Καλώς ήρθατε στην διαδικτυακή μας κοινότητα.
Εδώ μπορείτε να συζητήσετε και να ενημερωθείτε για θέματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Για να συμμετέχετε και να μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία και εικόνες που βρίσκονται στα μηνύματα πρέπει να εγγραφείτε.
Η εγγραφή είναι δωρεάν και θα σας αποσταλεί άμεσα ένα e-mail για την ενεργοποίηση της εγγραφής σας.
Εάν δεν το λάβετε σε λίγα λεπτά ελέγξετε το φάκελο ομαδικής αλληλογραφίας ή το φάκελο SPAM ή το φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας καθώς μπορεί να βρεθεί εκεί από λάθος του λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Εάν έχετε ξεχάσει τον κωδικό σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας ξανασταλεί από εδώ.
19 Δεκεμβρίου 2024, 00:22:19

Ψηφοφορία

Θεωρείτε ότι για την έναρξη ειδικότητας πρέπει να λαμβάνεται υπόψη:

η προσωπική συνέντευξη
το αποτέλεσμα εξετάσεων πανελλήνιας εμβέλειας
η σειρά κατάθεσης αίτησης

Αποστολέας Θέμα: Εξετάσεις ειδικότητας  (Αναγνώστηκε 342269 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

6 Μαΐου 2012, 01:00:47
Απάντηση #165
Αποσυνδεδεμένος

Gp.Vagianas


Εαν η βάση παρέμενε το 58 στα 90 θα πέρναγε μόνο μια κοπέλα που εγραψε 61, οι άλλοι τρεις που περασανε περάσαν λόγω πτωσης της βάσης απο 58 στα 55...Σε αυτους ανήκει κ ο συνάδελφος που προανεφέρθει ο οποίος κατέχει ήδη τίτλο ειδικότητας κ ο οποίος έχει πολλά χρόνια εμπειρίας στην παθολογία, τη ρύθμιση ΣΔ κτλ...Ο μέσος όρος απ'οτι μας είπαν ήταν στο 36 απο 58...και οπως καταλαβαίνετε μάλλον τα θέματα δεν ανταποκρίνονται στο επίπεδο ειδίκευσης μας. Απο κει και πέρα δε πιστευω απο τους 18 μονο 1 να κατέβαλε προσπάθεια για να περάσει τις εξετάσεις. Θεωρώ πωα απλά θα έπρεπε να υπάρχει κάποια καλύτερη κατευθυνση ως προς το επίπεδο γνώσης και καλο θα ήταν η εξεταση να κινειται σε συγκεκριμένα πλαίσια κ όχι να εξαρτάται απο το πεδίο ενασχόλησης του εξεταστή.... Συνάδελφε εαν δε περνουσαν στις εξετάσεις 2-3 θα το καταλάβαινα οτι ψαχνουν για δικαιολογία...αλλα τώρα έγινε το αντίθετο...

6 Μαΐου 2012, 01:03:55
Απάντηση #166
Αποσυνδεδεμένος

Gp.Vagianas


Υπάρχουν παιδιά που να δώσαν εξετάσεις την τελευταια φορά;; Στις 02/05/2012???

6 Μαΐου 2012, 02:14:29
Απάντηση #167
Αποσυνδεδεμένος

anastasios theodoridis

Ιατροί
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Υπάρχουν παιδιά που να δώσαν εξετάσεις την τελευταια φορά;; Στις 02/05/2012???
Οι εξετάσεις δεν έγιναν στις 2/5/2012

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Ποτέ μην λογομαχείς με έναν ηλίθιο.....
Θα σε ρίξει στο επίπεδο του και θα κερδίσει λόγω πείρας!!!

6 Μαΐου 2012, 15:07:13
Απάντηση #168
Αποσυνδεδεμένος

timex


Συμφωνώ για το επίπεδο εκπαίδευσης αλλά αυτό εξαρτάται και από εμάς.
Ο πρώην συντονιστής που είχαμε στο νοσοκομείο που κάνω ειδικότητα δεν ενδιαφεροταν για την εκπαιδευση μας. Όταν του είπα μια φορα για τα μαθήματα που πρέπει να κάνουμε μου είπε να τα διοργανώσω. Έτσι και έκανα. Γράψαμε όλοι οι ειδικευόμενοι γενικής ιατρικής ποια μαθήματα θα θέλαμε να κάνουμε. Βρήκα τους επιμελητές που δέχτηκαν να μας τα κάνουν. Κανείς δε μου είπε όχι. Από τα 12 μαθήματα έγινε μόνο ένα. Γιατί οι γενικοί δεν έχουμε ένα δικό μας χώρο στο νοσοκομείο, ένα δικό μας γραφείο όπου θα κάνουμε και τα μαθήματα. Έπρεπε πάντα να ζητάμε το κλειδί απο την αίθουσα σεμιναρίων(η οποία θα έπρεπε να είναι κενή ,να μη χρησιμοποιείται για σεμινάρια και συνελέυσεις απο άλλους, να δανειζόμαστε κάθε φορά τον προτζέκτορα και το λαπτοπ από το τμήμα πληροφορικής, να τα στήνουμε,να γίνεται το μάθημα,να τα μαζεύουμε και να τα επιστρέφουμε μαζί με το κλειδί από την αίθουσα. Όπως καταλαβαίνετε αυτό χρειάζεται μία προεργασία απο κάποιον που δε μπορεί να είναι πάντα ο ίδιος γιατί μπορεί να βρίσκεται σε κάποια κλινική που να μη του επιτρέπει να φεύγει έστω και για λίγο για να τα κάνει αυτά. Το απόγευμα δε γίνεται να γίνουν τα μαθήματα γιατί δε πατάει κανείς. Κοινώς πρέπει να υπάρχει θέληση από τους περισσότερους για να γίνει κάτι και όχι μόνο απο έναν ή λίγους.
Επίσης, για το "πάω να γράψω φάρμακα στον αγροτικό" είναι πάλι στο χέρι μας να ενημερώνουμε τον κόσμο που δε ξέρει τί είναι ο γενικός-οικογενειακός γιατρός. Δεν είναι αγροτικός και δεν είναι παθολόγος. Είναι κάτι περισσότερο και απο τους δύο γιατί έχει εκπαιδευτεί σε περισσότερες κλινικές από τον αγροτικό αλλά κυρίως από τον  παθολόγο.

7 Μαΐου 2012, 23:36:59
Απάντηση #169
Αποσυνδεδεμένος

D-Michalis

Administrator
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Δεν είναι αγροτικός και δεν είναι παθολόγος. Είναι κάτι περισσότερο και απο τους δύο γιατί έχει εκπαιδευτεί σε περισσότερες κλινικές από τον αγροτικό αλλά κυρίως από τον  παθολόγο.
ΟΧΙ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ κάτι ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ, ούτε κάτι λιγότερο. Είναι κάτι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ.
Ο καθένας είναι μοναδικός στο κομμάτι της επιστήμης (ή της λειτουργίας των δομών –όπως ο αγροτικός) και όχι κάτι πιο λίγο ή πιο πολύ.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Από τα 12 μαθήματα έγινε μόνο ένα. Γιατί οι γενικοί δεν έχουμε ένα δικό μας χώρο στο νοσοκομείο, ένα δικό μας γραφείο όπου θα κάνουμε και τα μαθήματα.
Τα μαθήματα στο νοσοκομείο είναι δύσκολα. Για 2-3-4- ειδικευόμενους κανένας δεν κάθεται να κάνει πρόγραμμα για πολλούς λόγους. Όσα γίνονται, γίνονται αποσπασματικά. Η πραγματική εκαπίδευση προβλέπεται και έπρεπε να είναι συνεχής. Να είστε κοντά σε εκπαιδευτή πάντα και να συζητάτε το κάθε περιστατικό που διαχειριστήκατε. Εκεί μέσα γίνεται και η συζήτηση για Δ.Δ. και όλα τα πραγματικά σημαντικά εκπαιδευτικά σημεία. Αυτά προβλέπονται. Ποιοός τα τηρεί? Και ακόμη χειρότερα, πόσοι ειδικευόμενοι τα ΑΠΑΙΤΟΥΝ?
Όσο για το δικό σας χώρο και αυτό προβλέπεται. Οι διοικήσεις αδιαφορούν. Οι συντονιστές? Εσείς?

Όταν είχα την ευθύνη συντονισμού σε συγκεκριμένη περιφέρεια  για να υπερσκελίσουμε την δυσκολία κατά νοσοκομείο, οργανώσαμε μαθήματα σε επίπεδο περιφέρειας με έδρα πραγματοποίησης κάθε φορά (ανά 15-20 μέρες περίπου) σε διαφορετικό νοσοκομείο όπου εκπαιδεύονταν Γ.Γ.
Αποτέλεσμα? Η συμετοχή κυμάνθηκε στο 20-30 % με αποτέλεσμα να σταματήσουν.

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Όπως καταλαβαίνετε αυτό χρειάζεται μία προεργασία από κάποιον που δε μπορεί να είναι πάντα ο ίδιος γιατί μπορεί να βρίσκεται σε κάποια κλινική που να μη του επιτρέπει να φεύγει έστω και για λίγο για να τα κάνει αυτά.

Από την κέιμενη νομοθεσία η εντολή του συντονιστή για συγκεκριμένη δράση του ειδικευόμενου (π.χ. μετάβαση σε εκπαίδευση) είναι ισχυροτέρα πάσης άλλης εντολής και οφείλει να υπακούσει σε αυτή. Προσωπικά, όταν συντόνιζα, είχα στείλει επανηλημένα έγγραφο στους Δ/ντες Τμημάτων τονίζοντάς τους ότι, όταν ο ειδικευόμενος εντέλεται από το συντονιστή, εκτελεί, ακόμη και αν υπάρχει διαφορετική εντολή από αλλού.
Αν αυτό το κάνατε, δεν κατάλαβα γιατί δεν μπορεί κάποιος να αναλάβει τα «οργανωτικά» των μαθημάτων.

Αν πάλι εσείς κάνατε αυτά που σας αναλογούν (ήτοι, απαιτήσατε από το συντονιστή να ενημερώσει τους Δ/ντες για την προτεραιότητα των εντολών για δράσεις του συντονιστικού κέντρου, απαιτήσατε από τον Δ/ντη να ορίσει εκπαιδευτή, απαιτήσατε από τον εκπαιδευτή ή τον ειδικευμένο γιατρό με τον οποίο δουλεύατε να σας εκπαιδεύσει όπως παραπάνω ανέφερα, κ.λ.π.) και ο συντονιστής ολιγόρησε ή δεν εισακούστηκε από κάποιους κλινικάρχες, τι κάνατε μετά? Απλά τα ανεχτήκατε ή τα «ξεμπροστιάσατε»?
Το να μην αναλαμβάνουμε το μερίδιο ευθύνης μας, δεν μας οδηγεί σε θετικές εξελίξεις, αλλά σε τέλμα.


