Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
8 Νοεμβρίου 2024, 05:16:30

Αποστολέας Θέμα: Θα σωζόταν αν φορούσε ζώνη; Δεν θα μάθουμε ποτέ.  (Αναγνώστηκε 49553 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

28 Μαρτίου 2016, 23:34:07
Απάντηση #15
Αποσυνδεδεμένος

Αρχίατρος

Επώνυμοι
Κάπου διάβαζα ότι τα αντανακλαστικά μειώνονται ως κι 50% στο 1,5 γρ/λτ αίματος.

Επίσης να έχετε υπόψιν ότι με ένα τέτοιο αμάξι το να πιάσεις τα π.χ 100kmph (υποθετικά μιλώντας, ΔΕΝ ισχυρίζομαι ότι ο συγκεκριμένος το έκανε, αγνοώ τις συνθήκες του ατυχήματος) είναι πραγματικά αστείο, με την 1η πρέπει να είσαι ήδη στα 80kmph, κι τις ταχύτητες ΔΕΝ τις αισθάνεσαι.

Έχω εμπειρία (ως συνοδηγός) σε αυτοκίνητα 170 μέχρι 300 ίππων, ήδη σε ένα σύγχρονο τουρμπάτο 170άρι hatchback τα 80kmph είναι σαν να πηγαίνεις με... 40 με ένα παλαιότερο ή μικρότερης ισχύος αμάξι, οπότε καταλαβαίνει κανείς πόση αυτοπειθαρχία απαιτείται για πας συνετά στους άθλιους ελληνικούς δρόμους με ένα τόσο δυνατό αυτοκίνητο.

Μεγαλωμένος με τους 4Τ, θυμάμαι άρθρα που τόνιζαν ότι τα πολύ δυνατά αυτοκίνητα απαιτούν είτε ειδικές ικανότητες που οι περισσότεροι καθημερινοί οδηγοί δεν έχουμε (καθώς δεν τρέχουμε σε αγώνες), είτε να έχεις μεγαλώσει με αυτά, δλδ γόνοι πλουσίων οικογενειών που τα έχουν από μικροί και προφανώς τα γνωρίζουν.

Νομίζω δεν είναι πρόβλημα, όταν κάποιος πίνει, να παίρνει ταξί (ειδικά στην συγκεκριμένη περίπτωση θα μπορούσε να τον περιμένει όχι ένας απλός ταρίφας αλλά limo με σοφέρ!), είτε να οδηγεί αυτός που δεν έχει πιεί.
Το τελευταίο δεν είναι τόσο τραγικό όσο ακούγεται, εμείς π.χ το κάνουμε στην παρέα μου, αποφασίζεται ποιός δεν θα πιεί, κι αυτός οδηγεί τους υπόλοιπους...

Αυτα όταν μιλάμε για διασκέδαση, ο συνάδελφος που σκοτώθηκε στην Ηλεία προερχόμενος από εφημερία δυστυχώς δεν είχε την πολυτέλεια της επιλογής.
« Τελευταία τροποποίηση: 28 Μαρτίου 2016, 23:54:56 από kopritis »

28 Μαρτίου 2016, 23:48:30
Απάντηση #16
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Κάπου διάβαζα ότι τα αντανακλαστικά μειώνονται ως κι 50% στο 1,5 γρ/λτ αίματος.



Εξαρτάται μάλλον από άτομο σε άτομο αλλά ίσως σε μερικούς τα αντανακλαστικά να μειώνονται ακόμη περισσότερο.

Θυμάμαι όταν έκανα το μάθημα της Ιατροδικαστικής στο Lund που ένας Ιατροδικαστής που μας έκανε μάθημα, μας έλεγε πως μια φορά που αισθανόταν εντελώς μεθυσμένος φύσηξε επίτηδες σε ένα ειδικό μηχάνημα που μετρά πόσο αλκοόλ έχει κανείς στο αίμα, και το μηχάνημα δεν έδειξε ούτε καν 1,0 γρ/λτ αίματος, παρόλο που ο ίδιος αισθανόταν ότι είναι τύφλα.
« Τελευταία τροποποίηση: 28 Μαρτίου 2016, 23:54:46 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

29 Μαρτίου 2016, 01:38:02
Απάντηση #17
Αποσυνδεδεμένος

Αρχίατρος

Επώνυμοι
Btw, αν πιαστεί στις ΗΠΑ γιατρός να είναι Driving under the influence (DUI) έχει σοβαρό θέμα με την δουλειά του και την άδεια του.

29 Μαρτίου 2016, 08:33:12
Απάντηση #18
Αποσυνδεδεμένος

Denominator

Moderator
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Αυτα όταν μιλάμε για διασκέδαση, ο συνάδελφος που σκοτώθηκε στην Ηλεία προερχόμενος από εφημερία δυστυχώς δεν είχε την πολυτέλεια της επιλογής.

Έχω κάνει δεκάδες φορές την απόσταση Αλεξανδρούπολη - Ξάνθη (περίπου 100km) μετά από εφημερία, και ξέρω καλά ότι θα μπορούσα να μη ζω.
Και καλά εγώ, ήταν επιλογή μου να μένω αλλού. Υπάρχουν συνάδελφοι που στην παρούσα φάση μετακινούνται για να κάνουν το ίδιο προκειμένου να καλύψουν ανάγκες (Νοσοκομείο Έβρου ---> Νοσοκομείο Ξάνθης). Αναρρωτιέμαι σε περίπτωση παρόμοιου - απευκταίου - συμβάντος, δε θα έχει κανένας ευθύνη;
Μελλοθάνατε ιατρέ, οι ασθενείς σου σε χαιρετούν.

2 Απριλίου 2016, 23:15:27
Απάντηση #19
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Στην αρχή είπαν ότι η τοξικολογική έδειξε 1,5γρ/λτ αίματος, πολλαπλάσια της μέγιστης επιτρεπόμενης που είναι 0,5 γρ/λτ αίματος.

Τα πράγματα όμως φαίνεται ότι ήταν πολύ χειρότερα:

02/04/2016

Ιατροδικαστής για Παντελίδη: «Άλλο ένα ποτό και θα πέθαινε»

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από τις τοξολογικές εξετάσεις, ο άτυχος 32χρονος είχε καταναλώσει πάνω από 11-12 "δυνατά" ποτά, δηλαδή πάνω από ένα μπουκάλι.

Η τιμή των 2,72 γραμμαρίων αλκοόλ ανά λίτρο αίματος (περιλαμβάνει και τις ιστολογικές εξετάσεις, που ήταν 1,5 γρ) θεωρείται από τις υψηλότερες, αφού, σύμφωνα με τους ειδικούς, στα 3 γραμμάρια ανά λίτρο προκαλείται αδρανοποίηση του αναπνευστικού και επέρχεται ο θάνατος.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 2 Απριλίου 2016, 23:58:35 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

11 Απριλίου 2016, 12:39:51
Απάντηση #20
Αποσυνδεδεμένος

Αρχίατρος

Επώνυμοι

4 Ιουνίου 2016, 22:19:29
Απάντηση #21
Αποσυνδεδεμένος

Αρχίατρος

Επώνυμοι
Μια και δεν υπάρχει άλλο νήμα για την Οδική Ασφάλεια, θα κάνω κατάχρηση του χώρου εδώ.

Καταρχάς, όποιος ενδιαφέρεται για το θέμα μπορεί να δει τα κάτωθι βίντεο:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Και εδώ συλλογή απο βίντεο:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Τα περισσότερα βίντεο είναι από Ρωσία, και πραγματικά, ειδικά στο πρώτο βίντεο το "Viewer Discretion is advised" ισχύει κυριολεκτικά, θα τρομάξετε μ' αυτά που θα δείτε (παράσυρση πεζών παιδιών από αυτοκίνητα, τα ουρλιαχτά θυμάτων τροχαίων αμέσως μετά το ατύχημα κτλ) και συστήνεται μόνο για γερά νεύρα.
Το ρεζουμέ ποιό είναι ; Να καταλήξουμε κάπου.
Και εγώ έχω καταλήξει στα παρακάτω (σκόρπια) ως ένας ερασιτέχνης οδηγός, ανησυχών για την οδική ασφάλεια:

- τα περισσότερα ατυχήματα προκαλούνται απ' την εγκληματική αμέλεια ή και δόλο οδηγών.
Σφάζουν κόκκινα, STOP, προτεραιότητες σε μεγάλες κεντρικές διασταυρώσεις όπου τα αυτοκίνητα κινούνται με μεγάλες ταχύτητες με αποτέλεσμα σφοδρότατες πλαγιομετωπικές.

- αρκετά ατυχήματα προκαλούντια λόγω ολισθηρότητας του οδοστρώματος λόγω πάγου-βροχόπτωσης.
Είναι αξιοπερίεργο να βλέπεις οδηγούς να κινούνται με πάνω από 100kmph σε χιονισμένο δρόμο και να πρέπει να κοκκαλώσουν σε λίγες δεκάδες μέτρα, συνήθως καταλήγουν να κάνουν ανεξέλεγκτες σβούρες και όποιον πάρει ο Χάρος.

- η περίφημη παθητική ασφάλεια που προσφέρουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα αφορά περιορισμένο εύρος πιθανών ατυχημάτων, αν μια νταλίκα διπλώσει και έρθει και σκάσει πάνω σου, καμμία τεχνολογία δεν μπορεί να σε σώσει.
Οπότε είναι τραγικό λάθος να νομίζει κάποιος ότι από όλες τι πιθανές συγκρούσεις που μπορεί να του συμβούν στον δρόμο, η τεχνολογία και οι "φούσκες" του οχήματος που οδηγεί θα τον σώσουν.
Μεγαλύτερη σημασία έχει το καλοσυντηρημένο όχημα* (γράφω παρακάτω) και οι αισθήσεις να είναι 100% εκεί, στην οδήγηση.

- οι ζώνες είναι εκ των ουκ άνευ. Σε κάποια ατυχήματα που δεν τις φορούν οδηγοί και επιβάτες εκτοξεύονται εκτός οχήματος με (συνήθως) μοιραίες επιπτώσεις.

- τα οχήματα με υψηλό κέντρο βάρους (SUV) έχουν την τάση να αναποδογυρίζουν αν κάποιο "συμβατικό" αμάξι τα κτυπήσει με συγκεκριμένη γωνία, οπότε είναι λάθος να πιστεύουν οι κάτοχοί τους ότι οδηγούν κάποιας μορφής τανκ, λόγω της διαφοράς ύψους απ΄τα υπόλοιπα οχήματα. Μόνο αν αυτοί κτυπήσουν μικρότερο επιβατικό και το "καβαλήσουν" έχουν αυξημένες πιθανότητες να μην υπάρξουν για εκείνους επιπτώσεις.
Το αυτό ισχύει και για τα Smart, αν και στα συγκεκριμένα video δεν είδα ατύχημα με τέτοιο.

Συμπέρασμα:
Οποιοδήποτε αμάξι και να οδηγούμε, παλιό ή καινούριο, μικρό ή μεγάλο, το σύστημα πέδησης (τακάκια-δισκόπλακες-υγρά φρένων), προπάντων τα ελαστικά και στο τέλος τα αμορτισέρ, πρέπει να διατηρούνται σε άψογη κατάσταση, ώστε στο επείγον να μας προσφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερες πιθανότητες να αποφύγουμε το μοιραίο.
Ολιγωρία και κακοσυντηρημένα αυτοκίνητα είναι απαράδεκτα αν ενδιαφερόμαστε για την ζωή μας (και των άλλων χρηστών του δρόμου που δεν μας χρωστούν τπτ να σκοτωθούν εξαιτίας μας).
Η οικονομική κρίση δεν είναι δικαιολογία.
Όποιος π.χ δεν δύναται (οικονομικά) να αλλάξει τα λάστιχα του αυτοκινήτου του, ας πάρει την συγκοινωνία.
« Τελευταία τροποποίηση: 5 Ιουνίου 2016, 02:08:19 από kopritis »

9 Σεπτεμβρίου 2016, 23:55:45
Απάντηση #22
Αποσυνδεδεμένος

Αρχίατρος

Επώνυμοι
Επειδή η δύναμη της εικόνας είναι τεράστια και για να επιβεβαιώσουμε και τον topic starter για την σημασία της ζώνης ( :) ), δείτε εδώ τι παθαίνει μία γυναίκα που δεν φοράει ζώνη όταν τρακάρει με ένα Smart, κάπου στην Ουκρανία...


Κατέληξε στην ΜΕΘ γράφει ο uploader.

Αυτά για να θυμόμαστε πάντα να την φοράμε όταν μπαίνουμε στο ΙΧ μας.

Ευτυχώς οι νεότερες γενιές είναι καλύτερες σ' αυτό το θέμα, θυμάμαι τους παλαιότερους που σχεδόν ποτέ δεν φορούσαν, μάλιστα έδειχνε πολλά spot-άκια η τηλεόραση για να γίνει συνήθεια στον Έλληνα.
« Τελευταία τροποποίηση: 9 Σεπτεμβρίου 2016, 23:59:09 από kopritis »

10 Σεπτεμβρίου 2016, 08:47:56
Απάντηση #23
Αποσυνδεδεμένος

GirousisN


Το video θα πρέπει να προβάλλεται σε όλους τους υποψήφιους οδηγούς από τις σχολές.
Αλλά μη ξεχνάμε ότι είμαστε στη χώρα που κυκλοφορεί ελεύθερα ''απενεργοποιητής ήχου ζώνης ασφαλείας αυτοκινήτου - ανοιχτήρι για μπύρες'' :o.
Οπότε οι ελπίδες καθολικής εφαρμογής της ζώνης είναι ελάχιστες.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

11 Σεπτεμβρίου 2016, 16:26:39
Απάντηση #24
Αποσυνδεδεμένος

thepap


υποβοηθούμενη αυτοκτονία με 1,5 ευρω

11 Σεπτεμβρίου 2016, 18:15:31
Απάντηση #25
Αποσυνδεδεμένος

Αρχίατρος

Επώνυμοι
Πραγματικά απορώ, καταλαβαίνει κανείς τι δυνάμεις ασκούνται κατά την συγκρούση 2 (αντιθέτως κινούμενων) τόννων ; ; ;
Ή ακόμα και κατά την πρόσκρουση σε σταθερό εμπόδιο ;

Μου θυμίζει τους δικυκλιστές του καλοκαιριού που για να μην ζεσταίνονται και χαλάσει το ζελεδιασμένο μαλλί δεν φορούν κράνος με αποτέλεσμα οποιαδήποτε πτώση και κτύπημα του κεφαλιού στο τσιμέντο να αποδειχθεί μοιραία για την ζώη τους ή την σωματική τους ακεραιότητα.

Έχω εξετάσει κόσμο που έχει πέσει από δίκυκλα με πλήρη εξοπλισμό και με χαμηλή ταχύτητα και αλώβητοι δεν έχουν βγει, παίζουν από εγκαύματα τριβής μέχρι διαφόρων μορφών μυοσκελετικές κακώσεις.
Φανταστείτε χωρίς κράνος...

25 Νοεμβρίου 2016, 13:19:02
Απάντηση #26
Αποσυνδεδεμένος

Ορθοπαιδικός


   Γιατί αποκαλυπτικό;

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος   Newsroom   , CNN Greece   24 Νοεμβρίου 2016   

Οκτώ μήνες μετά τον ξαφνικό χαμό του Παντελή Παντελίδη ολοκληρώθηκε το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων και μπήκε στη δικογραφία της υπόθεσης.
Στο πόρισμα περιλαμβάνονται αποκαλυπτικά στοιχεία για τα σημαντικά δευτερόλεπτα πριν το μαύρο τζιπ που οδηγούσε ο αγαπημένος τραγουδιστής, προσκρούσει στον τσιμεντένιο τοίχο και πέσει στις προστατευτικές μπάρες στη γέφυρα εξόδου από το πρώην ανατολικό αερολιμένα.
Σύμφωνα με το πόρισμα, το κοντέρ του τζιπ έδειχνε ταχύτητα μεγαλύτερη των 118 χιλιομέτρων την ώρα. Το όχημα έχασε την πορεία του χωρίς να υπάρξει παρεμβολή άλλου οχήματος ενώ επίσης δεν αναφέρονται ίχνη φρεναρίσματος. Ως αιτία του δυστυχήματος παρουσιάζεται ο ανθρώπινος παράγοντας.

«Το τροχαίο οφείλεται σε ανθρώπινο παράγοντα»
«Το τροχαίο δυστύχημα οφείλεται μόνο σε ανθρώπινο παράγοντα και συγκεκριμένα σε όποιον οδηγούσε το ΙΚΥ- 4245 Ι.Χ αυτοκίνητο τη στιγμή του δυστυχήματος. Όποιος οδηγούσε, αφού αρχικά εκινείτο επί της γέφυρας εξόδου του πρώην ανατολικού αερολιμένα Αθηνών προς τη λεωφόρο Βουλιαγμένης με κατεύθυνση προς Αθήνα για κάποιο λόγο έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου και συγκρούστηκε με τον εμπρόσθιο δεξιό τροχό πάνω στο υπερυψωμένο τσιμεντένιο τοιχίο» αναφέρεται χαρακτηριστικά στο πόρισμα.

«118 χλμ/ώρα η ταχύτητα»
Όσον αφορά στην ταχύτητα που είχε αναπτύξει ο Παντελής Παντελίδης το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων τονίζει:
«Η ελάχιστη ταχύτητα με την οποία κινούνταν το αυτοκίνητο τη στιγμή του δυστυχήματος ήταν 118 χιλιόμετρα την ώρα. Από τον λεπτομερή μακροσκοπικό – οπτικό έλεγχο προκειμένου να εξεταστούν τα συστήματα διεύθυνσης, ανάρτησης και λοιπά συστήματα για να διαπιστωθεί αν αυτά λειτουργούσαν κανονικά πριν το δυστύχημα δεν διαπιστώσαμε ότι υπήρχαν προβλήματα στα συστήματα του αυτοκινήτου.
Δεν διαπιστώσαμε στοιχεία ούτε υπήρχαν ευρήματα όπως φθορές, ρηγματώσεις, λακούβες ή ανωμαλία επί του οδοστρώματος που να μας οδηγούν στην ακαταλληλότητα ή επικινδυνότητα του οδοστρώματος για την κυκλοφορία των οχημάτων».
 
«Τα δύο πιθανά αίτια του δυστυχήματος»
Παράλληλα, τα ελαστικά του αυτοκινήτου όπως αναφέρουν οι πραγματογνώμονες στο πόρισμα ήταν σε καλή κατάσταση και δεν φαίνεται να υπήρξε κάποια εμπλοκή στη λειτουργία του αυτοκινήτου. Έτσι καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι το δυστύχημα οφείλεται μόνο σε ανθρώπινο παράγοντα:
«Τα πιθανά αίτια που προκάλεσαν την εκτροπή από την κανονική πορεία του οχήματος κατά την άποψη μας ήταν τα ακόλουθα:
1) Κάποιο πρόβλημα που παρουσιάστηκε στον οδηγό όπως ξαφνικό πρόβλημα υγείας, ζάλη, καρδιακό επεισόδιο, επιληπτικό επεισόδιο, κατανάλωση ποσότητας αλκοόλ, χρήση απαγορευμένων ουσιών.
2) Κόπωση ή υπνηλία του οδηγού, στιγμιαία απόσπαση προσοχής όπως κινητό τηλέφωνο, τυχόν ακατάλληλη ταχύτητα που είχε αναπτύξει ο οδηγός».

   Η μόνο αποκάλυψη ήταν ότι δεν "πήγαινε με 90" όπως θυμάμαι είχε ακουστεί...

ΥΓ: οι δημοσιογράφοι δεν "τρώγονται με τίποτα": Ορίστε άλλος ονειρεύεται ανατροπές παραπλανώντας ώστε να τον διαβάσεις:Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 25 Νοεμβρίου 2016, 13:21:01 από Ορθοπαιδικός »

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
0 Απαντήσεις
3607 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 15 Απριλίου 2009, 10:47:38
από KERASIDISN
1 Απαντήσεις
7243 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 10 Σεπτεμβρίου 2010, 13:55:09
από mandreou
0 Απαντήσεις
2796 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 24 Οκτωβρίου 2010, 16:06:51
από mandreou
0 Απαντήσεις
37816 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 16 Ιουνίου 2011, 23:51:07
από anastasios theodoridis
0 Απαντήσεις
2207 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 6 Οκτωβρίου 2012, 16:18:01
από Argirios Argiriou