Forum Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας

Άλλες κατηγορίες μηνυμάτων => Θέματα σχετικά με το forum => Μήνυμα ξεκίνησε από: Argirios Argiriou στις 27 Φεβρουαρίου 2010, 18:36:44

Τίτλος: Δεν έχει σημασία μόνο το περιεχόμενο του μηνύματός μας αλλά και η μορφή του.
Αποστολή από: Argirios Argiriou στις 27 Φεβρουαρίου 2010, 18:36:44
Ας προσπαθούμε να γράφουμε χωρίς ορθογραφικά λάθη. Κάτι που μπορεί να μας διευκολύνει σε αυτό είναι το να γράφουμε το μήνυμά μας πρώτα σε κείμενο word . Το word αυτόματα μας χρωματίζει τα ορθογραφικά μας λάθη με κόκκινο,  για να μπορούμε εύκολα να τα εντοπίσουμε και να τα διορθώσουμε.  Μετά με την μέθοδο της αντιγραφής / επικόλλησης μεταφέρουμε το κείμενό μας και το κάνουμε μήνυμα στο φόρουμ.

Ας προσπαθούμε επίσης να μην παραλείπουμε τους τόνους στις λέξεις ή να γράφουμε μόνο συντομογραφίες τους.

Αποφεύγουμε να γράφουμε ολόκληρες λέξεις ή προτάσεις με κεφαλαία γράμματα (τα οποία στην γλώσσα του internet σημαίνουν ότι αυτός που τα γράφει φωνάζει).

Αποφεύγουμε να γράφουμε Ελληνικά με Λατινικούς χαρακτήρες.

Προσπαθούμε να έχουμε σωστή σύνταξη και στίξη. Σε αυτό βοηθά αν διαβάσουμε μερικές φορές το μήνυμά μας πριν το δημοσιεύσουμε.

Αν προσέξουμε τα παραπάνω αυξάνονται οι πιθανότητες να πάρουν στα σοβαρά αυτά που γράφουμε.
Τίτλος: Απ: Δεν έχει σημασία μόνο το περιεχόμενο του μηνύματός μας αλλά και η μορφή του.
Αποστολή από: iGP στις 27 Φεβρουαρίου 2010, 22:07:13
Γλώσσα και σκέψη.Σκέψη και γλώσσα.Σκεπτόμαστε όπως μιλάμε ή μιλάμε όπως σκεπτόμαστε;

Απόσπασμα από το βιβλίο φιλοσοφίας της Γ' λυκείου:

"Γλώσσα και λόγος
Η γλώσσα πολιτιστική κατάκτηση
Λέγοντας γλώσσα εννούμε ένα σύστημα συμβόλων που μας επιτρέπει να εκφραζόμαστε και να σκεπτόμαστε. Η ιδιότητα του ανθρώπου ως όντος κοινωνικού, που δημιουργεί την ιστορία του αλλά και δημιουργείται απ' αυτή, μας υποχρεώνει να θεωρήσουμε την επικοινωνία μεταξύ των ατόμων ως συστατικό στοιχείο της ανθρώπινης φύσης.
Η γλώσσα είναι ένας κώδικας επικοινωνίας που διαμορφώθηκε με μια αργή διαδικασία και αποτέλεσε σπουδαία πολιτιστική κατάκτηση.
Γλώσσα και σκέψη
Υπάρχει στενή σχέση ανάμεσα στη γλώσσα και τη σκέψη. Όμως δεν είναι το ίδιο πράγμα.
Η γλώσσα είναι ένα συμβατικό σύστημα συμβόλων.
Η σκέψη είναι έμφυτη ικανότητα του ανθρώπου, η οποία μεταδίδεται κληρονομικά ως προδιάθεση και αναπτύσσεται σταδιακά χάρη στους ερεθισμούς του κοινωνικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος.
Γλώσσα και σκέψη διαμορφώνονται χάρη στην αλληλεπίδρασή τους, συνυφαίνονται και «συλλειτουργούν», σε σημείο να είναι προβληματική αν όχι αδύνατη η διάκριση της μιας από την άλλη. Επομένως δεν είναι ορθή η άποψη, σύμφωνα με την οποία η σκέψη προηγείται και η γλώσσα ακολουθεί, για να την εκφράσει. Ο άνθρωπος δε μιλάει μόνο, αλλά και σκέπτεται με τη γλώσσα. Όσο ωριμάζει πνευματικά ένα άτομο τόσο περισσότερο χρησιμοποιεί καθώς σκέπτεται λέξεις-σύμβολα και εγκαταλείπει τις εικόνες-παραστάσεις. Η σκέψη αναδύεται μαζί με τη μορφή που την εκφράζει και μέσα σε αυτήν.
Η σκέψη ως διάλογος διαμέσου της γλώσσας
Σκέψη, είναι ο διάλογος της «ψυχής» με τον εαυτό της και γλώσσα είναι η προφορική ή γραπτή έκφραση της σκέψης.
Επομένως η φράση: "το σκέπτομαι, το ξέρω, αλλά δεν μπορώ να το διατυπώσω" δείχνει σκέψη, που είναι τάχα έτοιμη, αλλά δεν μπορεί να εκφραστεί, στην πραγματικότητα είναι ένα νεφέλωμα, κάτι συγκεχυμένο που πρέπει να δουλευτεί ακόμη, για να σχηματιστεί.
Χωρίς αμφιβολία, υπάρχουν ανάμεικτα συναισθήματα, μεταφυσικές ενατενίσεις ή μυστικά οράματα που δεν είναι δυνατόν να τα εκφράσει κανείς γλωσσικά. Όμως αυτά είναι βιώματα και πνευματικές δραστηριότητες έξω από το χώρο της λογικής σκέψης. Το "άρρητο", δηλαδή το ανέκφραστο, είναι κατά βάθος "αδιανόητο", δηλαδή κάτι που δεν μπορεί κανείς να το συλλάβει λογικά.
Χάρη στη γλώσσα η σκέψη παύει να είναι αδιαμόρφωτη πρόθεση και μετατρέπεται σε συγκροτημένο λόγο. Αν όμως η σκέψη χωρίς τη γλώσσα είναι ανεκπλήρωτη δυνατότητα, η γλώσσα χωρίς τη σκέψη είναι σώμα χωρίς ψυχή.
Το ότι η σκέψη ταυτίζεται με τον ενδιάθετο και συνυφαίνεται με τον προφορικό ή το γραπτό λόγο δε σημαίνει ότι πίσω από κάθε γλωσσική έκφραση βρίσκεται αναγκαστικά και μια λογική σκέψη. Υπάρχουν άθρωποι που προσπαθούν να εκφραστούν λογικά, ενώ απλώς και μόνο μιλούν και άλλοι που μιλούν χωρίς να μπορούν (ή χωρίς να θέλουν...) να πουν τίποτα.
Η έννοια του λόγου
Η ομιλία ή το γραπτό κείμενο, που η άψογη, γλωσσικά, οργάνωσή τους ζωοποιείται από μια συγκροτημένη σκέψη, αποτελούν λόγο.
Οι αρχαίοι Έλληνες όχι μόνο είχαν συναιρέσει γλώσσα και σκέψη στην πολυσήμαντη έννοια του λόγου, αλλά και πρώτοι τοποθέτησαν το λόγο στο κέντρο της πολιτιστικής ζωής τους, έτσι ώστε αυτός να αποτελέσει το κύριο επίτευγμα του ελληνικού πνεύματος.
Και στις μέρες μας, οι λεγόμενες "επιστήμες του ανθρώπου" (ψυχολογία, κοινωνιολογία, ιστορία, πολιτική οικονομία και ανθρωπογεωγραφία) εμπνέονται από τη μελέτη της γλώσσας και θεωρούν τη γλωσσολογία επιστήμη-κλειδί για την αντιμετώπιση των προβλημάτων τους. Αυτό για δύο αιτίες: α) οι επιστήμες αυτές εισάγουν στη μελέτη του αντικειμένου τους την έννοια της δομής που την συναντούμε στη γλώσσα περισσότερο από οπουδήποτε αλλού. β) Οι γλωσσικές δομές, εμφανίζουν κάποια σταθερότητα, έτσι ώστε η μελέτη της γλωσσολογίας να αποκαλύπτει μια βαθύτερη λογική οργάνωση που χαρακτηρίζει το ανθρώπινο πνεύμα και την ίδια τη φύση των πραγμάτων. Ο λόγος μάς ανοίγει το δρόμο της λογικής.
Λογική είναι ο κλάδος εκείνος της φιλοσοφίας που ερευνά τα γενικά πλαίσια, μέσα στα οποία πρέπει να κινηθεί η σκέψη, ώστε να τηρεί τις θεμελιώδεις αρχές της και να καταλήγει σε συμπεράσματα χωρίς άλματα, κενά και αντιφάσεις."

Προσωπικά, όσον αφορά στη σύνταξη και τη στίξη, θα προτιμούσα το κείμενο που δημοσιεύεται στο forum, "αχτένιστο".Μου "λέει" περισσότερα.
Όσον αφορά στην ορθογραφία, αν ο Μποστ έγραφε στο forum μας, θα τον έπαιρνα πολύ, μα πάρα πολύ στα σοβαρά.  ;)



Τίτλος: Απ: Δεν έχει σημασία μόνο το περιεχόμενο του μηνύματός μας αλλά και η μορφή του.
Αποστολή από: D-Michalis στις 28 Φεβρουαρίου 2010, 21:09:50
Π.χ. Εφχαί μάβρων προς μάβρους
(Γελοιογραφία του Μποστ από την Ελευθερία της 12ης Ιουνίου 1960 για την επίσκεψη Νάσερ στην Ελλάδα.)
Ο Πειναλέων αποχαιρετά τα παιδιά του Νάσερ εκφράζοντας την πεποίθηση ότι ο Καραμανλής (που διακρίνεται σε δεύτερο πλάνο να μονολογεί "Τι λέει ρε ο κόπανος") θα μαυριστεί στις επόμενες εκλογές -του 1961, που επρόκειτο να μείνουν στην ιστορία ως οι εκλογές βίας και νοθείας.
 

Τίτλος: Απ: Δεν έχει σημασία μόνο το περιεχόμενο του μηνύματός μας αλλά και η μορφή του.
Αποστολή από: EzeΤΡΟΛ στις 28 Φεβρουαρίου 2010, 22:35:15
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Π.χ. Εφχαί μάβρων προς μάβρους
(Γελοιογραφία του Μποστ από την Ελευθερία της 12ης Ιουνίου 1960 για την επίσκεψη Νάσερ στην Ελλάδα.)
Ο Πειναλέων αποχαιρετά τα παιδιά του Νάσερ εκφράζοντας την πεποίθηση ότι ο Καραμανλής (που διακρίνεται σε δεύτερο πλάνο να μονολογεί "Τι λέει ρε ο κόπανος") θα μαυριστεί στις επόμενες εκλογές -του 1961, που επρόκειτο να μείνουν στην ιστορία ως οι εκλογές βίας και νοθείας.
 




Στην ασπίδα της (λίγο γηρασμένης) Αθηνάς Παλλάδας στην άκρη αριστερά, γράφει ... "ΕΛ ΕΒΗΜΕΡΙΓΙΑ".   :laugh:
Τίτλος: Απ: Υποχρεωτική παρουσία ειδικού Ιατρού σε εφημερίες Κ.Υ.;
Αποστολή από: anastasios theodoridis στις 14 Μαρτίου 2013, 13:51:05
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Αν δεν κάνω λάθος, οι Εγκύκλιες εκείνεις,
(http://www.greekmeds.gr/forum/public/style_emoticons/default/000respect.gif)
Δεν άντεξα Αναστάσημ συγχώρα με :P
Τίτλος: Απ: Υποχρεωτική παρουσία ειδικού Ιατρού σε εφημερίες Κ.Υ.;
Αποστολή από: Harper στις 14 Μαρτίου 2013, 14:30:08
Υπάρχουν 2 τύποι ανθρώπων:Αυτοι που προσπαθούν να διακριθούν με τις πράξεις τους και αυτοί που προσπαθουν να διακριθουν μέσα από τα λάθη των άλλων...

Αυτή η διαρκής -σχεδόν διδασκαλίστικου τύπου-παρέμβαση-διορθωση στην ορθογραφία συναδελφων(που συνηθως ειναι εκ παραδρομής) εχει από καιρό ξεπεράσει το στάδιο του "χαριτωμενου",το στάδιο του "ενοχλητικού" και "προσβλητικού"  και κινειται κττμγ στη σφαιρα του "γελοιου" επιβάλλοντας ταυτοχρονα μια άτυπη μορφη..."τρομοκρατίας" στο γραπτό λογο.Προσωπικά θα μπορουσα να την ερμηνευσω μεσα απο τις έννοιες του "ψυχαναγκασμου" ή ενος "λανθανοντα σαδισμού" ενω από την άλλη μου θυμιζει πολυ εντονα συμπεριφερές ενηλίκων που σαν παιδιά ειχαν φαει πολυ ξύλο από μεγαλυτέρους τους μεχρι να τελειοποιήσουν κατι...

Α....και που εισαι...κανοντας χρηση των λεγομένων σου(βρε ταιριάζει και γάντι λογω συνωνυμιας...)  ;)

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Δεν άντεξα Αναστάσημ συγχώρα με :P

Α!!!και κατι ακομη...sorry για τα πολλαπλα ισχαιμικα-αιμορραγικα που ενδεχομένως προκάλεσα-ώ μη βάζοντας τόνο σε πολλές λέξεις μου... ;)
Τίτλος: Απ: Υποχρεωτική παρουσία ειδικού Ιατρού σε εφημερίες Κ.Υ.;
Αποστολή από: EzeΤΡΟΛ στις 14 Μαρτίου 2013, 19:15:11
Πάντως, θα προτιμούσα να με εξετάσει ή να με χειρουργήσει ένας συνάδελφος που θα έγραφε "οι εγκύκλιοι" και "τί κάνετε", παρά "οι εγκύκλιες, τί κάνεται" κ.λπ.
Δγιαδόστε το παραπάνω αν συμφωνείτε.
Τίτλος: Απ: Υποχρεωτική παρουσία ειδικού Ιατρού σε εφημερίες Κ.Υ.;
Αποστολή από: Denominator στις 14 Μαρτίου 2013, 19:39:41
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Πάντως, θα προτιμούσα να με εξετάσει ή να με χειρουργήσει ένας συνάδελφος που θα έγραφε "οι εγκύκλιοι" και "τί κάνετε", παρά "οι εγκύκλιες, τί κάνεται" κ.λπ.
Δγιαδόστε το παραπάνω αν συμφωνείτε.
Διαισθητικά θα συμφωνήσω, αλλά δεν μπορώ να αποκλείσω ένας συστηματικά ανορθόγραφος, ακόμη και ασύντακτος γιατρός να μπορεί να ασκήσει την επιστήμη του. Για την ακρίβεια έχω γνωρίσει ένα-δυο...
Τίτλος: Απ: Υποχρεωτική παρουσία ειδικού Ιατρού σε εφημερίες Κ.Υ.;
Αποστολή από: flone στις 14 Μαρτίου 2013, 20:04:46
Το επίθετο μπορεί να είναι δικατάληκτο (ο,η εγκύκλιος/το εγκύκλιο) μπορεί όμως να έχει και θηλυκούς τύπους σε "-α" (η εγκύκλια παιδεία, η εγκύκλια επιστολή). Στην περίπτωση του χαρτοπόλεμου των υπουργείων, πρόκειται για ουσιαστικοποιημένο επίθετο.

Συνεπώς "οι εγκύκλιες" είναι απόλυτα σωστό.-
Τίτλος: Απ: Υποχρεωτική παρουσία ειδικού Ιατρού σε εφημερίες Κ.Υ.;
Αποστολή από: Denominator στις 14 Μαρτίου 2013, 20:10:20
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Το επίθετο μπορεί να είναι δικατάληκτο (ο,η εγκύκλιος/το εγκύκλιο) μπορεί όμως να έχει και θηλυκούς τύπους σε "-α" (η εγκύκλια παιδεία, η εγκύκλια επιστολή). Στην περίπτωση του χαρτοπόλεμου των υπουργείων, πρόκειται για ουσιαστικοποιημένο επίθετο.

Συνεπώς "οι εγκύκλιες" είναι απόλυτα σωστό.-
Το "εκγύκλιες σπουδές", είναι σωστό (επίθετο).
Ως ουσιαστικό, ακόμη και αν είναι ουσιαστικοποιημένο επίθετο, όχι (ακόμη) - αν και ορισμένοι τείνουν να το αποδεχθούν.
Τίτλος: Απ: Υποχρεωτική παρουσία ειδικού Ιατρού σε εφημερίες Κ.Υ.;
Αποστολή από: timex στις 14 Μαρτίου 2013, 20:55:57
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Αν δεν κάνω λάθος, οι Εγκύκλιες εκείνεις,
(http://www.greekmeds.gr/forum/public/style_emoticons/default/000respect.gif)
Δεν άντεξα Αναστάσημ συγχώρα με :P

Αυτό μου θύμισε το  "οι υπάλληλες" που έγραφε κάποιος άλλος σε άλλο φόρουμ!
Τίτλος: Απ: Υποχρεωτική παρουσία ειδικού Ιατρού σε εφημερίες Κ.Υ.;
Αποστολή από: Zachariadis στις 14 Μαρτίου 2013, 21:02:28
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Πάντως, θα προτιμούσα να με εξετάσει ή να με χειρουργήσει ένας συνάδελφος που θα έγραφε "οι εγκύκλιοι" και "τί κάνετε", παρά "οι εγκύκλιες, τί κάνεται" κ.λπ.
Δγιαδόστε το παραπάνω αν συμφωνείτε.
Κατα λάθος έβαλα «συμφωνώ» .. :-[   όχι γιατί διαφωνώ αλλά επειδή τα πράγματα δεν είναι πάντα «ασπρο-μαύρο»
Δηλ. μπορεί π.χ κάποιος συνάδελφος να έχει κάνει σπουδές και ειδικότητα στο εξωτερικό και η σχέση του με την ελληνική γλώσσα-
ορθογραφία να μην είναι η καλύτερη,να είναι ωστόσο άριστος ιατρός και δεξιοτέχνης χειρουργός...
Εξάλλου όταν η σκέψη τρέχει και βιάζεσαι να εκφραστείς σε ενα email ή σε ποστάρισμα στο forum,ανθρώπινο είναι
να γίνονται ορθογραφικά και συντακτικά σφάλματα.
Μπορώ να πώ ότι σε ένα βαθμό συμφωνώ και με τον jack.Δηλαδή το να κάθεσαι να διορθώνεις ή να κοροιδεύεις κάποιο
μέλος στο forum επειδή έκανε ορθογραφικό λάθος,αποκαλύπτει μια μορφή ψυχαναγκασμού.Τώρα θα μου πείς ποιός ιατρός
δεν είναι έστω και λίγο ψυχαναγκαστικός με κάτι...
Ωστόσο έχω την αίσθηση ότι ο Αναστάσιος όντως το «σημείωσε» για πλάκα και η αντίδραση του jack ήταν κάπως υπερβολική  ;)
Τίτλος: Απ: Υποχρεωτική παρουσία ειδικού Ιατρού σε εφημερίες Κ.Υ.;
Αποστολή από: Harper στις 14 Μαρτίου 2013, 21:30:39
θα συμφωνησω πως δεν ανηκω στους μετριοπαθεις του φορουμ...

Θα συμφωνησω με το @Διακομιστη πως ενδεχομενως και εγω θα προτιμουσα να με εξετασει-χειρουργησει ενας "συναδελφος" που δεν κανει ορθογραφικά λάθη.Χωρις αυτο φυσικα να σημαινει πως εχουμε δικιο.

Επίσης δε θα μπω στη φιλοσοφια το αν οι "εγκυκλιες" ή "οι εγκυκλιοι' ή και τα 2 ειναι σωστα ή λαθος

Μιλάμε όμως πραγματικά για αυτα ή για τη συστηματικη παρεμβαση ενός επωνυμου συναδελφου που αρέσκεται σε διαρκεις-πανηγυρικές  διορθωσεις(πολλές μάλιστα εκ παραδρομης ετερων συναδελφων" ) και που εν τελει ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΜΕΝΑ με ξενιζει και προκαλει αγκάθι στο φορουμ?Εμεις δηλ ειμαστε ηλιθιοι -αγραμματοι και δε βλεπουμε τα μικρολαθακια ή στα πλαισια του αλληλοσεβασμου ανθρωπων και συναδελφων απλα τα προσπερναμε και κανουμε τα στραβα ματια?Και να ηταν 1-2-3 φορες ,αντε να πως πως γινεται για την πλάκα?Δε νομιζω...

Εαν οι υπόλοιπο δεν ενοχλειστε ή το βρισκεται απλά χαριτωμενο με γεια σας με χαρά σας.Εαν πάλι ενοχλειστε εστω και λιγο αλλά από φοβο αντιπαραθεσης ακολουθειτε την τακτικη του ωχαδερφισμου,της feel good τρελιτσας ή του σιωπηλου προσπερασματος πάλι με γεια σας με χαρά σας.

Εγω θεωρω την παρεμβαση του συναδελφου εξυπνακιστικη και άγαρμπη,πέρα απο ανουσια.Ενιοτε δε προσβλητικη και εγωκεντρικη.Καταθετω την άποψη μου γιατι ειναι φορουμ ΚΑΙ ιδεων και εχω δικαιωμα να κρινω τα κακως κειμενα,ποσο μαλλον οταν αυτα χρονιζουν.

Κρινω και εχετε δικαιωμα να με κρινετε.Υπερβολικος και αυστηρος ναι!Αλλά δε θα φοβηθουμε κιολας εδω μεσα.Κακως που τοσο καιρο οι διαχειριστες εδω μεσα παρεμβαινουν για άλλα και δεν γινεται ουτε μια συσταση σε μια προσβλητικη συμπεριφορα που τεινει να παγιωθει.Εκτός και εαν ειμαι εγω ο αλλοκοτος(δεκτο) και το βλέπω μονο εγω ετσι...
Τίτλος: Απ: Υποχρεωτική παρουσία ειδικού Ιατρού σε εφημερίες Κ.Υ.;
Αποστολή από: flone στις 14 Μαρτίου 2013, 22:17:18
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Επίσης δε θα μπω στη φιλοσοφια το αν οι "εγκυκλιες" ή "οι εγκυκλιοι' ή και τα 2 ειναι σωστα ή λαθος


Όχι, jack, αυτό ακριβώς είναι το θέμα!
Αποδεικνύοντας ότι και τα δύο είναι σωστά (άρα το "εγκύκλιες" ΔΕΝ είναι λάθος) όλα τα άλλα δεν χρειάζονται  ;)

http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/onomatiko/nouns.html (http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/onomatiko/nouns.html)

[κλιτικό παράδειγμα Ο36 (ως ουσιαστικό)]
Τίτλος: Απ: Δεν έχει σημασία μόνο το περιεχόμενο του μηνύματός μας αλλά και η μορφή του.
Αποστολή από: Αδαμάντιος Σκούφαλος στις 14 Μαρτίου 2013, 22:22:44
Το 95% των γιατρών (κι εδώ στο φόρουμ) χαρακτηρίζει τις εφημερίες ως ενεργείς ενώ το σωστό είναι ενεργές.
Αυτό έκανα κι εγώ μέχρι που ανακάλυψα το λάθος.
Ειρήνη ημίν και υμίν!
Τίτλος: Απ: Δεν έχει σημασία μόνο το περιεχόμενο του μηνύματός μας αλλά και η μορφή του.
Αποστολή από: Denominator στις 14 Μαρτίου 2013, 22:34:05
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Το 95% των γιατρών (κι εδώ στο φόρουμ) χαρακτηρίζει τις εφημερίες ως ενεργείς ενώ το σωστό είναι ενεργές.
Αυτό έκανα κι εγώ μέχρι που ανακάλυψα το λάθος.
Ειρήνη ημίν και υμίν!
http://periglwssio.wordpress.com/2011/08/01/energos/
Τίτλος: Απ: Δεν έχει σημασία μόνο το περιεχόμενο του μηνύματός μας αλλά και η μορφή του.
Αποστολή από: Harper στις 14 Μαρτίου 2013, 22:35:08
@ΑΔΑΜΑΝΤΙΕ
Εαν δεν εχει σημασια μονο το περιεχομενο ενος μηνυματος αλλα και η μορφη του καλο θα ειναι πριν γινουμε δεκτοι στο φορουμ να υποβληθουμε σε ασκησεις γραμματικης-ορθογραφιας-συνταξης-εκθεσης ιδεων ωστε να διασφαλισουμε τη μορφη .Δε διαφωνω πως ενα γραμματικά-συντακτικα-ορθογραφικα σωστο κειμενο ειναι πιο καλαισθητο και ευαναγνωστο αλλά μηπως ετσι χανουμε την...ΟΥΣΙΑ?Ειδκα οταν γινομαστε εμμονοληπτικοι με τη μορφη?

Προσωπικα εαν οι εφημεριες ειναι "ενεργεις" ή "ενεργες" δευτερευοντως με νοιαζει οταν εχω να τις πληρωθω σχεδον 5  μηνες και δε βλέπω φως στο τουνελ.Και αυτο με νοιαζει να συζητησουμε πρωταρχικως.

Φυσικα περι ορεξεως...κολοκυθοπιτα!
Τίτλος: Απ: Δεν έχει σημασία μόνο το περιεχόμενο του μηνύματός μας αλλά και η μορφή του.
Αποστολή από: Αδαμάντιος Σκούφαλος στις 14 Μαρτίου 2013, 22:42:11
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
@ΑΔΑΜΑΝΤΙΕ
Εαν δεν εχει σημασια μονο το περιεχομενο ενος μηνυματος αλλα και η μορφη του καλο θα ειναι πριν γινουμε δεκτοι στο φορουμ να υποβληθουμε σε ασκησεις γραμματικης-ορθογραφιας-συνταξης-εκθεσης ιδεων ωστε να διασφαλισουμε τη μορφη .Δε διαφωνω πως ενα γραμματικά-συντακτικα-ορθογραφικα σωστο κειμενο ειναι πιο καλαισθητο και ευαναγνωστο αλλά μηπως ετσι χανουμε την...ΟΥΣΙΑ?Ειδκα οταν γινομαστε εμμονοληπτικοι με τη μορφη?

Προσωπικα εαν οι εφημεριες ειναι "ενεργεις" ή "ενεργες" δευτερευοντως με νοιαζει οταν εχω να τις πληρωθω σχεδον 5  μηνες και δε βλέπω φως στο τουνελ.Και αυτο με νοιαζει να συζητησουμε πρωταρχικως.

Φυσικα περι ορεξεως...κολοκυθοπιτα!

Ήμουν σχεδόν σίγουρος ότι θα το έγραφες αυτό!  :)
Μαζί σου!
Τίτλος: Απ: Δεν έχει σημασία μόνο το περιεχόμενο του μηνύματός μας αλλά και η μορφή του.
Αποστολή από: Harper στις 14 Μαρτίου 2013, 22:54:46
Παιδια,ειλικρινα το κουρασαμε...τουλαχιστον εγω!
Παρενεβην γιατι με ενοχλησε η συμπεριφορα συναδελφου και ενιωσα την αναγκη να τα "χωσω".ΔΕ μετανιωνω!
Ξερω πως εγινα κατανοητος από ολους,δοξα τω θεω το φορουμ διακρινεται απο ευφυη ατομα.Ενδεχομενως ενοχλησα και καποιους....
Πιστευω ομως πως αν καμμια φορα δεν ξερουμε τι να πουμε ή πως να το πουμε η σιωπη ειναι προτιμοτερη και εντιμοτερη από μισολογα και υπονοουμενα.
Καλο βραδυ σε ολους!
Τίτλος: Απ: Δεν έχει σημασία μόνο το περιεχόμενο του μηνύματός μας αλλά και η μορφή του.
Αποστολή από: Δημήτρης Μακρέας στις 15 Μαρτίου 2013, 00:31:58
Χα!
Αυτό το θέμα είναι για μένα...
Συστηματικά  ανορθόγραφος, συχνά ασύνταχτος και όχι σπάνια ανερμάτιστος.
Πράγματι, όταν γράφω κάτι λίγο πιο μεγάλο  το κάνω στο word αλλά συνήθως βαριέμαι.
Πριν από μερικά χρόνια έγραφα ένα παραπεμπτικό για το νοσοκομείο. Ο συνάδελφος μου είπε:" Ρε μ....α βλέπεις τι γράφεις; Είναι σα να βλάπω γραπτό της κόρης μου που έχει δυσλεξία."
Κοιτούσα ξανά όσα είχα γράψει , αλλά δυσκολευόμουνα να δω τα λάθη με την πρώτη. Άσε που η διαδιακασία του ξαναδιαβάσματος είναι σκέτο μαρτύριο.
Ακόμα και στις πανελλήνιες δεν είχα καταφέρει να ξαναδιαβάσω παραπάνω από τον πρόλογο, ενώ ήξερα ότι στάνταρ θα έχω διπλές λέξεις, κομμένε ςή διαπλές καταλήξεις, γράμματα που κάπου τρυγίριζαν...
Συχνά ντρέπομαι για την εικόνα των γραπτών μου, αλλά έχω ελαφρώς εξοικιωθεί με το πρόβλημα και προχωράω παρακάτω, προσπαθώντας να είμαι πιο προσεχτικός.
Έτσι κι αλλιώς, η σιωπή μου είναι εξίσου βασανιστική...
Ζητώ συγνώμη πάντως από όλους σας .
Ευτυχώς δε θα χρειαστεί να χειρουργήσω κανέναν!!!
Τίτλος: Απ: Δεν έχει σημασία μόνο το περιεχόμενο του μηνύματός μας αλλά και η μορφή του.
Αποστολή από: Δ. Κουναλάκης στις 15 Μαρτίου 2013, 08:54:45
Πιθανώς να προτιμούσα ένα χειρουργό που δεν κάνει ορθογραφικά λάθη, αλλά θα ένιωθα πιο ασφάλεια εάν ο προσωπικός μου ιατρός έκανε αραιά και που κάποιο ορθογραφικό λάθος. το γιατί είναι πολύπλοκη αλλά απολύτως λογική νευροφυσιολογική σκέψη.

Για όλα τα υπόλοιπα, "Καλή Σαρακοστή", ευχή έστω και 3 μέρες νωρίτερα.
Τίτλος: Απ: Δεν έχει σημασία μόνο το περιεχόμενο του μηνύματός μας αλλά και η μορφή του.
Αποστολή από: anastasios theodoridis στις 15 Μαρτίου 2013, 10:54:25
εάν ίξαιρα πος θα δυμιουργυθή τώσω μαιγάλυ σιζύτισυ δε θα πήραζα τον φήλο Αναστάση :P
Τίτλος: Απ: Δεν έχει σημασία μόνο το περιεχόμενο του μηνύματός μας αλλά και η μορφή του.
Αποστολή από: iGP στις 15 Μαρτίου 2013, 15:32:17
O Τσακ Νόρις του forum δεν κάνει ποτέ λάθη, αλλά ακόμη και όταν κάνει, είναι απολύτως δικαιολογημένα!  :o
Τίτλος: Απ: Δεν έχει σημασία μόνο το περιεχόμενο του μηνύματός μας αλλά και η μορφή του.
Αποστολή από: D-Michalis στις 15 Μαρτίου 2013, 21:56:52
Προσωπικά σιχαίνομαι αυτή τη συζήτηση όταν γίνεται ρεβανσιστική ή για επίδειξη.

Πολλοί άνθρωποι κάνουν λάθη.
Εγώ ανήκω σε αυτούς και ας με θεωρήσετε κατώτερο.
Θα δυσκολευτείτε όμως να με θεωρήσετε μέτριο χρήστη της γλώσσας (ή τουλάχιστον έτσι μου έλεγαν οι δάσκαλοί μου και μου λένε διάφοροι ακόμη).
Θεωρήστε με κατώτερο –εμένα και κάθε άλλον σαν εμένα που κάνει λάθη- αν αυτό υπηρετεί την αυταρέσκεια σας. Εμένα όμως αυτό δε θα με κάνει φτωχότερο στη γλώσσα.

Η διαφορά του σοβαρού με τη γλώσσα ανθρώπου και αυτού που "πηδάει" τη γλώσσα είναι ότι ο πρώτος συνήθως υποπίπτει σε αναγραμματισμούς κυρίως ή σε αδιάφορα φωνήεντα σε θέσεις που δεν έχουν άμεση σχέση με την ετυμολογία, ή έστω δεν του είναι άμεσα αντιληπτές.
Ενώ ο δεύτερος δεν έχει κανένα σεβασμό σε κανένα κανόνα της γλώσσας.
Πώς ταυτίζετε ανερυθρίαστα αυτούς τους δύο?

Στους πρώτους ανήκουν συνήθως άτομα που από έρευνες έχει αποδειχθεί ότι είναι πολύ πιό πάνω από το μέτριο της ευφυΐας έως διάνυες. Στους «ορθογράφους» όμως βρίσκεις συχνότατα μετριότητες. Άρα η ορθογραφία από μόνη της μάλλον δεν υποδηλώνει τίποτε.
Στους δεύτερους ανήκουν οι τζάμπα μάγκες και εκεί πραγματικά χρειάζονται κεραυνοί.
Υπάρχει και η κατηγορία των μισο-αγράμματων όπου είναι αδύνατον να τους χρεώσουμε οτιδήποτε.
Ακόμη, τελείως διαφορετικό είναι το να γράφεις φθόγγους με λάθος ορθογραφία και άλλο είναι το να χρησιμοποιείς λέξεις άσχετες με αυτό που εννοείς.

Η γλώσσα έχει πολλούς τρόπους βιασμού.
Γιατί δεν μπορεί π.χ. να είναι καλός γιατρός αυτός που μπερδεύει το μήνυμα και γράφει μύνημα? Αυτός που μπερδεύει το οικείο με το οίκειο?
Ειδικά σήμερα που τα παιδιά δεν διδάσκονται ετυμολογία, πώς μπορεί να ξέρει γιατί θέλει έτσι ή αλλιώς ? Μόνο μνημοτεχνικά μπορεί να το ξέρει.
Επίσης. Αν δεν θυμάται με σιγουριά σε πιές λέξεις που αρχίζουν με σύμφωνο απαλείφετε το ν στο προηγούμενο άρθρο (π.χ. τον βράχο ή το βράχο? γιατί είναι αμόρφωτος και ανίκανος χειρουργός?

Κάτι τέτοια κολλήματα οδήγησαν στο "Γλωσσάρι Ψυχάρη" κάποτε, κάτι που άφησε ανεξίτηλο το βιασμό πάνω στη σημερινή μας γλώσσα.
(Αλήθεια κολλήματα ή κωλύματα ή κολλύματα ή  κωλλύματα? Και γιατί είναι κακός γιατρός όποιος δεν το ξέρει? Αφού η αρχική σκέψη είναι ότι προέρχεται από την κόλλα ή το κολλώ / κολλάω, αλλά καθόλου δεν απαγορεύεται να είναι και κωλύματα, πολύ δε περισσότερο καθόλου δεν αποκλείεται το λάθος αφού η φωτογραφική μνήμη ανασύρει στην επιφάνεια και το κωλύματα που ναι μεν δεν είναι ακριβώς το ίδιο αλλά «ομοιάζει αυτώ» -έτσι για να κάνω και λίγη επίδειξη !! να απαλύνω την κακή εικόνα που δημιουργώ με την ανορθόδοξη τοποθέτησή μου).

Υπάρχουν βέβαια και λέξεις που πρέπει με κάθε τρόπο να θυμούμαστε την ορθογραφία τους γιατί αλλάζει το νόημα.
Άλλο τα πεδία και άλλο τα παιδία. Αν πώ τα "πεδία παίζει" τότε σαφώς είμαι αγράμματος, αφού η φράση είναι λόγια και έπρεπε –αφού θέλω να τη χρησιμοποιήσω- να την ξέρω, αλλιώς να μή τη χρησιμοποιήσω. Αφού τη χρησιμοποιώ αλλά δεν την κατέχω, δεν είμαι παρά ένας εξυπνάκιας αγράμματος.
Το ίδιο και το ΠΟΛΟΙ /ΠΟΛΛΟΙ, αφού το ένα αναφέρεται σε πόλους και το άλλο σε πολλούς. Αυτό πρέπει να το ξέρω, ναι. Τόσα άλλα όμως αν δεν τα ξέρω, εξ’ ορισμού αχρηστεύουν όλα τα άλλα που ξέρω σε ιατρική ή αλλού?
Τέτοια λάθη, ναι, να τα καταδικάζουμε. Αλλά να κρίνουμε τους ανθρώπους από την "βατή ανορθογραφία τους", ε, αυτό εμένα δεν μου αρέσει και μάλλον αποκαλύπτει ψυχισμό προβληματικό.

Άλλο λοιπόν να προσπαθούμε να χειριζόμαστε εύστοχα και αποδοτικά τη γλώσσα και άλλο το να κάνουμε λάθη τύπου αναγραμματισμού και αδόκιμου φωνήεντος σε διπλά -τριπλά φωνήεντα.
Άν δεν γινόμασταν ψυχαναγκαστικοί με τη γλώσσα από παιδικής ηλικίας, τότε, να είστε σίγουροι ότι σχεδόν όλοι θα ήταν ανορθόγραφοι.



Τίτλος: Απ: Δεν έχει σημασία μόνο το περιεχόμενο του μηνύματός μας αλλά και η μορφή του.
Αποστολή από: Denominator στις 15 Μαρτίου 2013, 22:33:47
Τη γλώσσα μας τη βλέπω πιο πολύ ως δικαίωμα και όχι ως υποχρέωση.
Ουδείς αλάθητος - αλλά αυτός που είναι αδιάφορος στη γλώσσα, το βασικό εργαλείο σχηματοποίησης και εκφοράς της σκέψης του, είναι πολλές φορές αδιάφορος και σε άλλα.
Τίτλος: Απ: Δεν έχει σημασία μόνο το περιεχόμενο του μηνύματός μας αλλά και η μορφή του.
Αποστολή από: Harper στις 15 Μαρτίου 2013, 22:43:09
Αμπελοφιλοσοφουμε ή μου φαινεται?

Αυτο που συζηταμε @DEnominator ειναι η αδιαφορια καποιων στη γλώσσα (που οπως λες υποδηλωνει αδιαφορια και σε άλλου τομεις-ωραια αλλα επικινδυνη υπεραπλουστευση) ή η ενιοτε προσβλητικη παρεμβαση ετερων συμφορουμιστων σε μια ενδεχομενως εκ παραδρομης λανθανουσα γλωσσα καποιων?

Για αυτο το δευτερο εχεις αποκρυσταλλωμενη θεση-άποψη ή θες απλά να το παιξουμε Μπαμπινιωτηδες?

Τίτλος: Απ: Δεν έχει σημασία μόνο το περιεχόμενο του μηνύματός μας αλλά και η μορφή του.
Αποστολή από: Denominator στις 15 Μαρτίου 2013, 22:49:29
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Αμπελοφιλοσοφουμε ή μου φαινεται?

Αυτο που συζηταμε @DEnominator ειναι η αδιαφορια καποιων στη γλώσσα (που οπως λες υποδηλωνει αδιαφορια και σε άλλου τομεις-ωραια αλλα επικινδυνη υπεραπλουστευση) ή η ενιοτε προσβλητικη παρεμβαση ετερων συμφορουμιστων σε μια ενδεχομενως εκ παραδρομης λανθανουσα γλωσσα καποιων?

Για αυτο το δευτερο εχεις αποκρυσταλλωμενη θεση-άποψη ή θες απλά να το παιξουμε Μπαμπινιωτηδες?


Νομίζω ότι είμαι σαφής.
Τίτλος: Απ: Δεν έχει σημασία μόνο το περιεχόμενο του μηνύματός μας αλλά και η μορφή του.
Αποστολή από: Harper στις 15 Μαρτίου 2013, 22:53:31
Νομιζεις οτι εισαι σαφης...καλα το ειπες!!!

Γιατι εγω εκανα ενα συγκεκριμενο-ξεκαθαρο σχολιο και εσυ αντι να παρεις θεση επιλεγεις να αναλυεις την ετυμολογια των λεξεων εγκυκλιος και ενεργες-ενεργεις(δες τις καταχωρησεις σου που προηγηθηκαν)  υποβαθμιζοντας και αποπροσανατολιζοντας την ουσια του σχολιου μου....Πολυ ωραια!

Νομιζω και εγω με τη σειρα μου εγινα σαφης...

Τίτλος: Απ: Δεν έχει σημασία μόνο το περιεχόμενο του μηνύματός μας αλλά και η μορφή του.
Αποστολή από: D-Michalis στις 15 Μαρτίου 2013, 22:59:34
Άλλο όμως αυτό που λές Denominator και άλλο η εμμονή μας ή η εχθρική μας στάση απέναντι στους λανθάνοντες.

Και η απομάκρυνσή μας από το κυρίως θέμα που εστίαζε ο Jack με προσήλωσή μας στο ορθογραφικό είναι "συλλογικό μας λάθος" νομίζω.


Πάντως, αν ξεκινούσα να ξαναμάθω τη γλώσσα ΜΑΣ το πρώτο βιβλίο που θα πέταγα στα σκουπίδια θα ήταν το λεξικό του Μπαμπινιώτη που φέρει τεράστια ευθύνη για τον εκχυδαϊσμό της γλώσσας μας, κάτι που έκανε μόνο και μόνο για να κρατά στην εποχή του τα φώτα της δημοσιότητας επάνω του αδιαφορώντας για τις μαχαιριές που έχωνε στο σώμα της γλώσσας ΜΑΣ.
Υπάρχουν προγενέστερα -ή και μεταγενέστερα- λεξικά στα οποία μπορώ να ανατρέξω και όχι μόνο να μην αισθανθώ φτωχότερος, αλλά απεναντίας να αισθανθώ τη μεγαλοσύνη της γλώσσας μας απαλλαγμένης από "κινέζος = οικιακός βοηθός" και τα παρόμοια που πέρασαν το πεζοδρόμιο και την αργκό στην επίσημη Ελληνική γλώσσα.

Τίτλος: Απ: Δεν έχει σημασία μόνο το περιεχόμενο του μηνύματός μας αλλά και η μορφή του.
Αποστολή από: Denominator στις 15 Μαρτίου 2013, 23:03:52
@ jack Αν θεωρείτε ότι ό,τι παρέθεσα είναι άστοχο και αδόκιμο, παρακάμψτε το και αναζητήστε αλλού συζητητές, στους οποίους να μπορείτε να προκαθορίσετε σαφέστερα τα πλαίσια της συζήτησης. Στο κάτω-κάτω οι αναρτήσεις δεν ήταν προσωπικές ούτε είχαν κάποιου είδους αιχμή εναντίον σας.
Το φόρουμ είναι ένας χώρος ανταλλαγής σκέψεων. Θεωρώ ότι στα πλαίσια αυτού ουδέποτε υπήρξα παραπλανητικός ή, ακόμη χειρότερα, ειρωνικός ή απαξιωτικός. Αν κάποιος από τα μέλη έχει αντίθετη άποψη, ακόμη και χωρίς στοιχεία, παρακαλώ να το δηλώσει.
 
Y.Γ. Έχοντας δει και την ανάρτηση του κ. Μιχάλη, επιτρέψτε μου να πω και τα εξής, για να είμαι και "εντός" θέματος:
Άλλο η ανορθογραφία και η ασυνταξία κάποιου που έχει πεπερασμένες δυνατότητες και ευκαιρίες να μάθει, και άλλο κάποιου που ξέρει και αδιαφορεί ή και απαξιώνει τη γλώσσα. Στο δεύτερο απευθύνεται η έννοια του δικαιώματος και όχι της υποχρέωσης.
Τίτλος: Απ: Δεν έχει σημασία μόνο το περιεχόμενο του μηνύματός μας αλλά και η μορφή του.
Αποστολή από: Harper στις 15 Μαρτίου 2013, 23:09:00
Υποτιματε τη νοημοσυνη μου...ακομη χειροτερα ομως υπερτιματε τη δικης σας!!!
Καταλαβατε πολυ καλα τι θελω να πω...
Δε μιλησα για προσωπικη αιχμη αλλα για ασχετη παραφιλολογια μετα ενα συγκεκριμενο σχολιο μου.Η σιωπη θα ηταν πιο εντιμη απο την εκουσιως ανουσια ή ηθελημενα αποπροσανατολιστικη παρεμβαση σας...
Εκτος και αν δε καταλαβατε καθολου για τι ομιλω πρωταρχικως.
Αλλα ξερετε...εγω δεν υποτιμω τη νοημοσυνη σας οποτε δε μπορω να δεχθω κατι τετοιο...

Τίτλος: Απ: Δεν έχει σημασία μόνο το περιεχόμενο του μηνύματός μας αλλά και η μορφή του.
Αποστολή από: Denominator στις 15 Μαρτίου 2013, 23:28:55
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Δε μιλησα για προσωπικη αιχμη αλλα για ασχετη παραφιλολογια μετα ενα συγκεκριμενο σχολιο μου.Η σιωπη θα ηταν πιο εντιμη απο την εκουσιως ανουσια ή ηθελημενα αποπροσανατολιστικη παρεμβαση σας...
Πριν τη δική μου ανάρτηση, που σας ενόχλησε, υπήρξαν δύο αναρτήσεις με ανάλογο περιεχόμενο από τους flone και Διαμαντή, η δε απάντησή μου ήταν προς το Διαμαντή. Στη δεύτερη περίπτωση, η ανάρτησή μου ήταν αμέσως μετά από ένα σχόλιο του κ. Μιχάλη και ήταν μία σκέψη πάνω σε αυτά που ανέπτυξε. Δεν υπήρξε ουδεμία άμεση συσχέτιση με σας.
Τίτλος: Απ: Δεν έχει σημασία μόνο το περιεχόμενο του μηνύματός μας αλλά και η μορφή του.
Αποστολή από: Harper στις 15 Μαρτίου 2013, 23:39:46
Αν δεν κανω λάθος εχετε τον τιτλο MODERATOR
Αυτο οφειλε να σας διαφοροποιει εν μερει απο τους λοιπους...εχω αδικο?
 
Επειδη ερωτατε ομως και επειδη δε μασαω τα λογια μου θεωρω αστοχες  και τις παρεμβασεις ετερων συναδελφων σε μια σαφεστατη και εντονη κριτικη μου παρεμβαση Πλην εκεινων του Ζαχαριαδη που εμπερικλειει σχολιο και θα αναγνωρισω στο flone την προσπαθεια γιατι με την παρεμβαση του προσπαθησε να αποδυναμωσει την παρεμβαση Θεοδωριδη...τουλαχιστον αυτα εισεπραξα...
Ελπιζω να σας κάλυψα...
Τίτλος: Απ: Δεν έχει σημασία μόνο το περιεχόμενο του μηνύματός μας αλλά και η μορφή του.
Αποστολή από: D-Michalis στις 15 Μαρτίου 2013, 23:43:12
Ειρήνη υμίν.
Ας φύγουμε από τις παρεξηγήσεις και τις πικρίες και ας πάμε στα τόσο αξιόλογα θέματα που μας αφορούν όλους και που τόσα θετικά έχουν να μας δώσουν και έχουμε να τους προσθέσουμε. Ας μη συνεχίσει η αντιπαράθεση αυτή. Δεν ωφελεί ούτε τη σκέψη ούτε εμάς τους ίδιους.