Μια και δεν υπάρχει άλλο νήμα για την Οδική Ασφάλεια, θα κάνω κατάχρηση του χώρου εδώ.
Καταρχάς, όποιος ενδιαφέρεται για το θέμα μπορεί να δει τα κάτωθι βίντεο:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή
ΕίσοδοςΚαι εδώ συλλογή απο βίντεο:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή
ΕίσοδοςΤα περισσότερα βίντεο είναι από Ρωσία, και πραγματικά, ειδικά στο πρώτο βίντεο το "Viewer Discretion is advised" ισχύει κυριολεκτικά, θα τρομάξετε μ' αυτά που θα δείτε (παράσυρση πεζών παιδιών από αυτοκίνητα, τα ουρλιαχτά θυμάτων τροχαίων αμέσως μετά το ατύχημα κτλ) και συστήνεται μόνο για γερά νεύρα.
Το ρεζουμέ ποιό είναι ; Να καταλήξουμε κάπου.
Και εγώ έχω καταλήξει στα παρακάτω (σκόρπια) ως ένας ερασιτέχνης οδηγός, ανησυχών για την οδική ασφάλεια:
- τα περισσότερα ατυχήματα προκαλούνται απ' την εγκληματική αμέλεια ή και δόλο οδηγών.
Σφάζουν κόκκινα, STOP, προτεραιότητες σε μεγάλες κεντρικές διασταυρώσεις όπου τα αυτοκίνητα κινούνται με μεγάλες ταχύτητες με αποτέλεσμα σφοδρότατες πλαγιομετωπικές.
- αρκετά ατυχήματα προκαλούντια λόγω ολισθηρότητας του οδοστρώματος λόγω πάγου-βροχόπτωσης.
Είναι αξιοπερίεργο να βλέπεις οδηγούς να κινούνται με πάνω από 100kmph σε χιονισμένο δρόμο και να πρέπει να κοκκαλώσουν σε λίγες δεκάδες μέτρα, συνήθως καταλήγουν να κάνουν ανεξέλεγκτες σβούρες και όποιον πάρει ο Χάρος.
- η περίφημη παθητική ασφάλεια που προσφέρουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα αφορά περιορισμένο εύρος πιθανών ατυχημάτων, αν μια νταλίκα διπλώσει και έρθει και σκάσει πάνω σου, καμμία τεχνολογία δεν μπορεί να σε σώσει.
Οπότε είναι τραγικό λάθος να νομίζει κάποιος ότι από όλες τι πιθανές συγκρούσεις που μπορεί να του συμβούν στον δρόμο, η τεχνολογία και οι "φούσκες" του οχήματος που οδηγεί θα τον σώσουν.
Μεγαλύτερη σημασία έχει το καλοσυντηρημένο όχημα* (γράφω παρακάτω) και οι αισθήσεις να είναι 100% εκεί, στην οδήγηση.
- οι ζώνες είναι εκ των ουκ άνευ. Σε κάποια ατυχήματα που δεν τις φορούν οδηγοί και επιβάτες εκτοξεύονται εκτός οχήματος με (συνήθως) μοιραίες επιπτώσεις.
- τα οχήματα με υψηλό κέντρο βάρους (SUV) έχουν την τάση να αναποδογυρίζουν αν κάποιο "συμβατικό" αμάξι τα κτυπήσει με συγκεκριμένη γωνία, οπότε είναι λάθος να πιστεύουν οι κάτοχοί τους ότι οδηγούν κάποιας μορφής τανκ, λόγω της διαφοράς ύψους απ΄τα υπόλοιπα οχήματα. Μόνο αν αυτοί κτυπήσουν μικρότερο επιβατικό και το "καβαλήσουν" έχουν αυξημένες πιθανότητες να μην υπάρξουν για εκείνους επιπτώσεις.
Το αυτό ισχύει και για τα Smart, αν και στα συγκεκριμένα video δεν είδα ατύχημα με τέτοιο.
Συμπέρασμα:
Οποιοδήποτε αμάξι και να οδηγούμε, παλιό ή καινούριο, μικρό ή μεγάλο, το σύστημα πέδησης (τακάκια-δισκόπλακες-υγρά φρένων),
προπάντων τα ελαστικά και στο τέλος τα αμορτισέρ, πρέπει να διατηρούνται σε άψογη κατάσταση, ώστε στο επείγον να μας προσφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερες πιθανότητες να αποφύγουμε το μοιραίο.
Ολιγωρία και κακοσυντηρημένα αυτοκίνητα είναι απαράδεκτα αν ενδιαφερόμαστε για την ζωή μας (και των άλλων χρηστών του δρόμου που δεν μας χρωστούν τπτ να σκοτωθούν εξαιτίας μας).
Η οικονομική κρίση δεν είναι δικαιολογία.
Όποιος π.χ δεν δύναται (οικονομικά) να αλλάξει τα λάστιχα του αυτοκινήτου του, ας πάρει την συγκοινωνία.