Θέματα Εργασίας > Εργασία σε Άγονες Περιοχές
Σχετικά με την Υπηρεσία Υπαίθρου σε πλοία.
(1/1)
Argirios Argiriou:
21/04/2009,
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ.
Αγονη… η γραμμή για τους νέους γιατρούς.
Χωρίς γιατρούς κινδυνεύουν να μείνουν τα πλοία της ακτοπλοΐας, ενώ η νέα θερινή περίοδος βρίσκεται προ των πυλών. Η θητεία όσων υπηρετούν λήγει τις επόμενες μέρες και υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να επίκειται η τοποθέτηση νέων γιατρών. Με βάση τα έως τώρα δεδομένα, όμως, μάλλον δύσκολα θα βρεθούν ενδιαφερόμενοι για να καλύψουν τις κενές θέσεις που θα δημιουργηθούν, με αποτέλεσμα το πρόβλημα που δημιουργείται να είναι μεγάλο.
Το γεγονός δεν θα πρέπει να προκαλεί εντύπωση. Ο θεσμός των γιατρών στα πλοία φαίνεται ότι «βουλιάζει» χρόνο με το χρόνο. Οι νέοι γιατροί δεν δείχνουν πρόθυμοι να ναυτολογηθούν και να επιβιβαστούν στα πλοία για να κάνουν το αγροτικό τους. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, έως τα τέλη Μαρτίου μόνο τρεις γιατροί υπηρετούσαν σε πλοία της ακτοπλοΐας. Πρόκειται για τα πλοία «ΦΑΙΣΤΟΣ ΠΑΛΛΑΣ» και «ΚΝΩΣΟΣ ΠΑΛΛΑΣ», τα οποία εκτελούν δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς - Ηράκλειο, καθώς και το «BLUE STAR NAXOS» που ταξιδεύει από Πειραιά για Κυκλάδες. Τα υπόλοιπα πλοία της ακτοπλοΐας δεν διαθέτουν ιατρούς για να προσφέρουν εν πλω τις πρώτες βοήθειες σε επιβάτες. Ενδεικτικά αναφέρεται πως δεν υπάρχει ιατρός στα πλοία της ΑΝΕΚ, της GA Ferries, της ΝΕL και της ΣΑΟΣ, που καθημερινά εκτελούν δρομολόγια στην Κρήτη, στα Δωδεκάνησα και τα νησιά του Β. Αιγαίου. Αυτό σημαίνει ότι περίπου οκτώ εκατομμύρια επιβάτες ταξιδεύουν χωρίς ιατρική υποστήριξη στο μεγαλύτερο μέρος της νησιωτικής χώρας κάθε καλοκαίρι.
Συνολικά προβλέπονται είκοσι θέσεις γιατρών σε δώδεκα γραμμές της ακτοπλοΐας. Οι γιατροί τοποθετούνται ανά γραμμή και όχι ανά πλοίο, με αποτέλεσμα πολλά από τα πλοία που εκτελούν το ίδιο δρομολόγιο να μένουν ιατρικά ακάλυπτα. Μάλιστα, όποιος ταξιδεύει σε απόσταση μικρότερη των 120 μιλίων απαγορεύεται να… αρρωστήσει στη διάρκεια του ταξιδιού. Κι αυτό γιατί, όπως εξήγησαν αξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος, οι γιατροί τοποθετούνται στο πλοίο με το μεγαλύτερο θερινό πρωτόκολλο επιβατών, αυτό δηλαδή που μεταφέρει τους περισσότερους επιβάτες ανά γραμμή στην οικονομική θέση (κατάστρωμα).
Σύμφωνα με τη σχετική κοινή Υπουργική Απόφαση, η κάλυψη της ακτοπλοΐας γίνεται με γιατρούς που κάνουν το αγροτικό τους πάνω στα πλοία.
Ως επιπλέον δέλεαρ τα συναρμόδια υπουργεία αποφάσισαν να μοριοδοτήσουν την υπηρεσία αυτή με τα μόρια του άγονου ιατρείου – με τον τρόπο αυτό οι γιατροί μπορούν συντομότερα να κάνουν αίτηση για ειδικότητα. Οι νέοι γιατροί και ισάριθμοι αναπληρωματικοί για την κάλυψη των κενών θέσεων αναμένεται από το επόμενο διάστημα να τοποθετηθούν σε πλοία της ακτοπλοΐας, προκειμένου να παρέχουν υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας Υγείας στους επιβάτες και το πλήρωμα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
ΚΟΥΦΑΚΟΣ ΝΙΚΟΣ
«Δουλεύουμε κάθε μέρα χωρίς ρεπό»
«Είναι εξαιρετικά δύσκολα για τους γιατρούς στα πλοία. Δουλεύουμε κάθε μέρα χωρίς ρεπό. Είμαστε αποκλειστικά υπεύθυνοι για την υγεία των επιβατών, χωρίς να έχουμε βοήθεια άλλων συναδέλφων και μηχανήματα νοσοκομείων. Τα λεφτά δεν είναι αρκετά, ώστε ν’ αξίζει τον κόπο για να περνάς τόσες ώρες μακριά από το σπίτι…».
Η κυρία Αννα Κουτεντάκη είναι εδώ και σχεδόν έξι μήνες ιατρός στο Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «ΦΑΙΣΤΟΣ ΠΑΛΛΑΣ», το οποίο εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο. «Τη γραμμή αυτή την επέλεξα επειδή κατάγομαι από την Κρήτη. Φεύγουμε στις 9 το βράδυ από Ηράκλειο και φθάνουμε την άλλη μέρα γύρω στις 6 το πρωί στον Πειραιά. Καθόμαστε λίγες ώρες πριν ξεκινήσει το δρομολόγιο της επιστροφής...», λέει η ίδια, περιγράφοντας στον ΕΤ το καθημερινό πρόγραμμα στο πλοίο. «Γνώριζα από την αρχή πως θα ταλαιπωρηθώ στο πλοίο. Το έκανα όμως συνειδητά, επειδή ήθελα να πάρω επιπλέον μόρια για να κάνω πιο γρήγορα την ειδικότητα…», συμπλήρωσε.
Οι γιατροί κάνουν τρεις μήνες εκπαίδευση στο νοσοκομείο ή το Κέντρο Υγείας όπου υπάγονται πριν «ανέβουν» για εννέα μήνες πάνω στο πλοίο. Ολο αυτό το διάστημα εργάζονται καθημερινά και δικαιούνται μόνο 15 μέρες άδεια. Ο μισθός είναι 1.200 ευρώ και φθάνει γύρω στα 1.800 ευρώ με τις υπερωρίες (εργασία Σαββατοκύριακα, αργίες).
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Αδαμάντιος Σκούφαλος:
Αν θυμάμαι καλά είχαν συσταθεί 6 νέες θέσεις αγροτικών στο Κ.Υ. Σαλαμίνας που θα αποτελούσαν "αναπληρωματικούς" στα πλοία όταν υπήρχαν κενά. (φαίνεται και στο link που παραθέτω)
Επισημαίνεται ότι χωρίς να έχουν τον έξτρα μισθό του άγονου οι αναπληρωτές τους (στο "απομακρυσμένο" Κ.Υ. Σαλαμίνας επαναλαμβάνω) έχουν το πλεονέκτημα των πολλαπλών αιτήσεων για ειδικότητα που δίνει το άγονο!
Που είναι τώρα οι αναπληρωματικοί να μπουν στον "αγώνα"; Ξεμείναμε κι από πάγκο ή οι συνάδελφοι με διάφορους τρόπους υπεκφεύγουν;
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
Αδαμάντιος Σκούφαλος:
Αντιγράφω από παραπάνω:
--- Παράθεση ---Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, έως τα τέλη Μαρτίου μόνο τρεις γιατροί υπηρετούσαν σε πλοία της ακτοπλοΐας.
--- Τέλος παράθεσης ---
Σύμφωνα με τη νέα προκήρυξη θέσεων αγροτικών που βγήκε σήμερα 6 Μαΐου και την επισυνάπτει ο διακομιστής εδώ Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή Είσοδος
από τις 17 θέσεις γιατρών σε πλοία φαίνονται καλυμμένες οι 14 και η θητεία των περισσότερων λήγει Ιούνιο και Ιούλιο.! Άρα στα χαρτιά είναι καλυμμένες οι θέσεις!
Τελικά μήπως οι υπηρετούντες συνάδελφοι βρήκαν κανένα παραθυράκι (ή μάλλον φιλιστρίνι λόγω πλοίων) και υπηρετούσαν εκτός πλοίων διατηρώντας όμως τα προτερήματα (διπλή αίτηση για ειδικότητα) της υπηρεσίας σε πλοίο;
orfeo:
Υπάρχει και η εξήγηση να μην είναι τόσο καλά ενημερωμένος όποιος έκανε το ρεπορτάζ του παραπάνω άρθρου, ή να μην ήταν ακριβή τα στοιχεία του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας αλλά φυσικά και η "ελ" εκδοχή που παραθέτετε παίζει με καλές πιθανότητες...
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση