Forum Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας
Άλλες κατηγορίες μηνυμάτων => Πολιτιστικό στέκι => Μήνυμα ξεκίνησε από: EzeΤΡΟΛ στις 8 Ιουνίου 2008, 12:08:25
-
Με αυτή τη θεματική ενότητα, που έρχεται παράλληλα με τη σχετική με τη μουσική μας, μπορούμε να προτείνουμε στους υπόλοιπους χρήστες του φόρουμ τις αγαπημένες μας κινηματογραφικές ταινίες.
Για αρχή, παρουσιάζω την ταινία Aguirre, η Μάστιγα του Θεού του Werner Herzog, με τον Klaus Kinksi να υποδύεται -ή μήπως απλά είναι ο εαυτός του;- τον ομώνυμο ψυχοπαθή τυχοδιώκτη στην αυτοκαταστροφική αναζήτηση του μυθικού El Dorado (της Γης του Χρυσού) μέσα στη ζούγκλα του Αμαζονίου.
http://www.imdb.com/title/tt0068182/
-
«ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΔΡΟΜΟΣ» Παντελής Βούλγαρης, 1998
Από καιρό είχα δει τυχαία αποσπάσματα αυτής της ταινίας στο youtube και μου είχε κεντρίσει το ενδιαφέρον.
Έψαξα αλλά δεν υπάρχει στα Video Club. Δεν έχει κυκλοφορήσει επίσημα. Κάτι διάβασα ότι την είχε δώσει κάποιο περιοδικό ή εφημερίδα πριν πολύ καιρό. Αν κάποιος έχει κάποιο DVD και θα ήθελε να μου δώσει κάποιο αντίγραφο, θα του ήμουν ευγνώμων.
Τελικά κατάφερα να δω την ταινία! Υπάρχει ολόκληρη στο http://video.google.com/videoplay?docid=-99518255078274727&hl=en
Αν κάποιος έχει σχετικά γρήγορη σύνδεση internet, την αφήνει να κατέβει ολόκληρη και μετά την βλέπει χωρίς κολλήματα. Όμως δεν μπόρεσα ή δεν βρήκα τρόπο να την κατεβάσω μόνιμα στο σκληρό. Άρα τη βλέπετε και μετά «τέλος».
Αξίζει τον κόπο να τη δείτε:
Ο Βέγγος στο δεύτερο από τα 3 μέρη της σπονδυλωτής ταινίας σε ένα ρόλο εντελώς διαφορετικό απ’ αυτούς που τον έχουμε και μας έχει συνηθίσει, ίσως ξενίσει κάποιους, προσωπικά μου άρεσε πολύ!
Κατά τη γνώμη μου το πιο δυνατό μέρος αποτελεί τα η τρίτη ιστορία (Βιετνάμ είναι το όνομα του σκυλάδικου. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε κι εκεί έγιναν γης μαδιάμ). Άριστη αποτύπωση του περιβάλλοντος ενός επαρχιακού σκυλάδικου με κορύφωση τη σκηνή του τέλους (δε θα σας πω κι όλη την ιστορία..)
Σπονδυλωτή ταινία για τρεις ανθρώπους που πορεύονται προς μια οριακή στιγμή στη ζωή τους.
Xαρώνειο νόμισμα (Δημήτρης Καταλειφός): ένας αρχαιολόγος, που ο γιος του αυτοκτόνησε στο στρατό πριν ένα χρόνο, ανακαλύπτει σε μια ανασκαφή έναν τάφο με το λείψανο ενός αξιωματικού των ελληνιστικών χρόνων. Αυτό γίνεται αφορμή για να επισκεφθεί για πρώτη φορά τον τόπο που αυτοκτόνησε ο γιος του.
H τελευταία νανόχηνα (Θανάσης Βέγγος): μια ομάδα ορνιθολόγων πηγαίνει στο Δέλτα του Έβρου (Βέγγος: «Εδώ η Ελλάδα είναι όμορφη ακόμα») για να βρει, με τη βοήθεια ενός ηλικιωμένου θηροφύλακα, την τελευταία νανόχηνα που έχει καταφύγει εκεί.
Bιετνάμ (Γιώργος Αρμένης): ένας μεσήλικας εργοστασιάρχης, σκασμένος γιατί η γυναίκα του πήρε τα παιδιά τους και τον άφησε, ισοπεδώνει κυριολεκτικά ένα αγροτικό σκυλάδικο.
-
Έχεις δοκιμάσει το εξής:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3006
Βέβαια αυτό σημαίνει ότι είσαι σοβαρός και χρησιμοποιείς Firefox και όχι τον άχρηστο Internet Explorer που προσφέρουν σε κάθε άβουλο πλάσμα.
Επί τη ευκαιρία από αύριο το βράδυ ξεκινά να προσφέρεται δωρεάν ο firefox v3 και γίνεται και προσπάθεια για κατάρριψη ρεκορ Γκίνες σε αριθμό χρηστών που τον κατεβάζουν.
-
Καλημέρα ( και συγνώμη εκ των προτέρων για το μεγάλο θέμα )
Οι πρώτες δικές μου προτάσεις :
***** Russkiy kovcheg (2002) / Russian Ark (2002) / Ρώσικη Κιβωτός
Aleksandr Sokurov
http://us.imdb.com/title/tt0318034/
http://www.rottentomatoes.com/m/russian_ark/
Η «Ρώσικη Κιβωτός» είναι το περίφημο Ερμιτάζ. Τα καλλιτεχνικά έργα που έχει συγκεντρωμένα στο εσωτερικό του, έργα των Λεονάρντο ντα Βίντσι, Ωγκύστ Ροντέν, Πάμπλο Πικάσσο, Ανρί Ματίς, Πωλ Γκωγκέν, Πωλ Σεζάν, Κλωντ Μονέ, Ρέμπραντ και άλλων (ο συνολικός αριθμός των έργων που ανήκουν στις συλλογές του Ερμιτάζ ξεπερνούν τα 3.000.000!), αλλά και η ίδια η ιστορία του κτιρίου! Μέρος του συγκροτήματος, που αποτελείται από έξι κτίρια, είναι και τα γνωστά από την επανάσταση των μπολσεβίκων χειμερινά ανάκτορα. Κάθε κτίριο, κάθε σάλα και ένα ιστορικό γεγονός…
Ο Σοκούροφ με ένα πανέξυπνο, και εξαιρετικά καλλιτεχνικό τρόπο, μας κάνει μέρος του φακού του. Ένας αόρατος ρώσος αφηγητής να αφηγείται και ένας ορατός ευρωπαίος, ένας Γάλλος μαρκήσιος, να μας ξεναγεί και εμείς να βλέπουμε και να μην χορταίνουμε. (Ο Σοκούροφ με τον Γάλλο ευγενή σχολιάζει τις ευρωπαϊκές αριστοκρατικές επιδράσεις και το μιμητισμό των ρώσων ευγενών).
Μην φανταστείτε πως έχουμε να κάνουμε με μια ντοκιμαντερίστικη τυπική ξενάγηση. Όχι! Ο ικανότατος Ρώσος δημιουργός, για μια ακόμα φορά, μας εξέπληξε ευχάριστα! Η κινηματογράφησή του δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από τα μεγάλα και μοναδικά έργα τέχνης που μας δείχνει. Είναι και αυτή μέρος της μεγάλης παγκόσμιας καλλιτεχνικής δημιουργίας. Έτοιμη να πάρει τη θέση της στη «Ρώσικη Κιβωτό». Με ένα τεράστιο σύνθετο μονοπλάνο, ο φακός του αποκαλύπτει στο θεατή, τη ρώσικη ιστορία των τελευταίων τεσσάρων αιώνων. Και αυτή η αποκάλυψη έχει τα χαρακτηριστικά μιας μεγάλης θεατρικής παράστασης. Από μπροστά μας περνάνε οι εποχές, οι άνθρωποι, οι καλλιτεχνικές τάσεις. Περνάνε συμπεριφορές, ντυσίματα, έρωτες, διασκεδάσεις. Περνάει η ίδια η ζωή! Και όλα αυτά, τονίζω, σε ένα και μοναδικό πλάνο!
Δεν έχω λόγια να περιγράψω την ομορφιά της εικόνας. Το μεγάλο πλήθος των εκατοντάδων ηθοποιών. Την κίνηση αυτών των ανθρώπων, τα κοστούμια, τις μουσικές. Ο θεατής θα μπορούσε να βγει απόλυτα ευτυχισμένος από την αίθουσα. Όμως, φαίνεται, η απόλυτη ευτυχία, δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ο Αλεξάντερ Σοκούροφ, θύμα της μεγάλης του νοσταλγίας για το «ρομαντικό» παρελθόν της πατρίδας του, συγκράτησε τα χαλινάρια. Το άλογο με τα απλωμένα φτερά παρέβλεψε διαδρομές που δεν θα έπρεπε να παραβλέψει. Όλη αυτή η κοσμογονία που μας παρουσίασε φαίνεται να έγινε ερήμην του λαού. Και αυτό δεν είναι ούτε σωστό, ούτε δίκαιο.
Πέρα, όμως, από τις ενστάσεις, οι οποίες είναι βάσιμες, η «Ρώσικη Κιβωτός» είναι ανεπανάληπτη! Και δείχνει, ανάμεσα στα άλλα, πως ο κινηματογράφος όταν βρεθεί σε καλά χέρια, είναι πράγματι η τέχνη των τεχνών. Γιατί συμπεριλαμβάνει, χρησιμοποιεί και αναδεικνύει το σύνολο των τεχνών και των καλλιτεχνικών εκφράσεων (αρχιτεκτονική, γλυπτική, ζωγραφική, σύνθεση, μουσική, κ.ά)!
Κριτική από Νίκο Αντωνάκο για την εφημερίδα ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Ο Aleksandr Sokurov σχολιάζει την ταινία του στο www.cinephilia.gr/auteur/sokurov2.htm
***** Pi (1998) / Π(πι)-ΠΙΣΤΗ ΣΤΟ ΧΑΟΣ
Darren Aronofsky
http://us.imdb.com/title/tt0138704/
Ένα τρομακτικό αλλά και ευφυές παρανοϊκό θρίλερ (την εχω δει άπειρες φορες ... και ευχαριστως θα την έβλεπα και άλλη)
Θα την λατρεύσουν όσοι αγαπούν τα μαθηματικά, θα αγαπήσουν τα μαθηματικά όσοι δεν τα αγαπούσαν πριν την δουν...
Ο Μαξ Κοέν, ένας ευφυής μαθηματικός, βρίσκεται στα πρόθυρα της μεγαλύτερης ανακάλυψης της ζωής του. Τα τελευταία δέκα χρόνια προσπαθεί να ξεκλειδώσει τον μυστικό κώδικα που διέπει το υλικό και άυλο σύμπαν. Καθώς ο Μαξ πλησιάζει στη λύση, το χάος κατακλύζει τον κόσμο γύρω του και αγγίζει τα όρια της τρέλας. Ταυτόχρονα καταδιώκεται από μια χρηματιστηριακή εταιρεία της Γουόλ Στρητ και μια παραθρησκευτική ομάδα με την ελπίδα να χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις του Μαξ προς όφελός τους. Ταλαντευόμεντος στο χείλος του γκρεμού της ψυχικής του υγείας, πρέπει να διαλέξει μεταξύ τάξης και χάους, ιερού και βλάσφημου, γνώσης και άγνοιας, και ν’ αποφασίσει αν μπορεί ν΄ αντιμετωπίσει την επιβλητική δύναμη της ανακάλυψής του.
**** The Fountain (2006)
Darren Aronofsky
http://us.imdb.com/title/tt0414993/
16ος αιώνας. Ο ισπανός κονκισταδόρ Τόμας Κρέο, ταξιδεύει στην αφιλόξενη ζούγκλα της Λατινικής Αμερικής, αναζητώντας το βότανο της αιώνιας ζωής για να το προσφέρει στην αγαπημένη του βασίλισσα
Ιζαμπέλα. 21ος αιώνας. Ο αναγνωρισμένος γιατρός Τόμι Κρέο, πασχίζει μέσω των επιστημονικών μελετών, να εντοπίσει το γιατρικό του καρκίνου, παρακινούμενος από το προσωπικό του δράμα, αφού η
λατρεμένη γυναίκα του, Ίζι, κτυπημένη από την νόσο, ζει τις τελευταίες της ημέρες. 26ος αιώνας. Ο Τομ, ένας μοναχικός αστροναύτης ταξιδεύει στα βάθη του διαστήματος, ψάχνοντας εκείνο το συστατικό που διατηρεί την έννοια της ζωής αναλλοίωτη στον χρόνο.
**** Requiem for a Dream (2000)
Darren Aronofsky
http://us.imdb.com/title/tt0180093/
Drugs. They consume mind, body and soul. Once you're hooked, you're hooked. Four lives. Four addicts. Four failures. Doing their best to succeed in the world, but failing miserably, four people get hooked on various drugs. Despite their aspirations of greatness, they succumb to their addictions. Watching the addicts spiral out of control, we bear witness to the dirtiest, ugliest portions of the underworld addicts reside in. It is shocking and eye-opening but demands to be seen by both addicts and non-addicts alike. Written by Jeff Mellinger {jmell@uclink4.berkeley.edu}
*** Endgame: Blueprint for Global Enslavement (2007)
Alex Jones
http://us.imdb.com/title/tt1135489/
Ένα ντοκιμαντέρ που δεν πρέπει να χάσει κανείς
Για τη νέα παγκόσμια τάξη πραγμάτων, μια παγκόσμια κυβέρνηση είναι μόνο η αρχή.Στο χέρι τους είναι να θέσουν σε ισχύ το σχέδιό τους για να εξολοθρεύσουν 80% του παγκόσμιου πληθυσμού, επιτρέποντας στους « elites » να ζήσουν για πάντα με την βοήθεια της προηγμένης τεχνολογίας. Για πρώτη φορά, ο σταυροφόρος παραγωγός ταινιών Alex Jones αποκαλύπτει το μυστικό σχέδιό τους για την εξολόθρευση της ανθρωπότητας.
*** Fälscher, Die (2007) / The Counterfeiters
Stefan Ruzowitzky
http://us.imdb.com/title/tt0813547/
The Counterfeiters is the true story of the largest counterfeiting operation in history, set up by the Nazis in 1936. Salomon "Sally" Sorowitsch is the king of counterfeiters. He lives a mischievous life of cards, booze, and women in Berlin during the Nazi-era. Suddenly his luck runs dry when arrested by Superintendent Friedrich Herzog. Immediately thrown into the Mauthausen concentration camp, Salomon exhibits exceptional skills there and is soon transferred to the upgraded camp of Sachsenhausen. Upon his arrival, he once again comes face to face with Herzog, who is there on a secret mission. Hand-picked for his unique skill, Salomon and a group of professionals are forced to produce fake foreign currency under the program Operation Berhard. The team, which also includes detainee Adolf Burger, is given luxury barracks for their assistance. But while Salomon attempts to weaken the economy of Germany's allied opponents, Adolf refuses to use his skills for Nazi profit and would like to do something to stop Operation Bernhard's aid to the war effort. Faced with a moral dilemma, Salomon must decide whether his actions, which could prolong the war and risk the lives of fellow prisoners, are ultimately the right ones.
*** Nanking (2007)
Tun Fei Mou
http://www.imdb.com/title/tt0893356/
Ο Tun Fei Mou που μας χάρισε το "MEN BEHIND THE SUN" επιστρέφει πίσω από την κάμερα σε αυτό το παρόμοιας έντασης πολεμικό δράμα που περιγράφει τις τελευταίες μέρες της Κινεζικής
πόλης Nanking το 1937 όταν ο Ιαπωνικός Αυτοκρατορικός στρατός εισέβαλε στην Κίνα, με μεγαλομανή όνειρα για μια μεγάλη Ασία υπό την αρχηγεία της Ιαπωνίας. Είναι ξεκάθαρο ότι ανήκει στον ευρύτερο χώρο του exploitation, παρ’ όλη τη φιλότιμη προσπάθεια του Tun Fei Mou να δώσει «ντοκυμαντερίστικη» ποιότητα στην ταινία, με την προσθήκη πραγματικών πλάνων αρχείου της εποχής και αυθεντικές φωτογραφίες των φρικαλεοτήτων των Ιαπώνων κατακτητών. Οι Ιάπωνες παρουσιάζονται ως απάνθρωποι αιμοδιψείς κατακτητές, που δεν σταματούν στην κυριολεξία πουθενά. Στην ημερήσια διάταξη έχουμε μαζικές εκτελέσεις αμάχων, παιδιών και γυναικών, πολλές φορές μόνο και μόνο για την ψυχαγωγία των υψηλόβαθμων στρατιωτικών, όπως ο αποκεφαλισμός 7 Κινέζων κρατούμενων κατά τη διάρκεια δοκιμής του σπαθιού ενός στρατηγού. Οι σκηνές βίας και σφαγής σε μερικές περιπτώσεις ξεπερνούν τα όρια, και είναι πολύ ρεαλιστικές και δυσκολοχώνευτες, με κυριότερες μια απάνθρωπη έκτρωση εγκύου γυναίκας από Ιάπωνα στρατιώτη με τη χρήση της ξιφολόγχης του όπλου του και το βιασμό ενός μικρού κοριτσιού μπροστά στη γιαγιά και τον μικρό αδελφό της.
*** Street Kings (2008) / Η Εξουσία της Νύκτας (2008)
David Ayer
http://us.imdb.com/title/tt0421073/
Keanu Reeves, Forest Whitaker, Jay Mohr, John Corbett, Cedric The Entertainer, Naomi Harris, Amaury Nolasco
Tom Ludlow is a veteran LAPD cop who finds life difficult to navigate after the death of his wife. When evidence implicates him in the execution of a fellow officer, he is forced to go up against the cop culture he's been a part of his entire career, ultimately leading him to question the loyalties of everyone around him.
-
Είδα πρόσφατα στην κινηματογραφική λέσχη της Καβάλας την ταινία "Υστερόγραφο μιας Σχέσης" ( Away from her ).
Αναφέρεται στο πώς η σχέση ενός ηλικιωμένου ζευγαριού Καναδών διανοουμένων, τραυματίζεται όταν η γυναίκα προσβάλλεται σιγά σιγά από Alzheimer και επιλέγει να μετακομίσει σε ένα ίδρυμα για τέτοιους Ασθενείς. Το ίδρυμα είναι πραγματικά ζηλευτό από πλευράς ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων και εξοπλισμού αλλά αυτό δεν κάνει τα πράγματα και τόσο εύκολα παρ όλα αυτά.
Στο θερινό κινηματογράφο που παιζόταν η ταινία μπήκα κατά τύχη γιατί μου άρεσαν οι διαφημιστικές της αφίσες, αλλά δεν το μετάνιωσα τελικά:
Η παραγωγή είναι ΚαναδοΑγγλική αλλά θα έλεγα ότι η Ευρωπαική παράδοση υπερισχύει της Αμερικανικής σε αυτό το έργο: Η ταινία εξελίσσεται αργά αλλά και γλυκά. Εικόνες από όμορφα χειμωνιάτικα τοπία και ζεστά σπίτια που μου θυμίζουν και Σκανδιναβία. Ρεαλιστική περιγραφή της εξέλιξης της ασθένειας και έξυπνο σενάριο που παρά τον αργό ρυθμό της ταινίας σου κρατά το ενδιαφέρον. Παράλληλα η ταινία αγγίζει σοβαρά, υπαρξιακά θα έλεγα, θέματα. Θέματα όπως ο διαχωρισμός ή μη μεταξύ σώματος και πνεύματος, η ιδρυματοποίηση, η αποξένωση από τον άνθρωπό σου, η μοναξιά, ο επερχόμενος Θάνατος αλλά και η μεγαλοθυμία.
-
Ένα μιούζικαλ για όσους τυχαίνει να αγαπούν ταυτόχρονα τους ABBA, το Αιγαίο και την Meryl Streep.
-
Μετά το Αχιλλέα, ο Μπραντ Πιτ θα υποδυθεί και τον ...Οδυσσέα. Σημειώστε ότι ο Ελ σκηνοθέτης, έχει σπουδάσει και ...Ιατρική.
http://www.naftemporiki.gr/t+z/story.asp?id=1579284
-
Μια εκπληκτική και με πολλά βραβεία δημιουργία. Ψάξτε τη. http://waltzwithbashir.com/
Το τρέιλερ
Συμφωνώ με το σχόλιο για τον σκηνοθέτη Ari Folman this is a very personal movie and he has entirely no political intentions with this movie. this movie, for him, is his message to the generation that follows. and i think he did well achieved his intention
Για τη Σάμπρα και Σατίλα εδώ http://en.wikipedia.org/wiki/Sabra_and_Shatila_massacre
-
Η κριτική της ταινίας από την Καθημερινή:
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_civ_2_06/01/2010_385759 (http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_civ_2_06/01/2010_385759)
και το trailer:
-
.
-
-
Η ταινία Avatar σε 3D είναι κάτι το απερίγραπτο. Τη συστήνω ανεπιφύλακτα, ακόμα και σε όποιον (όπως εγώ) αποφεύγει τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας.
Πραγματικά αυτές τις μέρες κατάλαβα γιατί "σπάει τα ταμεία" η ταινία.
Πέρα από το γεγονός ότι ανεβάζει τον πήχη πολύ ψηλά για ταινίες του είδους, είναι μια ταινία αλληγορία με πολλαπλά μηνύματα.
Αξίζει!
-
Αυτές τις ημέρες παίζεται και το Αgora, που αναφέρεται στη ζωή, το έργο και το τέλος της Αλεξανδρινής φιλοσόφου Υπατίας (http://www.pfy.gr/forum/index.php/topic,402.msg2858.html#msg2858).
-
Είδα πριν λίγες ώρες το The Social Network.
Μια δραματοποίηση του πως ξεκίνησε το Facebook.
Είναι ειρωνία το πως ο ιδρυτής του μεγαλύτερου ίσως πειράματος επικοινωνίας στην ιστορία, φαίνεται να είχε ο ίδιος σοβαρά προβλήματα επικοινωνίας με τους γύρω του.
Μου άρεσε ο γρήγορος και νευρικός ρυθμός της ταινίας που ταιριάζει με την γενιά του facebook και της διαδικτυακής επικοινωνίας γενικότερα.
Μου έκανε εντύπωση το ότι από το Πανεπιστήμιο του Harvard ξεκίνησαν (αλλά το παράτησαν στην μέση τελικά) και ο ιδρυτής της Microsoft ο Bill Gates αλλά και ο ιδρυτής του Facebook Mark Zuckerberg. Μάλλον δεν είναι υπερβολή τελικά που το αξιολογούν σαν το καλύτερο Πανεπιστήμιο στον κόσμο. Ένα Πανεπιστήμιο που σε ωθεί να σκέφτεσαι μόνος σου και να παράγεις ο ίδιος και όχι να παπαγαλίζεις ή να φιλάς κατουρημένες ποδιές.
Μου άρεσε πάντως πιο πολύ το τέλος του έργου:
"All you need is love" όπως θα λέγαν και οι Beatles.
ή
"Για όλα φταίν οι γκόμενες. Οι πρώην και οι επόμενες" που θα έλεγε και ο πιο κυνικός Δήμος Μούτσης.
Μόλις διάβασα και σχετικές κριτικές από το rottentomatoes και την Guardian.
(Τις κριτικές προσπαθώ να τις διαβάζω όταν δω την ταινία και μετά, και έτσι έγινε και αυτή την φορά):
http://www.rottentomatoes.com/m/the-social-network
http://www.guardian.co.uk/film/2010/oct/14/the-social-network-review
-
"Για όλα φταίν οι γκόμενες. Οι πρώην και οι επόμενες" που θα έλεγε και ο πιο κυνικός Βαγγέλης Γερμανός.
Ο Δήμος Μούτσης ("Οι γκόμενες", από το δίσκο "Ενέχυρο" - 1983)
-
Σωστά Οδυσσέα. Το διόρθωσα.
-
Ο Λόγος του Βασιλιά, ο οποίος θα μπορούσε να είναι ο Λόγος ενός οποιουδήποτε Ασθενή. Ο Λόγος του Ασθενή που γίνεται πάντα καλύτερος όταν στη σχέση μεταξύ Θεραπευτή και Ασθενούς κυριαρχεί η ισότητα, η ειλικρινής εγκαρδιότητα η εχεμύθεια αλλά και τα ξεκάθαρα όρια. Όταν επιπλέον ο Θεραπευτής έχει ουσιαστική γνώση και αυτοπεποίθηση τότε δεν αργεί να έρθει και η πολυπόθητη εμπιστοσύνη.
-
Μια ταινία του Σωτήρη Γκορίτσα βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γιώργου Δενδρινού, το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ.
Ένας ειδικευόμενος ορθοπεδικός γιατρός ξεκινάει την καριέρα του στο δημόσιο νοσοκομείο του Ε.Σ.Υ. Εκεί ανακαλύπτει πως γιατροί, διοικητικοί υπάλληλοι, νοσηλευτές, αλλά και ασθενείς, είναι όλοι συμμέτοχοι σε μια παράλογη κωμικοτραγική καθημερινότητα. Ανακαλύπτει το πώς ένα δημόσιο σύστημα που φτιάχτηκε για να υπηρετεί τον άνθρωπο έχει εξελιχθεί σε δήμιό του. Γι’ αυτό και επιχειρεί να του αντισταθεί.
Σημείωμα Σκηνοθέτη
"Μετά από τροχαίο μου ατύχημα ευτύχησα να γνωρίσω έναν ορθοπεδικό γιατρό που είχε καταγράψει στο ομώνυμο μυθιστόρημά του τις περιπέτειες που έζησε στο Ε.Σ.Υ. θεραπεύοντας «τα κόκαλα των Ελλήνων τα ιερά». Αναγνώρισα σε αυτές τις ιστορίες πολλές από τις κωμικοτραγικές πλευρές που χαρακτηρίζουν όλη τη νεοελληνική ζωή. Συγχρόνως αναγνώρισα και τις ανεξάντλητες δυνάμεις λίγων ανθρώπων που αντιστέκονται στον παραλογισμό του Ελληνικού δημοσίου και επιμένουν να προσπαθούν να κάνουν καλά τη δουλειά τους. Πιστεύοντας πως κάθε ενδιαφέρουσα κωμωδία στο βάθος της είναι μια ηθική διαμαρτυρία, προσπάθησα με την ταινία να χαμογελάω και συγχρόνως να διαμαρτύρομαι για ένα σύστημα υγείας που κάποιες φορές αποδεικνύεται πιο άρρωστο από τους αρρώστους που θέλει να θεραπεύσει."
Στις 31/3/2011 στους κινηματογράφους από την SPENTZOS FILM.
* ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
o Σωτήρης Γκορίτσας
* ΣΕΝΑΡΙΟ:
o Σωτήρης Γκορίτσας
* ΠΑΙΖΟΥΝ:
o Αργύρης Ξάφης,
o Δημήτρης Ήμελλος,
o Αννα Κουτσαφτίκη,
o Στέλιος Μάινας,
o Μπέσσυ Μάλφα,
o Γεράσιμος Σκιαδαρέσης,
o Βαγγέλης Μουρίκης,
o Μηνάς Χατζησάββας,
o Συμεωνίδης, Γιώργος,
o Γιώτα Φέστα,
o Κώστας Μπερικόπουλος,
o Δημήτρης Ξανθόπουλος,
o Παπαδημητρίου Μάκης,
o Υβόννη Μαλτέζου
http://entertainment.in.gr/html/ent/100/ent.101100.asp
-
THE HELP (Οι υπηρέτριες).
Το είδαμε χθες στον θερινό κινηματογράφο της Καβάλας.
Ουσία αλλά και όμορφες εικόνες, σε ένα έργο που θα το χαρακτήριζα έργο εποχής (δεκαετία 60 στις Η.Π.Α.) . Χαλαρές,
στιγμές – στιγμές θα έλεγα νωχελικές, εικόνες
που θυμίζουν ευρωπαϊκό κινηματογράφο αν και είναι αμερικάνικος. Δράμα και κωμωδία μαζί.
Αξίζει να το δείτε.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Help_(film)
Παραθέτω και το trailer αν και νομίζω ότι αδικεί το έργο:
-
«Αν είχες γυρίσει αυτή την ταινία προτού γυρίσω εγώ τον «Κλέφτη των ποδηλάτων» τότε σήμερα θα ήσουν εσύ ο Ντε Σίκα!».
Βιτόριο Ντε Σίκα (προς τον Γκρεγκ Τάλλας, όταν είδε το 1955 το «Ξυπόλητο Τάγμα» στο Φεστιβάλ του Εδιμβούργου)
Το «Ξυπόλητο Τάγμα» είναι η αληθινή ιστορία 160 παιδιών, που η δράση τους πήρε διαστάσεις μύθου όταν διώχτηκαν από τα ορφανοτροφεία της Θεσσαλονίκης από τους Ναζί κατακτητές στα χρόνια της κατοχής του Bʼ Παγκοσμίου Πολέμου.
Οι Γερμανοί αδειάζουν τα δημόσια κτίρια και τα επιτάσσουν. Ανάμεσα σε αυτά τα κτίρια είναι και αρκετά ορφανοτροφεία. Τα ορφανά πετάγονται στο δρόμο. Μια ομάδα, απ’ αυτά τα ορφανά, για να επιβιώσουν, παίρνουν τη ζωή τους στα χέρια τους. Οργανώνονται σαν μυστικός «στρατός», με ιεραρχία και πειθαρχία. Μόνα τους συγκροτούν ομάδες κρούσης και βοήθειας. Πηγή για την τροφοδοσία τους είναι τα γερμανικά καμιόνια που κουβαλάνε ψωμί και τρόφιμα και οι μαυραγορίτες. Τα κλεμμένα μοιράζονται στα ορφανά, αλλά και σε άλλους κατοίκους της Θεσσαλονίκης που είχαν ανάγκες.
Τα παιδιά του «Ξυπόλυτου Τάγματος» έμειναν στην ιστορία σαν «σαλταδόροι». Ο θρύλος λέει, πως πέρα από την αρωγή που παρείχαν στο κόσμο, κατάφερναν με την εξυπνάδα και το κουράγιο τους να βοηθούν την Αντίσταση, βρίσκοντας τρόπους να φυγαδεύουν στη Μέση Ανατολή Έλληνες, Αμερικάνους και Εγγλέζους αξιωματικούς, με σκοπό να ενωθούν με τους εκεί συμμαχικούς στρατούς.
Στα τέλη της δεκαετίας του ΄40, βρισκόταν στην Αμερική ο ηθοποιός του Κρατικού Θεάτρου Νίκος Κατσιώτης, ο οποίος συζητώντας με τον Γκρεγκ Τάλλας (Γρηγόρης Θαλασσινός) του διηγήθηκε πως την ημέρα που η Θεσσαλονίκη γιόρταζε την απελευθέρωσή της, τον Νοέμβριο του 1944, στο τέλος της διαδήλωσης ακολουθούσε ένα τσούρμο από κουρελήδες πιτσιρικάδες οι οποίοι κρατούσαν ένα πανό που έγραφε «Ξυπόλητο Τάγμα». Η διήγηση του Νίκου Κατσιώτη, συγκλόνισε τον Τάλλας κι αποφάσισε να κάνει το «Ξυπόλητο Τάγμα» ταινία. Το 1952, ο Γκρεγκ Τάλλας έρχεται στην Ελλάδα και με την περιορισμένη οικονομική υποστήριξη ενός άλλου Ελληνοαμερικανού, ξενοδόχου στο Λος Άντζελες, του Πέτρου Μπουντούρη, άρχισε να γυρίζει την ταινία « Το Ξυπόλητο Τάγμα». Ο Νίκος Κατσιώτης έγραψε το σενάριο, ενώ την μουσική έγραψε ο Μίκης Θεοδωράκης (η πρώτη του για κινηματογραφική ταινία), με εκτέλεση από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (υπό την διεύθυνση τού ιδίου). Η θαυμάσια φωτογραφία ήταν του Μιχάλη Γαζιάδη.
Ο Γκρεγκ Τάλλας αποθαρρημένος από την υποτυπώδη κινηματογραφία της Ελλάδας της εποχής, σκέφτηκε αρχικά να γυρίσει την ταινία στη Νάπολη, πόλη που θεωρούσε πως είχε μια περίεργη ομοιότητα, το ίδιο άρωμα, με τη Θεσσαλονίκη. Αλλά πάλι κάτι τον έτρωγε.
Κι έτσι ήρθε στην Ελλάδα και γύρισε την ταινία στη Θεσσαλονίκη σε φυσικούς χώρους. Μόνο τη σκηνή της «μαύρης αγοράς» γύρισε για καθαρά πρακτικούς λόγους στην Αθήνα, στην περιοχή των Φυλακών Αβέρωφ, όπου και λειτουργούσε πραγματικά η μαύρη αγορά στα χρόνια της Γερμανικής Κατοχής.
Χρησιμοποίησε μόνο δύο επαγγελματίες ηθοποιούς, τον Νίκο Φέρμα και τη Μαρία Κωστή. Όλοι οι άλλοι που έπαιξαν στην ταινία ήσαν ερασιτέχνες. Τα 63 από τα 66 παιδιά που πήραν μέρος στα γυρίσματα, ο Γκρεγκ Τάλλας τα πήρε από αναμορφωτήρια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Η μηχανή λήψης ήταν του 1924 και χρησιμοποιήθηκαν μόνο 6 προβολείς για τον φωτισμό. Το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα της ταινίας -σε συνδυασμό με τις συνθήκες παραγωγής- ήταν μια μεγάλη έκπληξη στην Αμερική. Δεν μπορούσαν να πιστέψουν ότι αυτή η ταινία γυρίστηκε με τόσο λίγα τεχνικά μέσα. Για παράδειγμα, ο φωνολήπτης της Κολούμπια ήταν αδύνατο να πιστέψει πως αυτή η ταινία γυρίστηκε βουβή και πως είχαν επιτευχθεί τόσο άψογοι συγχρονισμοί στο ντουμπλάρισμα της ηχητικής μπάντας στην Ελλάδα!
Το αρνητικό της ταινίας είχε χαθεί και χάρη στις προσπάθειες του διευθυντή της Ταινιοθήκης της Ελλάδας, Θόδωρου Αδαμόπουλου που εντόπισε δύο κόπιες προβολής σε καλή κατάσταση, δημιουργήθηκε, μετά από χρονοβόρες και πολυδάπανες διαδικασίες, ένα καινούργιο αρνητικό της ταινίας.
Το «Ξυπόλυτο Τάγμα» ήταν η πρώτη ελληνική ταινία που κατόρθωσε να βραβευτεί σε διεθνές φεστιβάλ. Πήρε το 1955 το πρώτο βραβείο («Χρυσή Δάφνη»), στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Εδιμβούργου.
-
http://www.democracynow.org/2013/1/29/the_gatekeepers_in_new_film_ex
-
Ben Hur(Μ. Παρασκευή 03.05.2013, Star 15:30)
Μία ανεπανάληπτη υπερπαραγωγή του 1959. Πέρα από τα κινηματογραφικά εφέ, αυτό που αξίζει είναι το περιεχόμενο.
Όλη η ταινία είναι ένα "ποίημα" και μια σύνοψη της χριστιανικής πίστης και του καθημερινού αγώνα του ανθρώπου για την βελτίωσή του και την τελική του θέωση. Κάθε σκηνή-"στίχος", που αποδίδεται με άψογο τρόπο τόσο σκηνοθετικά όσο και υποκριτικά, κρύβει βαθύτερα θρησκευτικά, προσωπικά και κοινωνικά νοήματα.
Μία τεράστια ποικιλία χαρακτήρων παρελαύνει και αποδίδει με πολύ έντεχνο τρόπο την κοινωνία των ανθρώπων, τότε και τώρα(γιατί τελικά τίποτα "βαθύ" δεν έχει αλλάξει). Αισθήματα, πάθη, αδυναμίες, ψυχολογικές και ψυχικές μεταλλάξεις μας θυμίζουν πόσο μικροί και ευάλωτοι είμαστε μπροστά στο μεγαλείο της Αγάπης. Την Αγάπη που ο Θεός μας έδωσε ως ΜΟΝΑΔΙΚΟ όπλο επιβίωσης και τελικής επικράτησης.
Σε κάθε ξέχωρο χαρακτήρα του έργου, επίσης, υπάρχει ένα κομμάτι του εαυτού μας. Γιατί κανένας μας δεν μπορεί να ταυτιστεί με τον ένα ή τον άλλον χαρακτήρα της ταινίας. Όλοι μας έχουμε υπάρξει ή θα υπάρξουμε, έστω και για λίγο, σε όλους τους.
Η ευχή είναι να καταλήξουμε, το ταξίδι της ζωής μας, με όσο περισσότερα θετικά χαρακτηριστικά του κάθε ένα χαρακτήρα της ταινίας.
Καλή θέαση............
(http://mimg.ugo.com/201004/41049/ben-hur.jpg)
-
Blue Jasmine.
-
Η Φίνος Φιλμ αποσύρει όλες τις ταινίες της «χρυσής» εποχής του ελληνικού κινηματογράφου από το YouTube , μετά τον «πόλεμο» που δέχθηκε για τα πνευματικά δικαιώματα. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι βάζει τέλος στη διαδικτυακή της παρουσία αλλά και στην «άτοπη, άσκοπη και χρονοβόρα κόντρα» με τους Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης Συγγενικών και Πνευματικών Δικαιωμάτων που προβάλλουν «εντελώς δυσανάλογες και υπέρογκες διεκδικήσεις».
Συγκεκριμένα, η Finos Film σε ανακοίνωσή της στις 25 Νοεμβρίου 2013 αναφέρει τα εξής:
Η Finos Film, στο πλαίσιο της ψηφιακής της στρατηγικής, αποφάσισε πριν τρεις μήνες σε συνεργασία με τις Αττικές Εκδόσεις και τη Google να ανεβάσει στο YouTube ολόκληρες τις ταινίες της. Με αυτήν την κίνηση, αφενός μεν η εταιρία ήθελε να προστατεύσει τα περιουσιακά της στοιχεία από την πειρατεία (δεδομένου ότι σχεδόν το σύνολο των ταινιών είχε ανέβει παράνομα στο YouTube), αφετέρου δε να δώσει τη δυνατότητα στο ελληνικό κοινό κυρίως της νέας γενιάς, καθώς και της ομογένειας, να γνωρίσει τον καλό παλιό Ελληνικό Κινηματογράφο, έχοντας πρόσβαση στις διαχρονικά αγαπημένες του ταινίες, οι οποίες αποτελούν ανεκτίμητης αξίας πολιτιστική κληρονομιά του τόπου. Αξίζει να τονιστεί ότι το συγκεκριμένο εγχείρημα δεν αποσκοπούσε σε κάποιο οικονομικό όφελος, αφού αυτό ήταν γνωστό εκ των προτέρων σε εμάς ότι τα προσδοκώμενα έσοδα ήταν άνευ ουσιαστικού αντικειμένου.
Στην πορεία, προέκυψαν παράλογες διεκδικήσεις πνευματικών δικαιωμάτων από τους Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης Συγγενικών και Πνευματικών Δικαιωμάτων (ηθοποιοί, σκηνοθέτες και σεναριογράφοι), τα οποία ήταν εντελώς δυσανάλογα και υπέρογκα με τα προσδοκώμενα και δημιουργηθέντα έσοδα. Σε ένδειξη καλής θελήσεως η εταιρία αποφάσισε, στις αρχές Οκτωβρίου, να αντικαταστήσει τις ταινίες με αποσπάσματα και να τροφοδοτεί το κανάλι με αφιερώματα, τα οποία θα ψυχαγωγούσαν το κοινό, το οποίο από την πρώτη κιόλας μέρα λειτουργίας του καναλιού αγκάλιασε με θέρμη αυτήν την προσπάθεια.
Σήμερα, η Finos Film αντιμετωπίζει εκ νέου παράλογες και υπέρογκες οικονομικές απαιτήσεις από τους Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης Συγγενικών και Πνευματικών Δικαιωμάτων ακόμα και για την προβολή ολιγόλεπτων αποσπασμάτων στο YouTube, με αποτέλεσμα να αναγκάζουν την εταιρεία να διακόψει κάθε προβολή τους. Δυστυχώς όταν λείπουν οι στοιχειώδεις απαραίτητες γνώσεις που αφορούν τη νέα εποχή της ψηφιακής πραγματικότητας και των κανόνων που τη διέπουν, αλλά αντιθέτως κυριαρχεί η νοοτροπία της στείρας εισπρακτικής λογικής σε σχέση με την πραγματική οικονομία, τότε δύο επιλογές υπάρχουν.
Είτε να συμετέχουμε σε μία άτοπη, άσκοπη και χρονοβόρα «κόντρα» με αυτούς τους φορείς, είτε να μην αφήσουμε κανέναν να παίζει με την υπόσταση της εταιρίας. Επιλέγουμε το δεύτερο, έστω κι αν στερούμε στο κοινό τη δυνατότητα της ψυχαγωγίας μέσα από τα αποσπάσματα των ταινιών της.
Σε κάθε περίπτωση η Finos Film σέβεται απεριόριστα όλες τις ειδικότητες των συντελεστών που συνέδραμαν στην εργώδη προσπάθεια του αείμνηστου Φιλοπόιμενα Φίνου με αποτέλεσμα οι ταινίες της εταιρίας να αποτελούν το σημαντικότερο κομμάτι του εθνικού πολιτιστικού κεφαλαίου που βαφτίστηκε από το ίδιο το ελληνικό κοινό «Χρυσή εποχή του Ελληνικού Κινηματογράφου».
Η εταιρεία δήλωσε σχετικά: «Βρισκόμαστε σε πολύ δυσάρεστη θέση που αναγκαζόμαστε να στερήσουμε ένα μέρος της πολιτιστικής μας κληρονομιάς από το κοινό. Είναι πραγματικά κρίμα που οι Οργανισμοί Συλλογικής Διαχείρισης Συγγενικών και Πνευματικών Δικαιωμάτων δεν είναι σε θέση να δουν την ευκαιρία που παρουσιάζεται για να αγαπήσουν και οι νεότερες γενιές αυτές τις ταινίες, μέσα από την πλατφόρμα του YouTube και να καταπολεμηθεί η πειρατεία.
Η Φίνος Φιλμ θα είναι πάντα ευγνώμων στο κοινό που τόσο ζεστά αγκάλιασε αυτή την προσπάθεια και λυπούμαστε ειλικρινά που φτάνουμε στο σημείο να του στερήσουμε την πιο αγνή και αυθεντική εμπειρία του Ελληνικού κινηματογράφου».
http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=19&artid=193545
-
16-02-2014
Καθημερινή.
http://www.kathimerini.gr/753647/article/politismos/kinhmatografos/to-nymphomaniac-dixazei-toys-8eates
-
Καθημερινή, 27/2/2014.
http://www.kathimerini.gr/755853/article/politismos/kinhmatografos/nees-tainies-vretaniko-flegma-kai-sygkinhsh-se-eyflekto-meigma