Πρόκειται για ένα θέμα με τεράστια ερωτηματικά, τόσο από γιατρούς ειδικότερα όσο και από το σύνολο των πολιτών γενικότερα.
Θα ξεκινήσω παίρνοντας ως παράδειγμα την πόλη όπου ζω και εργάζομαι: την Ξάνθη. Προαναγγέλθηκαν 4 Το.Μ.Υ. και προκηρύχθηκαν αρχικά 20 θέσεις γιατρών (16 Γ.Ι. ή Παθολόγων 4 Παιδιάτρων). Προς το παρόν λειτουργεί η μία Το.Μ.Υ. με ένα Γ.Ι. Το κενό των υπολοίπων 19 γιατρών δεν καλύπτεται ούτε κατ´ ελάχιστο από τους 3 συναδέλφους ιδιώτες (2 Παθολόγους και 1 Γ.Ι.) που συμβλήθηκαν. Ως λύση προβάλλει η εγγραφή σε ιατρούς με έδρα το ΚΥ Αβδήρων (17km) ή το ΚΥ Σταυρούπολης (27km ορεινός δρόμος).
Είμαι ένας από τους γιατρούς που πονάω τη δημόσια, δωρεάν υγεία και, παρότι είμαι ιδιώτης, εξάντλησα κάθε σκέψη να συμβληθώ, παρόλο που ακόμη δεν γνωρίζω αν μπορώ λόγω του ότι είμαι επιστημονικός υπεύθυνος ιατρικής εταιρείας. Το συμπέραασμά μου είναι ότι με τα 16 ραντεβού την ημέρα λίγοι από τους 2250 εγγεγραμμένους θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν όπως τώρα, δηλαδή άμεσα, περιμένοντας απλά τη σειρά τους. Αυτομάτως λοιπόν τίθεται θέμα ιατρείου δύο ταχυτήτων/προτεραιοτήτων, ενός με ωράριο ταμείου (δωρεάν αλλά αρκετά έως πολύ δυσλειτουργικού) και ενός με ωράριο ιδιωτικό. Η προφανής αυτή ανισότητα είναι βαθειά ενάντια σε ένα σύστημα υγείας που αντιμετωπίζει τον πολίτη ως έχοντα "ίσες ευκαιρίες" (αυτό και ως όρος είναι προβληματικός, είναι λογικότερο να μιλάμε για ίσες δυνατότητες και όχι ίσες ευκαιρίες) και είναι ο βασικός λόγος που αφίσταμαι, προς το παρόν, από αυτό.