Αποκλειστικό: Οι επιστολές που εξόργισαν κάτι κουρασμένα παλληκάρια...
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή
ΕίσοδοςΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝ: Ευχαριστούμε τον συνάδελφο κ. Ζωγράφο που μας κοινοποίησε μετά από δική μας παράκληση τις ακόλουθες επιστολές, οι οποίες, στα πλαίσια της μέριμνας για την Υγεία των πολιτών, μας βρίσκουν απόλυτα σύμφωνους. Οι εποχές που ρουσφετολογικά κάποιοι πολιτικοί κόβουν και ράβουν νόμους και διατάξεις ανάλογα με τις ανάγκες μιας υπο-ομάδας επαγγελματιών που αρνούνται να δούν τον επιστημονικό τους ρόλο πίσω από την εμπορική τους ιδιότητα πρέπει να περάσουν στο παρελθόν.. Επιτέλους, δεν έχουμε κομμωτήρια....Και οι "υπηρέτες της Δημόσιας Υγείας" όπως πολλοί από αυτούς αρέσκονταν να αποκαλούνται προκειμένου να μείνει το επάγγελμα κλειστό, δεν πρέπει να ξεχνούν τον ρόλο τους προκειμένου να απολαύσουν απογευματινά μπανάκια στην Χαλκιδική, καθώς ο Έλληνας ασθενής θέλει δεν θέλει τους (μας) χρειάζεται όλες τις ώρες..
Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν οικονομικά προβλήματα, δεν είναι δυνατόν κάποιοι να απειλούνται με λουκέτο (όπως οι ίδιοι λένε) και όμως να βάζουν ως προτεραιότητα την προσωπική τους Dolce Vita... Γι'αυτό, η αήθης και προσωπική επίθεση σε όποιον συνάδελφο θέλει το ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ, δηλ. να δουλέψει, μας βρίσκει δίπλα του και φυσικά απέναντι σε όλους αυτούς που λασπολογούν προσπαθώντας να αναβιώσουν τις καλές εποχές των παχιών αγελάδων με το εύκολο χρήμα και την παντελή απουσία τους από το καθήκον...
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Με πρόταση των φαρμακοποιών (!) και απόφαση του Π. Ψωμιάδη (!) τα φαρμακεία παραμένουν κλειστά τα απογεύματα, από 15 Ιουλίου έως 15 Αυγούστου.
Τα φαρμακεία Κ.Ζωγράφου και Δ.Ζωγράφου καταγγέλουν :
την παράνομη παρεμπόδιση και τον περιορισμό της πρόσβασης των πολιτών στο φάρμακο (απόφ. C 570, C 571 Δικαστ. Ευρ. Ένωσης)
την προσβολή της αρχής κοινωνικού κράτους δικαίου (άρ. 25 παρ. 1 του Συντάγματος)
την παραβίαση του δικαιώματος των πολιτών στην προστασία της υγείας τους (άρ. 5 παρ. 5 του Συντάγματος)
την παραβίαση της υποχρέωσης του κράτους να μεριμνά για την υγεία των πολιτών (άρ. 21 παρ. 3 του Συντάγματος)
Απόφαση επικίνδυνη για την δημόσια υγεία, που πάρθηκε δίχως να υπάρχει σχετική νομοθετική εξουσιοδότηση, που ταλαιπωρεί αδικαιολόγητα τους ασθενείς και δυσφημεί τον τοπικό τουρισμό της πόλης μας.
Τα φαρμακεία Κ. Ζωγράφου και Δ. Ζωγράφου καλούν τον Δήμαρχο της πόλης να πάρει θέση.
ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ Κ.ΖΩΓΡΑΦΟΥ Ο.Ε. ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ Δ.ΖΩΓΡΑΦΟΥ Ο.Ε.
ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΟΥ 29 ΤΣΙΜΙΣΚΗ 75
54627 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 54622 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΤΗΛ. 2310 548-175 ΤΗΛ. 2310 244-184
Προς τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου
του Δήμου Θεσσαλονίκης
Κοιν. : Δήμαρχο Θεσ/νίκης κ. Ι Μπουτάρη
Θέμα: Θερινό ωράριο λειτουργίας των φαρμακείων του Δήμου θεσ/νίκης (2η επιστολή).
Αξιότιμε κ. Αβραμόπουλε,
Σε συνέχεια της πρώτης μας επιστολής, της 14ης Ιουνίου (αρ. πρ. 49505) θα επιθυμούσαμε να σας γνωρίσουμε τα εξής:
Ως γνωστόν, με εισήγηση του Φαρμ. Συλλόγου και σύμφωνη γνώμη και απόφαση (επισυνάπτεται) του Νομάρχη κ. Π. Ψωμιάδη, από την 15η Ιουλίου έως και την 15η Αυγούστου, τα φαρμακεία λειτουργούν με συνεχές ωράριο 07:30 – 15:30.
Καμία διάταξη της Φαρμακευτικής Νομοθεσίας δεν προβλέπει κάτι τέτοιο, ούτε υπάρχει κάποιος Νόμος του Ελληνικού Κράτους που να επιτρέπει ή να δίνει τη δυνατότητα για ένα τέτοιο ωράριο λειτουργίας.
Στην απόφαση του Νομάρχη ορίζεται ότι «Από 15 Ιουλίου 2011 έως 15 Αυγούστου 2011 καθορίζεται συνεχές ωράριο λειτουργίας καθημερινά 7:30 π.μ. – 3:30 μ.μ.», δηλαδή ωράριο 8 ωρών κάθε ημέρα. Δεδομένου ότι η εβδομάδα ορίζεται από την ίδια απόφαση ως πενθήμερη, τούτο σημαίνει ότι καθιερώνεται εβδομαδιαίο ωράριο 40 ωρών. Τούτο όμως είναι παράνομο, διότι θα έπρεπε, το Σάββατο να αποτελεί εργάσιμη μέρα και όχι αργία (καθότι δεν υπάρχει καμία νομοθετική ρύθμιση για τα φαρμακεία που να ορίζει το Σάββατο ως ολοκληρωτική αργία) και επομένως να ισχύει ωράριο 48 ωρών. Η διάταξη αυτή έχει τεθεί αφενός κατά παράβαση του άρθρου 1 παρ. 1 του ΒΔ 398/1963 και αφετέρου κατά παράβαση του άρθρου 43 παρ. 2 του Συντάγματος, δεδομένου ότι θέτει ρύθμιση δίχως να υπάρχει σχετική νομοθετική εξουσιοδότηση, αλλά καθ΄υπέρβαση της υπάρχουσας.
Άλλωστε, ο περιορισμός των ωρών εργασίας με αποκλεισμό των απογευματινών ωρών (μετά τις 15:30) και την λειτουργία μόνο των ελάχιστων εφημερευόντων φαρμακείων θέτει αδικαιολόγητα περιορισμό της πρόσβασης των πολιτών στα φάρμακα, σε μια περίοδο μάλιστα όπου οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες (υψηλές θερμοκρασίες, καύσωνες) αποτελούν επαρκή λόγο για την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διευκόλυνση των ευπαθών ομάδων του πληθυσμού που δεν πρέπει να εκτίθενται σε αυτές, προκειμένου να εξυπηρετηθούν τις απογευματινές ώρες.
Ένας τέτοιος περιορισμός έρχεται σε ευθεία σύγκρουση με το άρθρο 25 παρ. 1 του Συντάγματος σύμφωνα με το οποίο « τα δικαιώματα του ανθρώπου ως ατόμου και ως μέλους του κοινωνικού συνόλου και η αρχή του κοινωνικού κράτους δικαίου τελούν υπό την εγγύηση του Κράτους. Όλα τα κρατικά όργανα υποχρεούνται να διασφαλίζουν την ανεμπόδιστη και αποτελεσματική άσκηση τους», σε συνδυασμό με το άρθρο 5 παρ. 5 του Συντάγματος σύμφωνα με το οποίο «καθένας έχει δικαίωμα στην προστασία της υγείας και γενετικής του ταυτότητας» αλλά και το άρθρο 21 παρ. 3 του Συντάγματος σύμφωνα με το οποίο « το κράτος μεριμνά για την υγεία των πολιτών».
Είναι ένας περιορισμός παντελώς αναιτιολόγητος και είναι σαφές ότι αποτελεί εμπόδιο στην εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος, με την έννοια της δυνατότητας των πολιτών για πρόσβαση στο φάρμακο (βλ. υπ’ αριθ. C570 και 571 αποφάσεις του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής ‘Ενωσης), το οποίο μάλιστα αποτελεί κοινωνικό αγαθό, σύμφωνα με το άρθρο 4 παρ. 1 του Ν. 1963/1991.
«Μια νομοθετική ρύθμιση προσκρούει στην συνταγματική αρχή της αναλογικότητας όταν είναι κατά κοινή αντίληψη προφανές ότι ο επιβαλλόμενος με αυτήν περιορισμός *είναι απρόσφορος για την επίτευξη του επιδιωκόμενου από το νόμο σκοπού ** ή δεν είναι αναγκαία, ως εκ του ότι υπερακοντίζει το σκοπό τούτο ή ευρίσκεται σε σχέση δυσαναλογίας μέσου και σκοπού. Όταν ο περιορισμός αφορά την πρόσβαση στο επάγγελμα και θίγει έτσι τη σφαίρα του ατομικού δικαιώματος, επιβάλλεται να είναι εμφανής και σαφώς διαγνώσιμη η αναγκαιότητα ενός τέτοιου περιορισμού για την επίτευξη του επιδιωκόμενου σκοπού. Αυτός ο σκοπός πρέπει κατά κοινή αντίληψη να είναι εξαιρετικός ώστε να μπορεί από απόψεως αναλογίας μέσου προς σκοπό να δικαιολογήσει την επιβολή ενός τέτοιου μέτρου».
Ελευθερία επαγγέλματος (άρθρο 5 παρ. 1 Συντ.) – Αναλογικότητα, αρχή(25 παρ. 1 Συντ.)
ΣτΕ 2110/2003 (Τμήμα Δ΄)
Πρόεδρος: Μ. Βροντάκης Εισηγήτρια : Ε. Δανδουλάκη
*καθημερινή απαγόρευση λειτουργίας των φαρμακείων μετά τις 3:30 μ.μ.
**εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος που σχετίζεται άμεσα με το συνταγματικό δικαίωμα: τη δυνατότητα πρόσβασης των πολιτών στο φάρμακο.
Αντιλαμβάνεστε κε Αβραμόπουλε, ότι η απόφαση αυτή του Νομάρχη, ούτε αναγκαία είναι, ούτε επιβεβλημένη, ούτε δικαιολογημένη, ούτε νόμιμη.
Αντιθέτως, μπορεί να αποβεί:
1) Επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία.
2) Σίγουρη αιτία ταλαιπωρίας των πολιτών.
3) Δυσφήμιση για τον τοπικό τουρισμό της πόλης μας.
Όπως γνωρίζετε, με το Νόμο 3852/2010 – Πρόγραμμα Καλλικράτης στις πρόσθετες αρμοδιότητες των δήμων περιλαμβάνεται και ο καθορισμός του ωραρίου λειτουργίας των φαρμακείων.
Ζητούμε την άμεση ακύρωση της παράνομης απόφασης του π. Νομάρχη, προς όφελος της υγείας και της ασφάλειας των πολιτών και των επισκεπτών της πόλης μας.
Με εκτίμηση,
Δημήτριος Ζωγράφος Κωνσταντίνος Ζωγράφος
Φαρμακοποιός Φαρμακοποιός