Γενικά > Νομικά θέματα

Δικαιoλογητικά που χρειάζονται για την ανανέωση της άδειας οδήγησης.

<< < (6/6)

pzogr:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή ΕίσοδοςΔεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή ΕίσοδοςΤο ΝΣΚ έκρινε (90/2013) ότι είναι 10 ευρώ κι όχι 20. Αποζημίωση 40 ευρώ δεν έχει τεθεί ποτέ στο τραπέζι...

--- Τέλος παράθεσης ---

Τι σημαίνει ΝΣΚ ;

--- Τέλος παράθεσης ---

Νομικό συμβούλιο του κράτους...

Ενώ στην ουσία δεν διαφωνώ με το συνάδελφο, η πραγματικότητα είναι ότι ο νόμος είναι αρκετά σαφής και αναφέρεται στην αμοιβή των συμβεβλημένων κι όχι των ΕΣΥτων.
Την αναζήτησα ως κείμενο και την επισυνάπτω...

PS... Ο ΙΣΑ είχε ζητήσει να μην εφαρμοστεί, αλλά όλοι ξέρουμε τι έγινε...

Gatekeeper:
Τα δεδομένα εκτοτε εχουν αλλαξει, αλλα ειμαι ο μόνος που το εφαρμόζω.

Gatekeeper:
Η ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών μειώνει την Ιατρική αμοιβή αλλά όχι τα παράβολα

Γράφει ο Ηλίας Τσέρκης, Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Ρόδου

Η ύφεση που προηγήθηκε τα προηγούμενα χρόνια άφησε το αποτύπωμά της σε όλους τους κοινωνικούς τομείς της πολιτείας. Εμείς ως κλάδος πρέπει να διασφαλίσουμε υψηλού επιπέδου Ιατρικές παροχές και υπηρεσίες σε όλο το φάσμα της Ελληνικής κοινωνίας, με όρους τέτοιους που να ασκούμε με αξιοπρέπεια τα καθήκοντα μας.

Ακριβώς αυτήν την περίοδο πρέπει να σταματήσει επιτέλους η υποβάθμιση του Έλληνα Ιατρού από πλευράς της Πολιτείας. Εδώ και χρόνια Υπουργοί νομοθετούν ελαφρά τη καρδία, θεωρώντας πως με τον τρόπο αυτό ασκούν κοινωνική πολιτική.

Διαβάζουμε δια του τύπου ότι στο νέο νομοσχέδιο για τις άδειες οδήγησης δεν θα μειωθεί το ύψος των παραβόλων από τα 15 στα 10 ευρώ για τους υποψήφιους νέους οδηγούς καθώς η σχετική πρόταση του υπουργείου δεν έγινε αποδεκτή από το υπουργείο Οικονομικών.

Η ίδια ρύθμιση όμως, προβλέπει κατάργηση της επανεξέτασης στην πορεία και μείωση του κόστους των ιατρικών εξετάσεων σε παθολόγο, οφθαλμίατρο, ΩΡΛ και ορθοπεδικό από τα 40 σε 30 ευρώ για τους ηλικιωμένους οδηγούς άνω των 74 ετών που θέλουν να ανανεώσουν το δίπλωμα οδήγησης.

Η διασύνδεση της ιατρικής αμοιβής με το κρατικό τιμολόγιο και το Υπουργείο Μεταφορών ήταν πολυετής με την έκδοση μεικτών παραβόλων που τώρα πλέον δεν υφίστανται.
Η αμοιβή για την πρωτοβάθμια ιατρική εξέταση καταβάλλεται από τους πολίτες απευθείας στους γιατρούς και όχι μέσω των Υπηρεσιών Μεταφορών & Συγκοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας, όπως γινόταν μέχρι 31 Μαΐου 2013.

Υπενθυμίζω πως η αμοιβή των ιατρών πριν το 2013 μέσω παράβολου αξίας 90 ευρώ από τα οποία τα 40 αντιστοιχούσαν στους ιατρούς (20 για τον Παθολόγο + 20 για οφθαλμίατρο) και η απόδοση τους γινόταν μετά από μήνες ή και χρόνια, ενώ τα υπόλοιπα 50 ευρώ τα εισέπραττε άμεσα το κράτος.

Από την 1/6/2013 με το Ν. 4155/2013 (μεσοπρόθεσμο μνημόνιο) οι υποψήφιοι οδηγοί πληρώνουν απευθείας την αμοιβή στον ιδιώτη ιατρό όπου στο άρθρο 52, παράγρ. 3 ορίζεται ως αμοιβή η ίδια με αυτή των συμβεβλημένων ιατρών του ΕΟΠΥΥ.

Με αυτό τον τρόπο καταστρατηγήθηκε η αμοιβή της ιατρικής επίσκεψης που οριζόταν στα 20 € σε εφαρμογή του Π.Δ.127/2005 (κατώτατο όριο αμοιβής των συμβεβλημένων με το Δημόσιο ιατρών για επίσκεψη στο ιατρείο).

Όπως αντιλαμβάνεστε με τα ανωτέρω υποβαθμίζεται η ιατρική αξιοπρέπεια η οποία ομολογουμένως δεν περιορίζεται απλά σε μια υπογραφή, αλλά περιλαμβάνει μια πλήρη κλινική εξέταση και προπάντων την ανάληψη μεγάλης ευθύνης από όλους τους ιατρούς, που πιστοποιούν την ικανότητα των οδηγών για τα επόμενα έτη, που φτάνουν έως και τα 15 χρόνια !

Το κόστος για μία άδεια
Για να λάβει άδεια οδήγησης ένας συμπολίτης μας, πληρώνει διάφορα παράβολα αξίας από 98 έως 118 €.

Συγκεκριμένα:

Ανανέωση άδειας οδήγησης 50 € (κωδικός e-παραβόλου «23»)

Εκτύπωση εντύπου άδειας οδήγησης 30 € (κωδικός e-παραβόλου «28»)

Χαρτοσήμου ανανέωσης άδειας οδήγησης 18 € (κωδικός e-παραβόλου «65»)

Έφτασε η ώρα επαναπροσδιορισμού της αμοιβής των ιατρών, αρχής γενομένης από κάτι που δε θεωρείται ζήτημα ζωής ή θανάτου, αλλά είδος πολυτελείας κατά κάποιο τρόπο.

• Η αμοιβή του ιατρού δεν μπορεί να ορίζεται με ένα συγκεκριμένο ποσό, διότι η κατάσταση κάθε υποψήφιου οδηγού και η εφαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας δεν είναι τυπική διαδικασία και σε ορισμένες περιπτώσεις χρονοβόρα, πολύπλοκη και απαιτεί σειρά ιατρικών πράξεων προκειμένου να εκδώσουμε την ιατρική μας γνωμάτευση.

• Η κλινική εξέταση και η λήψη ιατρικού ιστορικού είναι μια διαδικασία που προκύπτουν διαφόρων ειδών ευθύνες (αστικές, ποινικές, κα).

• Σε περίοδο ελεύθερης οικονομίας το Υπουργείο Μεταφορών συντηρεί την υποχρεωτική αμοιβή των δέκα (10) € στον ιδιώτη ιατρό στη λογική της δημοσιονομικής προσαρμογής. Προτείνω η περιστολή δαπανών να ξεκινήσει από την μείωση της αξίας των παραβόλων.

• Πρέπει να καταλάβουν οι πολιτικοί μας ηγέτες, πως η σύμβαση με το Υπουργείο Μεταφορών δεν είναι σύμβαση με τον ΕΟΠΥΥ να στοχεύει ο κάθε ιατρός σε μηνιαίες απολαβές επιπέδου 10ευρω αλλά η υπογραφή μας έχει πολυετή ισχύ.
Σύντομα πάντως, θα λάβουμε γενναίες αποφάσεις όλοι οι Ιατροί της χώρας. Εν αναμονή των εξελίξεων.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Denominator:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή ΕίσοδοςΗ ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών μειώνει την Ιατρική αμοιβή αλλά όχι τα παράβολα
...
Η ίδια ρύθμιση όμως, προβλέπει κατάργηση της επανεξέτασης στην πορεία και μείωση του κόστους των ιατρικών εξετάσεων σε παθολόγο, οφθαλμίατρο, ΩΡΛ και ορθοπεδικό από τα 40 σε 30 ευρώ για τους ηλικιωμένους οδηγούς άνω των 74 ετών που θέλουν να ανανεώσουν το δίπλωμα οδήγησης.

