Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
8 Νοεμβρίου 2024, 03:52:58

Αποστολέας Θέμα: ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ  (Αναγνώστηκε 123497 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

27 Ιανουαρίου 2012, 02:04:45
Απάντηση #30
Αποσυνδεδεμένος

Rose


Χαίρομαι που δεν χάνουμε το χιούμορ μας...  :D
'Αλλωστε θεωρώ πως αν συνεργαστούμε όλοι μαζί, θα επέλθει και η προσδοκούμενη θεραπεία...

 
« Τελευταία τροποποίηση: 27 Ιανουαρίου 2012, 16:09:06 από Rose »

27 Ιανουαρίου 2012, 09:42:07
Απάντηση #31
Αποσυνδεδεμένος

Denominator

Moderator
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
'Αλλωστε θεωρώ πως αν συνεργαστούμε όλοι μαζί, θα επέλθει και η προσδοκούμενη θεραπεία...
Χμμμ... Αν δεν ενημερώσω κάποιον ασθενή με σοβαρή πάθηση (π.χ. αρρύθμιστη υπέρταση από φαιοχρωμοκύττωμα) για τις ενστάσεις μου πάνω σε πολλές από τις "εναλλακτικές" θεραπείες και δεν τον προστατεύσω από ανήκεστο βλάβη της υγείας του ή/και θάνατο, θα έχω λέτε ποινικές ευθύνες;
Και βέβαια καλή η συνεργασία, αλλά μήπως θέλουμε και την κάλυψη της "κλασσικής" ιατρικής για να συγκαλύπτουμε τα μεγάλα κενά τεκμηρίωσης και αποτελεσματικότητας εκεί που δε μας παίρνει;
Γιατί καλά κάποιες καταστάσεις που έχουν κυρίως ψυχοσωματικά συμπτώματα, αλλά τι μπορεί να κάνει κανείς μπροστά σε καταστάσεις όπως π.χ. ένα ανεύρυσμα αορτής με διαχωρισμό;
Καλά είναι να λέμε ότι υπάρχει άρρωστος και όχι αρρώστεια, γιατί αυτό βολεύει... Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν και τα δύο...
Μελλοθάνατε ιατρέ, οι ασθενείς σου σε χαιρετούν.

27 Ιανουαρίου 2012, 11:05:48
Απάντηση #32
Αποσυνδεδεμένος

Δημήτρης Μακρέας

Επώνυμοι
Και εγώ την κλασσική ιατρική έχω σπουδάσει και με αυτή πορεύομαι, αυτή υπηρετώ.
Αυτό δε σημαίνει ότι δε μπορεί να κανείς να βλέπει τα προβλήματα και τους περιορισμούς της.
Επιτρέψτε μου να έχω αρκετές αμφιβολίες για την τεκμηρίωση.
Κατά κύριο λόγο γιατί δεν υπάρχει ανεξάρτητη έρευνα αλλά, στο σύνολο της, κατευθυνόμενη.
Φαντάζομαι ότι δε χρειάζεται να θυμίσω τις μνημειώδης φόλες με τεκμηριωμένα φάρμακα τα οποία αποσύρθηκαν άρον άρον.
Αλλά ακόμα και για τα μεμονωμένα, επαρκώς τεκμηριωμένα φάρμακα, τι είδους τεκμηρίωση και έρευνα υπάρχει για την ταυτόχρονη χορήγηση, στατίνης, Αμεα, μετφορμίνης, ασπιρίνης, σουλφονυλουρίας, DTP4 αναστολέα, ανταγωνιστή διάυλων ca, διουρητικού, πραζόλης?
Ακόμα και αν οι μεμονωμένης παρενέργειες και αλληλεπιδράσεις είναι επαρκώς τεκμηριωμένες, ποια τεκμηρίωση υπάρχει ότι η χορήγηση όλων αυτών μαζί, για χρονικό διάστημα 20-30 χρόνων, είναι ασφαλής?
Όταν η χορηγείτε στατίνη σε δεκάχρονο με υπερλιπιδαμία, ποια τεκμηρίωση υπάρχει, ότι η 60ετής χορήγηση στατίνης είναι ασφαλής?
Πρίν από 15 χρόνια προσπαθούμε να πείσουμε τους ανθρώπους με οστεοπόρωση να πάρουν καλσιτονίνη. Πέντε χρόνια αργότερα, με την ίδια ένταση, προσπαθούσαμε να τους πείσουμε να κόψουν την καλσιτονίνη και να πάρουν διφοσφωνικά. Σήμερα, αφού καταργήσαμε τη φυσιολογική λειτουργία των οστών, σε πάρα μα πάρα πολλούς, προσπαθούμε να τους πείσουμε να κόψουν τα διφοσφωνικά και να ξεκινήσουν τις νέες επαρκώς τεκμηριωμένες σούπερ θεραπείες μας. Μέχρι να αποδειχθεί ότι και αυτές δεν ήταν και τόσο επαρκώς τεκμηριωμένες.
Πραγματικά έχω πολλές απορίες και προβληματισμούς.
Μην είσαστε να αρπαχτείτε. Συζήτηση κάνουμε. Δε θεωρώ τον εαυτό μου, ούτε σούπερ γιατρό ούτε περισσότερο «ηθικό» από τους υπόλοιπους.
Όταν όμως βγαίνουν στην αγορά νέες πανάκριβες θεραπείες, με κλινικές μελέτες δύο ετών, όταν προορίζεται να χορηγηθούν για δεκαετίες, τρομάζω.
Όταν οι έμποροι ελπίδας (θυμηθείτε πόσοι συνεδριακοί αστέρες!), λανσάρουν την ινσουλίνη που θα απαλλάξει τους διαβητικούς από τις ενέσεις τρομάζω.
Οι ίδιοι συνεχίζουν στα ίδια συνέδρια και τα ίδια κανάλια, με διαφορετικές γραβάτες...
Όταν κοντεύουμε να στερήσουμε το δικαίωμα στη λύπη και το πένθος, ανησυχώ...
Όταν προσπαθούμε να διαχειριστούμε, τη μοναξιά, την ανεργία, την εγκατάλειψη, την περιθωριοποίηση, τροποποιώντας νευροδιαβιβαστές και ψάχνοντας προβληματικά γονίδια, προβληματίζομαι.
Η απάντηση του Δ, Κουναλάκη, αγγίζει ένα πάρα μα πάρα πολύ σοβαρό, δυστυχώς εγκαταλελειμμένο πεδίο!
Τέλος πάντων. Γενικά είμαστε πολύ εύκολοι (με πρώτο εμένα) στην αντιπαράθεση και πάρα πολύ δύσκολοι στη συμφωνία...


27 Ιανουαρίου 2012, 11:21:09
Απάντηση #33
Αποσυνδεδεμένος

Denominator

Moderator
H επιστημονική και ηθική συγκρότηση του γιατρού είναι κάτι που κερδίζεται μέρα με τη μέρα.
Συμφωνώ απόλυτα ότι υπάρχει και κατεύθυνση, ότι υπάρχει και υπερβολή, ότι υπάρχει και δόλος μέσα στα πλαίσια της άσκησης της ιατρικής - όπως σε κάθε άλλο χώρο.
Όμως δε θα πρέπει να τα ισοπεδώνουμε όλα. Έχω ακούσει πολλούς δασκάλους, έχω πάει σε πολλά συνέδρια και έχω διαβάσει πολλά άρθρα που είναι ανεξάρτητα, και αυτό φαίνεται από το ότι δεν υπάρχουν εμφανή συμφέροντα να εξυπηρετηθούν.
Είναι ευθύνη του καθενός μας να διακρίνει το επίπλαστο από το πραγματικό, χωρίς παρωπιδισμούς, χωρίς απολυτότητες, χωρίς προκαταλήψεις.
Και είναι ευθύνη του καθενός μας επίσης, μετά από ένα σεβαστό διάστημα άσκησης της ιατρικής, να έχει συγκροτημένη άποψη.
Σέβομαι όλες τις απόψεις, και νομίζω ότι μέχρι τώρα είμαι ανεκτός συζητητής.
Όμως δεν μπορώ να συμφωνήσω με όλους. Συγγνώμη.
Μελλοθάνατε ιατρέ, οι ασθενείς σου σε χαιρετούν.

27 Ιανουαρίου 2012, 13:41:10
Απάντηση #34
Αποσυνδεδεμένος

Δ. Κουναλάκης

Administrator
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Και εγώ την κλασσική ιατρική έχω σπουδάσει και με αυτή πορεύομαι, αυτή υπηρετώ.
Αυτό δε σημαίνει ότι δε μπορεί να κανείς να βλέπει τα προβλήματα και τους περιορισμούς της.
Επιτρέψτε μου να έχω αρκετές αμφιβολίες για την τεκμηρίωση.
Κατά κύριο λόγο γιατί δεν υπάρχει ανεξάρτητη έρευνα αλλά, στο σύνολο της, κατευθυνόμενη.
Φαντάζομαι ότι δε χρειάζεται να θυμίσω τις μνημειώδης φόλες με τεκμηριωμένα φάρμακα τα οποία αποσύρθηκαν άρον άρον.
Αλλά ακόμα και για τα μεμονωμένα, επαρκώς τεκμηριωμένα φάρμακα, τι είδους τεκμηρίωση και έρευνα υπάρχει για την ταυτόχρονη χορήγηση, στατίνης, Αμεα, μετφορμίνης, ασπιρίνης, σουλφονυλουρίας, DTP4 αναστολέα, ανταγωνιστή διάυλων ca, διουρητικού, πραζόλης?
Ακόμα και αν οι μεμονωμένης παρενέργειες και αλληλεπιδράσεις είναι επαρκώς τεκμηριωμένες, ποια τεκμηρίωση υπάρχει ότι η χορήγηση όλων αυτών μαζί, για χρονικό διάστημα 20-30 χρόνων, είναι ασφαλής?
Όταν η χορηγείτε στατίνη σε δεκάχρονο με υπερλιπιδαμία, ποια τεκμηρίωση υπάρχει, ότι η 60ετής χορήγηση στατίνης είναι ασφαλής?
Πρίν από 15 χρόνια προσπαθούμε να πείσουμε τους ανθρώπους με οστεοπόρωση να πάρουν καλσιτονίνη. Πέντε χρόνια αργότερα, με την ίδια ένταση, προσπαθούσαμε να τους πείσουμε να κόψουν την καλσιτονίνη και να πάρουν διφοσφωνικά. Σήμερα, αφού καταργήσαμε τη φυσιολογική λειτουργία των οστών, σε πάρα μα πάρα πολλούς, προσπαθούμε να τους πείσουμε να κόψουν τα διφοσφωνικά και να ξεκινήσουν τις νέες επαρκώς τεκμηριωμένες σούπερ θεραπείες μας. Μέχρι να αποδειχθεί ότι και αυτές δεν ήταν και τόσο επαρκώς τεκμηριωμένες.
Πραγματικά έχω πολλές απορίες και προβληματισμούς.
Μην είσαστε να αρπαχτείτε. Συζήτηση κάνουμε. Δε θεωρώ τον εαυτό μου, ούτε σούπερ γιατρό ούτε περισσότερο «ηθικό» από τους υπόλοιπους.
Όταν όμως βγαίνουν στην αγορά νέες πανάκριβες θεραπείες, με κλινικές μελέτες δύο ετών, όταν προορίζεται να χορηγηθούν για δεκαετίες, τρομάζω.
Όταν οι έμποροι ελπίδας (θυμηθείτε πόσοι συνεδριακοί αστέρες!), λανσάρουν την ινσουλίνη που θα απαλλάξει τους διαβητικούς από τις ενέσεις τρομάζω.
Οι ίδιοι συνεχίζουν στα ίδια συνέδρια και τα ίδια κανάλια, με διαφορετικές γραβάτες...
Όταν κοντεύουμε να στερήσουμε το δικαίωμα στη λύπη και το πένθος, ανησυχώ...
Όταν προσπαθούμε να διαχειριστούμε, τη μοναξιά, την ανεργία, την εγκατάλειψη, την περιθωριοποίηση, τροποποιώντας νευροδιαβιβαστές και ψάχνοντας προβληματικά γονίδια, προβληματίζομαι.
Η απάντηση του Δ, Κουναλάκη, αγγίζει ένα πάρα μα πάρα πολύ σοβαρό, δυστυχώς εγκαταλελειμμένο πεδίο!
Τέλος πάντων. Γενικά είμαστε πολύ εύκολοι (με πρώτο εμένα) στην αντιπαράθεση και πάρα πολύ δύσκολοι στη συμφωνία...

Σκέψου Δημήτρη ότι για φάρμακα που επιτεύχθηκε τεκμηρίωση έχεις ένα 2% ή 5% ή 10% απόσυρση εκ των υστέρων. Τι περιμένεις σε "θεραπεία" που δεν έγινε καν προσπάθεια τεκμηρίωσης; Δεν θα είσαι σκεπτικιστής;
Είσαι επιφυλακτικός σε φάρμακα που κυκλοφορούν 15 χρόνια με χρήση από χιλιάδες ανθρώπους όπως οι στατίνες. Και εγώ μαζί σου γιατί δεν υπάρχει τεκμηρίωση όταν πρόκειται για 10χρονο με υπερλιπιδαιμία, αλλά για τις τελετουργίες και τα φάρμακα από τα αιθέρια έλαια ή τις αραιώσεις, που επίσης δεν υπάρχει τεκμηρίωση, δεν είσαι επιφυλακτικός; Εκεί απλά δεν έχεις άποψη; Ναι, τα χώσαμε και οι δύο στην Rose αλλά μην ξυπνάνε και τα πατρικά σου ένστικτα..... Δεν είναι της γης η κολασμένη.... Άμα πω τι είναι θα μου στέλνει μηνύματα ότι την συκοφαντώ....
Και πες μου τη μοναξιά, την ανεργία, την εγκατάλειψη, την περιθωριοποίηση, η ομοιοπαθητική δεν αντιμετωπίζει τα συμπτώματα της με "φάρμακα"; Εάν είναι placebo δεν εκμεταλλεύεται τον ασθενή;

Αυτό που ξεχωρίζει ένα γιατρό από ένα θεραπευτή είναι ότι ο γιατρός απαιτείται να βάζει λίγο να δουλεύει και το μυαλό του και να μην θαμπώνεται μόνο από τα νούμερα και τις γραβάντες...
Και προφανώς να μην ακολουθεί σαν πρόβατο χωρίς να έχει κριτική σκέψη. Και δεν σου λέω ότι αυτός ο δρόμος είναι εύκολος.
Καταλαβαίνω την απογοήτευση σου αλλά η δική μου είναι ακόμη μεγαλύτερη γιατί έχω αποδειχθεί Κασσάνδρα σε πολλές περιπτώσεις όπου είχα ακούσει πρότερα αρνητικά σχόλια για μένα από συναδέλφους.
Παραδείγματα (και όχι τα μοναδικά):
Όταν σαν φοιτητής διαβάζοντας την παθοφυσιολογία της ΧΑΠ, έλεγα ότι για την θεραπεία-καθυστέρηση της νόσου πρώτη προτεραιότητα είναι η κορτιζόνη...
Όταν σαν ειδικευόμενος έλεγα, ότι σε αντοχή στην ινσουλίνη, όταν δεν αποδίδει η μετφορμίνη, είναι προτιμότερο να ξεκουράσεις το πάγκρεας με μικρές δόσεις ινσουλίνης και να αφήσεις να ρυθμίσει αυτό τα μεταγευματικά αντί να πας σε ινσουλινοεκκριτικά που εξαντλούν το πάγκρεας...
Κάποιοι που κάνανε ειδικότητα μαζί μου ίσως θυμούνται στο κέντρο υγείας που έλεγα ότι η ροφεκοξίμπη είναι θέμα χρόνου να αποσυρθεί.
Όταν σαν νέος γενικός ιατρός είχα αμφισβητήσει δημοσίως στο Πανελλήνιο Διαβητολογικό την ασφάλεια της ρομοναβάτης ως προς τις ψυχικές της δράσεις στηριζόμενος μόνο στο μηχανισμό δράσης.

Καλσιτονίνη δεν έχω ξεκινήσει ποτέ σε ασθενή για οστεοπόρωση. Τώρα αποφεύγω όσο μπορώ τους DPP4.  Ο καιρός θα δείξει.
Eίπες ότι μια μέρα θα φύγεις, μην τολμήσεις, είσαι χαζός;
όταν έχεις τέτοιους αυλικούς και τέτοια καρέκλα, τι απερισκεψία!
Ένα ξεροκόμματο κάθε πιστός να μασουλάει, "Ναι αρχηγέ" θα λέει συνεχώς
τιμωρία αμείλικτη σ' όποιον τολμά να σ΄αμφισβητεί έργα και πρόσωπα, τι ύβρης!
Ω αρχηγέ, είσαι ο μοναδικός, και τη ζωή μας χρωστάμε σε σένα οι φτωχοί!
Από μετάφραση αραβικού κειμένου

27 Ιανουαρίου 2012, 15:04:03
Απάντηση #35
Αποσυνδεδεμένος

Δημήτρης Μακρέας

Επώνυμοι
Δημήτρη δεν ασκώ την ομοιοπαθητική. Δεν έχω πλήρη γνώση των δυνατοτήτων και των αδυναμιών της.
Ούτε την εξορκίζω ούτε την αποθεώνω. Τα πατρικά ένστικτα είναι χαζομάρα, το ξέρεις...
Ασκώ την κλασσική ιατρική και τα αδιέξοδα που αντιμετωπίζω στην καθημερινότητα μου είναι αυτά που με κινητοποιούν.
Νομίζω πως είναι λογικό.
Τα αδιέξοδα της ομοιοπαθητικής τα αφήνω στους θεραπευτές και θεραπευόμενους που την επιλέγουν.
Πιστεύω ότι υπάρχουν πολλά πράγματα που δεν αντιλαμβανόμαστε και επίπεδα λειτουργίας του ανθρώπινου οργανισμού που μας διαφεύγουν.
Τσαρλατάνοι, μάγοι, απατεώνες θεραπευτές, υπήρξαν , υπάρχουν και θα υπάρχουν.
Ακόμα περισσότερο όταν η θεραπευτική μέθοδος επενδύεται με αποκρυφισμούς και τελετουργίες.
Αλλά μήπως η εικόνα του γιατρού με την ποδιά και τη γραβάτα και το στημένο επαγγελματικό ύφος δεν αποτελεί μια τελετουργία?
Κατ ουσίαν δε νομίζω ότι λέμε πολύ διαφορετικά πράγματα.
Απλώς υποστηρίζω ότι η κυρίαρχη ιατρική έχει σοβαρά προβλήματα στην ίδια της τη συγκρότηση και λειτουργία και δεν είναι απλώς κακή εφαρμογή μιας άριστης πρακτικής. Και φυσικά ασχολούμαι με πολύ μεγαλύτερη ένταση, γιατί με αυτή ζω, από αυτή ζω.

Κάθε φορά που έρχομαι αντιμέτωπος με το πολύ σύνηθες φαινόμενο, να προσπαθώ να αντιρροπίσω  τις παρενέργειες ενός φαρμάκου, δίνοντας κάποιο άλλο νιώθω ηλίθιος. Προσπαθώ να αξιολογώ το μέγεθος του αρχικού προβλήματος και αυτό των παρενεργειών, αλλά και των εναλλακτικών λύσεων. Δεν τα καταφέρνω πάντα. Δυστυχώς, αν στο ποσοστό των ουσιών που αποσύρονται προστεθεί και αυτό των ουσιών που οι παρενέργειες τους πρέπει να αντιμετωπιστούν με άλλη αγωγή το ποσοστό της αποτυχίας, ανεβαίνει κατά πολύ. Και κατά τη γνώμη μου αυτό συνιστά αποτυχία.

Στην τελική, αν δεν έχεις ασφαλείς, αποτελεσματικές θεραπείες (πχ ΟΠ) , δεν υπάρχει λόγος να θεραπεύεις, ή τουλάχιστον οφείλεις να είσαι πολύ φειδωλός στην χρήση αυτών των θεραπειών.


 



27 Ιανουαρίου 2012, 16:40:10
Απάντηση #36
Αποσυνδεδεμένος

medicus


Η αποδοχή ή μη μίας μεθόδου(διαγνωστικής, θεραπευτικής, προληπτικής κτλ) εξαρτάται από την ισχύ της(1-σφάλμα β).

Η ισχύς με τη σειρά της εξαρτάται άμεσα και έμμεσα από την κατανομή πιθανότητας. Η ανάλυση και η μεθοδευμένη συμπερασματολογία της κατανεμημένης πιθανότητας μελετάται, τα τελευταία έτη, μέσω της Μπεϋζιανής Προσέγγισης και συγκεκριμένα μέσω της Δεσμευμένης Πιθανότητας.

Πρόκειται για μαθηματικές έννοιες βασισμένες σε αξιώματα και νόμους που αφορούν σε όλες τις εποχές της ανθρώπινης σκέψης, καθώς και σε όλα τα γεωγραφικά μήκη και πλάτη του υπαρκτού κόσμου μας.

Βάσει, λοιπόν, της πιο ολιστικής επιστήμης, των μαθηματικών, έχουμε καταλήξει, ως ανθρώπινο είδος, σε κάποιες "συμφέρουσες" μεθόδους στο χώρο της υγείας, όπως και στους υπόλοιπους τομείς του, οργανωμένα, κοινωνικοποιημένου βίου. Όταν λέμε "συμφέρουσες" εννοούμε αυτές με την μεγαλύτερη ισχύ. Πρακτικά μπορώ να συζητήσω για οποιαδήποτε μέθοδο -ονομάστε την όπως θέλετε- με τη βασική προϋπόθεση ότι θα μου προταθεί ως περισσότερο "συμφέρουσα".

Για να μην παρεξηγηθώ, ο όρος "συμφέρουσα" αφορά στην, μαθηματικά, προσεγγιστική τελειότητα και όχι σε κερδοσκοπικούς όρους.

Αντί λοιπόν να συζητάμε με υποκειμενικά και, μαθηματικώς, αβάσιμα κριτήρια και να χάνουμε χρόνο, ας παρουσιάσουμε τα αποτελέσματα των όποιων μελετών και να τα αξιολογήσουμε.

Αγαπητή Rose, περιμένω να εκθέσετε τα συμπεράσματα μελετών που αφορούν στη δικής σας φιλοσοφία για την υγεία και, πολύ ευχαρίστως, να τα συζητήσουμε. Να υπενθυμίσω ότι οι έννοιες "μελέτη" και "συμπέρασμα" δεν είναι αποκλειστικότητα της "κλασικής ιατρικής" ή οποιουδήποτε θρησκευτικο-φιλοσοφικού κινήματος. Είναι, ίσως, το μοναδικό υγιές απόσταγμα της ανθρώπινης φύσης ανά τους αιώνες.

Ευχαριστώ        
« Τελευταία τροποποίηση: 27 Ιανουαρίου 2012, 16:43:21 από medicus »
Medicus curat,
Deus sanat

27 Ιανουαρίου 2012, 19:36:44
Απάντηση #37
Αποσυνδεδεμένος

Βέρρας Οδυσσέας

Επώνυμοι
Αγαπητέ Medicus,

 θα ήθελα να κάνω μία επισήμανση πάνω σε αυτά που αναφέρεις.Πριν όμως από αυτήν, επειδή είναι η πρώτη φορά που απευθύνομαι σε σένα, θα ήθελα να σου εκφράσω το θαυμασμό μου για το ήθος και την ακεραιότητα που αποπνέουν τα γραφόμενά σου, από την πρώτη στιγμή που έγραψες στο forum.Ασχέτως αν συμφωνώ ή όχι μαζί σου, η ευγένεια και ο σεβασμός που δείχνεις απέναντι στο συνομιλητή σου, είναι αδιαμφισβήτητα στοιχεία που σε διαπνέουν, ενώ  ο ρομαντικός τρόπος άσκησης της ιατρικής, που έχεις διαλέξει και υλοποιείς, με συγκινεί ιδιαιτέρως.Ήθελα να τα γράψω αυτά εδώ και καιρό, στο πρώτο-πρώτo νήμα που δημιούργησες, αλλά έχω επιλέξει να απέχω όσο το δυνατόν περισσότερο μπορώ, από τη δημοσίευση απόψεων σε αυτό εδώ το forum και να αναλώνομαι σε παραθέσεις υπερ-συνδέσεων και ακίνδυνα τραγουδάκια.Για το θέμα της ευγένειας και του ήθους, τα ίδια ισχύουν από την πλευρά μου και για τον κύριο Παπαδόπουλο.
Πίσω στην επισήμανση τώρα.Καταρχήν, για να αποφύγω τις ταμπέλες, που θα σπεύσουν να μου προσάψουν ορισμένοι, για πολλοστή φορά, ας ξεκινήσω με την απαραίτητη για το forum, δήλωση μετανοίας και συμμόρφωσης.Ασκώ κι εγώ την κλασσική ιατρική και ουδέποτε έχω ασχοληθεί με εναλλακτικές θεραπευτικές μεθόδους.Δεν έχω διαβάσει ούτε μισή σελίδα συγγράμματος ομοιοπαθητικής ή άλλης "εναλλακτικής" μεθόδου.Δεν εμπίπτουν στα ενδιαφέροντά μου και δεν έχω άλλωστε και το χρόνο να διαθέσω, αφού ο όγκος πληροφορίας που παράγει η κλασσική ιατρική είναι τόσο μεγάλος, που δεν αφήνει πολλά περιθώρια, αν θέλεις στοιχειωδώς να μην μένεις πίσω.Μου αρέσει να ακούω όμως!Και μου αρέσει επίσης, να μπορεί ο άλλος άφοβα να εκφράζει τις απόψεις του, χωρίς να λοιδορείται, όπως συχνά-πυκνά, έχει συμβεί στο παρελθόν.
Όσα αναφέρεις με βρίσκουν σύμφωνο.Θεωρώ όμως, πως κινούνται στο θετικιστικό μοντέλο του λογικού εμπειρισμού, που κυριαρχεί στην κλασσική δυτική ιατρική και από το οποίο, εξαιτίας της εκπαίδευσης που έχω λάβει, μου είναι πολύ δύσκολο να απαγκιστρωθώ κι εγώ. Υπάρχει όμως κι ένας αντίλογος, που λέει πως αντί να αναζητούμε τον αιτιώδη συσχετισμό, την προβλεψιμότητα ή τον έλεγχο διαφόρων φαινομένων, μπορούμε να ενδιαφερθούμε εξίσου για την κατανόηση και ερμηνεία του νοήματός τους.Κι εκεί έχουν θέση άλλες μέθοδοι, από αυτές που βασίζονται στα μαθηματικά μοντέλα που αναφέρεις.Για πολλούς, κορυφαία έκφραση της δυτικής φιλοσοφίας του 20ου αιώνα, υπήρξε η φαινομενολογία (μαζί ίσως με την αναλυτική φιλοσοφία).Τόσο η "περιγραφική" φαινομενολογία του Husserl, όσο και η "ερμηνευτική" φαινομενολογία του Heidegger, επηρέασαν τις ανθρωπιστικές κατά βάση επιστήμες και "ακούμπησαν" και τη δυτική ιατρική (αλλά περισσότερο τη νοσηλευτική), αποτελώντας το φιλοσοφικό υπόβαθρο για πολλές μεθόδους ποιοτικής έρευνας.Είμαι σίγουρος πως γνωρίζεις καλύτερα από εμένα γύρω από αυτές, απλά επισημαίνω πως ίσως δεν είναι το μοναδικό ζητούμενο για κάποιους ερευνητές, η ισχύς μίας μεθόδου (όπου εκεί εφαρμόζει κάποιος όσα αναφέρεις), προκειμένου να την αποδεχθούν ή όχι, αλλά μπορεί να τη μελετούν μέσα από ένα φαινομενολογικό πρίσμα, για παράδειγμα, όπου εκεί δεν τίθεται θέμα σύγκρισης μαθηματικών στοιχείων και αποτελεσμάτων.
Πραγματικά θα ήθελα να γνωρίζω έστω λίγα πράγματα, γύρω από τις αρχές της "αντίπερα" όχθης, που αντιπροσωπεύει η Rose, προκειμένου να μπορώ να εκφέρω γνώμη.Όταν δε γνωρίζω το αντικείμενο, σιωπώ και περιμένω να μάθω.
Σιγά μην κλάψω, σιγά μη φοβηθώ!

27 Ιανουαρίου 2012, 19:54:36
Απάντηση #38
Αποσυνδεδεμένος

medicus


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
...
Πραγματικά θα ήθελα να γνωρίζω έστω λίγα πράγματα, γύρω από τις αρχές της "αντίπερα" όχθης, που αντιπροσωπεύει η Rose, προκειμένου να μπορώ να εκφέρω γνώμη.Όταν δε γνωρίζω το αντικείμενο, σιωπώ και περιμένω να μάθω.
...

Συμφωνούμε απόλυτα σε αυτό. Ένας διάλογος όμως πρέπει να σέβεται και κάποιους κανόνες. Η αναζήτηση μεθόδων που συνδέουν το αίτιο με το αιτιατό είναι ένα θεμέλιο στοιχείο της έρευνας, είτε είναι θετικιστικού είτε φιλοσοφικού ή και μεταφυσικού μοντέλου. Τουλάχιστον σε αυτό δεν υπάρχει αμφιβολία πλέον. Η κβαντική φυσική έχει αποδείξει την σταθερή ύπαρξη σχέσης αίτιου-αιτιατού ακόμη και σε, υποθετικά, παράλληλα ή και απειροδιαστελλόμενα μη γραμμικά σύμπαντα.

Γι'αυτό ζήτησα και την άποψη της Rose. Με ενδιαφέρει η γνώση, αρκεί να έχει "στηρίγματα".

Rose, περιμένουμε την απάντησή σου. Και δεν το λέω ειρωνικά, πίστεψέ με.   
Medicus curat,
Deus sanat

27 Ιανουαρίου 2012, 23:24:33
Απάντηση #39
Αποσυνδεδεμένος

Rose


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Αγαπητή Rose, περιμένω να εκθέσετε τα συμπεράσματα μελετών που αφορούν στη δικής σας φιλοσοφία για την υγεία και, πολύ ευχαρίστως, να τα συζητήσουμε. Να υπενθυμίσω ότι οι έννοιες "μελέτη" και "συμπέρασμα" δεν είναι αποκλειστικότητα της "κλασικής ιατρικής" ή οποιουδήποτε θρησκευτικο-φιλοσοφικού κινήματος. Είναι, ίσως, το μοναδικό υγιές απόσταγμα της ανθρώπινης φύσης ανά τους αιώνες.

Αγαπητέ Medicus,

ευχαριστώ για το κάλεσμα, υπόσχομαι να καταθέσω ότι μπορώ από την πλευρά μας, για να βοηθήσουμε, ώστε να αποτρέψουμε, ένα νέο τιτανικό, και στο σύστημα υγείας.  Νομίζω πως όταν γίνεται ένας επικοδομητικός διάλογος με επιχειρήματα και επιστημονικά τεκμήρια, πολλά μπορούν να λυθούν και λύνοντας το διανοητικό μας γόρδιο δεσμό, τότε όλα τα κοινωνικά μας συστήματα, μπορούν να σωθούν, ή ακόμα καλύτερα να εξευγενιστούν, καταλήγοντας τελικά σε μία πολιτισμένη και ανθρώπινη κοινωνία.

Θεωρώ πως το πλοίο θα σωθεί, αρκεί όμως πάντα να είμαστε έτοιμοι να ανοίξουμε τους πνευματικούς μας ορίζοντες, να τολμήσουμε μία πρώτα από όλα πνευματική υπέρβαση, και κατόπιν, να προχωρήσουμε, σε μία ανοικοδόμηση μιας Νέας μορφής Κοινωνίας, μια και σε όλους τους τομείς πλέον, η διαφθορά, και η σαπίλα είναι αισθητή.

Ζούμε σε μια πολύ ενδιαφέρουσα εποχή, και μπορεί να φαίνεται επικίνδυνη και ακραία, αλλά κρύβει μεγάλα δώρα, αρκεί να ξεπεράσουμε, ηρωϊκά τα αρχικά εμπόδια, και ένας νέος δρόμος δημιουργικότητας, και πολιτισμού ανοίγεται.  Θα συνεχίσω σύντομα, αφού διαβάσω όλα τα υπόλοιπα σχόλια.  Οι σχολιασμοί όλων είναι πολύ αξιόλογοι, και χρειάζεται να δοθεί, ο κατάλληλος χώρος για να εμβαθύνουμε, ακόμα και αν είναι ανάγκη να βάλουμε βαθιά το νυστέρι για να καθαρίσει η πληγή, φωτίζοντας απόκρυφες περιοχές, που ίσως δεν γίνονται αντιληπτές όταν έχουμε συνηθίσει σε ένα διαφορετικό τρόπο σκέψης.
« Τελευταία τροποποίηση: 28 Ιανουαρίου 2012, 04:01:29 από Rose »

28 Ιανουαρίου 2012, 01:26:21
Απάντηση #40
Αποσυνδεδεμένος

Rose


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Ναι, τα χώσαμε και οι δύο στην Rose αλλά μην ξυπνάνε και τα πατρικά σου ένστικτα..... Δεν είναι της γης η κολασμένη.... Άμα πω τι είναι θα μου στέλνει μηνύματα ότι την συκοφαντώ....

Αν έχετε κάποια ιδιαίτερη ικανότητα στην ανάπτυξη προσωπικών σχολίων και αυτά βοηθάνε στην επιστημονική εμβάθυνση του θέματος παρακαλώ να κατατίθενται ελεύθερα, χωρίς καμία αναστολή.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Και πες μου τη μοναξιά, την ανεργία, την εγκατάλειψη, την περιθωριοποίηση, η ομοιοπαθητική δεν αντιμετωπίζει τα συμπτώματα της με "φάρμακα"; Εάν είναι placebo δεν εκμεταλλεύεται τον ασθενή;
[...]
Και προφανώς να μην ακολουθεί σαν πρόβατο χωρίς να έχει κριτική σκέψη.

Το να αφορίζουμε την Ομοιοπαθητική ως placebo, και να αρνούμαστε να κατανοήσουμε πως λειτουργεί, ως ψυχοτρόπα ουσία, είναι ένας επιστημονικός στρουθοκαμηλισμός.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
για τις τελετουργίες και τα φάρμακα από τα αιθέρια έλαια ή τις αραιώσεις, που επίσης δεν υπάρχει τεκμηρίωση, δεν είσαι επιφυλακτικός;

Επιφυλακτικοί είμαστε όταν δεν γνωρίζουμε.  'Οταν γνωρίζουμε ή δεχόμαστε ή απορρίπτουμε.  
'Οσο για τις τελετουργίες αν έχουν παρενέργειες?  Ναι έχουν, είναι και αυτές ψυχοτρόπες.   :)

Επίσης είναι καλό να γνωρίζετε, πως το αλχημιστικό νεράκι (αραιώσεις), και τα αιθέρια έλαια, βάση εμπειρίας πολλών εκατοντάδων ετών χρήσης, και πολλών επιστημονικών μελετών, που έχουν ήδη γίνει, δεν επιφέρουν καμία βλαβερή παρενέργεια, όπως πλήθος χημικά φάρμακα που συνταγογραφείτε ως γιατροί.  Για αυτό το λόγο διακινούνται ελεύθερα, βάση νομοθεσίας, της Ε.Ε.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Χμμμ... Αν δεν ενημερώσω κάποιον ασθενή με σοβαρή πάθηση (π.χ. αρρύθμιστη υπέρταση από φαιοχρωμοκύττωμα) για τις ενστάσεις μου πάνω σε πολλές από τις "εναλλακτικές" θεραπείες και δεν τον προστατεύσω από ανήκεστο βλάβη της υγείας του ή/και θάνατο, θα έχω λέτε ποινικές ευθύνες;

Για ποινικές ευθύνες εσείς μιλήσατε, και όχι εγώ.  Φυσικά έχετε καθήκον να ενημερώσετε έναν ασθενή, εφόσον έχετε ερευνήσει και έχετε πειστεί επιστημονικά, πως κάποια εναλλακτική θεραπεία, είναι επιβλαβή.  Απλά να γνωρίζετε πως πολύς κόσμος πλέον σήμερα ενημερώνετε, και όλο και πιο πολλοί μπορούν να διακρίνουν την απάτη από την πραγματικότητα.  Για αυτό το λόγο φέρουμε πολύ μεγάλη ευθύνη αυτό που προτείνουμε ή δεν προτείνουμε να είναι αποτέλεσμα όχι προσωπικής άποψης ή δογματισμού, αλλά προϊόν αληθινής επιστημονικής έρευνας (γιατί υπάρχουν και ψεύτικες...   :)  )

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Και βέβαια καλή η συνεργασία, αλλά μήπως θέλουμε και την κάλυψη της "κλασσικής" ιατρικής για να συγκαλύπτουμε τα μεγάλα κενά τεκμηρίωσης και αποτελεσματικότητας εκεί που δε μας παίρνει;

Ο λόγος που απαιτείται σήμερα η συνεργασία ανάμεσα στην κλασσική ιατρική και την εναλλακτική θεραπευτική είναι επειδή η μία συμπληρώνει την άλλη, και θα παραθέσω στην συνέχεια γιατί διαχωρίστηκαν ως δύο διαφορετικοί κλάδοι, ενώ πριν από εκατοντάδες χρόνια στη χώρα μας, η θεραπεία εξασκούνταν ολιστικά.

« Τελευταία τροποποίηση: 11 Φεβρουαρίου 2012, 00:43:49 από Rose »

28 Ιανουαρίου 2012, 01:58:32
Απάντηση #41
Αποσυνδεδεμένος

Denominator

Moderator
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Χμμμ... Αν δεν ενημερώσω κάποιον ασθενή με σοβαρή πάθηση (π.χ. αρρύθμιστη υπέρταση από φαιοχρωμοκύττωμα) για τις ενστάσεις μου πάνω σε πολλές από τις "εναλλακτικές" θεραπείες και δεν τον προστατεύσω από ανήκεστο βλάβη της υγείας του ή/και θάνατο, θα έχω λέτε ποινικές ευθύνες;

Για ποινικές ευθύνες εσείς μιλήσατε, και όχι εγώ.  Φυσικά έχετε καθήκον να ενημερώσετε έναν ασθενή, εφόσον έχετε ερευνήσει και έχετε πειστεί επιστημονικά, πως κάποια εναλλακτική θεραπεία, είναι επιβλαβή.  Απλά να γνωρίζετε πως πολύς κόσμος πλέον σήμερα ενημερώνετε, και όλο και πιο πολλοί μπορούν να διακρίνουν την απάτη από την πραγματικότητα.  Για αυτό το λόγο φέρουμε πολύ μεγάλη ευθύνη αυτό που προτείνουμε ή δεν προτείνουμε να είναι αποτέλεσμα όχι προσωπικής άποψης ή δογματισμού, αλλά προϊόν αληθινής επιστημονικής έρευνας (γιατί υπάρχουν και ψεύτικες...   :)  )
Στ' αλήθεια τι πιστεύετε - ότι ένας δικαστής θα κρίνει με βάση στοιχεία (προϊόν αληθινής επιστημονικής έρευνας) ή πεποιθήσεις;
Και κάτι άλλο, για να σας διευκολύνω: Σας ασφαλίζει κανείς ως πάροχο υπηρεσιών υγείας για αστική ευθύνη;
Αν έχετε την καλωσύνη να εστιάσετε λακωνικά στα ερωτήματα. Τα υπόλοιπα τα έχω καταλάβει κάπως.
« Τελευταία τροποποίηση: 28 Ιανουαρίου 2012, 02:00:54 από Βασίλης Παπαδόπουλος »
Μελλοθάνατε ιατρέ, οι ασθενείς σου σε χαιρετούν.

28 Ιανουαρίου 2012, 02:41:11
Απάντηση #42
Αποσυνδεδεμένος

Rose


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Πιστεύω ότι υπάρχουν πολλά πράγματα που δεν αντιλαμβανόμαστε και επίπεδα λειτουργίας του ανθρώπινου οργανισμού που μας διαφεύγουν.
Τσαρλατάνοι, μάγοι, απατεώνες θεραπευτές, υπήρξαν , υπάρχουν και θα υπάρχουν.
Ακόμα περισσότερο όταν η θεραπευτική μέθοδος επενδύεται με αποκρυφισμούς και τελετουργίες.
Αλλά μήπως η εικόνα του γιατρού με την ποδιά και τη γραβάτα και το στημένο επαγγελματικό ύφος δεν αποτελεί μια τελετουργία?
Κατ ουσίαν δε νομίζω ότι λέμε πολύ διαφορετικά πράγματα.

Αγαπητέ κ. Μακρέα,

θαύμασα το ήθος σας και τον αγώνα σας, και πραγματικά σας εύχομαι κουράγιο, ο δρόμος είναι ανηφορικός, αλλά υπάρχει ελπίδα.
Συμφωνώ με όσα έχετε καταθέσει, και χαίρομαι όταν διαβλέπω ευσυνείδητους και ανοιχτόμυαλους επιστήμονες που έχουν το θάρρος να είναι ειλικρινείς, και να γυρίζουν την πλάτη ηρωϊκά, στα διαπλεκόμενα συμφέροντα.  

Όσον αφορά μυστικισμούς, αποκρυφισμούς, μάγους και τελετουργίες, πέρα από τσαρλατανισμούς, που συμφωνούμε πως υπάρχουν, υπάρχουν όντως πολλά πράγματα που δεν είναι γνωστά στο χώρο της σύγχρονης κλασσικής ιατρικής, ενώ μόλις πριν ένα αιώνα περίπου, όσοι σπούδαζαν ιατρική, διδασκόταν παράλληλα και απόκρυφες επιστήμες όπως η Επιστήμη της Αστρολογίας, που σήμερα αφορίζεται δογματικά, είτε από υλιστές επιστήμονες, είτε από θρησκευόμενους.

Χρειάζεται όμως να γνωρίσετε ως γιατροί, μία τραγική αλήθεια, που ελπίζω να γίνει καταλύτης, ή σπίθα έρευνας περαιτέρω ζητημάτων στο χώρο της εναλλακτικής θεραπευτικής, και προάγγελος μιας μεταμόρφωσης στο χώρο της υγείας, έτσι ώστε να ξαναπροσεγγίσουμε την αρχική αξία, της ολιστικής θεραπευτικής.

Η γνώση που διδασκόμαστε σήμερα στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, είναι ελεγχόμενη, και σκοπίμως περιορισμένη, ή ακόμα σε αρκετούς τομείς παραποιημένη, διότι όταν ελέγχεται η γνώση, τότε ελέγχονται και οι ανθρώπινες ζωές.

Δυστυχώς η ιατρική σήμερα έχει καταντήσει να εξυπηρετεί τα συμφέροντα συγκεκριμένων εταιρειών, και όχι τον άνθρωπο.  Ο γιατρός αναγκάζεται είτε ψυχολογικά (μέσω χλευασμών αν αποκλίνει από συγκεκριμένη νόρμα της συντεχνίας), είτε μέσω νομοθεσίας ακόμα, είτε μέσω άλλων ύπουλων εκβιασμών, ή ακόμα δώρων, να μην ασκεί ούτε να απολαμβάνει το δικαίωμα, να είναι θεραπευτής, να κάνει τη δική του διάγνωση (τα μηχανήματα είναι πάντα πιο έξυπνα) και να χορηγεί τη δική του θεραπεία, (όλα έχουν συστηματοποιηθεί), αλλά να γίνεται πλασιέ συγκεκριμένων φαρμάκων με πλήθος βλαβερές παρενέργειες, στην κυριολεξία να εγκλωβίζεται να χορηγεί φάρμακα που βλάπτουν την υγεία.

Και είναι φυσιολογικό, να είναι πλέον ο κόσμος επιφυλακτικός με την ιατρική, εξαιτίας πολλών επιβλαβών φαρμάκων που τους χορηγούν, φοβούνται κυριολεκτικά για την υγεία τους, ή ακόμα και για τη ζωή τους, και αρκετοί κάνουν προσωπική έρευνα, ανεύρεσης φυσικών φαρμάκων ή εναλλακτικών μετά την διάγνωση κάποιου γιατρού.  Με άλλα λόγια αρκετά συχνά χρησιμοποιούν τους γιατρούς μόνο για διάγνωση, και όχι για θεραπεία μέσω συνθετικών φαρμάκων.

Κάπως έτσι δεν την έπαθαν και οι σημερινοί πολιτικοί, που αναγκάζονται να επιβάλλουν στο λαό (χαράτσια), για τα συμφέροντα της Τρόϊκα?
Και αυτό φυσικά έχει ξεσηκώσει μία λαϊκή θύελλα, εναντίον των πολιτικάντηδων.

Μία αντίστοιχη λαϊκή θύελλα λοιπόν, ξεσηκώνεται και εναντίον των ιατρών, λόγω των παρενεργειών των συνθετικών ή χημικών φαρμάκων, και ο μόνος τρόπος να απεγκλωβιστούν οι γιατροί, από την παγίδα που τους έστησαν, οι γνωστές συγκεκριμένες επώνυμες εταιρείες, είναι να ανοίξουν οι ορίζοντες έρευνας προς τα φυσικά χωρίς παρενέργειες εναλλακτικά σκευάσματα.

Δεν υπάρχει άλλη επιλογή.  Ο κόσμος επιστρέφει με γοργούς ρυθμούς σε φυσικές μεθόδους θεραπείας, αφού λάβει πρώτα μία ιατρική διάγνωση.  Ακόμα όμως και η διάγνωση γίνεται με εναλλακτικούς τρόπους, σήμερα, και κανείς δεν γνωρίζει πόσο σύντομα μπορεί να υπάρξει και μία πλήρη αντικατάσταση του σημερινού κλασσικού ιατρικού μοντέλου ίασης.

Με άλλα λόγια, όποιος επιμένει να είναι συντηρητικός, και δεν συμβαδίζει με την επαναστατικότητα της εποχής, και τις απαιτήσεις της, κινδυνεύει απλά να βγει στο περιθώριο.

Για ποιο λόγο λοιπόν παρατηρούμε αυτή την αλλαγή, ή την τάση προς τα εναλλακτικά φάρμακα ή εναλλακτικές μεθόδους?  Ο λόγος είναι επειδή η γνώση ή η πληροφορία ελευθερώθηκε, και έτσι ο κόσμος δοκιμάζει περισσότερα ελεύθερα, και εμπειρικά, απορρίπτει ή δέχεται μεθόδους θεραπείας.

Και σε αυτό το σημείο χρειάζεται να εστιαστούμε, διότι προσπάθησαν να εγκαθιδρύσουν έναν επιστημονικό σκοταδισμό, μέσω της κλασσικής ιατρικής, αλλά όπως βλέπουμε πάλι, και αυτό το φασιστικό μοντέλο πλέον καταρρίπτεται.

Ας επιστρέψουμε λοιπόν, πίσω στις ρίζες μας, πριν τον θρησκευτικό ή επιστημονικό σκοταδισμό, στους πρώτους 'Ελληνες γιατρούς, που ήταν και γιατροί και πνευματικοί, που γνώριζαν τι σημαίνει αποκρυφισμός, μυστικισμός, αλχημεία, μαγεία, Εσωτερικά Μυστήρια (βλέπε Ελευσίνια Μυστήρια) του εαυτού και του σύμπαντος, που γνώριζαν τι σημαίνει το "Γνώθι σ' αυτόν", στους Δελφούς, που γνώριζαν την σημαντικότητα της τελετουργίας, (σημερινό dramatherapy, ή ψυχόδραμα), που γνώριζαν τι σημαίνει ο ρόλος του ιεροφάντη και της ιέρειας (βλέπε τελετή έναρξης ολυμπιακών αγώνων), καθώς και κατείχαν μία τεράστια εμπειρική - επιστημονική έρευνα πάνω σε φυσικά φάρμακα.

Δυστυχώς η σημερινή εποχή απαιτεί να ενημερωνόμαστε, αλλιώς μένουμε πίσω, και στιγματιζόμαστε ως αναχρονιστικοί ή οπισθοδρομικοί.

Η λέξη Φαρμακοποιός σημαίνει κάποιος που ποιεί (φτιάχνει) φάρμακα.  Τα φαρμακεία μας, δυστυχώς, είχαν καταντήσει, μπακάλικα φαρμάκων, δηλαδή σπούδαζε κάποιος μόνο και μόνο, για να πουλάει φάρμακα.  :D  

Αντίστοιχα, τα διαπλεκόμενα συμφέροντα αισχροκέρδειας και απάτης, κατάντησαν τον κλασσικό γιατρό μία μαριονέτα που περιορίζεται να συνταγογραφεί συγκεκριμένα φάρμακα, περιορίζεται να μην επιλέξει τα κατάλληλα θεραπευτικά σκευάσματα, ή ακόμα τις κατάλληλες μεθόδους θεραπείας, που πιθανότατα θα επιθυμούσε ο ίδιος.

Ευτυχώς παρατηρούμε σήμερα το αισιόδοξο φαινόμενο, πως οι φαρμακοποιοί άρχισαν να ξαναφτιάχνουν φυσικά φάρμακα.  

Σύντομα λοιπόν θα δούμε όλο και περισσότερους ολιστικούς γιατρούς, με κλασσική εκπαίδευση που θα προτείνουν εναλλακτικές θεραπείες.
« Τελευταία τροποποίηση: 28 Ιανουαρίου 2012, 15:46:14 από Rose »

28 Ιανουαρίου 2012, 08:22:13
Απάντηση #43
Αποσυνδεδεμένος

Δ. Κουναλάκης

Administrator
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
...
Πραγματικά θα ήθελα να γνωρίζω έστω λίγα πράγματα, γύρω από τις αρχές της "αντίπερα" όχθης, που αντιπροσωπεύει η Rose, προκειμένου να μπορώ να εκφέρω γνώμη.Όταν δε γνωρίζω το αντικείμενο, σιωπώ και περιμένω να μάθω.
...

Συμφωνούμε απόλυτα σε αυτό. Ένας διάλογος όμως πρέπει να σέβεται και κάποιους κανόνες. Η αναζήτηση μεθόδων που συνδέουν το αίτιο με το αιτιατό είναι ένα θεμέλιο στοιχείο της έρευνας, είτε είναι θετικιστικού είτε φιλοσοφικού ή και μεταφυσικού μοντέλου. Τουλάχιστον σε αυτό δεν υπάρχει αμφιβολία πλέον. Η κβαντική φυσική έχει αποδείξει την σταθερή ύπαρξη σχέσης αίτιου-αιτιατού ακόμη και σε, υποθετικά, παράλληλα ή και απειροδιαστελλόμενα μη γραμμικά σύμπαντα.

Γι'αυτό ζήτησα και την άποψη της Rose. Με ενδιαφέρει η γνώση, αρκεί να έχει "στηρίγματα".

Rose, περιμένουμε την απάντησή σου. Και δεν το λέω ειρωνικά, πίστεψέ με.  

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Αγαπητή Rose, περιμένω να εκθέσετε τα συμπεράσματα μελετών που αφορούν στη δικής σας φιλοσοφία για την υγεία και, πολύ ευχαρίστως, να τα συζητήσουμε. Να υπενθυμίσω ότι οι έννοιες "μελέτη" και "συμπέρασμα" δεν είναι αποκλειστικότητα της "κλασικής ιατρικής" ή οποιουδήποτε θρησκευτικο-φιλοσοφικού κινήματος. Είναι, ίσως, το μοναδικό υγιές απόσταγμα της ανθρώπινης φύσης ανά τους αιώνες.

Αγαπητέ Medicus,

ευχαριστώ για το κάλεσμα, υπόσχομαι να καταθέσω ότι μπορώ από την πλευρά μας, για να βοηθήσουμε, ώστε να αποτρέψουμε, ένα νέο τιτανικό, και στο σύστημα υγείας.  Νομίζω πως όταν γίνεται ένας επικοδομητικός διάλογος με επιχειρήματα και επιστημονικά τεκμήρια, πολλά μπορούν να λυθούν και λύνοντας το διανοητικό μας γόρδιο δεσμό, τότε όλα τα κοινωνικά μας συστήματα, μπορούν να σωθούν, ή ακόμα καλύτερα να εξευγενιστούν, καταλήγοντας τελικά σε μία πολιτισμένη και ανθρώπινη κοινωνία.

Θεωρώ πως το πλοίο θα σωθεί, αρκεί όμως πάντα να είμαστε έτοιμοι να ανοίξουμε τους πνευματικούς μας ορίζοντες, να τολμήσουμε μία πρώτα από όλα πνευματική υπέρβαση, και κατόπιν, να προχωρήσουμε, σε μία ανοικοδόμηση μιας Νέας μορφής Κοινωνίας, μια και σε όλους τους τομείς πλέον, η διαφθορά, και η σαπίλα είναι αισθητή.

Ζούμε σε μια πολύ ενδιαφέρουσα εποχή, και μπορεί να φαίνεται επικίνδυνη και ακραία, αλλά κρύβει μεγάλα δώρα, αρκεί να ξεπεράσουμε, ηρωϊκά τα αρχικά εμπόδια, και ένας νέος δρόμος δημιουργικότητας, και πολιτισμού ανοίγεται.  Θα συνεχίσω σύντομα, αφού διαβάσω όλα τα υπόλοιπα σχόλια.  Οι σχολιασμοί όλων είναι πολύ αξιόλογοι, και χρειάζεται να δοθεί, ο κατάλληλος χώρος για να εμβαθύνουμε, ακόμα και αν είναι ανάγκη να βάλουμε βαθιά το νυστέρι για να καθαρίσει η πληγή, φωτίζοντας απόκρυφες περιοχές, που ίσως δεν γίνονται αντιληπτές όταν έχουμε συνηθίσει σε ένα διαφορετικό τρόπο σκέψης.


Όπως βλέπετε παραπάνω Rose υπάρχουν κάποιοι που περιμένουν απάντηση. Σκέφτομαι λοιπόν για οικονομία της συζήτησης να αρχίσω να διαγράφω όλα τα μηνύματα από εδώ και μπρος μέχρι να έχουμε απαντήσεις από εσάς που και ο medicus και ο Βέρρας ζήτησαν. Και αυτό επειδή βλέπω ότι υπάρχει χρόνος από τα μηνύματα που ακολούθησαν για απαντήσεις από μέρους σας.
Και επειδή δεν θέλω να χαθεί ο ειρμός της συζήτησης, έχω μεταφέρει αλλού τα προηγούμενα μηνύματα (δεν έχουν διαγραφεί) που δημοσιεύτηκαν τις τελευταίες 24 ώρες και θα τα επαναφέρω όταν υπάρχουν οι απαντήσεις σας.
Μην το δείτε σαν αυταρχικότητα, έχετε βήμα να γράψετε τα επιχειρήματα σας σε ένα forum δημόσια που διαβάζεται κύρια από γιατρούς αλλά και από πολύ κόσμο. Αυταρχικότητα θα ήταν η defakto διαγραφή μηνυμάτων που δεν είναι αρεστά (ιδεολογικά ή μη) όπως κάνουν άλλα "ελεύθερα" ή "αγωνιζόμενα" sites από προσωπική μου εμπειρία.
Έχετε το χρόνο, εκθέστε τα επιχειρήματα σας...
« Τελευταία τροποποίηση: 28 Ιανουαρίου 2012, 09:11:38 από Δ. Κουναλάκης »
Eίπες ότι μια μέρα θα φύγεις, μην τολμήσεις, είσαι χαζός;
όταν έχεις τέτοιους αυλικούς και τέτοια καρέκλα, τι απερισκεψία!
Ένα ξεροκόμματο κάθε πιστός να μασουλάει, "Ναι αρχηγέ" θα λέει συνεχώς
τιμωρία αμείλικτη σ' όποιον τολμά να σ΄αμφισβητεί έργα και πρόσωπα, τι ύβρης!
Ω αρχηγέ, είσαι ο μοναδικός, και τη ζωή μας χρωστάμε σε σένα οι φτωχοί!
Από μετάφραση αραβικού κειμένου

28 Ιανουαρίου 2012, 14:28:34
Απάντηση #44
Αποσυνδεδεμένος

Rose


κ. Κουναλάκη,

παρακαλώ όπως επαναφέρετε τα μηνύματα που αφαιρέσατε από τον διάλογο, διότι ήταν μέρος της απάντησης μου, και χωρίς τα προηγούμενα μηνύματα, η συνέχεια που ακολουθεί δεν γίνεται κατανοητή.

Ακόμα και όταν κάποιος καταδικάζεται σε θάνατο, και το πιο δικτατορικό καθεστώς, του δίνει τον χρόνο να εκφραστεί όπως θέλει πριν τον κρεμάσουν.   :D

Δυστυχώς με τις ενέργειες σας, απλά αποδεικνύεται η προηγούμενη επιχειρηματολογία μου, πως τελικά υπάρχει σήμερα από μερίδα ανθρώπων, ένας επιστημονικός φασισμός, προσπάθειας ελέγχου της γνώσης και της ελεύθερης διακίνησης της πληροφορίας, και σε αυτό τον επιστημονικό φασισμό, και σκοταδισμό, το έργο μας, αντιτίθεται.

Ως Αυθεντικοί Ροδόσταυροι, είμαστε πάνω από όλα Θεραπευτές, και επ' αυτού για να σας ερμηνεύσουμε τι εννοούμε και για να ολοκληρώσουμε την απάντησή μας, στις ερωτήσεις που τέθηκαν, είναι απαραίτητη η προηγούμενη παράθεση που κάναμε, και εσείς την σβήσατε.
« Τελευταία τροποποίηση: 28 Ιανουαρίου 2012, 14:34:32 από Rose »

Λέξεις κλειδιά: ομοιοπαθητική 
 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
2 Απαντήσεις
3358 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 21 Φεβρουαρίου 2016, 21:42:36
από Αδαμάντιος Σκούφαλος
1 Απαντήσεις
22939 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 14 Δεκεμβρίου 2017, 23:44:09
από Αρχίατρος
0 Απαντήσεις
12148 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 14 Ιουνίου 2019, 10:10:41
από Argirios Argiriou
0 Απαντήσεις
3773 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 29 Νοεμβρίου 2019, 19:36:50
από Argirios Argiriou
2 Απαντήσεις
47317 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 19 Ιανουαρίου 2022, 22:04:24
από Argirios Argiriou