Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
23 Δεκεμβρίου 2024, 02:41:40

Ψηφοφορία

Πρέπει να γίνεται χρήση ειδικών υπηρεσιών κατόπιν παραπομπής;

Ναι, πάντα
Ναι, εκτός από τα επείγοντα περιστατικά μέσω ΕΚΑΒ
Όχι απαραίτητα, αλλά να υπάρχει χρηματικό αντικίνητρο για παράκαμψη της παραπομπής
Όχι χωρίς περιορισμό

Αποστολέας Θέμα: Πρόταση για αλλαγές στο Σύστημα Υγείας  (Αναγνώστηκε 367519 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

22 Ιουλίου 2017, 19:29:21
Απάντηση #270
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Εύστοχο σχόλιο συναδέλφου στην ομάδα ΙΑΤΡΟΙ ΑΘΗΝΑΣ στο facebook:

Όλα πάντα αλλάζουν στην Υγεία κι όλα τα ίδια μένουν. Επιδοτουμενος κρατισμός, φακελάκια στο ΕΣΥ, μίζες στον ιδιωτικό τομέα, απουσία πραγματικής αξιολόγησης έργου και κόστους, κακοπληρωμένοι γιατροί με ημιτελή εκπαίδευση, γιατροί χωρίς αντικείμενο εργασίας, διευθυντές στο ΕΣΥ σε κλινικές φαντάσματα χωρίς ασθενείς, κλπ. Γι αυτά κι άλλα πολλά ποτέ δεν υπήρξε νομοσχέδιο.
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

24 Ιουλίου 2017, 18:30:48
Απάντηση #271
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
22-07-2017

Κατατέθηκε στη Βουλή, προκειμένου να συζητηθεί και να ψηφιστεί τις προσεχείς ημέρες, το σχέδιο νόμου «Μεταρρύθμιση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, επείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας υπουργείου υγείας και άλλες διατάξεις».

Με το νομοσχέδιο προβλέπεται η παράταση της θητείας των επικουρικών στις μονάδες υγείας μέχρι τέλος του 2018, ενώ στις διατάξεις του νομοσχεδίου υπάρχουν ρυθμίσεις για την κάλυψη από τον ΕΟΠΥΥ της νοσηλείας Ελλήνων της διασποράς στις χώρες όπου διαμένουν.

Συγκεκριμένα:

Καταργείται το ΠΕΔΥ, έρχονται οι ΤΟΜΥ.

Κάθε Κέντρο Υγείας έχει τομέα ευθύνης, που ονομάζεται Τομέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Αποτελεί, δε, την βάση για όλη την ΠΦΥ της περιοχής του, που αποτελείται επίσης από συμβεβλημένους γιατρούς και δομές ΠΦΥ. Κάθε δήμος θα έχει τουλάχιστον ένα τέτοιο κέντρο ευθύνης, αλλά ο ακριβής αριθμός θα οριστεί με Υπουργική Απόφαση.

Προβλέπεται η σύσταση των Τοπικών Μονάδων Υγείας (Το.Μ.Υ.) ως αποκεντρωμένων μονάδων των Κέντρων Υγείας και η στελέχωσή τους από μια Ομάδα Υγείας, με βασικό πυλώνα τον οικογενειακό γιατρό.

Οικογενειακός γιατρός μπορεί να είναι ένας παθολόγος, ή γενικός γιατρός ή παιδίατρος υπάλληλος του σημερινού ΠΕΔΥ ή ιδιώτης συμβεβλημένος που δραστηριοποιείται στην περιοχή. Κάθε οικογενειακός γιατρός δεν μπορεί να έχει παραπάνω από 2.000 εγγεγραμμένους πολίτες. Όλοι οι πολίτες θα είναι εγγεγραμμένοι στην τοπική μονάδα.

Όλοι οι πολίτες θα έχουν Ηλεκτρονικό Ιατρικό Φάκελο που θα περιέχει συνοπτικό ιατρικό ιστορικό. Ο Φάκελος θα καταρτίζεται από τον οικογενειακό γιατρό που θα έχει και την ευθύνη ενημέρωσής του. Τα προσωπικά δεδομένα θα τηρούνται με ευθύνη του υπουργείου Υγείας ενώ πρόσβαση στον Ηλεκτρονικό Φάκελο θα έχει ο οικογενειακός γιατρός, ο ίδιος ο πολίτης και ο γιατρός που τον θεραπεύει σε οποιοδήποτε μονάδα του ΕΣΥ.

Θα υπάρχει συντελεστής ηλικιακής ομάδας σύμφωνα με τον οποίο θα αμείβεται ο οικογενειακός γιατρός. Δηλαδή όσο πιο ηλικιωμένοι, τόσο πιο πολλές ανάγκες έχουν, κι άλλα τόσο περισσότερα χρήματα θα λαμβάνει ο γιατρός ανά ασθενή που εξυπηρετεί.

Τα Κέντρα Υγείας θα έχουν δυνατότητα όλων των εργαστηριακών και απεικονιστικών εξετάσεων, ΤΕΠ  (Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών), οδοντιάτρους, τμήμα φροντίδας μητέρας παιδιού και παιδιού- εφήβου, φυσικοθεραπευτές και λογοθεραπευτές, τμήμα πρόληψης και κοινωνικής ιατρικής όπως και ιατρικής εργασίας.

Σε κάθε Κέντρο Υγείας θα υπάρχει οδοντιατρείο με «Οδοντιατρική Ομάδα». Ελάχιστη σύνθεση αυτής είναι ένας οδοντίατρος, ένας βοηθός και ένας νοσηλευτής. Η ομάδα οφείλει εκτός από τις υπηρεσίες της στο Κέντρο αν ενημερώνει παιδιά και ενήλικες και να προάγει την στοματική υγεία. Στα νοσοκομεία θα υπάρχει Συντονιστής Οδοντίατρος που θα συντονίζει και την ΠΦΥ.

ΠΟΙΕΣ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΕΡΙΕΧΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

Μονάδες Ημερήσιας Νοσηλείας μπορεί να ιδρύονται σε δημόσια νοσοκομεία, σε ιδιωτικά νοσοκομεία ή αυτόνομες με μία μόνο ιατρική ειδικότητα και οι αυτοτελείς εντάσσονται σε φορείς τοπικής ΠΦΥ. Με Υπουργικές Αποφάσεις θα καθοριστούν οι ιατρικές ειδικότητας, οι όροι και οι προϋποθέσεις λειτουργίας τους, ο έλεγχος, η κοστολόγησης των ιατρικών πράξεων και με ΚΥΑ (των υπουργών Υγείας και Εργασίας) θα καθοριστούν οι συμβάσεις με τα δημόσια Ταμεία.

Τα νοσοκομεία και τα ΠΕΔΥ νησιωτικών, ορεινών, απομακρυσμένων περιοχών θα μπορούν να συνεργάζονται με ιδιώτες ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, ειδικούς θεραπευτές, νοσηλευτές που θα κόβουν δελτίο παροχής υπηρεσιών.

Συνίσταται μέσα στο ΥΥΚΑ, Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων Υγείας που θα υπάγεται στο Γενικό Γραμματέα και θα διοικείται από διοικητή και υποδιοικητή.

Οι πτυχιούχοι διατροφολόγοι από το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και τα ΑΤΕΙ της χώρας οφείλουν εντός δύο ετών να λάβουν την ειδική βεβαίωση ότι πληρούν τις προϋποθέσεις νόμιμης άσκησης επαγγέλματος.

Σε κάθε περίπτωση έκδοσης άδειας ασθενοφόρου, το ΕΚΑΒ πρέπει να προσκομίζει βεβαίωση καταλληλότητας του οχήματος.

Τίθεται σε δοκιμαστική εφαρμογή σε ορισμένα νοσοκομεία το ΣΑΝ (Σύστημα Αμοιβών Νοσοκομείων). Και με σκοπό την ανάπτυξή του, συστήνεται Εταιρία (ΕΣΑΝ ) που θα είναι ΑΕ. Η εταιρία θα διοικείται από 5 μέλη που θα έχουν 5ετή θητεία.

Ιδρύεται στην Αθήνα Κέντρο Πρόληψης και Θεραπείας του Σακχαρώδη Διαβήτη και των Επιπλοκών του.

Ιδρύεται Γενικό Νοσοκομείο Καρπάθου.

Προβλέπεται δωρεάν σίτιση και στέγαση στους γιατρούς του Νοσοκομείου Θήρας μέσω των ΟΤΑ.

Προωθούνται προσλήψεις γιατρών – νοσηλευτών για την ξεχωριστή στελέχωση ΤΕΠ στα νοσοκομεία.

Πηγή: capital.gr

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 24 Ιουλίου 2017, 18:32:43 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

24 Ιουλίου 2017, 21:06:21
Απάντηση #272
Αποσυνδεδεμένος

Αρχίατρος

Επώνυμοι
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Ιδρύεται Γενικό Νοσοκομείο Καρπάθου.

Προβλέπεται δωρεάν σίτιση και στέγαση στους γιατρούς του Νοσοκομείου Θήρας μέσω των ΟΤΑ.
Εδώ έχουν πρόβλημα να κρατήσουν λειτουργικό το υπάρχον υπολειτουργόν Κ.Υ, στο οποίο όσοι έχουν υπηρετήσει το περιγράφουν με Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος και φτάσαμε να μιλάμε για νοσοκομείο στην Κάρπαθο ;

Των 7,000 κατοίκων ;

Τι πολιτικά γραμμάτια ξεπληρώνουν πάλι ; Ποιός θα πάει να ασκήσει σοβαρή Ιατρική στην Κάρπαθο ;

25 Ιουλίου 2017, 09:00:08
Απάντηση #273
Αποσυνδεδεμένος

GirousisN


Σχέδιο νόμου για την ΠΦΥ. Ένα βήμα προς το κενό;

Του Ευάγγελου Φραγκούλη, Γ.Γ. Ελληνικής Ένωσης Γενικής Ιατρικής Αν. Αρχίατρος ΕΔΟΕΑΠ

 Η κατάθεση από την κυβέρνηση του σχεδίου νόμου για την εκκίνηση ουσιαστικά της ΠΦΥ και στόχο την οργανωμένη ΠΦΥ στη χώρα, με καθυστέρηση τριών τουλάχιστον δεκαετιών σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, θα περίμενε κανείς πως θα χαροποιούσε τους Γενικούς Γιατρούς. Στο σχέδιο περιλαμβάνονται η εγγραφή όλων των πολιτών σε οικογενειακό γιατρό, η καθολική κάλυψη υγείας του πληθυσμού με δωρεάν πρόσβαση όλων στην ΠΦΥ, η υποχρεωτική παραπομπή- gatekeeping– από τον οικογενειακό γιατρό για πρόσβαση στην εξειδικευμένη φροντίδα, εξωνοσοκομειακή και νοσοκομειακή.

Δυστυχώς όμως το σχέδιο νόμου κατάφερε, εκτός από τις αντιδράσεις των ιατρών άλλων ειδικοτήτων, που ήταν εν πολλοίς αναμενόμενες καθώς θίγονται κακώς κείμενα, αλλά παγιωμένα συμφέροντα τους (κόκκινο πανί το gatekeeping, το οποίο όμως εφαρμόζεται σχεδόν σε όλη την Ευρώπη σε άλλοτε σκληρές και άλλοτε χαλαρές μορφές, καθώς συστήνεται στα κράτη μέλη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως το αποδοτικότερο μονοπάτι φροντίδας), να προκαλέσει μικτές αντιδράσεις και στους Γενικούς Γιατρούς, καθώς στους κόλπους μας κυριαρχούν τα ερωτηματικά, οι αμφιβολίες και οι φόβοι…

Αλλάζει κάτι το σχέδιο νόμου στην υποβαθμισμένη ΠΦΥ στην περιφέρεια της χώρας; Οι υποβαθμισμένες υπηρεσίες ΠΦΥ που λαμβάνουν οι κάτοικοι της περιφέρειας θα παραμείνουν ως έχουν, καθώς το σχέδιο νόμου αναφέρεται αποκλειστικά στις αστικές περιοχές. Δημιουργεί δυο παράλληλα συστήματα ΠΦΥ στις αστικές περιοχές, επιπρόσθετα του τρίτου, που ήδη λειτουργούσε, με σοβαρές ελλείψεις και δυσλειτουργίες στην περιφέρεια.

Γιατί επιλέχθηκε η δημιουργία εκ βάθρων, νέων κρατικών δομών ΠΦΥ, των Το.Μ.Υ. σε μια χώρα με το πυκνότερο στον αστικό ιστό δίκτυο ιατρών στον κόσμο- κύρια ιδιωτών; Η σύναψη συμβάσεων του ΕΟΠΥΥ με τους ιδιώτες γιατρούς και η παροχή κινήτρων σε αυτούς, μέσω ΕΣΠΑ και άλλων πηγών χρηματοδότησης, για συνενώσεις προς δημιουργία group practices φαντάζει ως μια πολύ πιο πρόσφορη, άμεσα εφαρμόσιμη και αποδοτική λύση… Έτσι λειτουργεί η ΠΦΥ στη γειτονική Ιταλία. Εδώ τους ζητάμε να κλείσουν τα ιατρεία τους, να παροπλίσουν τους εξοπλισμούς τους και να φτιάξουμε νέα…

Είναι εφικτή η δημιουργία 240 ΤοΜΥ μέχρι τον Ιούνιο του 2018; Στελέχη του ιδιωτικού τομέα υγείας θεωρούν πως ένα τέτοιο project κινείται στη σφαίρα του ανέφικτου, ακόμα και για τον ιδιωτικό τομέα…

Θα βρεθούν οι γιατροί που χρειάζονται για τη στελέχωση των ΤοΜΥ; Είναι το κίνητρο του μισθού Επιμελητή Α’, με εργασιακή σχέση όμως πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, ικανό για να προελκύσει γιατρούς και ποιους γιατρούς; Σχεδόν κανείς γιατρός που έχει ήδη κάνει την επένδυση του και διατηρεί ιδιωτικό ιατρείο δεν θα μπει στη διαδικασία να σκεφτεί να κλείσει το ιατρείο του και να κυνηγήσει μια θέση σε ΤοΜΥ, με αβέβαιο μέλλον, ορίζοντα 2+2 ετών και χρηματοδότηση από ΕΣΠΑ… Συνεπώς μόνο νέοι γιατροί, που μόλις τέλειωσαν την ειδικότητα θα το σκεφτούν και ίσως κάποιοι στα όρια της συνταξιοδότησης. Πόσοι θα ήθελαν για οικογενειακό τους γιατρό, έναν παντελώς άπειρο γιατρό ή έναν κουρασμένο γιατρό στα πρόθυρα σύνταξης… Επίσης το κίνητρο του μισθού Επιμελητή Α’ δεν δύναται να ανασχέσει τη φυγή γιατρών στο εξωτερικό, καθώς αν κάποιος έχει τη μετανάστευση στις επιλογές του, βρίσκει εκεί πολλαπλάσιους μισθούς, από 5000 έως και 10.000 το μήνα…

Ποιες θα είναι επιμέρους παράμετροι της σύμβασης των ιατρών με τον ΕΟΠΥΥ; Επικρατεί πραγματικά σιγή ασυρμάτου, γεγονός που μας δημιουργεί ανησυχία… Πέρα της αποζημίωσης των οικογενειακών ιατρών «per capita» και με στάθμιση για την ηλικία των εγγεγραμμένων στη λίστα τους πολιτών- η οποία καταγράφεται στα θετικά του νομοσχεδίου– και της επιβολής ελάχιστου καθημερινού ωραρίου, τίποτα άλλο δεν περιγράφεται στο νόμο και αφήνεται να καθοριστεί από τον ΕΟΠΥΥ… Από δηλώσεις του υπουργού και στελεχών του Υπουργείου Υγείας διαφαίνεται αποζημίωση σε επίπεδα χαμηλότερα από αυτά που λαμβάνουν οι συμβεβλημένοι ιατροί για 200 ραντεβού το μήνα- λιγότερα από 2000 ευρώ μικτά, εκ των 650 ευρώ καθαρά (αφαιρούμενων 650 ευρώ για φόρο και 650 ευρώ για ΕΦΚΑ)… Και ενώ ο «ενδεδειγμένος» πληθυσμός των 2000 πολιτών ανά οικογενειακό γιατρό αντιστοιχεί σε 500 ραντεβού το μήνα (διεθνή στοιχεία δείχνουν έναν μέσο όρο 3 επισκέψεων το χρόνο ανά εγγεγραμμένο πολίτη)… Κι ενώ ο ΕΟΠΥΥ αυθαίρετα πρόσφατα αποφάσισε πως μια επίσκεψη πρέπει να διαρκεί τουλάχιστον 15 λεπτά… Βάση των ανωτέρω θα απαιτείται τουλάχιστον 6ωρο ιατρείο καθημερινό, με 25 ραντεβού την ημέρα για έναν οικογενειακό γιατρό που έχει 2000 ασθενείς στη λίστα του (εκτός βέβαια αν ο ΕΟΠΥΥ προτιμήσει να δώσει ελαττωμένη χωρητικότητα σε κάθε οικογενειακό γιατρό, σε αναντιστοιχία με τις ανάγκες του πληθυσμού που καλύπτει πχ 4ωρο καθημερινό και να δημιουργήσει μακρές λίστες αναμονής για ραντεβού…). Στις υποχρεώσεις του οικογενειακού γιατρού περιλαμβάνονται και κατ’ οίκον επισκέψεις για τους ασθενείς που τις έχουν ανάγκη, χωρίς φυσικά να προβλέπεται κάποια επιπλέον αποζημίωση… Για εμάς θα έπρεπε να φτάνει η μηνιαία αποζημίωση, για οικογενειακό γιατρό που εξυπηρετεί στο ιατρείο του λίστα 2000 ασθενών, σε ύψος τουλάχιστον 4000 ευρώ μικτά και με υποχρέωση του γιατρού να απασχολεί τουλάχιστον έναν νοσηλευτή ή διοικητικό υπάλληλο…

Θα βρεθούν οι γιατροί που απαιτούνται για να συμβληθούν με τον ΕΟΠΥΥ, γιατροί που θα κληθούν να καλύψουν το 70% του πληθυσμού στις αστικές περιοχές; Υπό φυσιολογικές συνθήκες η εύκολη απάντηση θα ήταν όχι… Γιατί να συμβληθεί ένας οικογενειακός γιατρός με τον ΕΟΠΥΥ και να έχει έναν σημαντικό φόρτο εργασίας (500 επισκέψεις το μήνα, 6ωρο καθημερινό ιατρείο, επισκέψεις κατ’ οίκον), με όλα τα πάγια έξοδα του ιατρείου δικά του και χωρίς καμιά άλλη υποστήριξη στο έργο του (σε αντιδιαστολή με τους συναδέλφους τους των ΤοΜΥ, που θα έχουν την συνεισφορά στο έργο τους νοσηλευτών, επισκεπτών υγείας, κοινωνικών λειτουργών και διοικητικών υπαλλήλων) και με την εξευτελιστική αποζημίωση των λιγότερων από 650 ευρώ καθαρά μηνιαίως…  Δυστυχώς θα υπάρξουν αρκετοί που θα θελήσουν να κάνουν σύμβαση με αυτούς τους εξευτελιστικούς όρους με τον φόβο να μην μείνουν εκτός συστήματος- οι αναμνήσεις άλλωστε από το πάλαι ποτέ ΙΚΑ είναι νωπές, με γιατρούς ακόμα και να πληρώνουν επιτήδειους για να μπουν στο κλειστό κλαμπ των ιατρών ΙΚΑ… Όλοι αυτοί, θα αποσκοπούν σε επιπρόσθετα κέρδη πλέον της αποζημίωσης τους από τον ΕΟΠΥΥ, συχνά παράτυπα… Όλα τα κακά του ΕΣΥ θα αναπαραχθούν και στη νέα ΠΦΥ… Στην  περίπτωση δε που οι γιατροί τηρήσουν αξιοπρεπή στάση και δεν δεχτούν τους εξευτελιστικούς όρους σύμβασης, έχει διαφανεί η απειλή αποκλεισμού τους από τη συνταγογράφηση… ΠΦΥ που στηρίζεται από το ξεκίνημα της σε φόβους, παράτυπες πληρωμές και απειλές είναι καταδικασμένη σε αποτυχία…
Ποια θα είναι η σχέση του δημόσιου συστήματος υγείας με το ιδιωτικό; Παραμένει παντελώς αδιευκρίνιστη, παρότι ο έλληνας συνεχίζει και μέσα στην κρίση να εμπιστεύεται σε σημαντικό ποσοστό τον ιδιωτικό τομέα… Αν ένας πολίτης επιλέγει να έχει ως οικογενειακό γιατρό έναν ιδιώτη γιατρό, οι παραπομπές αυτού θα γίνονται δεκτές από τα δημόσια νοσοκομεία, τα Κέντρα Υγείας ή και τους εξειδικευμένους ιατρούς του συστήματος; Ακόμα χειρότερα θα μπορεί να συνταγογραφεί αυτός φάρμακα και εξετάσεις υπό την ασφαλιστική κάλυψη του ΕΟΠΥΥ; Η όποια διασύνδεση δημόσιου συστήματος υγείας και ιδιωτών ιατρών, μη συμβεβλημένων με τον ΕΟΠΥΥ παραμένει γρίφος στο σχέδιο νόμου…

Θα υπάρχει σεβασμός στην ελευθερία επιλογής ιατρού- οικογενειακού ή εξειδικευμένου από τον πολίτη; Δεν είναι αυτό ξεκάθαρο μέσα στο νομοσχέδιο. Η επιλογή του οικογενειακού ιατρού από τον ασθενή ενδυναμώνει τον ασθενή, ο οποίος με τις επιλογές του επιβραβεύει ή τιμωρεί συμπεριφορές, πρακτικές κλπ. Αποτελεί από μόνη της μια από τις καλύτερες μεθόδους αξιολόγησης της ποιότητας των υπηρεσιών. Εδώ όμως δίνεται προτεραιότητα στην κάλυψη του πληθυσμού από τις δημόσιες δομές και όχι από τους γιατρούς που οι ασθενείς επιθυμούν…

Θα υπάρχει οροφή στον αριθμό των εγγεγραμμένων ασθενών ανά οικογενειακό ιατρό; Ο αναφερόμενος ως «ενδεδειγμένος» αριθμός ασθενών ανά οικογενειακό ιατρό- 2000 ενήλικες (και μάλιστα όχι σταθμισμένους πχ για την ηλικία ασθενείς, μπορεί να είναι 2000 20χρονοι υγιείς ενήλικες ή  2000 βαρέως πάσχοντες υπερήλικες…)  δεν βάζει όρια στο μέγεθος της λίστας, η οποία θα μπορεί να διογκώνεται εις βάρος της ποιότητας των υπηρεσιών… Πρόσφατα παραδείγματα οι λίστες ασθενών του ΟΑΕΕ…

Γιατί ένα παιδί να μην μπορεί να έχει οικογενειακό γιατρό έναν Γενικό Ιατρό αν η οικογένεια του το επιθυμεί και πρέπει να είναι υποχρεωτικά παιδίατρος;

Όλα τα παραπάνω ερωτηματικά και φόβοι μας σε σχέση με το ξεκίνημα της νέας ΠΦΥ μας κάνουν πολύ επιφυλακτικούς για το τελικό αποτέλεσμα. Δυστυχώς ο σχεδιασμός του εγχειρήματος επλήγει ανεπανόρθωτα από ιδεολογικές αγκυλώσεις, που δεν επέτρεψαν την υιοθέτηση των καλύτερων πρακτικών στην ΠΦΥ από το εξωτερικό. Γνώμονας του σαφώς δεν είναι η παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών ΠΦΥ για όλους τους πολίτες, αλλά περισσότερο η κάλυψη των κοινωνικά και οικονομικά περισσότερο αδυνάμων συμπολιτών μας και η δημιουργία ενός κρατικού συστήματος ΠΦΥ χαμηλού κόστους. Οι κοινωνικά και οικονομικά ισχυρότεροι θα καταφύγουν στην ιδιωτική ασφάλιση και στον ιδιωτικό τομέα υγείας. Ο μεγαλύτερος φόβος των Γενικών Γιατρών είναι πως ο θεσμός του οικογενειακού γιατρού, που τόσα χρόνια περιμέναμε να εφαρμοστεί, θα καεί μαζί με αυτό το κακά σχεδιασμένο εγχείρημα…

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

27 Ιουλίου 2017, 18:53:39
Απάντηση #274
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
27-07-2017

Υπερψηφίστηκε επί της αρχής του το νομοσχέδιο για τη μεταρρύθμιση στην Πρωτοβάθμια Υγεία.

Υπερψηφίστηκε επί της αρχής, από την Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής και με τη στήριξη ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, το νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας για τη Μεταρρύθμιση της Πρωτοβάθμιας Υγείας και Φροντίδας.

Το νομοσχέδιο καταψήφισαν ΝΔ, Δημοκρατική Συμπαράταξη, Χρυσή Αυγή και ΚΚΕ, ενώ Ένωση Κεντρώων και  Ποτάμι (μπράβο το Σοσιαλφιλελεύθερο Ποτάμι !!!? Ονειρεύεται και αυτό να στήσει ΠΦΥ με ΕΣΠΑ ;  Δεν του το είχα. ) επιφυλάχθηκαν.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 28 Ιουλίου 2017, 11:49:13 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

30 Ιουλίου 2017, 09:41:54
Απάντηση #275
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
27/07/2017

Σε νομοσχέδιο-σκούπα για την Υγεία εξελίχθηκε το νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ). Η -πολυαναμενόμενη- οργάνωση των Τοπικών Μονάδων Υγείας (ΤΟΜΥ) είναι το βασικό σκέλος του νομοσχεδίου το οποίο κατέληξε να είναι… 94 άρθρα, στα οποία συμπεριλαμβάνει πολλές ρυθμίσεις του υπουργείου Υγείας, όπως η διαγραφή χρεών από νοσηλεία ανασφάλιστων πολιτών στα νοσοκομεία πριν από το νόμο πρόσβασης των ανασφάλιστων στο ΕΣΥ (4368/2016).

Επιπλέον, δίνονται κίνητρα για τη στελέχωση με γιατρούς στο νέο Νοσοκομείο Σαντορίνης, δημιουργείται Γενικό Νοσοκομείο Καρπάθου, ενώ περιλαμβάνει ρύθμιση για τις Μονάδες Ημερήσιας Νοσηλείας (ΜΗΝ), για τις οποίες με το παρόν νομοσχέδιο ορίζεται ότι κάθε ΜΗΝ θα είναι μιας μόνης ιατρικής ειδικότητας (π.χ. οφθαλμολογική).

Gatekeeping και αντιδράσεις
Πέρασε τελικά η καθιέρωση ενός οικογενειακού γιατρού-υπερήρωα ανά… 2.000 κατοίκους, παρά τις πολλαπλές αντιδράσεις των γιατρών. Επιπλέον, παραμένει το σύστημα παραπομπών (Gatekeeping) το οποίο αναφέρεται στο νομοσχέδιο ως «ριζοσπαστική μεταρρύθμιση». Οι πολίτες πλέον θα είναι υποχρεωμένοι να εγγράφονται στον οικογενειακό γιατρό των Τοπικών Μονάδων Υγείας (ΤΟΜΥ), για τις οποίες το σχέδιο του υπουργείου Υγείας είναι μέχρι του τρέχοντος έτους να έχουν δημιουργηθεί οι πρώτες 240 ΤΟΜΥ σε 75 αστικά κέντρα. Υπενθυμίζεται ότι το σύστημα παραπομπών έχει σηκώσει θύελλα αντιδράσεων, καθώς εκτιμάται ότι θα φέρει εμπόδια στην ελεύθερη πρόσβαση ασθενών σε ειδικούς γιατρούς και τα νοσοκομεία.
«Ψυχρολουσία» αναμένεται όμως για τους ιδιώτες γιατρούς, συμβεβλημένους με τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ), που θα εντάσσονται στο πλαίσιο της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ).

Το υπουργείο Υγείας επιμένει στις οριζόντιες αμοιβές των συμβεβλημένων με τον ΕΟΠΥΥ γιατρών, καθώς θα εφαρμόζεται κατά κεφαλή πάγια αντιμισθία για τους ιδιώτες οικογενειακούς γιατρούς. Ο τρόπος αμοιβών των γιατρών είχε προκαλέσει πληθώρα αντιδράσεων, όταν το νομοσχέδιο είχε τεθεί για δημόσια διαβούλευση, με τους γιατρούς πλέον να κάνουν λόγο για «δημοσιοϋπαλληλική» προσέγγιση, η οποία δεν δίνει κίνητρα στους γιατρούς.

Οι γιατροί λοιπών ειδικοτήτων που συμβάλλονται με τον ΕΟΠΥΥ (πλην των οικογενειακών), αμείβονται με συγκεκριμένο ημερήσιο και εβδομαδιαίο χρόνο απασχόλησης, με κριτήρια ιδίως τον εξυπηρετούμενο πληθυσμό και τις τυχόν ιδιαιτερότητες της εκάστοτε τοπικής μονάδας. Επιπλέον, το νομοσχέδιο ανοίγει το δρόμο στους ιδιώτες γιατρούς του ΕΟΠΥΥ να εξετάζουν και ανασφάλιστους.
Τη διαγραφή των χρεών των ανασφάλιστων είχε προαναγγείλει πριν από λίγες ημέρες ο υπουργός Υγείας, Ανδρέας Ξανθός, κάτι που πέρασε με ρύθμιση στο νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Σύμφωνα με τη σχετική διάταξη, θα διαγραφούν τα βεβαιωμένα στις ΔΟΥ χρέη των ανασφάλιστων Ελλήνων που προσήλθαν για νοσηλεία σε δημόσιες δομές Υγείας πριν από το νόμο 4668/2016. Το υπουργείο Υγείας ξεκινά με τη διαγραφή χρεών ύψους 28 εκατομμυρίων ευρώ. Για την τυπική διαδικασία της διαγραφής θα εφαρμοστούν οι διατάξεις των άρθρων 98 και 99 προεδρικού διατάγματος 16/1989.

Κόλλημα με… Σαντορίνη

Η.. εμμονή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υγείας με το Νοσοκομείο Σαντορίνης «περνά» και μέσα στο νομοσχέδιο, καθώς παρέχονται κίνητρα από τους ΟΤΑ για τους γιατρούς του νοσοκομείου, προκαλώντας εντύπωση γιατί γίνεται μνεία μόνο στο συγκεκριμένο νοσηλευτικό ίδρυμα.
Συγκεκριμένα, ο χρόνος της υπηρεσίας των επικουρικών ιατρών στο εν λόγω νοσοκομείο υπολογίζεται εις διπλούν σε σχέση με την υπόλοιπη υπηρεσία τους σε άλλα δημόσια νοσοκομεία. Επίσης, παρέχεται η δυνατότητα στους ΟΤΑ να παρέχουν με όποιον δυνατό τρόπο στους ιατρούς του Γ.Ν. Θήρας δωρεάν σίτιση, δωρεάν κατάλυμα διαμονής ή και χρηματικά επιδόματα για την κάλυψη των αναγκών τους αυτών.
Το περυσινό παράδειγμα της Σαντορίνης ακολουθεί και η Κάρπαθος, καθώς ιδρύεται Γενικό Νοσοκομείο και καταργείται το Κέντρο Υγείας του νησιού. Το προσωπικό του Κέντρου Υγείας θα μεταφερθεί στο νέο νοσοκομείο, η κατασκευή του οποίου είναι στην τελική φάση ανέγερσης και ανεγείρεται με πόρους του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΝΟΤΙΟ ΑΙΓΑΙΟ», συγχρηματοδοτούμενο από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.

Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται επίσης ρύθμιση για τις Μονάδες Ημερήσιας Νοσηλείας, για τις οποίες βέβαια θα χρειαστούν υπουργικές αποφάσεις, όπως αναφέρεται, προσλήψεις γιατρών, συστήνονται άλλες 465 συνολικά θέσεις ειδικευμένων ιατρών κλάδου ΕΣΥ για τα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ), μια διάταξη για την προμήθεια φαρμάκων από ιδιωτικές κλινικές καθώς και θέματα που αφορούν τους νοσοκομειακούς ιατρούς.


Πηγή: Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Follow us: iatrikanea.gr on Facebook

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 30 Ιουλίου 2017, 09:43:30 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

2 Αυγούστου 2017, 15:10:25
Απάντηση #276
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
02/08/2017
Της Δήμητρας Ευθυμιάδου.



Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

2 Αυγούστου 2017, 15:14:29
Απάντηση #277
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
02/08/2017
Της Δήμητρας Ευθυμιάδου.



Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Αν και Γενικός Ιατρός (Γ.Ι.) δεν με ενθουσιάζουν καθόλου οι εξελίξεις. Με το σκληρό gatekeeping που προτείνεται θα μπλοκάρουν τα Ιατρεία των Γ.Ι. σε βαθμό που δεν θα προλαβαίνει να εξετάσει κανένας Γ.Ι. με ολοκληρωμένο τρόπο κάποιον ασθενή, και έμμεσα θα προσβληθεί το κύρος, της Γενικής Ιατρικής. Θα μπορούσε να υπάρχει ένα πιο χαλαρό gatekeeping όπου ο ασθενής θα πλήρωνε μικρότερη συμμετοχή αν επισκεπτόταν πρώτα τον Γ.Ι. από το να πάει κατευθείαν στον Ειδικό. Από την στιγμή όμως που ο ΕΟΠΥΥ έχει απορρίψει κάθε ιδέα για οικονομική συμμετοχή του ασθενούς στην Ιατρική επίσκεψη μέσω ΕΟΠΥΥ, το χαλαρό gatekeeping, είναι αδύνατον να εφαρμοστεί. Η τρίτη εναλλακτική είναι να μην υπάρχει καθόλου gatekeeping το οποίο το προτιμώ από ένα σκληρό gatekeeping.
« Τελευταία τροποποίηση: 2 Αυγούστου 2017, 15:25:44 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

2 Αυγούστου 2017, 15:46:37
Απάντηση #278
Αποσυνδεδεμένος

Denominator

Moderator
Από το ένα άκρο στο άλλο...
Για τους γενικούς ιατρούς είναι όντως απολύτως καταστροφικό, αν λάβουν ως γνώμονα την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Για τους υπόλοιπους που θα κληθούν να κάνουν gatekeeping τι θα γίνει; Θα υπάρχουν π.χ. παθολόγοι δύο ταχυτήτων; Αυτοί που ως οικογενειακοί θα παραπέμπουν και αυτοί που ως μη οικογενειακοί θα δέχονται παραπομπές; Ας αφήσουμε κατά μέρος ότι κανονικά πρέπει να πιστοποιηθούν όλοι οι μη Γ.Ι. οικογενειακοί στη γενική ιατρική.
Μελλοθάνατε ιατρέ, οι ασθενείς σου σε χαιρετούν.

4 Αυγούστου 2017, 00:22:13
Απάντηση #279
Αποσυνδεδεμένος

iceman


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Προκήρυξη 2868 ατόμων για τη στελέχωση των δομών της ΠΦΥ
The winner takes it all........

4 Αυγούστου 2017, 13:52:08
Απάντηση #280
Αποσυνδεδεμένος

Ορθοπαιδικός


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Προκήρυξη 2868 ατόμων για τη στελέχωση των δομών της ΠΦΥ
   Διαπιστώνω εξελίξεις άμεσα με την ψήφιση... Αναρωτιέμαι για την αντίδραση των ...θεσμών για την προκήρυξη.
   Η σύμβαση είναι ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης διετούς διάρκειας δήλαδή λογικά μισθωτού (ΙΚΑ) και όχι "μπλοκάκια". Καλό αυτό φυσικά γιατί δεν πληρώνεις πολλές εισφορές (μόνο 7% και τα υπόλοιπα 13% ο εργοδότης-κράτος). Βέβαια ο μισθός δεν αναφέρεται στην προκήρυξη αλλά το 13 των διατάξεων "έχοντας υπόψη" ( αριθμ. πρωτ. Β1α/οικ.59772/2-08-2017) αναφέρεται στη μισθοδοσία. Μένει να το δούμε.
   Για πρόσφατο ειδικό (άρτι ολοκληρωθείσα ειδικότητα) δείχνει δελεαστικό.
   Μια ΤΟΜΥ Λάρισα, μία Βόλο κλπ. 4-5 στη Θεσ/νίκη, 22 στην ευρύτερη περιοχή Αττικής. Πολύ αραιά τις βλέπω. Εντάξει στην έναρξη είμαστε. Να δούμε την συνέχεια....

8 Αυγούστου 2017, 14:19:56
Απάντηση #281
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Καθημερινή 07/08/2017
Πεννυ Μπουλουτζα


Το «δίδαγμα» του Obamacare και της αποτυχημένης απόπειρας του Ντόναλντ Τραμπ να το καταργήσει, επικαλείται ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός για τη μακροημέρευση του νέου συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, τονίζοντας ότι «καμία κυβέρνηση δεν θα καταφέρει να ακυρώσει μια μεταρρύθμιση που η κοινωνία αναγνωρίζει ως σημαντική και χρήσιμη». Σε συνέντευξή του στην «Κ», λίγο μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου, ο υπουργός εξηγεί πώς θα λειτουργεί το «φίλτρο» του οικογενειακού γιατρού για την πρόσβαση στα νοσοκομεία, τονίζοντας ότι θα υπάρχει μεταβατικό στάδιο έως το τέλος του 2018 για την πιο «αυστηρή» εφαρμογή του και προαναγγέλλει νέες νομοθετικές παρεμβάσεις μεταξύ των οποίων και νέο ωράριο των γιατρών με κατάργηση της 24ωρης εφημερίας. Σε ερώτηση για το εάν ζήτησε από τον αναπληρωτή υπουργό Παύλο Πολάκη να «κατεβάσει» τους τόνους, απαντά: «Δεν θεωρώ ότι είναι αρμοδιότητα του υπουργού να κάνει συστάσεις στους συνεργάτες του για το πώς κινούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».

– Tην Πέμπτη ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Τι αλλάζει με το νέο σύστημα;

– Επιχειρούμε να αλλάξουμε τη συνολική φιλοσοφία του συστήματος υγείας, μεταθέτοντας το κέντρο βάρους από την περίθαλψη στην πρόληψη και στην κοινοτική φροντίδα υγείας. Ο πολίτης θα είναι εγγεγραμμένος σε συγκεκριμένο οικογενειακό γιατρό και Τοπική Μονάδα Υγείας (ΤΟΜΥ) που θα έχουν την ευθύνη συνολικής διαχείρισης και παρακολούθησης της υγείας του και της παραπομπής σε εξειδικευμένη φροντίδα. Σήμερα, έχουμε μία εδραιωμένη νοοτροπία ότι ο ασθενής έχει ο ίδιος την ευθύνη να αναζητήσει το καταλληλότερο σημείο όπου θα του παρασχεθεί ιατρική φροντίδα. Αυτό οδηγεί σε ταλαιπωρία, οικονομική επιβάρυνση, ασυνέχεια και αποσπασματικότητα της φροντίδας και άρα σε όχι πάντα καλής ποιότητας υπηρεσίες. Στο νέο μοντέλο Πρωτοβάθμιας, η παροχή της καταλληλότερης φροντίδας είναι ευθύνη του συστήματος.

– Στον νόμο προβλέπεται ότι η πρόσβαση σε εξειδικευμένο γιατρό και νοσοκομείο, εκτός από τα έκτακτα και επείγοντα περιστατικά, θα γίνεται μέσω του οικογενειακού γιατρού. Αυτό δημιουργεί την αίσθηση ότι σταματά η ελεύθερη πρόσβαση. Τελικά τι θα ισχύσει;

– Για ένα πρώτο μεταβατικό διάστημα που θα φτάνει μέχρι το τέλος του 2018, ο πολίτης θα έχει το δικαίωμα να προσφύγει και μόνος του στην εξειδικευμένη ιατρική φροντίδα. Δεν μπορούμε να γυρίσουμε ένα «κουμπί» και την επόμενη ημέρα το σύστημα υγείας να λειτουργεί με άλλον τρόπο. Το βασικό είναι να πείσουμε τον πολίτη ότι πρέπει να απευθύνεται πρώτα στον οικογενειακό γιατρό, ο οποίος δεν είναι ούτε «πορτιέρης» ούτε «τροχονόμος». Να τον πείσουμε ότι η συνεργασία μαζί του θα του εξασφαλίσει συνεχή, ολιστική και ποιοτικότερη φροντίδα και θα τον διευκολύνει, αφού ένα ραντεβού σε νοσοκομείο θα προγραμματίζεται πιo γρήγορα μέσω του οικογενειακού γιατρού. Εάν δεν κερδίσουμε την εμπιστοσύνη, όσα «φίλτρα» και να βάλουμε, ο πολίτης θα βρει τρόπο να κάνει by-pass στο σύστημα.

– Πότε ξεκινάει η λειτουργία του νέου συστήματος;

Εχει ήδη βγει η προκήρυξη για την πρόσληψη 3.000 συμβασιούχων οικογενειακών γιατρών, νοσηλευτών και λοιπών επαγγελματιών για τις 239 ΤΟΜΥ που θα αναπτυχθούν. Είμαστε και σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση για την παραχώρηση χώρων. Εκτιμώ ότι τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει η λειτουργία των πρώτων δομών, πάντα στον βαθμό που υπάρχουν έτοιμοι χώροι και ανταπόκριση από γιατρούς. Για πρώτη φορά ένα νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας συνοδεύεται με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και σχέδιο εφαρμογής. Οι περισσότεροι νόμοι μέχρι τώρα δεν είχαν αντίστοιχη πρόβλεψη και έμεναν στα χαρτιά, ενώ η προηγούμενη παρέμβαση επί Αδ. Γεωργιάδη συνοδεύτηκε με «υγειονομική καταστροφή», αποδιοργάνωση των δημόσιων δομών και έξοδο 3.000 γιατρών από το σύστημα.

Χρηματοδότηση

– Μία βασική κριτική από την αξιωματική αντιπολίτευση είναι ότι δεν έχει διασφαλιστεί η χρηματοδότηση του συστήματος μακροπρόθεσμα. Τι απαντάτε;

Η χρηματοδότηση για την πρώτη τετραετία είναι απολύτως διασφαλισμένη. Υπάρχει χρηματοδοτικό πλάνο το οποίο έχουμε συμφωνήσει με τον αρμόδιο για το ΕΣΠΑ υπουργό Αλέξη Χαρίτση. Στη διάρκεια της τετραετίας αυξάνεται σταδιακά το ποσοστό των εθνικών πόρων και μετά αναλαμβάνει πλήρως ο κρατικός προϋπολογισμός, με ετήσιο κόστος 80 εκατ. ευρώ. ? ? ? ? ? Οι συμβεβλημένοι Ιατροί του ΕΟΠΥΥ οι οποίοι πληρώνουν από την τσέπη τους την συντήρηση των Ιατρείων τους και την ασφάλειά τους κοστίζουν στον ΕΟΠΥΥ Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος,
και τα ΤΟΜΥ με τόσο προσωπικό και έξοδα συντήρησης χώρων θα κοστίσουν μόνο 80 εκατ €/έτος;
Η προοπτική είναι ότι μετά το 2018 «κλείνει» η πολύ σφιχτή δημοσιονομική επιτήρηση και θα υπάρχει μεγαλύτερο περιθώριο για να στηριχθεί η δημόσια περίθαλψη. Αυτή είναι η γραμμή της σημερινής κυβέρνησης. Ομως, ακόμα και στο ενδεχόμενο μιας πολιτικής αλλαγής, καμία κυβέρνηση δεν θα καταφέρει να ακυρώσει μια μεταρρύθμιση που η κοινωνία αναγνωρίζει ως σημαντική και χρήσιμη. Η ιστορία με τον Τραμπ και το Obamacare είναι πολύ διδακτική.

– Θα υπάρξουν αλλαγές και στη δευτεροβάθμια περίθαλψη;

– Προσανατολιζόμαστε για το φθινόπωρο στην κατάθεση νομοσχεδίου για τη θεσμική αναδιοργάνωση του ΕΣΥ, με νέους οργανισμούς νοσοκομείων και υγειονομικών περιφερειών, με νέο σύστημα προσλήψεων γιατρών και νέο πλαίσιο για την ιατρική εκπαίδευση και μετεκπαίδευση. Μία άλλη παρέμβαση, που θα θεσμοθετηθεί το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου, αφορά το νέο ωράριο των γιατρών, με την οργάνωση του εφημεριακού χρόνου σε 12ωρη βάση, και την κατάργηση της συνεχούς 24ωρης εφημερίας των γιατρών. Επιτακτική ανάγκη επίσης είναι η αυτόνομη οργάνωση και στελέχωση των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών. Υπάρχει πρόβλεψη στον πρόσφατο νόμο για σύσταση και προκήρυξη 465 θέσεων στα ΤΕΠ των μεγαλύτερων νοσοκομείων. Ετσι, μαζί με την Πρωτοβάθμια Φροντίδα, αναβαθμίζουμε την πρώτη γραμμή άμυνας, τη γραμμή «Μαζινό» του ΕΣΥ.

– Τι απαντάτε στους νοσηλευόμενους ασθενείς που αναγκάζονται να φέρουν στο νοσοκομείο δικά τους υλικά και είδη ανάγκης λόγω ελλείψεων;

– Είναι μία άσχημη πραγματικότητα η οποία, κατά την άποψή μας, βαίνει μειούμενη. Δεν οφείλεται σε έλλειψη πόρων αλλά σε δυσλειτουργία στο σύστημα προμηθειών και είναι ενδεικτικό ότι αφορά φθηνά αναλώσιμα και όχι ακριβά υλικά. (για πoιο λόγο άραγε ;  ) Η μεγάλη μας αγωνία και μέλημα είναι πρώτα να έχει ο ασθενής τη νοσηλεία, τα υλικά και τα φάρμακα που χρειάζεται, όσο ακριβά και αν είναι, και ευελπιστούμε ότι με το νέο σύστημα προμηθειών που ψηφίστηκε πρόσφατα θα εξαλειφθούν οι δυσλειτουργίες αυτές που προσβάλλουν την αξιοπρέπεια των ασθενών και του συστήματος και αδικούν τη δουλειά του προσωπικού.

Προφανής διαφορά χαρακτήρα με Πολάκη

– Η συγκατοίκηση στο υπουργείο με έναν αυταπόδεικτα «εκρηκτικό» συνεργάτη, όπως είναι ο κ. Πολάκης, σας έχει δημιουργήσει προβλήματα; Tου έχετε ζητήσει να κατεβάσει τους τόνους;

– Με τον αναπληρωτή υπουργό υπάρχει σχέση εμπιστοσύνης και κοινής πολιτικής στόχευσης. Δεν θεωρώ ότι είναι αρμοδιότητα του υπουργού να κάνει συστάσεις στους συνεργάτες του για το πώς κινούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή για τη δημόσια παρουσία τους. Αυτό είναι επιλογή και ευθύνη του καθενός. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι να υπάρχει η καλύτερη δυνατή συνεργασία για την προώθηση κοινού πολιτικού σχεδίου, κάτι που νομίζω ότι όλοι αναγνωρίζουν ότι συμβαίνει. Υπάρχει μια κοινή πολιτική πορεία, μια προσωπική γνωριμία και φιλία χρόνων, που δεν διαταράσσεται από την προφανή διαφορά χαρακτήρα και τρόπου έκφρασης.

– Πολλοί συνάδελφοί σας προεκλογικά διατράνωναν ότι είχαν λύσεις για όλα τα προβλήματα και στην πορεία φάνηκε ότι αυτό δεν ίσχυε. Εσείς τι θέλετε να αφήσετε πίσω όταν αποχωρήσετε από το υπουργείο Υγείας;

– Αυτό που θα δικαιώσει την επιλογή να στηρίξω από τη θέση αυτή το εγχείρημα της κυβέρνησης σε μια κρίσιμη περίοδο είναι στο τέλος της θητείας μου να έχει μείνει μια αναγνωρίσιμη και μετρήσιμη βελτίωση στην καθημερινότητα του συστήματος υγείας, ένα μεταρρυθμιστικό αποτύπωμα σε κρίσιμους τομείς όπως η πρωτοβάθμια φροντίδα και η φαρμακευτική πολιτική, και να έχει επιτευχθεί μια εξυγιαντική τομή σε έναν χώρο που ήταν καταγεγραμμένος στην κοινή συνείδηση ως πεδίο ανομίας, διαφθοράς και επιρροής συμφερόντων. Με ενδιαφέρει αυτή η περίοδος να δώσει το στίγμα ενός διαφορετικού ήθους διακυβέρνησης, με σοβαρότητα, εντιμότητα, σεβασμό στις ανάγκες και τις αγωνίες της κοινωνίας. Νομίζω ότι σήμερα οι πολίτες ζητούν μεγαλύτερη ειλικρίνεια, τεκμηρίωση, συνέπεια λόγων και έργων, σοβαρό σχεδιασμό και πολιτική αντιπαράθεση ουσίας, συμβατή με τις ευαισθησίες μιας κοινωνίας που έχει ανοικτές πληγές και που απαιτεί από το πολιτικό σύστημα και τους θεσμούς να στέκονται στο ύψος των περιστάσεων.

– Η Εξεταστική για την Υγεία εξελίσσεται με πολλές ενστάσεις και εντάσεις από πρώην υπουργούς. Εσείς τι περιμένετε από αυτή τη διαδικασία;

– Ανεξάρτητα από την κατάληξη, θεωρώ ότι ήταν μια αναγκαία και εξυγιαντική παρέμβαση να ξεκινήσει με θεσμικό τρόπο από τη Βουλή η διερεύνηση των σκανδάλων και η αναζήτηση, πέραν των προφανέστατων πολιτικών ευθυνών, και ποινικών ευθυνών πολιτικών προσώπων ή κρατικών λειτουργών. Αλλά πιστεύω ότι το πιο σημαντικό είναι να αναδειχθούν τα θεσμικά ελλείμματα του συστήματος ώστε να το θωρακίσουμε και να μην επιτρέψουμε την αναπαραγωγή φαινομένων διαπλοκής και διαφθοράς στο μέλλον.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
« Τελευταία τροποποίηση: 8 Αυγούστου 2017, 14:39:33 από Argirios Argiriou »
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

8 Αυγούστου 2017, 16:01:20
Απάντηση #282
Αποσυνδεδεμένος

Argirios Argiriou

Moderator
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Καθημερινή 07/08/2017
Πεννυ Μπουλουτζα


Το «δίδαγμα» του Obamacare και της αποτυχημένης απόπειρας του Ντόναλντ Τραμπ να το καταργήσει, επικαλείται ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός για τη μακροημέρευση του νέου συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, τονίζοντας ότι «καμία κυβέρνηση δεν θα καταφέρει να ακυρώσει μια μεταρρύθμιση που η κοινωνία αναγνωρίζει ως σημαντική και χρήσιμη». Σε συνέντευξή του στην «Κ», λίγο μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου, ο υπουργός εξηγεί πώς θα λειτουργεί το «φίλτρο» του οικογενειακού γιατρού για την πρόσβαση στα νοσοκομεία, τονίζοντας ότι θα υπάρχει μεταβατικό στάδιο έως το τέλος του 2018 για την πιο «αυστηρή» εφαρμογή του και προαναγγέλλει νέες νομοθετικές παρεμβάσεις μεταξύ των οποίων και νέο ωράριο των γιατρών με κατάργηση της 24ωρης εφημερίας. Σε ερώτηση για το εάν ζήτησε από τον αναπληρωτή υπουργό Παύλο Πολάκη να «κατεβάσει» τους τόνους, απαντά: «Δεν θεωρώ ότι είναι αρμοδιότητα του υπουργού να κάνει συστάσεις στους συνεργάτες του για το πώς κινούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».

– Tην Πέμπτη ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Τι αλλάζει με το νέο σύστημα;

– Επιχειρούμε να αλλάξουμε τη συνολική φιλοσοφία του συστήματος υγείας, μεταθέτοντας το κέντρο βάρους από την περίθαλψη στην πρόληψη και στην κοινοτική φροντίδα υγείας. Ο πολίτης θα είναι εγγεγραμμένος σε συγκεκριμένο οικογενειακό γιατρό και Τοπική Μονάδα Υγείας (ΤΟΜΥ) που θα έχουν την ευθύνη συνολικής διαχείρισης και παρακολούθησης της υγείας του και της παραπομπής σε εξειδικευμένη φροντίδα. Σήμερα, έχουμε μία εδραιωμένη νοοτροπία ότι ο ασθενής έχει ο ίδιος την ευθύνη να αναζητήσει το καταλληλότερο σημείο όπου θα του παρασχεθεί ιατρική φροντίδα. Αυτό οδηγεί σε ταλαιπωρία, οικονομική επιβάρυνση, ασυνέχεια και αποσπασματικότητα της φροντίδας και άρα σε όχι πάντα καλής ποιότητας υπηρεσίες. Στο νέο μοντέλο Πρωτοβάθμιας, η παροχή της καταλληλότερης φροντίδας είναι ευθύνη του συστήματος.

– Στον νόμο προβλέπεται ότι η πρόσβαση σε εξειδικευμένο γιατρό και νοσοκομείο, εκτός από τα έκτακτα και επείγοντα περιστατικά, θα γίνεται μέσω του οικογενειακού γιατρού. Αυτό δημιουργεί την αίσθηση ότι σταματά η ελεύθερη πρόσβαση. Τελικά τι θα ισχύσει;

– Για ένα πρώτο μεταβατικό διάστημα που θα φτάνει μέχρι το τέλος του 2018, ο πολίτης θα έχει το δικαίωμα να προσφύγει και μόνος του στην εξειδικευμένη ιατρική φροντίδα. Δεν μπορούμε να γυρίσουμε ένα «κουμπί» και την επόμενη ημέρα το σύστημα υγείας να λειτουργεί με άλλον τρόπο. Το βασικό είναι να πείσουμε τον πολίτη ότι πρέπει να απευθύνεται πρώτα στον οικογενειακό γιατρό, ο οποίος δεν είναι ούτε «πορτιέρης» ούτε «τροχονόμος». Να τον πείσουμε ότι η συνεργασία μαζί του θα του εξασφαλίσει συνεχή, ολιστική και ποιοτικότερη φροντίδα και θα τον διευκολύνει, αφού ένα ραντεβού σε νοσοκομείο θα προγραμματίζεται πιo γρήγορα μέσω του οικογενειακού γιατρού. Εάν δεν κερδίσουμε την εμπιστοσύνη, όσα «φίλτρα» και να βάλουμε, ο πολίτης θα βρει τρόπο να κάνει by-pass στο σύστημα.

– Πότε ξεκινάει η λειτουργία του νέου συστήματος;

Εχει ήδη βγει η προκήρυξη για την πρόσληψη 3.000 συμβασιούχων οικογενειακών γιατρών, νοσηλευτών και λοιπών επαγγελματιών για τις 239 ΤΟΜΥ που θα αναπτυχθούν. Είμαστε και σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση για την παραχώρηση χώρων. Εκτιμώ ότι τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει η λειτουργία των πρώτων δομών, πάντα στον βαθμό που υπάρχουν έτοιμοι χώροι και ανταπόκριση από γιατρούς. Για πρώτη φορά ένα νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας συνοδεύεται με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και σχέδιο εφαρμογής. Οι περισσότεροι νόμοι μέχρι τώρα δεν είχαν αντίστοιχη πρόβλεψη και έμεναν στα χαρτιά, ενώ η προηγούμενη παρέμβαση επί Αδ. Γεωργιάδη συνοδεύτηκε με «υγειονομική καταστροφή», αποδιοργάνωση των δημόσιων δομών και έξοδο 3.000 γιατρών από το σύστημα.

Χρηματοδότηση

– Μία βασική κριτική από την αξιωματική αντιπολίτευση είναι ότι δεν έχει διασφαλιστεί η χρηματοδότηση του συστήματος μακροπρόθεσμα. Τι απαντάτε;

Η χρηματοδότηση για την πρώτη τετραετία είναι απολύτως διασφαλισμένη. Υπάρχει χρηματοδοτικό πλάνο το οποίο έχουμε συμφωνήσει με τον αρμόδιο για το ΕΣΠΑ υπουργό Αλέξη Χαρίτση. Στη διάρκεια της τετραετίας αυξάνεται σταδιακά το ποσοστό των εθνικών πόρων και μετά αναλαμβάνει πλήρως ο κρατικός προϋπολογισμός, με ετήσιο κόστος 80 εκατ. ευρώ. ? ? ? ? ? Οι συμβεβλημένοι Ιατροί του ΕΟΠΥΥ οι οποίοι πληρώνουν από την τσέπη τους την συντήρηση των Ιατρείων τους και την ασφάλειά τους κοστίζουν στον ΕΟΠΥΥ Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος,
και τα ΤΟΜΥ με τόσο προσωπικό και έξοδα συντήρησης χώρων θα κοστίσουν μόνο 80 εκατ €/έτος;
Η προοπτική είναι ότι μετά το 2018 «κλείνει» η πολύ σφιχτή δημοσιονομική επιτήρηση και θα υπάρχει μεγαλύτερο περιθώριο για να στηριχθεί η δημόσια περίθαλψη. Αυτή είναι η γραμμή της σημερινής κυβέρνησης. Ομως, ακόμα και στο ενδεχόμενο μιας πολιτικής αλλαγής, καμία κυβέρνηση δεν θα καταφέρει να ακυρώσει μια μεταρρύθμιση που η κοινωνία αναγνωρίζει ως σημαντική και χρήσιμη. Η ιστορία με τον Τραμπ και το Obamacare είναι πολύ διδακτική.

– Θα υπάρξουν αλλαγές και στη δευτεροβάθμια περίθαλψη;

– Προσανατολιζόμαστε για το φθινόπωρο στην κατάθεση νομοσχεδίου για τη θεσμική αναδιοργάνωση του ΕΣΥ, με νέους οργανισμούς νοσοκομείων και υγειονομικών περιφερειών, με νέο σύστημα προσλήψεων γιατρών και νέο πλαίσιο για την ιατρική εκπαίδευση και μετεκπαίδευση. Μία άλλη παρέμβαση, που θα θεσμοθετηθεί το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου, αφορά το νέο ωράριο των γιατρών, με την οργάνωση του εφημεριακού χρόνου σε 12ωρη βάση, και την κατάργηση της συνεχούς 24ωρης εφημερίας των γιατρών. Επιτακτική ανάγκη επίσης είναι η αυτόνομη οργάνωση και στελέχωση των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών. Υπάρχει πρόβλεψη στον πρόσφατο νόμο για σύσταση και προκήρυξη 465 θέσεων στα ΤΕΠ των μεγαλύτερων νοσοκομείων. Ετσι, μαζί με την Πρωτοβάθμια Φροντίδα, αναβαθμίζουμε την πρώτη γραμμή άμυνας, τη γραμμή «Μαζινό» του ΕΣΥ.

– Τι απαντάτε στους νοσηλευόμενους ασθενείς που αναγκάζονται να φέρουν στο νοσοκομείο δικά τους υλικά και είδη ανάγκης λόγω ελλείψεων;

– Είναι μία άσχημη πραγματικότητα η οποία, κατά την άποψή μας, βαίνει μειούμενη. Δεν οφείλεται σε έλλειψη πόρων αλλά σε δυσλειτουργία στο σύστημα προμηθειών και είναι ενδεικτικό ότι αφορά φθηνά αναλώσιμα και όχι ακριβά υλικά. (για πoιο λόγο άραγε ;  ) Η μεγάλη μας αγωνία και μέλημα είναι πρώτα να έχει ο ασθενής τη νοσηλεία, τα υλικά και τα φάρμακα που χρειάζεται, όσο ακριβά και αν είναι, και ευελπιστούμε ότι με το νέο σύστημα προμηθειών που ψηφίστηκε πρόσφατα θα εξαλειφθούν οι δυσλειτουργίες αυτές που προσβάλλουν την αξιοπρέπεια των ασθενών και του συστήματος και αδικούν τη δουλειά του προσωπικού.

Προφανής διαφορά χαρακτήρα με Πολάκη

– Η συγκατοίκηση στο υπουργείο με έναν αυταπόδεικτα «εκρηκτικό» συνεργάτη, όπως είναι ο κ. Πολάκης, σας έχει δημιουργήσει προβλήματα; Tου έχετε ζητήσει να κατεβάσει τους τόνους;

– Με τον αναπληρωτή υπουργό υπάρχει σχέση εμπιστοσύνης και κοινής πολιτικής στόχευσης. Δεν θεωρώ ότι είναι αρμοδιότητα του υπουργού να κάνει συστάσεις στους συνεργάτες του για το πώς κινούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή για τη δημόσια παρουσία τους. Αυτό είναι επιλογή και ευθύνη του καθενός. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι να υπάρχει η καλύτερη δυνατή συνεργασία για την προώθηση κοινού πολιτικού σχεδίου, κάτι που νομίζω ότι όλοι αναγνωρίζουν ότι συμβαίνει. Υπάρχει μια κοινή πολιτική πορεία, μια προσωπική γνωριμία και φιλία χρόνων, που δεν διαταράσσεται από την προφανή διαφορά χαρακτήρα και τρόπου έκφρασης.

– Πολλοί συνάδελφοί σας προεκλογικά διατράνωναν ότι είχαν λύσεις για όλα τα προβλήματα και στην πορεία φάνηκε ότι αυτό δεν ίσχυε. Εσείς τι θέλετε να αφήσετε πίσω όταν αποχωρήσετε από το υπουργείο Υγείας;

– Αυτό που θα δικαιώσει την επιλογή να στηρίξω από τη θέση αυτή το εγχείρημα της κυβέρνησης σε μια κρίσιμη περίοδο είναι στο τέλος της θητείας μου να έχει μείνει μια αναγνωρίσιμη και μετρήσιμη βελτίωση στην καθημερινότητα του συστήματος υγείας, ένα μεταρρυθμιστικό αποτύπωμα σε κρίσιμους τομείς όπως η πρωτοβάθμια φροντίδα και η φαρμακευτική πολιτική, και να έχει επιτευχθεί μια εξυγιαντική τομή σε έναν χώρο που ήταν καταγεγραμμένος στην κοινή συνείδηση ως πεδίο ανομίας, διαφθοράς και επιρροής συμφερόντων. Με ενδιαφέρει αυτή η περίοδος να δώσει το στίγμα ενός διαφορετικού ήθους διακυβέρνησης, με σοβαρότητα, εντιμότητα, σεβασμό στις ανάγκες και τις αγωνίες της κοινωνίας. Νομίζω ότι σήμερα οι πολίτες ζητούν μεγαλύτερη ειλικρίνεια, τεκμηρίωση, συνέπεια λόγων και έργων, σοβαρό σχεδιασμό και πολιτική αντιπαράθεση ουσίας, συμβατή με τις ευαισθησίες μιας κοινωνίας που έχει ανοικτές πληγές και που απαιτεί από το πολιτικό σύστημα και τους θεσμούς να στέκονται στο ύψος των περιστάσεων.

– Η Εξεταστική για την Υγεία εξελίσσεται με πολλές ενστάσεις και εντάσεις από πρώην υπουργούς. Εσείς τι περιμένετε από αυτή τη διαδικασία;

– Ανεξάρτητα από την κατάληξη, θεωρώ ότι ήταν μια αναγκαία και εξυγιαντική παρέμβαση να ξεκινήσει με θεσμικό τρόπο από τη Βουλή η διερεύνηση των σκανδάλων και η αναζήτηση, πέραν των προφανέστατων πολιτικών ευθυνών, και ποινικών ευθυνών πολιτικών προσώπων ή κρατικών λειτουργών. Αλλά πιστεύω ότι το πιο σημαντικό είναι να αναδειχθούν τα θεσμικά ελλείμματα του συστήματος ώστε να το θωρακίσουμε και να μην επιτρέψουμε την αναπαραγωγή φαινομένων διαπλοκής και διαφθοράς στο μέλλον.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Απάντηση στο facebook, συναδέλφου συμβεβλημένου με τον ΕΟΠΥΥ, στο παραπάνω άρθρο:

96εκ εμεις. 8 εκ το μηνα.
Και το 60% το επιστρέφουμε με φορο και εφκα. Αρα 35εκ κοστιζουμε. Αυτό να το λεμε παντού. Τα τομυ δεν επιστρεφουν τιποτα. Επισης θα κοστιζουν και ρεύμα και χαρτι καινοικι και και
Before ordering a test decide what you will do if it is (1) positive, or (2) negative. If both answers are the same, don't do the test. Archie Cochrane.

8 Αυγούστου 2017, 16:40:04
Απάντηση #283
Αποσυνδεδεμένος

Denominator

Moderator
8 ευρώ κατά έτος και άτομο.
Πρέπει να συζητήσουμε κάτι;
Μελλοθάνατε ιατρέ, οι ασθενείς σου σε χαιρετούν.

8 Αυγούστου 2017, 22:18:00
Απάντηση #284
Αποσυνδεδεμένος

Gatekeeper

Επώνυμοι
Οι ΤοΜΥ ειναι απλα μια αρπακτη.
Τα ΕΣΠΑ να ροκανισουμε....
Αναξιο λογου .
“It’s a poor sort of memory that onlyworks backwards, the Queen remarked.”
Lewis Carroll, 1872,
Through the Looking Glass

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
29 Απαντήσεις
125879 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 27 Σεπτεμβρίου 2022, 12:55:07
από glabu
524 Απαντήσεις
456616 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 21 Δεκεμβρίου 2024, 10:37:45
από Argirios Argiriou
3 Απαντήσεις
7783 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 21 Απριλίου 2013, 12:58:01
από ΑΡΗΣ
0 Απαντήσεις
3512 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 7 Ιουλίου 2017, 11:09:46
από Argirios Argiriou
0 Απαντήσεις
4494 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 7 Οκτωβρίου 2018, 00:04:38
από Argirios Argiriou