Άλλες κατηγορίες μηνυμάτων > Αποσπάσματα από τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο
The last word on resurrection - The Guardian 2002
(1/1)
flone:
"As with Orpheus, Othin and Odysseus, the descent into and return from Hades is detached from immediate connection with agriculture, but it offers a kind of salvation not much different from escape from starvation, for in the theology of St Paul the prize is escape from death.
For Othin and Odysseus, by contrast, the prize was knowledge, while for Orpheus it was love. Knowledge and love are far nobler prizes than mere prolongation of existence, and it is doubtful whether eternal prolongation of existence is anyway desirable as such (especially if it involves endless hymn-singing)."
AC Grayling (professor of philosophy at Birkbeck College, University of London)
Όλο το άρθρο: Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
orfeo:
Απ' το κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο
καὶ γνώσεσθε τὴν ἀλήθειαν, καὶ ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς. (Η, 32)
καὶ ἐγνώρισα αὐτοῖς τὸ ὄνομά σου καὶ γνωρίσω, ἵνα ἡ ἀγάπη ἣν ἠγάπησάς με ἐν αὐτοῖς ᾖ, κἀγὼ ἐν αὐτοῖς. (ΙΖ, 26)
ἐντολὴν καινὴν δίδωμι ὑμῖν ἵνα ἀγαπᾶτε ἀλλήλους, καθὼς ἠγάπησα ὑμᾶς ἵνα καὶ ὑμεῖς ἀγαπᾶτε ἀλλήλους (ΙΓ 34)
Ταῦτα λελάληκα ὑμῖν ἵνα ἡ χαρὰ ἡ ἐμὴ ἐν ὑμῖν μείνῃ καὶ ἡ χαρὰ ὑμῶν πληρωθῇ. αὕτη ἐστὶν ἡ ἐντολὴ ἡ ἐμή, ἵνα ἀγαπᾶτε ἀλλήλους καθὼς ἠγάπησα ὑμᾶς. μείζονα ταύτης ἀγάπην οὐδεὶς ἔχει, ἵνα τις τὴν ψυχὴν αὐτοῦ θῇ ὑπὲρ τῶν φίλων αὐτοῦ.
Ταῦτα ἐντέλλομαι ὑμῖν, ἵνα ἀγαπᾶτε ἀλλήλους. Εἰ ὁ κόσμος ὑμᾶς μισεῖ, γινώσκετε ὅτι ἐμὲ πρῶτον ὑμῶν μεμίσηκεν. εἰ ἐκ τοῦ κόσμου ἦτε, ὁ κόσμος ἂν τὸ ἴδιον ἐφίλει· ὅτι δὲ ἐκ τοῦ κόσμου οὐκ ἐστέ, ἀλλ' ἐγὼ ἐξελεξάμην ὑμᾶς ἐκ τοῦ κόσμου, διὰ τοῦτο μισεῖ ὑμᾶς ὁ κόσμος.(ΙΕ 11-13 και 17-19)
Εἰρήνην ἀφίημι ὑμῖν, εἰρήνην τὴν ἐμὴν δίδωμι ὑμῖν· οὐ καθὼς ὁ κόσμος δίδωσιν, ἐγὼ δίδωμι ὑμῖν. μὴ ταρασσέσθω ὑμῶν ἡ καρδία μηδὲ δειλιάτω. (ΙΔ 27)
πνεῦμα ὁ Θεός, καὶ τοὺς προσκυνοῦντας αὐτὸν ἐν πνεύματι καὶ ἀληθείᾳ δεῖ προσκυνεῖν. (Δ 24)
{Οι ύμνοι δε φαίνεται να είναι υποχρεωτικοί...}
flone:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή ΕίσοδοςΑπ' το κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο
καὶ γνώσεσθε τὴν ἀλήθειαν, καὶ ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς. (Η, 32)
{Οι ύμνοι δε φαίνεται να είναι υποχρεωτικοί...}
--- Τέλος παράθεσης ---
Χριστός Ανέστη, orfeo!
Μακάρι το κήρυγμα της αγάπης να είχε βρει μεγαλύτερη απήχηση στους "πολιτισμένους" απόγονους του Homo sapiens!
Υπάρχει ένα σημείο που νομίζω ότι αξίζει να προσεχθεί: "theology of St Paul"
Από κει και μετά, δεν έχω θεολογικές γνώσεις, αλλά και το πνεύμα του συγγραφέα είναι περισσότερο "φιλοσοφικό", αγγίζοντας και τη συγκριτική θρησκειολογία, στην προσπάθειά του να αναλύσει τη σημειολογία της Ανάστασης περισσότερο σαν διαχρονικό μοτίβο.
Αν το δεις καθαρά θεολογικά, προφανώς είναι "αιρετικό".
orfeo:
Aληθώς Ανέστη, flone!
Όντως αξιοπρόσεχτο το "theology of St Paul" γιατί είναι ανιστόρητο, καθώς θεωρεί τον απόστολο Παύλο δημιουργό της χριστιανικής θεολογίας, ενώ από ιστορικής και μόνο άποψης είναι γνωστό ότι ο χριστιανισμός προϋπήρχε του Παύλου. Όσο για το "αιρετικό", δεν ξέρω αν χαρακτηρίζεται αίρεση η απουσία κάποιας πίστης...
Όσο για τον συνονόματο Orpheus πάντα το είχα απορία: γιατί δεν ακολουθούσε κι αυτός τις οδηγίες που του έδωσαν;;;Αφού σου λένε: "ΜΗ γυρίσεις να την δεις πριν βγεις έξω"!!!
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση