Λύστε μου μια απορία....Δύο άντρες μπορείς να παντρευτείς?
Σοβαρά τώρα,όταν
υποχρεούμαστε να συμμετέχουμε στα προγράμματα εφημεριών, τίθεται θέμα ότι θα μπορούσαμε ν' αρνηθούμε τις εφημερίες που υπερβαίνουν το 48 ωρο????Πώς ακριβώς γίνεται αυτό με τις τρέχουσες συνθήκες???
Πάντως, ανακάλυψα κι αυτό:(Μάιος 2007)
Αγαπητέ κύριε Βαρνάβα,
1. Όπως είναι ήδη γνωστό, δυνάμει του Έκτου άρθρου του Ν.3527/2007, έχει ανασταλεί μέχρι την 30-06-2007 η εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 6 και 5 αντίστοιχα των Π.Δ. 88/1999 και 76/2005 ως προς τον ανώτατο επιτρεπόμενο εβδομαδιαίο χρόνο εργασίας, συμπεριλαμβανομένων των εφημεριών, των ειδικευμένων και ειδικευόμενων Γιατρών όπως και του προσωπικού των νοσηλευτικών και παρόμοιων ιδρυμάτων.
Επίσης, όπως είναι γνωστό, το ζήτημα της νομιμότητας της διάταξης του ως άνω Έκτου άρθρου έχει ήδη παραπεμφθεί με τέσσερις (4) Αιτήσεις Ακύρωσης στο Γ’ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, με εννέα (9) αυτοτελείς έγγραφες Καταγγελίες Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
2.
Όμως, ενώ η διάταξη του ως άνω Έκτου άρθρου αναστέλλει την εφαρμογή μόνο ενός άρθρου (άρθρο 6) του Π.Δ. 88/1999 και μόνο ενός άρθρου (άρθρο 5) του Π.Δ. 76/2005 και συνεπώς οι λοιπές διατάξεις των άρθρων των δύο Προεδρικών Διαταγμάτων έχουν πλήρη ισχύ και μάλιστα έναντι πάντων, οι Διοικήσεις των Νοσοκομείων εξακολουθούν να μη εφαρμόζουν τις υπόλοιπες διατάξεις, οι οποίες αφορούν: α) Στη μέγιστη απασχόληση των Γιατρών μέχρι 12 ώρες το 24ωρο, ενώ σήμερα εργάζονται συνεχώς για 32 ώρες(!!)
β) Στην υποχρέωση των Γιατρών να πραγματοποιούν μέχρι μια νυχτερινή βάρδια ανά εβδομάδα, ενώ σήμερα πραγματοποιούν 7-11 νυχτερινές βάρδιες τον μήνα(!!)
γ) Στην υποχρέωση των Διοικήσεων των Νοσοκομείων να χορηγούν 16ωρη συνεχή ανάπαυση – δηλαδή ρεπό – μετά από κάθε νυχτερινή βάρδια εργασίας, ενώ σήμερα οι Γιατροί δεν λαμβάνουν ρεπό και γι’ αυτό εργάζονται συνεχώς επί 32 ώρες(!!)
δ) Στην υποχρέωση των Διοικήσεων των Νοσοκομείων να διαθέτουν γραπτή εκτίμηση κινδύνου για τους εργαζόμενους Γιατρούς, στην οποία θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη λήψης ιδιαίτερων επί πλέον των γενικών μέτρων προστασίας, αλλά και να λαμβάνονται ιδιαίτερα υπόψη και οι κίνδυνοι που συνδέονται με την νυχτερινή εργασία.
ε) Στην υποχρέωση των Διοικήσεων των Νοσοκομείων να μη επιτρέπουν στους εργαζόμενους Γιατρούς να εργάζονται περισσότερο από οκτώ ώρες κατά τη διάρκεια εικοσιτετράωρης περιόδου στην οποία πραγματοποιούν νυχτερινή εργασία, όταν η εργασία την οποία εκτελούν ενέχει ιδιαίτερους κινδύνους ή σημαντική σωματική ή πνευματική ένταση.
στ) Στην υποχρέωση των Διοικήσεων των Νοσοκομείων να δίδουν εντολή διενέργειας των απαραίτητων ιατρικών εξετάσεων σε κάθε εργαζόμενο Γιατρό πριν αναλάβει εργασία κατά τη νύχτα και στη συνέχεια κατά τακτά χρονικά διαστήματα, προκειμένου να εξετάζεται η καταλληλότητά του για την εργασία αυτή και εάν μετά από τις προβλεπόμενες ως άνω ιατρικές εξετάσεις αποδειχθεί ότι έχει προβλήματα υγείας που οφείλονται στη νυχτερινή εργασία, να μετατίθεται σε θέση ημερήσιας εργασίας για την οποία είναι κατάλληλος.
3. Ενόψει των όσων προαναφέρω, ερωτάται ο Αξιότιμος κ. Υπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης:
3.1 Εφαρμόζονται ναι ή όχι οι διατάξεις των άρθρων των Π.Δ. 88/1999 και 76/2005 (πλην των σε αναστολή τελουσών διατάξεων των άρθρων 6 και 5); Εάν ναι, τότε γιατί δεν ασκεί τον σχετικό έλεγχο ή εποπτεία εφαρμογής το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης; Εάν όχι, τότε με ποια διάταξη Νόμου δεν εφαρμόζονται;
3.2 Είναι γνωστή στο Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης η ως άνω περιγραφόμενη αυθαιρεσία των Διοικήσεων των Νοσοκομείων της Χώρας;
3.3 Από την ως άνω παρανομία πως θα προστατευθούν οι Νοσοκομειακοί Γιατροί (ειδικευμένοι και ειδικευόμενοι) και ποιος θα τους προστατεύσει από την επικίνδυνη εργασία στην οποία τους υποχρεώνουν οι Διοικήσεις των Νοσοκομείων;
3.4 Οι ως άνω κατά συρροή και κατ’ εξακολούθηση παρανομίες των Διοικήσεων των Νοσοκομείων της Χώρας θα αντιμετωπισθούν από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης;
3.5 Έχει επίγνωση των ευθυνών του ο Αξιότιμος κ. Υπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, όταν αγνοεί ή θέλει να αγνοεί την συνταγματική και κοινοτική νομιμότητα εν προκειμένω;
3.6 Έχει επίγνωση ο Αξιότιμος κ. Υπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ότι η Χώρα μας ανήκει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και ότι θα πρέπει να εφαρμόζει απαρεγκλίτως το Κοινοτικό Δίκαιο και μάλιστα όταν αυτό έχει μεταφερθεί στην εσωτερική μας έννομη τάξη;
3.7 Μπορεί ο Αξιότιμος κ. Υπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης να απαντήσει στο ερώτημα, γιατί οι Κοινοτικές Οδηγίες για την οργάνωση του χρόνου εργασίας αλλά και τα Προεδρικά ως άνω Διατάγματα μεταφοράς τους στο εσωτερικό μας Δίκαιο, ουδόλως μνημονεύονται σε Νόμους και Υπουργικές Αποφάσεις, σαν να μην υπάρχουν;
3.8 Νομιμοποιείται ο Αξιότιμος κ. Υπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης να εκθέτει την Χώρα μας στα Ευρωπαϊκά Θεσμικά Όργανα, με πράξεις ή παραλείψεις που αποτελούν ταυτόχρονα προκλητική παραβίαση και περιφρόνηση του πρωτογενούς και παράγωγου Κοινοτικού Δικαίου;
4. Σε περίπτωση κατά την οποία δεν κινηθεί ο αναγκαίος ελεγκτικός μηχανισμός για την εφαρμογή των Π.Δ. 88/1999 και 76/2005 και προκειμένου να προστατευθούν τα έννομα και απαράγραπτα δικαιώματά τους από τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης, οι θιγόμενοι Νοσοκομειακοί Γιατροί θα πρέπει να αναζητήσουν την προστασία τους στα Αρμόδια Δικαστήρια, Εθνικά και Ευρωπαϊκά, γιατί θα πρέπει εξίσου να γίνει αντιληπτό στη Δημόσια Διοίκηση, ότι έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί πρακτικές του παρελθόντος.
Με εκτίμηση
Δρ Μιχαήλ Δ. Μιχαήλ
Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω
Ακόμα ένας λόγος διεκδίκησης θα έλεγα...