--- Τέλος παράθεσης ---

Το νομοσχέδιο προβλέπει την επανασύσταση και λειτουργία Δευτεροβαθμιων υγειονομικών επιτροπών για >80 ετών όπως παλιά με κόστος για τον οδηγό 30 ευρώ (μέσω παραβόλου).

Argirios Argiriou:
05/04/2022



Θέμα : Αποδοχή ιατρικών πιστοποιητικών υποψηφίων οδηγών και οδηγών, εκδοθέντων από
κρατικά ιδρύματα
Σχετ. : α. Η παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 4850/2021 (Α ́ 208) «Οδηγώντας με ασφάλεια...»
β. Το Κεφάλαιο Α του Παραρτήματος ΙΙΙ του π.δ. 51/2012 (Α’ 101) «Προσαρμογή της
ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία 2006/126/ΕΚ...»


Από θέσεως σε ισχύ της παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 4850/2021 (Α ́ 208/05-11-2021), άρθηκε
η δυνατότητα διενέργειας των ιατρικών εξετάσεων υποψηφίων οδηγών και οδηγών και από
ιατρούς κρατικών νοσηλευτικών ιδρυμάτων ή κρατικών κέντρων υγείας. Αυτό επέφερε ως
συνέπεια, κάτοικοι περιοχών της χώρας, στις οποίες δεν υφίστανται διαθέσιμοι ιδιώτες ιατροί
των απαιτούμενων ειδικοτήτων, να αναγκάζονται να μετακινούνται σε όμορες περιοχές
προκειμένου να εξεταστούν. Το πρόβλημα είναι εντονότερο στις νησιωτικές περιοχές, όπου οι
μετακινήσεις των πολιτών είναι ιδιαίτερα δυσχερείς.
Στο πλαίσιο των αναγκαίων διορθωτικών παρεμβάσεων, το Υπουργείο Υποδομών και
Μεταφορών επεξεργάζεται σε συνεργασία με το καθ' ύλη αρμόδιο υπουργείο Υγείας διάταξη
νόμου, προς εξάλειψη του προβλήματος.
Μέχρι τη θέση σε ισχύ της διάταξης αυτής, από εκδόσεως της παρούσας, εφαρμόζονται τα
ακόλουθα:
Σε Περιφερειακή Ενότητα της χώρας, στην οποία προκύπτει, από απόφαση του οικείου
Περιφερειάρχη, ότι δεν υφίστανται διαθέσιμοι ιδιώτες ιατροί των ειδικοτήτων του
Παραρτήματος ΙΙΙ του π.δ. 51/2012, γίνονται αποδεκτά από την Υπηρεσία Μεταφορών και
Επικοινωνιών/ΚΕΠ και πιστοποιητικά υγείας (των ιδίων ιατρικών ειδικοτήτων) σύμφωνα με τα
υποδείγματα του Κεφαλαίου Α του προαναφερθέντος Παραρτήματος, υποψηφίων οδηγών και
οδηγών, εκδοθέντα από:
Κρατικά νοσηλευτικά ιδρύματα ή κρατικά κέντρα υγείας στο πλαίσιο της ολοήμερης
λειτουργίας τους (απογευματινά ραντεβού).
Κρατικά νοσηλευτικά ιδρύματα στο πλαίσιο της λειτουργίας των τακτικών εξωτερικών
ιατρείων.
Παρακαλούνται οι αποδέκτες της παρούσας για την αρωγή τους με κάθε πρόσφορο
τρόπο προς την εφαρμογή των ανωτέρω και την ενημέρωση των ενδιαφερομένων με
τους οποίους έρχονται σε σχετική επικοινωνία.

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Μιχαήλ Παπαδόπουλος

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση