Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
8 Νοεμβρίου 2024, 01:44:13

Αποστολέας Θέμα: Ι.Χ. αυτοκίνητα και περιβάλλον, στην Ελλάδα.  (Αναγνώστηκε 8660 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

19 Μαΐου 2009, 07:37:05
Αναγνώστηκε 8660 φορές
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
ΑΥΓΗ, 12/05/2009.
Του Σ. Κουρουζίδη.


Μέσα στον καταιγισμό των σκανδάλων και της σκανδαλολογίας, ξεφεύγουν από το ενδιαφέρον που θα έπρεπε να τύχουν, εκτός από τα ευρωπαϊκά, και πολλά σημαντικά εσωτερικά θέματα.

Ένα από τα πρώτα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της μεγάλης οικονομικής κρίσης ήταν η ενίσχυση της αγοράς των αυτοκινήτων. Επένδυσαν στην ενίσχυση ενός καταναλωτικού αγαθού, εισαγόμενου και με πολλές παρενέργειες στη ζωή των σύγχρονων πόλεων. Μέχρι πριν από την κρίση, κάθε χρόνο προστίθεντο, μόνο στην Αθήνα, 150.000-200.000 αυτοκίνητα, περίπου 500 την ημέρα. Με την κρίση και στη συνέχεια με τα μέτρα τόνωσης της αγοράς, δεν ξέρουμε ακόμη. Πιθανότατα θα συνεχιστούν οι τάσεις που υπήρχαν πριν από την κρίση.

Τι σημαίνει αυτό, ειδικά για την Αθήνα; Για κάθε ΙΧ υπολογίζουν οι συγκοινωνιολόγοι 6 μέτρα διαδρόμου για παρκάρισμα. Δηλαδή, κάθε μέρα, χρειαζόμαστε 3 χιλιόμετρα δρόμων για παρκάρισμα ή 500 νέες θέσεις παρκαρίσματος σε νεοανεγειρόμενες οικοδομές ή σε ειδικούς σταθμούς. Επειδή το δεύτερο δεν συμβαίνει ή συμβαίνει σε πολύ περιορισμένο βαθμό, τότε ψάχνουμε 3 χιλιόμετρα διαδρόμου σε δρόμους, πλατείες, πεζοδρόμια, πεζοδρόμους, στροφές, ακόμη και πάνω στις ειδικές ράμπες στις στάσεις των λεωφορείων!

Για έναν χρόνο, οι ανάγκες για παρκάρισμα φτάνουν στην Αθήνα τα 1.000 χιλιόμετρα δρόμων, δηλαδή ένα κομβόι παρκαρισμένων αυτοκινήτων που θα ξεκινούσε από την Αθήνα, θα πήγαινε στη Θεσσαλονίκη και θα επέστρεφε!

Το θέμα των θέσεων στάθμευσης είναι ένα από τα σοβαρότερα περιβαλλοντικά προβλήματα στην Αθήνα και σε πολλές ακόμα πόλεις. Η πολιτική στο θέματα αυτά είναι εντελώς ανεπαρκής. Στις νεοανεγειρόμενες οικοδομές, δεν καλύπτονται ούτε καν οι σημερινές ανάγκες των ενοίκων τους, πολύ περισσότερο δεν στηρίζονται σε μια προφανή εκτίμηση για την αύξηση του δείκτη κατοχής ΙΧ στα προσεχή χρόνια. Και να σκεφτεί κανείς ότι σε ορισμένες ζώνες πόλεων της Ευρώπης δεν επιτρέπεται η είσοδος σε ΙΧ αν δεν έχουν δηλώσει συγκεκριμένη θέση στάθμευσης, ενώ στην Ιαπωνία δεν επιτρέπεται καν η αγορά ΙΧ αν ο επίδοξος αγοραστής δεν έχει εξασφαλίσει θέση στάθμευσης.

Τις ημέρες αυτές, όχι για τις ανάγκες της κρίσης αλλά για τις προεκλογικές, το υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε ένα πρωτοφανές για την εποχή μας μέτρο (έστω κι αν το εμφάνισε ως δοκιμαστικό), να επιτρέψει, δηλαδή, στις εκτός δακτυλίου λεωφορειολωρίδες την είσοδο των έμφορτων ταξί. Πρόκειται για ένα μέτρο έξω από κάθε συγκοινωνιακή λογική, έξω και από την κοινή λογική. Η καθιέρωση των λεωφορειολωρίδων είναι ένα από τα ριζοσπαστικότερα και αποτελεσματικότερα μέτρα που έχουν ληφθεί και σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Βέβαια στον υπόλοιπο κόσμο είναι ένα από τα βασικότερα εργαλεία για την ενίσχυση των ΜΜΜ και τον περιορισμό της χρήσης του ΙΧ. Τα λεωφορεία στις λεωφορειολωρίδες, εντός δακτυλίου κινούνται με μέση ταχύτητα 15 χλμ/ώρα και εκτός λεωφορειλωρίδων με μόλις 7χλμ/ώρα. Εκτός δακτυλίου σε λεωφορειολωρίδες φτάνουν τα 20-22 χλμ./ώρα (για σύγκριση, η μέση ταχύτητα του μετρό είναι 34 χλμ./ώρα, του ηλεκτρικού 30 χλμ./ώρα και του τραμ στη διαδρομή Σύνταγμα - Π. Φάληρο 17-19 χλμ./ώρα και στην παραλιακή 28 χλμ./ώρα).

Το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης στην οποία ο τότε υπουργός Μεταφορών κ. Λιάπης κατάργησε τις λεωφορειολωρίδες για τα ταξί για όσο χρόνο, λέει, θα διαρκούν τα έργα του μετρό, δείχνει το προφανές και αυτονόητο: η ταχύτητα των λεωφορείων έπεσε ήδη στο μισό και η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 30%. Αν υπολογίσουμε ότι η Αθήνα διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο ταξί στην Ευρώπη, αναλογικά με τον πληθυσμό της, ότι οι λεωφορειολωρίδες πρακτικά δεν αστυνομεύονται, ότι η αυτοπειθαρχία των οδηγών ΙΧ βρίσκεται στο κατώτερο επίπεδο στην Ευρώπη και ότι οι κυκλοφοριακές συνθήκες είναι έτσι κι αλλιώς πολύ δύσκολες, τότε οι επιπτώσεις αναμένεται να είναι μεγάλες.

Η προστασία των χώρων που προορίζονται για τους πεζούς είναι ύψιστο κοινωνικό, περιβαλλοντικό και πολιτικό αγαθό. Η «απελευθέρωση» των κοινόχρηστων χώρων από κάθε είδους εμπόδια είναι μεγάλης προτεραιότητας πολιτική επιλογή. Και αυτό γιατί ο «αντίπαλος» με τον οποίο θα πρέπει να «συγκρουστούμε» δεν είναι μόνο μια ανάλγητη πολιτεία, αλλά και ο καθημερινός πολίτης, ο οποίος, μέσʼ στην αναμπουμπούλα... χαίρεται.

Η προστασία των λεωφορειολωρίδων δεν είναι θέμα μόνον της τροχαίας, αλλά πρωτίστως του πολίτη. Νόμος δεν είναι το δίκαιο του μποτιλιαρισμένου ΙΧ, του -ταλαιπωρημένου, έστω- οδηγού.

Πεζός, ποδηλάτης, επιβάτης σε ΜΜΜ, έχουν απόλυτη προτεραιότητα στη χάραξη οποιασδήποτε πολιτικής για την πόλη και στη δική μας όταν επεμβαίνουμε, με οποιοδήποτε τρόπο στη ζωή της πόλης, συλλογικά ή και ατομικά.

* Ο Σάκης Κουρουζίδης είναι διευθυντής της "Ευωνύμου Βιβλιοθήκης" και του περιοδικού "Δαίμων της Οικολογίας"


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

25 Ιουνίου 2009, 23:42:47
Απάντηση #1
Αποσυνδεδεμένος

flone

Ιατροί
Ο ρυπαίνων πληρώνει και οι φορολογικές ανισότητες αμβλύνονται

"Με τις διατάξεις του άρθρου αυτού επιβάλλεται ετήσιος ειδικός φόρος επί των επιβατικών αυτοκινήτων οχημάτων ιδιωτικής χρήσης με κυλινδρισμό κινητήρα άνω των 1929 κυβικών εκατοστών. Ο φόρος αυτός αφορά αποκλειστικά τα επιβατικά αυτοκίνητα οχήματα και μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού τα οποία κατά τεκμήριο, καταναλώνουν μεγαλύτερες ποσότητες καυσίμων και άρα εκπέμπουν μεγαλύτερες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα, με ιδιαίτερα επιβλαβείς περιβαλλοντικές επιπτώσεις.  Επιπρόσθετα, ο ειδικός αυτός φόρος αποτελεί μια πρώτη προσέγγιση προς τη βασική αρχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης ότι «ο ρυπαίνων πληρώνει», όπως αυτή διατυπώθηκε στην Οδηγία 2004/35/ΕΚ. Περαιτέρω, με τις διατάξεις αυτές αμβλύνονται οι φορολογικές ανισότητες που προκαλούνται από το γεγονός ότι υπάρχουν μόνο δύο κλιμάκια τελών κυκλοφορίας για επιβατικά αυτοκίνητα οχήματα άνω των 1929 κυβικών εκατοστών."

Από την Αιτιολογική Έκθεση σημερινής τροπολογίας του ΥΟΟ

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ-ΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - Κατάθεση τροπολογίας στη Βουλή, 25-6-2009

28 Αυγούστου 2009, 16:26:32
Απάντηση #2
Αποσυνδεδεμένος

anastasios theodoridis

Ιατροί
Περιβαλλοντικά Τέλη Κυκλοφορίας
Ποτέ μην λογομαχείς με έναν ηλίθιο.....
Θα σε ρίξει στο επίπεδο του και θα κερδίσει λόγω πείρας!!!

16 Δεκεμβρίου 2009, 04:36:07
Απάντηση #3
Αποσυνδεδεμένος

anastasios theodoridis

Ιατροί
Ποτέ μην λογομαχείς με έναν ηλίθιο.....
Θα σε ρίξει στο επίπεδο του και θα κερδίσει λόγω πείρας!!!

16 Δεκεμβρίου 2009, 04:38:41
Απάντηση #4
Αποσυνδεδεμένος

anastasios theodoridis

Ιατροί
Δεν φτάνει που κάνουν το ατόπημα με τα τέλη κυκλοφορίας, το διευκρινίζουν κιόλας

Η επιτομή του παραλογισμού είναι τα όσα συμβαίνουν γύρω από την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας για το 201ο. Με την επίκληση δήθεν περιβαλλοντικών όρων και ευαισθησιών, ένα αυτοκίνητο που έχει κυκλοφορήσει μία 20ετία στη Γερμανία, μπορεί να εκτελωνιστεί φέτος και να πληρώσει μειωμένα τέλη …. ως καινούργιο! Απίστευτο και όμως ελληνικό! Και δεν φτάνει που είναι εκτός πραγματικότητας οι διοικούντες, το διευκρινίζουν κιόλας, μην τυχόν και κάνουμε λάθος. Διαβάστε την εγκύκλιο του υπουργείου για να καταλάβετε:

Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 4 της από 2/11/2009 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ Α΄ 219), τα κριτήρια κατάταξης επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με βάση την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα, σύμφωνα με τον Πίνακα 1 της Πράξης, γίνεται για τα τέλη κυκλοφορίας του έτους 2010 με βάση το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα.

Συνεπώς, κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 1 της Πράξης αυτής, για τη διάθεση των ειδικών σημάτων τελών κυκλοφορίας έτους 2010, ως ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας των αυτοκινήτων οχημάτων, είναι το έτος πρώτης κυκλοφορίας του οχήματος στην Ελλάδα, το οποίο αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, ανεξαρτήτως τυχόν άλλης προγενέστερης χρονικής αναφοράς επάνω στην άδεια.


Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΓΕΝΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ




Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Ποτέ μην λογομαχείς με έναν ηλίθιο.....
Θα σε ρίξει στο επίπεδο του και θα κερδίσει λόγω πείρας!!!

