Θέματα Εργασίας > Εμπειρίες κατά την εργασία στην ΠΦΥ

όταν οι συνταγές και τα παραπεμπτικά γεννιούνται μόνα τους

<< < (2/2)

Δ. Κουναλάκης:
Το αρχικό θέμα που παρέπεμπε εδώ από το facebook ήταν πολύ ουδέτερο:
"Μια ενδιαφέρουσα εμπειρία από το πως λειτουργεί το σύστημα (κρατικό και ιδιωτικό) και ο κάθε Παυλος Πολακης θα άξιζε να ασχοληθεί παραπάνω αντί να έχει τον ΕΟΠΥΥ Κεντρική Υπηρεσία να στέλνει ραβασάκια γιατί έγραψες στον ασφαλισμένο φάρμακο για την υπερπλασία προστάτη ή την ΧΑΠ. Επίσης, κ. Tassos Tagaris σκέψου να μπορούν κάποιοι να κάνουν αναζήτηση και μέσω ΑΜΚΑ χωρίς επιβεβαίωση του ασθενή, τι έχει να γίνει......."
Και σαφώς κάποιοι το εκμεταλλεύτηκαν αλλά η μέχρι τώρα εμπειρία δείχνει τα μεγάλα κόλπα γίνονται στις κρατικές δομές και ο ιδιωτικός τομέας ακολουθεί.
Ωστόσο χρήσιμα σχόλια ακολούθησαν:

Tassos Tagaris Καλησπέρα Dimitris Kounalakis και σε όλον τον ...τοίχο :) Σε ότι αφορα στο φάρμακο, η προσπάθεια είναι, ακόμα κι αν μπορέσει να κάνει αναζήτηση ο Φαρμακοποιός με τον ΑΜΚΑ και μόνο, να μην δίνεται η δυνατότητα να εκτελεστεί κάποια συνταγή αν δεν επιβεβαιωθεί με κάποιο (ηλεκτρονικό κατά προτίμηση τρόπο) η παρουσία (=> και η συναίνεση) του ασθενή. Για ανθρώπους που ακολουθούν την τεχνολογία, αυτό είναι εύκολο πλέον. Παλιότερα η λύση ήταν οι κάρτες (συνήθως smartcards) που όμως είχαν κι ένα κόστος σε readers (που πολλοί που τις υπόσχονταν ξεχνούσαν να συνυπολογίσουν) αλλά επιπλέον σε "έδεναν" και σε συγκεκριμένη τεχνολογία. Πλέον τα πράγματα είναι πιο εύκολα, με πολλαπλές λύσες 2 factor authentication, πιο εύκολη και ευρέως χρησιμοποιούμενη και από τις τράπεζες την αποστολή One-Time-Password στο κινητό του ασθενή. Μόνο με αυτό τον κωδικό ξεκλειδώνει η εκτέλεση της συνταγής και... τελειώσαμε. (αντίστοιχα υπάρχουν και οι συσκευές, ή mobile apps που πατάς ένα κουμπάκι και μια γεννήτρια αριθμών σου εμφανίζει ένα valid νουμεράκι είτε στο κινητό είτε σε μικρή συσκευή που έχεις στο ..μπρελόκ σου). Το θέμα που απομένει να λυθεί, και είναι το αγκάθι στην όλη ιστορία, είναι τι κάνεις, με όσους (ηλικιωμένους κυρίως) δεν έχουν κινητό, ή έστω την όρεξη, να μπουν σε αυτή τη διαδικασία και απλά θέλουν με το χαρτί της συνταγής να πάρουν τα φάρμακά τους. Τι κάνεις με αυτούς;
M'ἀρέσκειν· Reply ·1· Σεπτέμϐριος 7 ἐν 6:00μ.μ. · Edited

Dimitris Kounalakis Τους δίνεις μια RFID card
M'ἀρέσκειν· Reply · 1· Σεπτέμϐριος 7 ἐν 6:46μ.μ.
Dimitris Kounalakis Και ο αναγνώστης δεν κάνει πάνω από 50€...
M'ἀρέσκειν· Reply · Σεπτέμϐριος 7 ἐν 8:25μ.μ.

Nektarios Nikolopoulos Και το κόστος της κάρτας το χρεώνεται ο ασφαλισμένος και του reader ο παροχος...
M'ἀρέσκειν· Reply · Σεπτέμϐριος 7 ἐν 8:32μ.μ. · Edited

Dimitris Kounalakis Το παραπεμπτικό και η συνταγή που αναφέρω πρέπει να κόστισαν γύρω στα 50€ μετά την αφαίρεση του rebate. Πόσες RFID κάρτες μπορούσε να μοιράσει ο ΕΟΠΥΥ με αυτά τα λεφτά; Πόσο κοστίζουν οι αποθήκες και οι εταιρίες για τους χιλιάδες φακέλους χαρτί που στελνουν πάροχοι στον ΕΟΠΥΥ. Ευχαρίστως να πληρώσω έναν card reader και να μην ξανατυπώσω τίποτα. Έλεος πια.....
M'ἀρέσκειν· Reply ·2· Σεπτέμϐριος 7 ἐν 11:24μ.μ. · Edited

Βασιλική Ανδρόνικου · Friends with Tassos Tagaris
o,ti egine kai me ta capital controls kai ta atm..8a sunh8isoun siga siga
M'ἀρέσκειν · Reply · Ἐχθές ἐν 10:09π.μ.

Stergios Palamas · 6 mutual friends
Να τους "τσιπώσουμε" σαν τα κατοικίδια! Έτσι θα τους βρίσκουμε και όταν χάνονται! Είμαι σατανικός!
M'ἀρέσκειν· Reply ·2· Ἐχθές ἐν 10:49π.μ.

Dimitris Kounalakis Stergios, νομίζω ότι ο Tassos έχει σωστά την εικόνα στο μυαλό του ότι πρέπει να υπάρχουν διαφορετικοί εναλλακτικοί τρόποι επιβεβαίωσης της συμμετοχής στην εκτέλεση συνταγής ή παραπεμπτικού. Και δεν χρειάζονται όλοι όλα. Είμαι όμως κάθετα αντίθετος στο να έχουμε κολλήσει και να μην προχωράμε γιατί θα χρειαστούν μισό εκατομμύριο κάρτες για υπερήλικες και ανθρώπους χωρίς τηλέφωνο. Είναι θέμα διαχείρισης. Μπορείς να ξεκινήσεις άμεσα με την εφαρμογή για κινητά που δεν έχει κόστος και να πεις ότι θα εισπράττεται μισό ευρώ αντί για 1 ευρώ ανά συνταγή σε όποιον χρησιμοποιεί την εφαρμογή. Μπορείς να βάλεις και ένα χρονοδιάγραμμα για τους card readers. Λιγότερο από μελάνι εκτυπωτή κοστίζει ο reader, και κάθε μονάδα υγείας, χρειάζεται μόνο ένα στην υποδοχή για να πιστοποιεί την παρουσία του ασθενή. Αλλά, νομίζω ότι μετά από 1.5 χρόνο και αυτή η κυβέρνηση, μην έχοντας κάνει τίποτα, έχασε και αυτή το ηθικό πλεονέκτημα που μας έλεγε.
M'ἀρέσκειν· Reply ·3· Ἐχθές ἐν 1:15μ.μ. · Edited

Tassos Tagaris Dimitris Kounalakis είμαστε ήδη σε αυτό το μονοπάτι. Θέλω να πιστεύω ότι σύντομα θα έχουμε καλά νέα για όλους..
M'ἀρέσκειν· Reply ·2· Ἐχθές ἐν 5:20μ.μ.

Δ. Κουναλάκης:
George Stephanopoulos Dimitris Kounalakis πολύ ενδιαφέρον το θέμα σας. Μερικές επισημάνσεις και από εμένα που μπήκα λίγο αργοπορημένος στον τοίχο:
Στην ανάρτηση αναφέρεται πως «Ο ασθενής δε θέλει βέβαια να το καταγγείλει, δε βλέπει κανένα λόγο να δημιουργήσει θέμα με τον γιατρό από τη στιγμή που δεν του κόστισε τίποτα». Πόσο δύσκολο είναι Δημήτρη για έναν γιατρό που σέβεται το λειτούργημά του να εμφυσήσει μια υγιή κουλτούρα στον πολίτη στο πνεύμα του σεβασμού των δικαιωμάτων του; Εγώ θα πω πως ο πολίτης έχει την εντύπωση (ψευδαίσθηση) πως δεν του κόστισε τίποτα άμεσα. Έμμεσα του κοστίζει λόγω απομείωσης του διαθέσιμου κλειστού δημόσιου budget για την υγεία στη χώρα μας και αυτή η πρακτική σε μαζικό επίπεδο στερεί από τους συμπολίτες μας τη δυνατότητα να γίνουν αποδέκτες ενός ποιοτικότερου συστήματος υγείας (ιδίως σε περίοδο κρίσης) με περισσότερες δωρεάν παροχές ή με λιγότερο ιδιωτικό κόστος από την τσέπη του. Τον κάνει ευάλωτο σε μια ασφαλιστική εταιρεία η οποία δεν θα δεχθεί να τον ασφαλίσει διαπιστώνοντας την ηλεκτρονική καταγραφή χορήγησης φαρμάκων ή συνταγογράφησης εξετάσεων για μια πάθηση. Μπορεί επίσης στο μέλλον να του στερήσει τη δυνατότητα να βρει μια εργασία, μπορεί να οδηγήσει στην αρνητική εξέλιξη μιας δικαστικής του διαμάχης ή υπόθεσης η οποία μπορεί να βασιστεί στο ιατρικό του ιστορικό κτλ-κτλ. Να αναφερθώ και στο οριζόντιο clawback των παρόχων όπου ο υγιής πάροχος υστερεί έναντι αυτού που παρανομεί με κυκλώματα τέτοιων πρακτικών; Νομίζω πως στο σημείο αυτό μπαίνουν δύο βασικά θέματα α) της κουλτούρας μας συνολικά ως πολίτες (ανεξαρτήτως ρόλου) και του ωχαδερφισμού μας έναντι της απάτης και β) στην ηλεκτρονικοποίηση (διευκόλυνση) τη απάτης αυτής έναντι στη επίμονη διατήρηση ενός νομοθετικού και ρυθμιστικού πλαισίου βασισμένου στην έντυπη υπογραφή (και η αυτοκριτική δε βλάπτει). Πόσο δεκτικοί θα ήταν οι ίδιοι οι γιατροί και οι σύλλογοί τους στο (β) και στη διαμόρφωση ενός κοινά αποδεκτού μοντέλου ορισμού του "ηλεκτρονικού εγκλήματος υγείας" και των αντιστοίχων ποινών (ο οποίες να εφαρμόζονται τελεσιδίκως αυτη τη φορά); Προσοχή θεωρώ την πλειοψηφία των γιατρών εξαιρετικούς επιστήμονες που ασκούν το λειτούργημά τους με σωστό και σοβαρό τρόπο. Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων!!!
Ερώτηση ως τροφή προς σκέψη: Μέχρι να βγουν στον αέρα οι υπηρεσίες ενημέρωσης του πολίτη, πόσοι έχετε επισκεφθεί την υπηρεσία eRDV Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος για να δείτε και τα κλεισμένα και εκτελεσμένα ραντεβού σας σε ΠΕΔΥ και ΚΥ (μήπως και εκεί γίνεται το ίδιο και προσοχή εκτελεσμένο σημαίνει πως οδήγησε σε συνταγογράφηση από το γιατρό).
Επανέρχομαι και με το θέμα των λύσεων της αυθεντικοποίησης των χρηστών της ΗΣ. Ελπίζω να μην κούρασα.
M'ἀρέσκειν· Reply ·1· 17 ὧραι

Giorgos E. Ktistakis Για 7 και πλέον χρόνια εκτελουσα χρέη ελεγκτή για ΟΠΑΔ και ΟΓΑ. Εγώ ξέρω πραγματικά "πόσο δύσκολο ήταν και τι κόστος είχα που προσπάθησα "να εμφυσήσω" προς τον ασφαλισμένο ότι την κατάχρηση των υπηρεσιών που του παρέχει το ταμείο του θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στο τέλος να μην έχει παροχές, ούτε αυτός προσωπικά ούτε και συνολικά ο πολίτης. Εκεί να δεις το τι άκουγες εάν τολμούσες να θίξεις τέτοιο θέμα. Το "βάλε μία υπογραφή εκεί και λίγα τα λόγια" δεν το έχετε ακούσει;; Στους 10 μακάρι να βρισκόταν ένας που να δεχτεί να ακούσει απλά περί του θέματος και αυτός στο τέλος έλεγε "δίκιο έχεις γιατρέ, αλλά εγώ δεν ξέρω από τέτοια θέματα. Ας κινηθούν αυτοί που ξέρουν". Μόνο που αυτοί που ξέρουν είναι αυτοί που τελικά κάνουν την "κατάχρηση" και επειδή "ξέρουν" δύσκολα παίρνει την απόφαση ένας πολίτης να το καταγγείλει. Το σύνολο των μηχανισμών και των μέτρων, είναι αυτό που θα "φτιάξει" και την συμπεριφορά και θα προτρέπει ΚΑΙ τον πολίτη στον σεβασμό των υπηρεσιών και του ταμείου του. Πώς να σεβαστεί ο πολίτης το ταμείο του, όταν για να πάρει μια παροχή που δικαιούται τραβάει τα τόσα και ΕΑΝ την λάβει;; ε με την πρώτη ευκαιρία και αυτός θα "αρπάξει" κάτι τις, εφόσον πιστεύει (και ίσως να έχει δίκιο), ότι το ταμείο του χρωστάει;; Άρα με τις υπάρχουσες διαδικασίες που ταλαιπωρούν τον πολίτη, δεν έχεις και πολλά περιθώρια να του "εμφυσήσεις" και σεβασμό, ιδίως αυτήν την περίοδο της οικονομικής κρίσης.
M'ἀρέσκειν· Reply · 1 hr

Giorgos E. Ktistakis Είστε σίγουρος ότι αυτή η εφαρμογή Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος εξυπηρετεί τις υπηρεσίες (δεν μιλάω για τους ιατρούς). Για ρωτήστε κατά πόσο μπορεί να γίνει χρήση;; Για να χρησιμοποιηθεί θέλει να ρυθμιστούν και πολλά άλλα, που τουλάχιστον στα ΚΥ είναι πολύ δύσκολο και έτσι οι ίδιες οι υπηρεσίες έκριναν ότι δεν μπορεί να γίνει χρήση. Μην τα ρίχνουμε πάντα στον υπάλληλο!!!!
M'ἀρέσκειν· Reply · 1 hr

Giorgos E. Ktistakis Πιλοτικά στο ΚΥ που είμαι, έγινε προσπάθεια να γίνει χρήση ΌΛΩΝ των εφαρμογών που έχουν στηθεί για κάθε επισκέπτη στο ΚΥ. Ξέρετε πόσες σε αριθμό, διαφορετικές (και δυσχρηστες), είναι;; Και τι τελικά προσφέρουν αυτές οι εφαρμογές;; Ταλαιπωρία ΚΑΙ για το προσωπικό ΚΑΙ για τον χρήστη των υπηρεσιών, χωρίς να προσφέρουν κάτι ουσιαστικό. Άρα τί;; Θα μπορέσεις μετά ως λειτουργός (που ο χρήστης σε βλέπει ως εκπρόσωπο της υπηρεσίας εκείνη την στιγμή), να του εμφυσήσεις σεβασμό;;
M'ἀρέσκειν· Reply · 1 hr

George Stephanopoulos
George Stephanopoulos Συμφωνώ επίσης απολύτως με τους Tassos Tagaris και Dimitris Kounalakis για το θέμα των διαφορετικών λύσεων ανά target group πολιτών. Συμφωνώ με τον Τάσο πως η λύση των smart cards και των card readers είναι απολύτως δεσμευτική και υψηλά κοστοβόρα. Θα πάω ένα βήμα πριν και θα πω μήπως η δήλωση του προσωπικού κινητού τηλεφώνου και του email επικοινωνίας του πολίτη στην ΗΔΙΚΑ (στο ΑΜΚΑ MIS) θα μπορούσε να οδηγήσει σε αυτόματη ενημέρωσή του κάθε φορά που διενεργείται κάποια πράξη (κλείσιμο-ακύρωση-εκτέλεση ραντεβού σε ΠΕΔΥ ή ΚΥ, συνταγή, εκτέλεση, εξέταση – αυτό το τελευταίο θέλει να ενημερώνεται η ΗΣ για την εξέλιξη των παραπεμπτικών επιτέλους με διασύνδεση του eDapy με ΗΣ) επί του ΑΜΚΑ του; Να το εμπλουτίσω και με την παράλληλη δημιουργία ηλεκτρονικού Κυτίου Παραπόνων και Καταγγελιών Πολιτών από τη σελίδα του Πολίτη στην ΗΔΙΚΑ;
M'ἀρέσκειν· Reply ·1· 17 ὧραι

Giorgos E. Ktistakis Πάντως έχει το χάζι του να σου έρχεται στο ΚΥ τουρίστας για έκτακτο θέμα και μετά την εξυπηρέτησή του να σου δίνει την κάρτα του για να χρεωθεί το κόστος των υπηρεσιών προς αυτόν. Τότε τον κοιτάς σκας ένα χαμόγελο και του λες "δεν υπάρχουν εδώ τέτοια συστήματα". Τότε και αυτός κουνάει το κεφάλι του, λέει ένα ευχαριστώ πολύ και φεύγει. Τώρα το τι θα σκέφτεται μετά, δεν το ξέρω. Θέλω να πω με αυτό, ότι ενώ αλλού δουλεύουν τώρα και χρόνια τέτοια συστήματα, εμείς προσπαθούμε να ανακαλύψουμε τον τροχό. Εγώ δεν έχω γνώσεις τεχνολογίας για να προτείνω το τι και πως. Έχω όμως μια απορία. Τοοοσο δύσκολο και δαπανηρό είναι που το καθιστά αδύνατον να γίνει;;
M'ἀρέσκειν· Reply · 2 ὧραι · Edited

Dimitris Kounalakis Όταν ξεκίνησα αυτό το θέμα, πίστευα ότι ξεκίναγα ένα θέμα που έχει να κάνει με το Management των υπηρεσιών υγείας. Από σχόλια (αλλά και από την συμμετοχή) κατάλαβα ότι το επίπεδο των διοικητών΄(πρώην και νυν) είναι κατώτερο των περιστάσεων. Εννοείται ότι αυτό το σχόλιο κυκλοφόρησε και με τελείως διαφορετικούς "λόγους" και "σκοπούς" από ότι το έγραψα. Ωστοσο, εξακολουθει να είναι ένα σοβαρό θέμα management και λιγότερο θέμα IT. Κατανοώ την αγωνία όλων αλλά το σκεπτικό δεν έχει τεχνολογική βάση.
M'ἀρέσκειν· Reply · 1 hr

Dimitris Kounalakis Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν μάθει να κυκλοφορούν με το βιβλιάριο και νιώθουν μεγάλη ανασφάλεια με αυτό που γίνεται σήμερα στην Ηλ. Συνταγογράφηση. Είναι συνήθως μεγάλης ηλικίας και ταυτόχρονα αποτελούν το target group των απατεώνων που γράφουν συνταγές και παραπεμπτικά εν αγνοία τους. Ταυτόχρονα, είναι και οι πιο έμπειροι από το τι συμβαίνει στην Ελλάδα της ατιμωρησίας και δεν ρισκάρουν πια τις σχέσεις τους για να σώσουν το κράτος. Έχουν μακρόχρονη συμμετοχή σε ότι έγινε τα τελευταία 30 χρόνια και δεν θα αποτολμήσουν να βγάλουν το φίδι από την τρύπα. Έχουν μάθει να χρησιμοποιούν τις κάρτες των ΑΤΜ αλλά δεν διαβάζουν ούτε τα SMS τους.... Και συνήθως το κινητό τους δεν είναι smartphone. Συνήθως θα τους δεις με tablet αλλά το smartphone δεν τα πάει καλά με την πρεσβυωπία.... Αυτοί οι άνθρωποι θα σας αναγκάσουν να χρησιμοποιήσετε τις κάρτες. είτε είναι smartcard είτε ανέπαφες RFID
M'ἀρέσκειν· Reply · 47 mins · Edited
Manage
Dimitris Kounalakis
Dimitris Kounalakis Την ίδια στιγμή, υπάρχει μια σαφώς μεγαλύτερη πληθυσμιακά ομάδα που είναι οι κάτω των 60 ετών που μπορεί να είναι άνεργοι αλλά έχουν smartphone σαφώς και θα μπορούσαν να κάνουν την δουλειά της ταυτοποίησης με μια εφαρμογή για smartphones που θα μπορούσε να δέσει με το IMEI του κινητού, ξεκινώντας με login στο gsis.gr από την εφαρμογή με τους κωδικούς του taxisnet και επιβεβαίωση με κάποιο SMS. Και αυτή η επιλογή δεν θα έχει κανένα κόστος για SMS και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για χίλια δυο πράγματα. Μάλιστα, είχα προτείνει στον Tassos Tagaris ότι εάν θέλουμε να πάμε την Ελλάδα μπροστά θα έπρεπε όλη αυτή την ιστορία να την βγάζαμε με ΑΡΙ και να αφήσουμε άλλους κατασκευαστές να φτιάξουν εφαρμογές που θα περιλαμβάνουν μια τέτοια δυνατότητα. Ίσως, ακούγεται πολύ προχωρημένο αλλά θα είμαστε οι πρώτοι στην Ευρώπη που θα το πετύχουμε και θα έχει και μεγάλη επιτυχία. Αν δεν θέλει το υπουργείο, George Stephanopoulos τόσο το καλύτερο για μένα. Δεν φαντάζεσαι τι δουλεύω τώρα.....
M'ἀρέσκειν· Reply · 21 mins

Dimitris Kounalakis To θέμα της τιμωρίας είναι πλέον τελείως χαμένο σε αυτή τη χώρα. Δεν ξέρω τι πρέπει να πρωτοτιμωρήσεις από αυτά που βλέπω γύρω μου κάθε μέρα. Και θα φτιάξεις ορισμό του "ηλεκτρονικού εγκλήματος"; Με ποιο λύκο να φυλάει τα πρόβατα; Πιο εύκολη βλέπω πλέον μια γαλλική bureaucratie που θα εξασκεί ισχυρό έλεγχο αλλά όχι επώδυνο για τους συναλλασσόμενους. Πάντα υπάρχει και η αναποτελεσματική ελληνική γραφειοκρατία που προσφέρει μόνο πόνο. Είναι θέμα εξυπνάδας πλέον πόσο αποτελεσματικοί θα είμαστε. Σκληρό, αλλά πραγματικό.
M'ἀρέσκειν· Reply · 13 mins

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση