Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
8 Νοεμβρίου 2024, 17:39:17

Αποστολέας Θέμα: Απελευθερώνεται η πετρελαιοκίνηση μετά το καλοκαίρι;  (Αναγνώστηκε 4556 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

7 Ιουλίου 2011, 23:17:28
Αναγνώστηκε 4556 φορές
Αποσυνδεδεμένος

alfie


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Με σημερινές του δηλώσεις ο υπουργός Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής  Γιώργος Παπακωνσταντίνου έκανε γνωστό ότι μετά το καλοκαίρι, ίσως επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση. Να θυμίσουμε πως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη απαγορεύεται η κυκλοφορία επιβατικών αυτοκινήτων με κινητήρες diesel. «Είμαι υπέρ του να εξετάσουμε το θέμα άρσης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης και θα ήθελα να συνδυαστεί με άλλα μέτρα μείωσης των εκπομπών» ήταν χαρακτηριστικά τα λόγια του υπουργού.

Μία τέτοια κίνηση φαντάζει όαση στους ανθρώπους των αντιπροσωπειών που πλήττονται τους τελευταίους μήνες με την τεράστια μείωση στις πωλήσεις και έτσι ευελπιστούν πως με ένα τέτοιο μέτρο ίσως κινηθεί κάπως η αγορά. Να θυμίσουμε ότι στην Ευρώπη πάνω από το 50% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν φέρουν πετρελαιοκινητήρες, ενώ στην Ελλάδα το ποσοστό είναι μόλις το 4%.


31 Αυγούστου 2011, 17:51:59
Απάντηση #1
Αποσυνδεδεμένος

alfie


ΤΕΛΗ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΡΣΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ ΣΕ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Στα τέλη Σεπτεμβρίου αναμένεται να παρουσιαστούν οι προτάσεις της νέας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Περιβάλλοντος για την πετρελαιοκίνηση στα Ι.Χ. και τα ελαφρά φορτηγά στα πολεοδομικά συγκροτήματα Αθήνας και Θεσσαλονίκης.



Οι πρώτες πληροφορίες, όμως, αναφέρουν ότι ο Γ. Παπακωνσταντίνου, σε πλήρη αντιδιαστολή με την προκάτοχό του Τίνα Μπιρμπίλη, ετοιμάζεται να ανάψει το «πράσινο φως» και να επιτρέψει τη χρήση του συγκεκριμένου καύσιμου.

Μάλιστα εξετάζει το ενδεχόμενο να δοθούν και κίνητρα απόσυρσης, αλλά μόνο για τα επαγγελματικά οχήματα με χαμηλό ωφέλιμο φορτίο, που σε μεγάλο ποσοστό είναι «γερασμένα», με μέση κυκλοφορία άνω των 15 χρόνων.

Στη χώρα μας τα πετρελαιοκίνητα αντιπροσωπέυουν το 4% των κυκλοφορούντων οχημάτων. Στα τέλη Δεκεμβρίου του 2010 τα επιβατικά οχήματα έφταναν τα 5,26 εκατ., από τα οποία 61.000 είναι πετρελαιοκίνητα. Διαφορετική είναι η εικόνα στα ελαφρά επαγγελματικά, όπου σε σύνολο 787.000 τα 365.000 χρησιμοποιούν πετρέλαιο.

Στην Ευρώπη υπολογίζεται ότι το πετρέλαιο χρησιμοποιείται κατά μέσο όρο από το 51% των Ι.Χ. και ελαφρών φορτηγών. Σε ορισμένες χώρες, όπως το Βέλγιο, φτάνει έως το 79%, ενώ υψηλά ποσοστά παρουσιάζουν η Γαλλία, η Αυστρία και η Πορτογαλία.

Η πετρελαιοκίνηση στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη έχει απαγορευτεί από το 1985, γιατί το πετρέλαιο που διατίθεται στην αγορά χαρακτηρίζεται καύσιμο με μεγάλη συμβολή στην «παραγωγή» αιωρούμενων σωματιδίων, τα οποία μαζί με το όζον αποτελούν τους πιο σημαντικούς ρύπους, με τάσεις συνεχούς ανόδου.

Εξαιρούνται ωστόσο τα ταξί, τα βαρέα οχήματα αλλά και τα φορτηγά κάτω των 4 ωφέλιμων τόνων, εφόσον όμως χρησιμοποιούνται από παραγωγούς και εμπόρους των λαϊκών αγορών. Οι εκπομπές σωματιδίων, ιδιαίτερα αυτών με μικρή διάμετρο (ΡΜ 10), που είναι εύκολα εισπνεύσιμα, από τα πετρελαιοκίνητα είναι 0,118 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Από τα μέσα του 2010 τέθηκε σε εφαρμογή ο νέος κανονισμός και τα οχήματα με προδιαγραφές Euro 5 έχουν εκπομπές της τάξης των 0,005 γραμμαρίων. Βεβαίως στη χώρα μας υπάρχει θέμα εκσυγχρονισμού των διυλιστηρίων, που θα βελτιώσει την ποιότητα του πετρελαίου στην αγορά.

Η άρση της απαγόρευσης αποτελεί πάγιο αίτημα του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), που εκτιμούν ότι θα τονωθεί η αγορά οχημάτων, η οποία παρουσιάζει συνεχή καθίζηση για αρκετούς μήνες.

Υποστηρίζουν ότι οι τιμές αγοράς για τα πετρελαιοκίνητα είναι «τσιμπημένες» περίπου κατά 10% και κυμαίνονται από 14.000 έως και 53.000 ευρώ, όταν στα βενζινοκίνητα διαμορφώνονται από 12.000 έως και 41.000 ευρώ.

Το μεγάλο όφελος όμως για τα πετρελαιοκίνητα είναι το χαμηλότερο κόστος συντήρησης, οι καλύτερες τιμές καυσίμου και η μειωμένη κατανάλωση, ενώ έχουν υψηλή τιμή μεταπώλησης. Οσο για την οικολογική διάσταση, επισημαίνουν ότι η νέα γενιά πετρελαιοκίνητων παρουσιάζουν καλύτερη συμπεριφορά σε σχέση με τα βενζινοκίνητα, επιπλέον εκπέμπουν 20-25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα.
Διαφορετική άποψη έχουν οι οικολογικές οργανώσεις της χώρας. Επικαλούνται μελέτη του Τμήματος Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής Αθηνών, σύμφωνα με την οποία αν το μέσο επίπεδο των μικροσωματιδίων στην Αττική μειωθεί κάτω από τα 30 μικρογραμμάρια, από 52,12 που είναι σήμερα, θα έχουμε 5.066 λιγότερους θανάτους το χρόνο, ενώ το προσδόκιμο ζωής για κάθε κάτοικο θα αυξηθεί κατά ένα χρόνο. *

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

7 Οκτωβρίου 2011, 13:36:15
Απάντηση #2
Αποσυνδεδεμένος

alfie


Τα καρτέλ ζουν και βασιλεύουν στην Τανζανία...

Πετρελαιοκίνηση: από του χρόνου και βλέπουμε

Ναι μεν, αλλά... επί της ουσίας «προτείνει τη διατήρηση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης Ι.Χ. οχημάτων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη -οι μοναδικές πόλεις στην Ευρώπη που ισχύει αυτό, με πρώτη επανεξέταση του θέματος τον Σεπτέμβριο του 2012, οπότε και θα ισχύσει η νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία Euro 6».

Αυτή είναι η γνωμοδότηση της ειδικής μόνιμης επιτροπής προστασίας περιβάλλοντος της Βουλής για το ζήτημα της πετρελαιοκίνησης στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα. Συγκεκριμένα, η επιτροπή αναφέρει στο σκεπτικό της πρότασής της: Η σύγχρονη τεχνολογία πετρελαιοκίνησης δεν θυμίζει σε τίποτα την αντίστοιχη στις αρχές της δεκαετίας του 1980, και υπ' αυτήν την έννοια αυτή, η άρση της απαγόρευσής της θα μπορούσε να είναι μία ορθή επιλογή, με την προϋπόθεση να καλύπτονται και πέντε βασικοί όροι:

Προϋποθέσεις

* Να αυξηθεί το ποσοστό χρήσης των ΜΜΜ (Μέσων Μαζικής Μεταφοράς) από τους κατοίκους με ανάλογη μείωση της χρήσης των Ι.Χ. οχημάτων.

* Να μειωθούν τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης σε ό,τι αφορά τα αιωρούμενα σωματίδια και τα οξείδια του αζώτου.

* Να διαμορφωθούν σε χαμηλότερα επίπεδα οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου από τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. οχήματα σε σύγκριση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα.

* Να οργανωθεί σωστά η υποδομή ελέγχου της ποιότητας των καυσίμων και της περιβαλλοντικής λειτουργίας των κινητήρων.

* Να αντιμετωπιστεί η νοθεία στα καύσιμα με συστηματικούς ελέγχους σε όλους τους κρίκους της αντίστοιχης αλυσίδας (διυλιστήρια, εταιρείες εμπορίας, βυτιοφόρα, πρατήρια).

Επειδή όμως η επιτροπή εκτιμά ότι «οι πέντε αυτές προϋποθέσεις δεν συντρέχουν επί του παρόντος», προτείνει τη διατήρηση της απαγόρευσης, με επανεξέταση που θα πραγματοποιείται σε ετήσια βάση (αρχής γενομένης από τον Σεπτέμβριο 2012) και θα αφορά την πρόοδο ως προς την κάλυψη των πέντε λόγων.

Οι εισηγήσεις


Η επιτροπή κατέληξε σ' αυτή την απόφαση αφού έλαβε υπ' όψιν της: την εισήγηση του υπουργού ΠΕΚΑ Γιώργου Παπακωνσταντίνου, την έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος για την ποιότητα του αέρα σε αστικές περιοχές, τις εισηγήσεις του συνδέσμου εισαγωγέων αυτοκινήτων, το ενημερωτικό σημείωμα του καθηγητή Σαμαρά (ΑΠΘ), την ισχύουσα νομοθεσία με τα όρια εκπομπών της πετρελαιοκίνησης, τις απόψεις βουλευτών και τις εισηγήσεις φορέων Ecocity, Greenpeace.

Η γνώμη της επιτροπής, προέδρος της οποίας είναι ο Κώστας Καρτάλης, υιοθετήθηκε κατά πλειοψηφία και καλεί τα συναρμόδια υπουργεία να δρομολογήσουν τα αναγκαία μέτρα για τη βελτίωση της ποιότητας των καυσίμων και για την έγκαιρη οργάνωση του συστήματος ελέγχου των πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. οχημάτων, των καινούργιων και των μεταχειρισμένων.

Επίσης καλεί τα συναρμόδια υπουργεία να ελέγξουν την κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, τα οποία ανήκουν σε μόνιμους κατοίκους των δύο πόλεων, πλην όμως είναι αδειοδοτούμενα σε γειτονικούς νομούς.

Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση «εξετάζεται θετικά η εισαγωγή οιασδήποτε τεχνολογίας (και της πετρελαιοκίνησης) που προσδίδει συγκριτικά περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα στα οχήματα». Και επισημαίνεται ότι «τα όρια επομπής οξειδίων αζώτου είναι σημαντικά υψηλότερα και για την τελευταία γενιά πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. οχημάτων (έγκριση τύπου Euro 5) σε σύγκριση πάντα με τα βενζινοκίνητα Ι.Χ. οχήματα νέας τεχνολογίας και ως εκ τούτου θεωρεί ότι η εισαγωγή στην κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. οχημάτων, που διαθέτουν έγκριση τύπου Euro 5, θα οδηγήσει στην αύξηση των συγκεντρώσεων των οξειδίων του αζώτου».

Γι' αυτό θεωρεί «ιδιαίτερα σημαντική την αυστηροποίηση των ορίων εκπομπής οξειδίων του αζώτου και αιωρούμενων σωματιδίων στην έγκριση τύπου Euro 6 που αναμένεται να ισχύσει το 2014».

Στο σκεπτικό της απόφασης υποστηρίζεται το εξής: «Το όποιο όφελος για την οικονομία δεν αντισταθμίζει τις βλάβες που προκαλούνται στην ανθρώπινη υγεία από τα αυξημένα επίπεδα οξειδίων αζώτου και αιωρούμενων σωματιδίων».

Η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης δεν αποτελεί ακόμη μία αναχρονιστική ιδιαιτερότητα της Ελλάδας, αλλά μία αναγκαιότητα που προέκυψε από την κακή ποιότητα του αέρα και τη συχνή προβληματική ποιότητα των καυσίμων. Είπε ο Κώστας Καρτάλης υποστηρίζοντας: «Ανεξάρτητα από την απόφαση για την πετρελαιοκίνηση, είναι απολύτως αναγκαία η ανανέωση του στόλου των βαρέων φορτηγών, λεωφορείων κάθε είδους, στρατιωτικών οχημάτων, ασθενοφόρων και ταξί».

Επίσης υποστηρίζει «την ανάγκη αξιολόγησης της άρσης και σε άλλα αστικά κέντρα της χώρας, αν αντιμετωπίζουν έντονα προβλήματα αέριας ρύπανσης, τα οποία συναρτώνται με τη χρήση πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων».

Μεταξύ άλλων η επιτροπή θεωρεί «θετική την έναρξη της συζήτησης για τα χαρακτηριστικά του νέου δακτυλίου που θα εφαρμοστεί στην Αθήνα και δεσμεύεται να καταθέσει σχετικές προτάσεις». *

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

7 Οκτωβρίου 2011, 14:43:46
Απάντηση #3
Αποσυνδεδεμένος

Harper

Ιατροί
Εχει δικιο ο Μακρεας σε άλλη ενοτητα:ειναι γελοιοι!!!Και προσθετω:καταπτυστοι και ανικανοι.Εχουν χάσει τη μπαλλα και δεν ξερουν τι τους γινεται...Αχυρανθρωποι που με ψεμματα πήραν την εξουσια και γαντζωθηκαν τόσο πολυ στην καρεκλα που ενω ο κόσμος καιγεται αυτοι το χαβά τους...Βγαινουν στα καναλια,εκφραζουν αντιρρησεις και στο τέλος υπερψηφιζουν τα πάντα...Λιονταρια στα κανάλια και κότες στη βουλη!Ανδεικελα,μαριονετες,"μικροι",ξεφτίλες!!!

Η ιστορια θα τους κρινει σιγουρα...μετά από χρόνια.Προσωπικά όμως θα ετρεμα την άμεση κριση του πολίτη...το ποτηρι του οποιου εχει ξεχειλισει εδω και καιρο!
+

7 Οκτωβρίου 2011, 15:10:57
Απάντηση #4
Αποσυνδεδεμένος

Harper

Ιατροί
Μετά τις δηλώσεις Κουσελά για τη φοροδιαφυγη και την αντιπαραθεση με Βενιζέλο διάβασα πως παρενεβη εισαγγελέας οικονομικου εγκλήματος για διερευνηση....

Περιμενω εξελιξεις...Μωρέ λες???
+

10 Νοεμβρίου 2011, 01:48:37
Απάντηση #5
Αποσυνδεδεμένος

anastasios theodoridis

Ιατροί
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Ετσι ξαφνικά, στην κυριολεξία λίγες ώρες πριν αλλάξει η Κυβέρνηση, το Υπουργείο Περιβάλλοντος πέρασε με τροπολογία στη Βουλή την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Μετά από 20 χρόνια δηλαδή, οι κάτοικοι των δύο μεγαλουπόλεων και των περιχώρων τους θα μπορούν, από αύριο κι΄όλας να επιλέξουν αυτοκίνητο με πετρελαιοκινητήρα.
Ηταν μία τροπολογία που ξάφνιασε τους πάντες κυρίως για το χρόνο που αποφασίστηκε να κατατεθεί!
Όπως και να έχει πάντως, από αύριο θα μπορούν να μπαίνουν τα πετρελαιοκίνητα στις δύο πόλεις και να ταξινομούνται (να βγαίνουν πινακίδες δηλαδή) νέα αυτοκίνητα με diesel κινητήρες, αρκεί αυτοί να είναι προδιαγραφών ρύπων Euro 5 και Euro 6, ενώ τα επαγγελματικά δεν πρεπει να ξεπερνούν τους τέσσερις τόνους…

Ακαιρη απαγόρευση

Αναμφίβολα, η απαγόρευση που δικαίως υπεγράφη τη δεκαετία του ’80 ήταν άκαιρη. Τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Οι ντίζελ κινητήρες είναι πλέον πολύ πιο πράσινοι από τους βενζίνης και σαφώς πιο οικονομικοί σε κατανάλωση. Ο ντίζελ κινητήρας δεν παράγει σχεδόν καθόλου μονοξείδιο του άνθρακα. Από την άλλη, το επιχείρημα της αυξημένης εκπομπής μικροσωματιδίων (καπνού δηλαδή), που ήταν το βασικότερο επιχείρημα όλων όσοι αντιτίθενται στην απελευθέρωση των συγκεκριμένων κινητήρων, έχει καταρριφθεί για τα καλά, καθώς τα νέα ενεργά φίλτρα που χρησιμοποιούνται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, έχουν περιορίσει στο ελάχιστο τις εκπομπές τους. Παράλληλα, ο ντίζελ συμβάλλει στη μείωση παραγωγής του διοξειδίου του άνθρακα, καθώς έχει χαμηλότερη κατανάλωση από τον βενζινοκινητήρα. Βέβαια όλα αυτά ισχύουν εφόσον το καύσιμο είναι καθαρό και η συντήρηση του οχήματος όπως προβλέπεται από τον κατασκευαστή…

Η αγορά δεν είναι έτοιμη

Οι συνθήκες ήταν πιο ώριμες από ποτέ προκειμένου να απελευθερωθεί η πετρελαιοκίνηση, σε ό,τι αφορά τουλάχιστον την τεχνολογία, γιατί η ήδη λαβωμένη από την κρίση και τους φόρους αγορά αυτοκινήτου σε καμία περίπτωση δεν δείχνει έτοιμη να αντεπεξέλθει σε αυτό το μέτρο. Το μεγαλύτερο ποσοστό των εισαγωγικών εταιρειών δεν έχει εισαγάγει επαρκή αριθμό πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, κάτι που θα αναγκαστούν να κάνουν τ'ωρα. Αυτό σημαίνει πως πρέπει άμεσα να διαθέσουν ρευστό, το οποίο βέβαια δεν υπάρχει, ενώ οι τράπεζες δεν δείχνουν πρόθυμες να δανειοδοτήσουν επιχειρήσεις με τεράστιες οικονομικές ζημίες τα τελευταία χρόνια. Το μόνο σίγουρο είναι οτι τους πρώτους μήνες πολλές εισαγωγικές θα βάζουν παραγγελίες για τους πελάτες τους που θέλουν diesel κινητήρα, με μία αναμονή περίπου δύο μηνών, αφού δεν υπάρχουν τα χρήματα να αγοραστούν αυτοκίνητα ωστε να είναι ετοιμοπαράδοτα...


Βενζίνη vs diesel

Η συμπίεση του ντίζελ κινητήρα ευνοεί τη χρήση υπερτροφοδότησης, έτσι σχεδόν όλοι οι πετρελαιοκινητήρες σήμερα προσφέρονται με turbo. Ακόμη κι έτσι, όμως, ο βενζινοκινητήρας έχει σαφώς υψηλότερα όρια περιστροφής, άρα παράγει μεγαλύτερη ισχύ, έχει χαμηλότερο θόρυβο και διατηρεί σταθερή τιμή ροπής για πολύ πιο ευρύ φάσμα στροφών. Σε αυτοκίνητα όπως τα τετρακίνητα SUV, αλλά και τα μεγάλα οικογενειακά, ο ντίζελ κινητήρας ταιριάζει γάντι με τη φιλοσοφία τους, ενώ στα σπορ αυτοκίνητα ή στις μεγάλες λιμουζίνες, κατά την άποψή μας, ταιριάζει καλύτερα ο βενζινοκινητήρας.


ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Πλεονεκτήματα

Ευστροφία
Ισχύ
Ποιότητα λειτουργίας
Κόστος κατασκευής
Συνεργασία με ηλεκτροκινητήρες

Μειονεκτήματα

Κατανάλωση
Ροπή
Αντοχή
Ρύποι CO2


ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ

Πλεονεκτήματα
Ροπή
Κατανάλωση (40% λιγότερη)
Ρύποι CO2 (25% λιγότεροι)
Αντοχή
Συνεργασία με turbo

Μειονεκτήματα
Κόστος κατασκευής
Βάρος
Ρύποι οξειδίων του θείου και καπνού
Κόστος λειτουργίας
Θόρυβος κραδασμοί
Κρύα εκκίνηση

« Τελευταία τροποποίηση: 10 Νοεμβρίου 2011, 01:51:36 από anastasios theodoridis »
Ποτέ μην λογομαχείς με έναν ηλίθιο.....
Θα σε ρίξει στο επίπεδο του και θα κερδίσει λόγω πείρας!!!

29 Νοεμβρίου 2011, 15:15:30
Απάντηση #6
Αποσυνδεδεμένος

alfie


Με μόλις 90 λέξεις, απελευθερώνεται από σήμερα η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σε μόλις 90 λέξεις διορθώνεται μία κατάφορη αδικία, από ένα νόμο που ισχύει από την δεκαετία του ’90.
 
Δημοσιεύτηκε λοιπόν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η απόφαση απελευθέρωσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ετσι σύμφωνα με το νόμο 4030 /2011 και το άρθρο 50, από σήμερα μπορούν να ταξινομούνται αυτοκίνητα με πετρελαιοκινητήρα στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, ενώ επιτρέπεται παράλληλα και η μετακίνηση αυτών των αυτοκινήτων στις δύο πόλεις. Η μόνη προϋπόθεση που τίθεται είναι να διαθέτει κινητήρα προδιαγραφών ρύπων Euro 5, 6.
 
Συγκεκριμένα, το άρθρο 50 αναφέρει:
 
«1. Τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα ιδιωτικής χρήσης μικτού βάρους μέχρι τεσσάρων χιλιάδων (4.000) χιλιογράμμων και τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης εξαιρούνται των περιορισμών κυκλοφορίας στις περιοχές των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης, που καθορίστηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν.1959/1991 (Α΄ 123), εφόσον η τεχνολογία τους πληροί εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του Κανονισμού (ΕΚ) 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 (Euro V και Euro VI) ή μεταγενέστερου.
 2. Οι διατάξεις του παρόντος αρχίζουν από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.»


Η Ελλάδα, μέχρι σήμερα, ήταν μόνη χώρα στην Ευρώπη με περιορισμούς στη χρήση των κινητήρων ντίζελ και μία από τις ελάχιστες που έχουν σε εφαρμογή τέτοια την απαγόρευση. Για παράδειγμα, περιορισμοί υπάρχουν και στην Ιαπωνία. Όμως εκεί ουσιαστικά ισχύει η απαγόρευση ώστε να καθοδηγήσουν εμπορικά τους υποψήφιους αγοραστές προς τις δικές τους αυτοκινητοβιομηχανίες, αφού αυτές δεν έχουν ακόμα τόσο εξελιγμένους πετρελαιοκινητήρες, όσο έχουν οι Ευρωπαίοι. Αυτοί έχουν άλλωστε τα υβριδικά συστήματα. 
 
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, χάρη στην εφαρμογή των αυστηρότατων προδιαγραφών των ρύπων για κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης, που είναι γνωστές ως Euro 5, Euro 6 κλπ, έχει αναγκάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες, εφόσον θέλουν να πουλάνε αυτοκίνητα εντός της Ε.Ε., να επενδύουν τεράστια ποσά στην τεχνολογική εξέλιξη των κινητήρων τους. Ιδιαίτερα οι πετρελαιοκινητήρες έχουν μία τεχνολογική… έξαρση την τελευταία δεκαετία, η οποία πλέον τους έχει ανακηρύξει ως οι πιο οικονομικοί και «πράσινοι» κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις μοντέλων εκπέμπουν λιγότερους ρύπους ακόμα και από υβριδικά αυτοκίνητα!
Παράλληλα η χρήση φίλτρων άνθρακα στις εξατμίσεις, έχουν μηδενίσει την εκπομπή μικροσωματιδίων από αυτή, δηλαδή καπνού. Όλα τα παραπάνω βέβαια προϋποθέτουν τη σωστή συντήρηση των κινητήρων, όπως αυτή ορίζεται από τον κατασκευαστή, αλλά και τη χρήση «καθαρού» πετρελαίου κίνησης. Ιδιαίτερα στη δεύτερη περίπτωση, κι επειδή το κράτος είναι ανήμπορο να πατάξει τη νοθεία, πρέπει οι ίδιοι οι κάτοχοι των αυτοκινήτων πετρελαίου να αυτοπροστατευτούν, επιλέγοντας συγκεκριμένα-έμπιστα πρατήρια για τον ανεφοδιασμό τους. Αυτή είναι η μόνη λύση προς το παρόν…
 
Ο «πράσινος δακτύλιος»

Σύμφωνα με τον παραπάνω νόμο, αίρεται η απαγόρευση κυκλοφορίας και πώλησης πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αρκεί αυτά να πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 5 και Euro 6.

Παράλληλα από την 1η Μαΐου το Υπουργείο προτείνει την έναρξη ισχύς του «Πράσινου Δακτυλίου», σε αντικατάσταση του σημερινού, μικρού. Σύμφωνα με το σχέδιο που ετοιμάζεται, στο νέο δακτύλιο θα μπορούν να κυκλοφορούν ολα τα αυτοκίνητα, ανεξάρτητα αν είναι «μονά» η «ζυγά», με την προϋπόθεση αυτά να είναι τεχνολογίας Euro V ή μεταγενέστερης και να εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα από 140g/km και κάτω. Για όλα τα άλλα αυτοκίνητα θα ισχύει το «μονα-ζυγά» όπως σήμερα.
Σε ότι αφορά τα φορτηγά, μελετάτε η απαγόρευση κυκλοφορίας στο μεγάλο δακτύλιο, όσων είναι άνω των 2,2 τόνων και έως 12 τόνους, με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992.

Παράλληλα θα απαγορευθεί η κυκλοφορία των φορτηγών άνω των 12 τόνων, με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992, στην Αττική, πλην των Εθνικών Οδών Αθηνών-Λαμίας και Αθηνών-Κορίνθου, της Αττικής Οδού και των κύριων οδών πρόσβασης στα λιμάνια του Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας και Ελευσίνας.

Σημειώστε πως τα οχήματα στα οποία θα επιτρέπεται η κυκλοφορία στον «πράσινο δακτύλιο» θα τοποθετείτε ένα ειδικό πράσινο σήμα σε εμφανές σημείο.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
 

Λέξεις κλειδιά:
 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
4 Απαντήσεις
45407 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 14 Απριλίου 2008, 13:53:44
από Δ. Κουναλάκης
0 Απαντήσεις
2329 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 19 Ιουλίου 2010, 00:10:18
από Argirios Argiriou
1 Απαντήσεις
3397 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 7 Ιουνίου 2014, 22:48:41
από Ορθοπαιδικός
2 Απαντήσεις
3755 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 27 Φεβρουαρίου 2015, 22:51:06
από Argirios Argiriou
0 Απαντήσεις
8100 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 19 Ιουλίου 2022, 23:18:46
από Argirios Argiriou