Να πω την αλήθεια έχω μπερδευτεί με τους λογιστές και την εφορία....
Για τα εντός ΕΕ, εάν δεν περιλαμβάνει το τιμολόγιο ΦΠΑ, τοτε πας κάνεις έκτακτη δήλωση ΦΠΑ, πληρώνεις το ΦΠΑ και μπαίνει και το τιμολόγιο και ο ΦΠΑ στα έξοδα. Εάν δεν είναι σε ευρώ, χρησιμοποιείς τις "ισοτιμίες ΦΠΑ" από εδω: Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links).
Εγγραφή ή
ΕίσοδοςΓια μικροέξοδα κάτω των 100€, μπορείς πάλι τα να βάλεις σαν έξοδο, ανεξαρτήτως χώρας, πληρώνοντας το ΦΠΑ με έκτακτη δήλωση.
Με ποσά άνω των 100€ έχω ακούσει αντικρουόμενες απόψεις τόσο από εφορία όσο και από λογιστές, για αγορές που δεν έχουν περάσει τελωνείο. Γιατί εάν περάσει τελωνείο, εκδίδεται κανονικά τιμολόγιο στα ελληνικά (ένα μεγάλο πρόβλημα της εφορίας, η γλώσσα του τιμολογίου) και φυσικά σε βάζουν να πληρώσεις ΦΠΑ, εκτελωνιστικά, φύλακτρα, και ότι άλλο μπορείς να φανταστείς που όλα μπαίνουν στα έξοδα.
Φαντάζομαι ότι κάθε τιμολόγιο μπορεί να μπει σαν έξοδο, αρκεί ο εφοριακός που θα κάνει έλεγχο να μπορεί να το διαβάσει και να καταλάβει ότι είναι τιμολόγιο. Αυτό νομίζω ότι είναι το πρόβλημα.... Δεν έχω όμως μπει στον κόπο, να το ψάξω στα εφοριακά κατάστιχα.....
Σχετικά με τα τελωνεία... Αν αγοράζεις κάτι από το εξωτερικό (εκτός ΕΕ) και το λαμβάνεις με DHL, UPS, TNT, και γενικά κάθε κουριερ, η πιθανότητα να γκρεμιστεί φούρνος ισούται με το να μην περάσει το δέμα σου από τελωνείο. Τα ποσά για να περάσει από τελωνείο εξαρτώνται από την χώρα και είναι από την εμπειρία μου, εμπόρευμα αξίας 40€ για τις ΗΠΑ και 15€ για την Κίνα. Επειδή το να περάσει από το τελωνείο για να πληρωθεί ο ΦΠΑ είναι πολλές φορές πιο ακριβό από την αξία του δέματος συν το ΦΠΑ, πολλές σοβαρές επιχειρήσεις στο εξωτερικό, σου προσφέρουν "προ-εκτελωνισμό", όπου προπληρώνουν το ΦΠΑ και έτσι, οι τοπικοί εκτελωνιστές λυσσάνε....καθώς δεν σταματά στο τελωνείο. Γενικά, αν παίρνετε πράγματα από Κίνα-ΗongKong μόνο EMS και κλασσικό ταχυδρομείο. Για τις ΗΠΑ, μόνο USPS. Όλα τα υπόλοιπα, δαγκώνουν......