τον Κούλη θα ακούσουμε ;

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση