Άλλες κατηγορίες μηνυμάτων > Αποσπάσματα από τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο
Θα σωζόταν αν φορούσε ζώνη; Δεν θα μάθουμε ποτέ.
Αδαμάντιος Σκούφαλος:
"Ακόμη κι αν φορούσε ζώνη δεν θα σωζόταν."
Τις είχαν «πατημένες», δηλαδή δεμένες πίσω από την πλάτη. Ο μόνος επιβάτης που φορούσε είναι η 21χρονη, η οποία βρισκόταν στο πίσω κάθισμα και τραυματίστηκε ελαφρώς. Οι αερόσακοι άνοιξαν κανονικά. Ακόμα και να φορούσε ζώνη ασφαλείας ο Παντελίδης δεν θα μπορούσε να σώσει τη ζωή του. Τραυματίστηκε θανάσιμα από λαμαρίνες.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Πώς επιτρέπονται τέτοια σχόλια και μάλιστα παρουσιάζονται ως απόψεις αξιωματικού της Τροχαίας; Χωρίς να έχει βγει το πόρισμα της πραγματογνωμοσύνης; Τη στιγμή που ο τρόπος θανάτου ενός καλλιτεχνικού ειδώλου είναι ευκαιρία να περάσουν, στην νεολαία κυρίως, κάποια μαθήματα οδηγικής συμπεριφοράς! Από τη στιγμή που η αρχική σύγκρουση έγινε στη δεξιά μεριά του οχήματος, ο ευρισκόμενος στα αριστερά οδηγός δεν χτυπήθηκε άμεσα από τα "προστατευτικά" κιγκλιδώματα, δεν ξέρουμε που βρέθηκε να στριφογυρνάει μέσα στο όχημα αφού αναποδογύρισε και που τον "συνάντησαν" οι λαμαρίνες. Ενώ αν φορούσε ζώνη θα είχε μείνει στη θέση του και σε ένα τέτοιο αμάξι με υψηλά στάνταρ παθητικής ασφάλειας δεν μπορούμε να ξέρουμε τη τελική κατάληξη. Απόδειξη ο μικρότερος τραυματισμός για την κοπέλα που φορούσε ζώνη στο πίσω κάθισμα.
Φυσικά παραμένουν η υψηλή ταχύτητα, η κούραση και η πιθανή κατανάλωση αλκοόλ.
EzeΤΡΟΛ:
Kαι βεβαίως, δεν πρέπει τα ΜΜΕ να περνούν (ειδικά στους νέους) το μήνυμα ότι η ζώνη ασφαλείας δεν προσφέρει κανένα όφελος: στις πιό πολλές περιπτώσεις, κάνει τόση διαφορά όση η ζωή από τον θάνατο.
Επιπλέον, στα σύγχρονα αυτοκίνητα που έχουν αερόσακους, οι επιβάτες πρέπει εξ ορισμού να φορούν πάντοτε τη ζώνη ασφαλείας.
Αρχίατρος:
Κάπιοιες σκόρπιες σκέψεις, με αφορμή το συγκεκριμένο δυστύχημα κι ουχί το πρόσωπο (το οποίο μου ήταν παντελώς αδιάφορο εν ζωή).
Τα αυτοκίνητα είναι τεχνολογικά δημιουργήματα, συχνά με άπειρες ώρες έρευνας κι εφαρμοσμένης τεχνολογίας πάνω τους, που όμως υπακούν σε συγκεκριμένους νόμους της Φυσικής.
Δηλαδή, όση έρευνα κι να κάνει η Mercedes κι η οποιαδήποτε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία, δεν υπάρχει περίπτωση να σε βγάλει ζωντανό από αυτοκίνητο που θα προσκρούσει σε ακίνητο εμπόδιο μεγάλης μάζας (όπως ήταν οι σιδερόβεργες) με μεγάλη ταχύτητα.
ΌΣΟ βαρύ κι να κάνει το αμάξι, ΟΣΟΥΣ αερόσακκους κι να του προσθέσει, αν σκάσεις πάνω σε τσιμεντένιο τοίχο με μεγάλη ταχύτητα θα γίνεις χαλκομανία. Period.
Ξεκινώντας από αυτή την βασική παραδοχή κι καταρρίπτοντας την απεριόριστη εμπιστοσύνη στην παθητική ασφάλεια (που αφορά συγκρούσεις με συγκεκριμένες ταχύτητες κι συγκεκριμένς γωνίες), περνάμε στο σημαντικότερο, την ενεργητική ασφάλεια.
Το συγκεκριμένο αμάξι θεωρητικά είχε άπειρη από δαύτη, μιλάμε για Mercedes ML63 AMG, 6,000 κυβικών κι 500+ αλόγων. Με μια μικρή παρατήρηση: λόγω του ότι ήταν SUV, κι παρά την δουλειά που έχουν σίγουρα ρίξει σε αναρτήσεις κι γενικότερα στα κρατήματά του, μιλάμε για ένα αμάξι με υψηλότερο κέντρο βάρους από ένας ίδιας ιπποδύναμης σπορ όχημα (π.χ μια Ferrari, ένα Nissan GTR).
Τούτων γραφέντων, δεν υποστηρίζω ότι με αν μπεις σε μια στροφή με μειωμένης πρόσφυσης οδόστρωμα,"με όσα", με τόσο δυνατό αμάξι θα σε κρατήσει.
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος π,χ έναν Ιταλό που σκοτώθηκε πριν 3 χρόνια κοντά στον Τάραντα οδηγώντας μια Ferrari 458 Italia σε βροχερό οδόστρωμα. Και η Φεράρι έχει ένα σωρό ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου, προφανώς την υπερβολή σε βρεγμένο οδόστρωμα, δεν την συγχώρεσε !
Οπότε, καταλήγουμε στο πλέον ενδιαφέρον σημείο: τα ηλεκτρονικά ΒΟΗΘΟΥΝ να διορθώσεις μια υπερβολή εντός συγκεκριμένων ορίων, δεν πρόκειται να επαναφέρουν ένα όχημα βάρους 2 τόνων που μπαίνει "με όσα" σε μια κλειστή στροφή σε μειώμενης πρόσφυσης οδόστρωμα, εκεί αναλαμβάνει να παίξει τον ρόλο της η Φυσική.
Αδαμάντιος Σκούφαλος:
Συμφωνώ ότι δεν υπάρχει μηχανισμός ασφάλειας (παθητικός και ενεργητικός) και αμάξι που να σε σώσει από κάθε περίπτωση.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση όμως έχουμε δύο επιζώντες (έναν βαρύτερα που δε φορούσε ζώνη και έναν ελαφρύτερα που φορούσε). Άρα δεν είμαστε στην κατηγορία που ότι κι αν φορούσαν, όσους αερόσακκους κι αν είχαν δεν θα γλίτωναν. Δεν έπεσε σε ένα τσιμεντένιο τοίχο ούτε σε ένα γκρεμό στα 100 μέτρα όπου εκεί πράγματι οι νόμοι της φυσικής είναι αμείλικτοι. Δεν έχουμε μια πυρκαγιά που μπορεί να σκότωνε τους αναίσθητους επιζώντες. Απ' ό,τι φαίνεται υπήρχαν πιθανότητες που δεν τις εξάντλησαν.
Επίσης αν στο ίδιο δυστύχημα ήταν ένα αμάξι 25ετίας χωρίς ESP και κανένα αερόσακκο οι πιθανότητες επιβίωσης μάλλον θα ήταν πολύ λιγότερες.
Αρχίατρος:
Δεν μπορούμε να αποφανθούμε με σιγουριά για το αν θα του έσωζε την ζωή η ζώνη καθώς δεν γνωρίζουμε ακριβώς τον μηχανισμό των κακώσεων που λέμε κι στο ATLS.
Εγώ εστιάζω σ' αυτό που εγράφη ότι οι σιδερόβεργες διαπέρασαν το διαμέρισμα του κινητήρα, μπήκαν στην καμπίνα κι του προκάλεσαν πολλαπλά κι βαριά τραύματα στο κεφάλι, τα οποία του κόστισαν την ζωή.
Όσον αφορά την παρατήρηση για το παλιό αμάξι κι την έλλειψη ESP, αυτό το νόημα είχε κι η παραπάνω ανάρτηση, τα σύγχρονα ηλεκτρονικά βοηθήματα δημιουργούν την ψευδαίσθηση ότι με όσα κι να μπούμε στην στροφή θα μας μαζέψουν, πράγμα που δεν ισχύει κι μπορεί να το επιβεβαιώσει οποιοσδήποτε έχει οδηγήσει δυνατό αμάξι, οπότε ίσως αυτός που οδηγεί το παλιό αμάξι χωρίς ESP να μην έμπαινε καν στην συγκεκριμένη στροφή με τα χιλιόμετρα που μπήκε ο αποθανών.
Όσον αφορά την χρησιμότητα της ζώνης κι του ESP, δεν υπάρχει ουδεμμία ένσταση, αλλοίμονο, σώζουν ζωές, αλλά όπως έγραψα, περισσότερο σημαντική είναι η οδηγική παιδεία που λείπει απ΄τον λαό μας.
Επιβαρυντική επίδραση άσκησε κι το γεγονός ότι ήταν με δανεικό αμάξι, συνήθως όταν δεν γνωρίζεις το όχημα που οδηγείς πας πιο συντηρητικά, ενώ δεν βλέπω να σχολιάζει κανένας την απουσία διπλώματος οδήγησης (τόσο υπεράνω του Νόμου πια αισθάνεται ένας τραγουδιστής στην Ελλάδα?)
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση