Μιας και καταλαβαίνω ότι ίσως να είμαι ο μόνος που έδωσε πρόσφατα, να πω την εμπειρία μου
Καταρχάς αυτό το 55% που γράφετε, κάντε το γαργάρα. Συμβαίνει μία φορά το χρόνο. Τον Οκτώβρη περάσαν 3 στους 26. Τα στατιστικά έγραψαν 6 στους 29. Διότι υπήρχαν και 3 εξεταζόμενοι που έδιναν μόνο προφορικά:ένας που είχε περάσει την προηγούμενη φορά το γραπτό αλλά είχε κοπεί στο προφορικό και δύο που έδιναν τέταρτη φορά.3 από τους 26 και τρεις από τρίμηνο/προηγούμενη εξεταστική ίσον 6
Γραπτά
3 σετ γραπτών, ένα κάθε εξεταστή. 30 μόρια έκαστος και τα διαχειρίζεται όπως θέλει (πχ μπορεί να έχει 3 ερωτήσεις ή 103 , με το άθροισμα των μορίων να είναι 30)
Τα γραπτά βαθμολογούνται σε μία διαδικασία τρομερά και βασανιστικά αργή...φρικιαστικά ίσως... Το άθροισμα των πόντων σου πρέπει να είναι πάνω από 60.
Ξαναμπαίνουν οι εξεταζόμενοι στην αίθουσα, ακούγονται τα κλασικά πλέον βαρύγδουπα, και ακούγονται τα ονόματα των επιτυχόντων(που προχωράνε στη δεύτερη- προφορική φάση)...
Στη δική μου φουρνιά, περάσανε όλοι τα προφορικά. Σε αυτά αρκεί να σε περάσουν 2 από τους τρεις.
Πολλά μπορούν να ειπωθούν για τα θέματα.
Άποψή μου είναι ότι τα θέματα ήταν γερά, κάλυπταν αρκετά μεγάλο μέρος ενδιαφέροντος της ειδικότητας, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις ιδιαίτερα εξειδικευμένα.
Ως επί το πλείστον ό,τι έχει σχέση με οδηγίες αφορούσε τις νεότερες, αν και μία ερώτηση(χωρίς να καταλαβαίνω το γιατί) ζητούσε να κάνουμε χρήση του παλαιότερου CHADS αντί του CHADSVASc...
Πχ, οι ερωτήσεις για τη χαπ αφορούσαν τη νεότερη κατάταξη του 2013, που έχει μικρές διαφορές από του 2012. Και φυσικά, οι πολλαπλής επιλογής έχουν πάντα το κακό ότι μισή λεπτομέρεια να διαβάσεις λάθος (από πίεση χρόνου) την πάτησες...
Ο ένας εξεταστής είχε ερώτηση για φαρμακευτική αντιμετώπιση επιληψίας (δεν εννοώ την επείγουσα, αλλά στην παρακολούθηση). Η ερώτηση ήταν απλή αν είχες παπαγαλίσει το αντίστοιχο πρωτόκολλο του ΕΟΦ. Επιληψία δεν είχα διαβάσει και δεν ήθελα να διαβάσω (πέρα από την αντιμετώπιση της κρίσης). Επίσης συνηθίζει να μπαίνει και Ρarkinson (πάλι μέσα από τα πρωτόκολλα). Παράλληλα βάζει κάποιες ιδιαίτερες ερωτήσεις τύπου...
"Η καθημερινή λήψη καφέ μειώνει τα επίπεδα ουρικού οξέος στις γυναίκες"
J.A.H, et al, Magazine, 2012
-Σωστό
-Λάθος
και καλά στα πλαίσια του να δει αν παρακολουθεί ο ειδικευόμενος τα νεότερα δεδομένα...(αυτή έπιανε νομίζω μισό μόριο)
Ο Καθηγητής βάζει γενικώς πιο βατά θέματα, όχι 1+1=?, αλλά τουλάστιχον μπορείς να γράψεις 5 πράγματα
Μία ερώτηση που έκανε , και την οποία σχολίασε, ήταν η θερμιδικές ανάγκες ασθενούς που χρήζει διεντερικής διατροφής, το ποσοστό των πρωτεϊνών και κάτι επιπλέον.
Το σχόλιο ήταν ότι θα έπρεπε να "(λογοκρισία, το νόημα της λέξης ήταν να κατηγορήσουμε εντόνως)" το διευθυντή μας αν δε μας έστειλε σε κατοίκον επισκέψεις κατά τη διάρκεια του δεκαμήνου.
--------------------------------------------------------------------------------------
Δικές μου απόψεις από την όλη εμπειρία.
Οι
Ε Ξ Υ Π Ν Α Δ Ε Σ
περί της ελλιπούς εκπαίδευσης και από τους 3 (που ισχύει εν πολλοίς ή έστω κατά περιπτώσεις)
και
η
Ε Ι Ρ Ω Ν Ε Ί Α
προς ειδικευόμενους συγκεκριμένων κέντρων υγείας που είτε υπάρχουν προσωπικές...εμπάθειες, είτε έχουν γνωστό τρόπο λειτουργίας (και με τον οποίο διαφωνεί κάποιος εξεταστής)
με εξόργισαν περισσότερο από τον καφέ και το ουρικό οξύ,
περισσότερο από το ότι μου πήραν το γραπτό από τα χέρια στερώντας μου 7-8 μόρια τουλάστιχον (ενώ ήξεραν ότι υπήρχε σημαντική καθυστέρηση από ... συζητήσεις )
και περισσότερο από το ότι για 26 γραπτά μας είχαν και ξεροσταλιάζαμε 3.5 ώρες
Για την εκπαίδευσή μου ΔΕ ΔΙΚΑΙΟΎΤΑΙ να με εγκαλεί ο εξεταστής και ο ΜΟΝΟΣ (εν Ελλάδι) καθηγητής. Αυτοί πρέπει να αυτο-κατηγορούνται/πυροβολούνται/οικτίρονται.
Δεν μπορεί να φταίει μόνο ο ειδικευόμενος που τον έχουν για στόκο (να μπαλώνει τρύπες) και ΌΧΙ οι υπεύθυνοι εξέτασης ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ.
Δεν συνάδει να κρίνει ο βολεμένος , από την άνεση της διευθυντικής πολυθρόνας του τον ειδικευόμενο-εξεταζόμενο και να τον κατακρίνει που δεν απέκτησε τα εφόδια που το σύστημα, ΌΧΙ ΜΟΝΟ δε φρόντισε να του παράσχει αλλά σε αρκετές περιπτώσεις του έθεσε κι εμπόδια όταν ενδιαφέρθηκε μόνος του.
Δε συνάδει να προτείνουν εξεταστές, να ζητήσει ο εξεταζόμενος το λόγο από το διευθυντή του γιατί δεν του έδειξε το άλφα ή το βήτα. Αν είναι τόσο τεράστιος εκπαιδευτής, μπορεί να πάει αυτός να του ζητήσει το λόγο...το οποίο και φυσικά δε θα κάνει...
Θα μπορούσα να γράψω κι άλλα αλλά δεν έχουν τελικά αξία. Οι περισσότερες ειδικότητες περνάνε λούκι στις εξετάσεις. Εκπαιδεύονται όμως και στην περίοδο της ειδικότητας. Δεν είμαι της άποψης να πέσει το επίπεδο της εξέτασης, αλλά είναι πολύ άδικο για κάποια παιδιά αυτό που γίνεται (όχι φυσικά για όλα).
---Οφείλω εδώ να ομολογήσω ότι η ... συζήτηση που αναπτύχθηκε από το κ. Λιονή κατά τη διάρκεια των γραπτών εξετάσεων ήταν από τις ελάχιστες φορές που έχω ακούσει άνθρωπο να μιλάει με τόσο ενδιαφέρον για το ρόλο του γενικού ιατρού, και τόση ...συμπάθεια προς τον δοκιμαζόμενο μέσο ταλαίπωρο πολίτη. Ο λόγος του, αν και μου στέρησε μερικά μόρια, ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρων. Δεν τον γνωρίζω από κοντά και δεν μπορώ να ξέρω τι άνθρωπος είναι, αλλά δίνει πολύ θετική εντύπωση.
---Και επίσης οφείλω να ομολογήσω ότι το ελληνικό στυλ εκπαίδευσης και οι περιρρέουσες/εγκατεστημένες συνθήκες/απόψεις δυστυχώς παραγκωνίζουν τον ειδικευόμενο από την ουσία της ιατρικής πράξης και γνώσης, επιτρέπουν σε όποιον το επιθυμεί σφόδρα να ... αποφύγει αρκετή δουλειά (η οποία αν και λάντζα, συχνά είναι το σημαντικότερο μέρος της "εκπαίδευσης" που πρόκειται να λάβει ο ειδικευόμενος), και καταβάλει και τον πλέον αποφασισμένο ειδικευόμενο. Αν δεν είχα εξασφαλίσει απευθείας και ηχομονωμένο αγωγό μεταξύ ΔΕ και ΑΡ τυμπανικής μεμβράνης, θα είχα αντιδράσει σε κάποια σχόλια (κατά τη διάρκεια της ειδικότητας) και θα είχε αποβεί πολύ αρνητικό.
---Δεν μπορώ να κρίνω άλλους. Δε μου αρέσει, δε θα ήθελα να μου το κάνουν και προσπαθώ να το αποφύγω. Αν ισχύουν κάποια παραδείγματα (όχι βέβαια ονομαστικά) που μας έφεραν οι εξεταστές, τότε όντως ίσως να υπάρχουν συνάδελφοι -όπως σε κάθε ειδικότητα- που δεν έχουν διαβάσει επαρκώς(understatement).
Αυτό δεν το ξέρω, και για αυτό λέω ίσως.
Όμως όταν έδωσα εγώ, ήξερα προσωπικά έναν/μία εξεταζόμενο/εξεταζόμενη που έδινε μετά 5μηνο διάβασμα. Αυτό το άτομο το ξέρω χρόνια, και έζησα από κοντά το ενδιαφέρον του/της για την ιατρική και τον ασθενή. Ξέρω από πρώτο χέρι ότι ασχολιόταν με το άθλημα και κατά διάρκεια, και ότι είχε διαβάσει μετά την ειδικότητα. Ξέρω τις δυνατότητες και τη δυναμική που έχει και είμαι απολύτως βέβαιος ότι άνετα στεκόταν σε ένα κέντρο υγείας, άνετα θα κράταγε μία περιφερική δομή υγείας και τον κόσμο της, σίγουρα θα βοηθούσε πολύ κόσμο.
Αυτός/αυτή ο/η ειδικευόμενος/η κόπηκε στα γραπτά ...
Και λόγω των ειδικών (προσωπικών) συνθηκών/περιστάσεων θα μπορέσει να ξαναδώσει αφού θα έχει κλείσει πλέον παραπάνω από χρόνο άνεργος/η. Beautiful ε???
Και φυσικά , καμιά σωστή απάντηση δε δόθηκε, καμιά απορία δε λύθηκε (όπως εξάλλου συνηθίζεται).
Τέσπα ελπίζω να βγάζουν νόημα αυτά που έγραψα, γιατί βρέθηκα στην κατάσταση οι σκέψεις να ορμάνε από το κεφάλι μου όπως τα άλογα βγαίνουν στάβλο που σκάει πυροβολισμός...ΛΟΛ