16 Δεκεμβρίου 2009, 19:17:53
Απάντηση #5
Αποσυνδεδεμένος

Πατρωνάκης Μάνος

Moderator
 20 χρόνια πριν στην Ιταλία θυμάμαι ένα 40% των αυτοκινήτων ήταν και με αέριο. Οικολογικότατο, φτηνό. Σήμερα η Volvo, όπως και η VW παράγει
και αυτοκίνητα bifuel με βενζίνη ή diesel και αέριο. Στο Ελλάντα αυτή η λύση είναι ακόμη σε προσμονή.
 Καθημερινά διανύω 140 km. Ρώτησα τη ΚΑΡΕΝΤΑ πρόσφατα εαν μπορούν να μου φέρουν το μοντέλο Blumotion του νέου Golf. Diesel με κατανάλωση
3,8 lt /100km. Και εκεί στάθηκα άτυχος. Πλήρωσα και τη 300αρα για τέλη κυκλοφορίας και το βούλωσα.
 
« Τελευταία τροποποίηση: 16 Δεκεμβρίου 2009, 19:19:52 από Πατρωνάκης Μάνος »

25 Ιουνίου 2011, 18:13:22
Απάντηση #6
Αποσυνδεδεμένος

anastasios theodoridis

Ιατροί
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Κατά 10% υψηλότερα τέλη κυκλοφορίας θα κληθούν να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων το 2012, όπως προβλέπει ο εφαρμοστικός νόμος του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος.

Με βάση τις νέες ρυθμίσεις, τα τέλη κυκλοφορίας που θα κληθούν να καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες επιβατικών αυτοκινήτων που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως την 31 Οκτωβρίου 2010 και τις μοτοσικλέτες, ανεξαρτήτως ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησης, διαμορφώνονται βάσει του κυλινδρισμού τους, ως εξής:



Επίσης, για τα επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στη χώρα από την 1η Νοεμβρίου 2010, τα τέλη κυκλοφορίας θα διαμορφωθούν με βάση αποκλειστικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ως εξής:



Στα ανωτέρω αυτοκίνητα περιλαμβάνονται και τα τύπου Jeep αυτοκίνητα, ανεξάρτητα από το χαρακτηρισμό τους ως επιβατικών ή φορτηγών.

Από τα τέλη κυκλοφορίας απαλλάσσονται τα υβριδικά αυτοκίνητα και οι μοτοσικλέτες μέχρι 1.929 κ.εκ. ενώ για τα υβριδικά αυτοκίνητα άνω των 1.929 κ.εκ., τα τέλη κυκλοφορίας αντιστοιχούν στο μισό των τελών των συμβατικών οχημάτων.

Πάντως, οι ιδιοκτήτες επιβατικών αυτοκινήτων άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών θα κληθούν να καταβάλλουν έκτακτη εισφορά, στα ποσά ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης που προκύπτουν από την κυριότητα ή κατοχή τους, που θα είναι ίση με το ποσό της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης επί 5%.

Έκτακτη εισφορά δεν θα καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με παλαιότητα άνω των δέκα ετών από το έτος πρώτης κυκλοφορίας, καθώς και τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης αναπήρων, τα οποία απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας εισάγεται και για τα ηλεκτροκίνητα και τα υδρογόνα αυτοκίνητα και τις μοτοσικλέτες.
Ποτέ μην λογομαχείς με έναν ηλίθιο.....
Θα σε ρίξει στο επίπεδο του και θα κερδίσει λόγω πείρας!!!

Λέξεις κλειδιά:
 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
0 Απαντήσεις
4712 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 6 Μαρτίου 2012, 20:53:23
από Denominator
2 Απαντήσεις
4293 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 27 Νοεμβρίου 2018, 12:54:13
από Argirios Argiriou
0 Απαντήσεις
4107 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 19 Σεπτεμβρίου 2019, 00:15:23
από Argirios Argiriou
1 Απαντήσεις
2680 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 4 Αυγούστου 2023, 12:39:47
από md
2 Απαντήσεις
7229 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 18 Ιουνίου 2024, 23:10:44
από silvertaur