Θυμάμαι ειδικευόμενη στη ΜΕΘ. Όποτε τη ρωτούσα μου έλεγε «Ο.Κ. ενδιαφέρονται εκεί που είμαι και μας εκπαιδεύουν». Όταν τελείωνε το διάστημα εκπαίδευσής της εκεί, η ίδια ενδιαφέρθηκε να μείνει ακόμη ένα μήνα. Στον έλεγχο που έκανα στο log book της, είδα ότι δεν ήταν σημειωμένη ούτε μία διασωλήνωση (που προβλέπεται σαφώς ως περιεχόμενο στο Τμήμα αυτό). Όταν τη ρώτησα, γιατί δεν φαίνονται οι διασωληνώσεις, μου απάντησε με φυσικότητα "μα, δεν έκανα. Οι ασθενείς ήταν δύσκολο να τους ταλαιπωρείς και οι εξειδικευόμενοι τόσο πολλοί που δεν έμεναν διασωληνώσεις για εμάς" !!!
Έμεινα με το στόμα ανοικτό. Αυτή η ειδικευόμενη με ενημέρωνε ότι την «εκπαιδεύουν» και θεωρούσε ωφέλιμο για την εκπαίδευσή της να παραμείνει εκεί και άλλο !!!
Όταν όμως ως εξεταστής θα την έβαζα να κάνει διασωλήνωση στο πρόπλασμα και δεν θα ήξερε ούτε πως πιάνουν το μαρκούτσι, θα έφταιγε ΜΟΝΟΝ η εκπαίδευση. Μου θυμίζει 'κείνο που λέγαμε σα φοιτητές (συνήθως, οι περισσότεροι). Όταν κοβόμασταν, "με έκοψε" και όχι "κόπηκα". Όταν περνούσαμε, "πέρασα" και όχι "με πέρασε".

Για να μη παρεξηγηθώ συνοψίζω:
-Η εκπαίδευση είναι έτσι και χειρότερα στις περισσότερες ειδικότητες. Απλά, λόγω του rotation στη Γ.Ι., γίνεται ακόμη πιό και εμφανές και πιό προβληματικό στο συντονισμό.
-Υπάρχουν νόμοι που σας δίνουν δυνατότητες να πιέσετε και συντονιστές και εκπαιδευτές.
-Υπάρχουν πράγματα που λιμνάζουν γιατί οι ειδικευόμενοι κάνουν –για διάφορους λόγους πίσω.
-Υπάρχουν «περίεργα» στις εξετάσεις που γίνονται ακόμη πιο περίεργα όταν ισοβίως προεδρεύουν οι ίδιοι άνθρωποι στις επιτροπές και όταν οι εξεταστές δεν προέρχονται από κάποια προτυποποιημένη διαδικασία, αλλά από τους συσχετισμού ημετέρων οργάνων και πολιτικών.

Τέλος υπάρχουν λύσεις που όμως περνάνε και μέσα από το δικό σας  «ξεβόλεψα» (εννοώ των ειδικευομένων), αφού πρέπει να βγείτε μπροστά με απαιτήσεις –διεκδικήσεις –προτάσεις –καταγγελεία των «βολεμένων» και «αδιάφορων», αλλά και θυσίες προσωπικού χρόνου και ανέσεων.

Αλλιώς, μη περιμένετε να αλλάξει κάτι.

Τέλος, υπενθυμίζω σε όσους πιθανόν εκμεταλλευτούν αυτές τις αδυναμίες της ειδικότητάς μας για να πουν «να, είναι ανεκπαίδευτοι. Το λένε και οι ίδιοι», ότι οι Γ.Γ. είναι από τους πιο εκπαιδευμένους τελικά. Πώς? Όποιος θέλει ας διαβάσει / ξαναδιαβάσει, αυτά που έγραψα αλλού πρό καιρού. (Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος)
Θεωρώ όμως ότι αν λαμβάναμε τα παραπάνω υπ’ όψιν θα εκπαιδευόμασταν ευκολότερα και εγκαιρότερα και ακόμη πιο «προσανατολισμένα» στην ΠΦΥ.

Αυτή είναι η διαφορά.
« Τελευταία τροποποίηση: 8 Μαΐου 2012, 01:20:49 από D-Michalis »
Αν και επιθυμώ διακαώς να τραγουδώ το «μην κλαις, δεν πειράζει, θα ’ρθει άσπρη μέρα και για μας», με τα γεγονότα που ζούμε (σε κοινωνία και υγεία) νομίζω πως ταιριάζει καλύτερα το «γέρασα μ’ ένα κοντό παντελονάκι και ο ήλιος (πού είχε μισοφανεί, όχι μόνο) δεν φάνηκε ακόμη (αλλά έχει ολότελα κρυφτεί)».

8 Μαΐου 2012, 00:52:35
Απάντηση #170
Αποσυνδεδεμένος

Gp.Vagianas


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Υπάρχουν παιδιά που να δώσαν εξετάσεις την τελευταια φορά;; Στις 02/05/2012???
Οι εξετάσεις δεν έγιναν στις 2/5/2012

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Ασε τι λέει το υπουργείο....17/04 μας ενημέρωσαν οτι οι εξετάσεις μετατίθενται στις 02/05/2012....:)

8 Μαΐου 2012, 01:09:00
Απάντηση #171
Αποσυνδεδεμένος

D-Michalis

Administrator
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΡΑΣΑΚΙ ΝΑ ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΣΟ ΧΑΜΗΛΟ ΗΤΑΝ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΚΑΙ ΟΤΙ ΤΑ ΤΕΣΤ ΗΤΑΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΑ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΕ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ ΠΟΥ ΔΙΑΠΡΕΨΑΝΕ!!!!!

Το να θεωρούμε «σταθμισμένες» τις απαντήσεις επειδή τις απάντησαν φοιτητές και αγροτικοί, είναι και προσβλητικό για αυτόν που τις «στάθμισε» και βέβαια αποτελεί παντελή έλλειψη σεβασμού στο πρόσωπο των επιστημόνων που καλούνται να απαντήσουν, καθώς και της ίδιας της ειδικότητας.
Πραγματικά απορώ πώς πάτησε τέτοια μπανανόφλουδα ο κατά τα άλλα ικανός σε ελιγμούς υπεύθυνος της επιτροπής (αν είναι αυτός που υποθέτω, καθ’ ότι δεν παρακολουθώ πιά τις κινήσεις «κορυφής»).

Τις γραπτές εξετάσεις της κάθε ειδικότητας μπορεί να τις περάσει και με άνεση οποιοσδήποτε καλός νοσηλευτής, κτηνίατρος, οδοντίατρος ή φοιτητής αυτών, αρκεί να του προσδιορίσεις τη δεξαμενή και την βιβλιογραφία και να προετοιμαστεί καταλλήλως.
Η επιτυχής όμως απάντηση σε ερωτήσεις δεν σε κάνει γιατρό.

Οι γραπτές εξετάσεις έπρεπε να έχουν σα στόχο:
1.   Την ανάδειξη τυχόν δομικών προβλημάτων προσωπικότητας του εξεταζομένου, κάτι επικίνδυνο για τιτλούχο ιατρό.
2.   Την διερεύνηση στοιχειωδών γνώσεων και κυρίως τυποποιημένων και προσδιορισμένων μέσα από συγκεκριμένη δεξαμενή ή ύλη.
3.   Τον έλεγχο κρίσης του εξεταζομένου με ερωτήσεις ανάλογα δομημένες και εντός των «κλασικών» πεδίων της ειδικότητας.
4.   Τον έλεγχο γενικών γνώσεων πάνω σε μη αμιγώς ιατρικά θέματα, όπως είναι η βασική στατιστική και επιδημιολογία (π.χ. δεν μπορεί να μη ξέρει ένας γιατρός τη διαφορά θνησιμότητας / θνητότητας και να λέει «δεν μου υπέδειξαν βιβλία»).
5.   Τέλος βασικές –προκαθορισμένες και από όλους αποδεκτές γνώσεις πάνω σε αντικείμενα που είναι σαφώς προσδιορισμένα σαν αντικείμενα της ΠΦΥ. Π.χ. Καλή είναι η σπειρομέτρηση. Ποιος όμως από τους Γ.Γ. εκπαιδεύτηκε σε αυτή? Ποιος τέλος έχει την δυνατότητα να την κάνει στο Κ.Υ.? Το ροόμετρο, ναι. Αλλά και αυτό είναι εργαλείο των ίδιων των ασθενών και άμα το χρειαστείς (που κακώς δεν το χρειάζεσαι στο ιατρείο), μπορείς να το μάθεις αμέσως.
(πιθανόν και κάποια άλλα, αλλά σίγουρα όχι «αποσπάσματα βιβλίων» όπως γίνεται συχνά).

   Οι γνώσεις που υπάρχουν στο διαδίκτυο, αλλά δεν ενσωματώθηκαν σε επίσημα κείμενα (όπως π.χ. ΕΟΦ, επίσημες κατευθυντήριες οδηγίες που τις βρίσκεις στις εταιρίες και όχι στο internet μόνον, κ.λ.π.) θα έπρεπε να είναι επιθυμητές στην διαδικασία των εξετάσεων, αλλά όχι απαραίτητες για επιτυχία ή μη.

   Τέλος, οι ερωτήσεις του στυλ «πές μου 5 λόγους που πρέπει να κόψω το τσιγάρο» ΣΕ ΓΡΑΠΤΕΣ εξετάσεις, δεν νομίζω ότι χαρακτηρίζουν εξεταστή που στ’ αλήθεια κατέχει –έστω και αν το ασκεί χρόνια- το τάλαντο του να διακρίνει τους «έτοιμους» από τους μη έτοιμους για λήψη του τίτλου.

Όσο για τις προφορικές, αυτές θα έπρεπε να γίνονται:
1.   Με συζήτηση και σενάρια ιατρικά, όπου ο εξεταστής δεν θα απαιτούσε να ακούσει τα mg του τάδε σκευάσματος. Αυτά τα βρίσκει κανείς στα βιβλία όταν έχει καιρό να τα χρησιμοποιήσει και δεν τα θυμάται. Έπρεπε να ελέγχει τη δυνατότητα του εξεταζομένου να κινηθεί Δ.Δ., σε ένα σενάριο, να κάνει προτάσεις για την πιθανή διερεύνηση, να κάνει προτάσεις για την πιθανή αγωγή / διαχείριση.
Βέβαια, ειδικά για το Γ.Γ. δεν έπρεπε να λείπει η διερεύνηση γνώσεων οικογενειακής και κοινωνικής ιατρικής (ανίχνευση λανθανόντων προβλημάτων υγείας, ικανότητες διαχείρισης κρίσεων στην οικογένεια με αφορμή διαταραχή της υγείας, σχεδιασμός –εκτέλεση μελετών –αξιοποίηση αποτελεσμάτων κ.λ.π.)
2.   Με εξέταση πάνω σε εποπτικό υλικό, όπου π.χ. στην ακτινογραφία θα έβλεπες αν ξέρει πώς να την πιάσει, τι να αναζητήσει, πώς να το σχολιάσει, και αν μπορεί να θέσει τις πιθανές διαγνώσεις και όχι να σου πεί «αυτό είναι Χ νόσος».
3.   Τέλος πρέπει να τον δείς επάνω στον ασθενή να δείς πώς πιάνει και χρησιμοποιεί το ακουστικό (ναι –πιστέψτε με, έχει σημασία), πώς ωτοσκοπεί, πώς βυθοσκοπεί (άλλο που στην Ελλάδα κανείς παθολόγος ή Γ.Γ. δεν ξέρει τι είναι αυτό), πώς παίρνει το ιστορικό, πώς αναζητά τα διάφορα σημεία.
Μόνο έτσι μπορείς να δείς αν ξέρει το αντικείμενό του ο γιατρός.

«Δεν θα ήταν εύκολο στα προφορικά να γίνουν αυτά», μου αντέτειναν πάντα, όταν τα εισηγούμουν. «Τότε να αλλάξουμε το σύστημα και να πάρουμε 5 ειδικευόπμενους ο καθένας μας στο Κ.Υ. για 5 μέρες να δουλέυουν μαζί μας» τους έλεγα.
Τρόποι να προσεγγίσεις τη λύση υπάρχουν. Αναζητητές λύσεων που θα οδηγούν σε ανατροπές και απώλειες «κεκτημένων» «δικαιωμάτων» και «τσιφλικιών» δεν βλέπω να υπάρχουν.

Στην πραγματικότητα όμως, αν ήμασταν σοβαροί:
1.   Θα κάναμε πραγματικά εκπαιδευτικά κέντρα (Τμήματα και Κ.Υ.)
2.   Θα προσδιορίζαμε σαφώς την θεματολογία της εκπαίδευσης και της εξέτασης των ειδικευομένων.
3.   Θα κάναμε την εκπαίδευση υποχρεωτική (εννοώ υποχρεωτικά εκπαιδευτής για κάθε εκπαιδευόμενο + εποπτικούς μηχανισμούς + εποπτεία –έλεγχο των εκπαιδευτών και εκπαιδευτικών κέντρων).
4.   Θα κάναμε εκτίμηση προόδου εκπαίδευσης του ειδικευομένου σε προκαθορισμένα διαστήματα (6, 12 μήνες?) από όπου θα ελέγχονταν, η πρόοδός του, οι ελλείψεις του, ακόμη και η αδυναμία του να αφομοιώσει την εκπαίδευση που απαιτείται, προκειμένου να επανακατευθυνθεί σε άλλη ειδικότητα.
5.   Τέλος θα κάναμε εκτίμηση του «ατόμου» για το αν κάνει για τη δουλειά αυτή. Έχω γνωρίσει πολλούς ειδικευόμενους που είναι παντελώς ακατάλληλοι για Γ.Γ., όχι γιατί δεν «παίρνουν τα γράμματα της Γ.Ι.», αλλά λόγω χαρακτήρα. Είχα π.χ. ειδικευόμενο που αν άκουγε φασαρία εξαφανίζονταν. Άλλον που όταν έβλεπε ότι φέρνουν τραυματία, κλειδώνονταν στο δωμάτιό του έως ότου φύγει το περιστατικό που αντιμετωπίζονταν από άλλον τελικά.
   Έχω δει και άλλα που δεν επιτρέπεται να περιγράψω εδώ. Όλοι αυτοί τελικά πήρανε τον τίτλο.
6.   Τέλος δεν θα υπήρχαν –ούτε και θα απαιτούνταν εξετάσεις στο τέλος, γιατί ο ειδικευόμενος / εκπαιδευόμενος θα «ξεσκονίζονταν» σε όλη του την πορεία και ουδεμία χρεία θα υπήρχε να τον «τσεκάρεις» στο τέλος.

Αυτά όμως θα απαιτούσαν και πραγματική οργάνωση της εκπαίδευσης με καθορισμό των απαιτουμένων και έλεγχο των ελεγχόντων, και θα είχαν σα συνέπεια να απολέσουν πολλές «εξουσίες» κάποιοι που θα έχαναν τον ύπνο τους χωρίς αυτές (και δεν εννοώ μόνο το χώρο μας).
« Τελευταία τροποποίηση: 8 Μαΐου 2012, 01:14:58 από D-Michalis »
Αν και επιθυμώ διακαώς να τραγουδώ το «μην κλαις, δεν πειράζει, θα ’ρθει άσπρη μέρα και για μας», με τα γεγονότα που ζούμε (σε κοινωνία και υγεία) νομίζω πως ταιριάζει καλύτερα το «γέρασα μ’ ένα κοντό παντελονάκι και ο ήλιος (πού είχε μισοφανεί, όχι μόνο) δεν φάνηκε ακόμη (αλλά έχει ολότελα κρυφτεί)».

8 Μαΐου 2012, 16:31:17
Απάντηση #172
Αποσυνδεδεμένος

timex


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

ΟΧΙ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ κάτι ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ, ούτε κάτι λιγότερο. Είναι κάτι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ.
Ο καθένας είναι μοναδικός στο κομμάτι της επιστήμης (ή της λειτουργίας των δομών –όπως ο αγροτικός) και όχι κάτι πιο λίγο ή πιο πολύ.

Θα συμφωνήσω στο ότι είναι κάτι διαφορετικό. Όσο για το περισσότερο, πραγματικά πιστεύω πως ο γενικός γιατρός ,αν δεν είναι "πέρα βρέχει" που λένε και στο χωριό μου και υπάρχει βοηθεια και απο τους επιμελητες των κλινικών, είναι κάτι περισσότερο από τον αγροτικό γιατρό και τον παθολόγο με την έννοια ότι έχει περάσει και εκπαιδευτεί σε κλινικές που δεν έχουν εκπαιδευτεί οι άλλοι δύο. Για παράδειγμα πολλοί δε ξέρουν να περάσουν ένα levin, άλλοι να προσφέρουν βοήθεια σε γυναικολογικά περιστατικά, μπερδεύουν τον ίλιγγο και τον νυσταγμό,δε ξέρουν να ράψουν ένα θλαστικό κτλ. Προς Θεού, δε θέλω να πω ότι είναι κάτι λιγότερο απο τους γενικούς γιατρούς απλά η εκπαίδευσή τους δε γίνεται στους τομείς που γίνεται η δική μας. Δεν το έθεσα σωστά στο πιο πάνω ποστ μου. Φυσικά πάντα υπάρχουν οι εξαιρέσεις και απο τους μεν και απο τους δε.


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Τα μαθήματα στο νοσοκομείο είναι δύσκολα. Για 2-3-4- ειδικευόμενους κανένας δεν κάθεται να κάνει πρόγραμμα για πολλούς λόγους. Όσα γίνονται, γίνονται αποσπασματικά. Η πραγματική εκαπίδευση προβλέπεται και έπρεπε να είναι συνεχής. Να είστε κοντά σε εκπαιδευτή πάντα και να συζητάτε το κάθε περιστατικό που διαχειριστήκατε. Εκεί μέσα γίνεται και η συζήτηση για Δ.Δ. και όλα τα πραγματικά σημαντικά εκπαιδευτικά σημεία. Αυτά προβλέπονται. Ποιοός τα τηρεί? Και ακόμη χειρότερα, πόσοι ειδικευόμενοι τα ΑΠΑΙΤΟΥΝ?
Όσο για το δικό σας χώρο και αυτό προβλέπεται. Οι διοικήσεις αδιαφορούν. Οι συντονιστές? Εσείς?
Όταν ο συντονιστής δεν είναι γενικός γιατρός δε μπορεί να καταλάβει τους ειδικευομενους γενικης ιατρικης και κατα συνεπεια να ενδιαφερθει για εκεινους. Ο πρωτος συντονιστης που υπηρχε στο νοσοκομειο οταν ξεκινησα ειδικοτητα μας εδειχνε καποια πραγματα κατα τη διαρκεια της επισκεψης στην παθολογια. Πάντα όμως μας έλεγε, παιδιά εσείς στις κλινικές που πηγαινετε να είστε στα επειγοντα.Φυσικα δεν τολμουσε να το πει αυτοπ στους διευθυντες ουτε καν στην κλινικη που ανήκε!!!! Δε μας συντόνιζε εκείνος, "αυτοσυντονιζόμασταν"... Όταν πήρε σύνταξη έγινε ένας άλλος συντονιστής μόνο και μόνο για να βρει ειδικευόμενους να καλύψει την κλινική του. Τώρα πια πάει και αυτός. Όσες φορές χρειαστήκαμε τη στήριξή τους για κάτι, ενω μπροστά μας , μας έλεγαν ναι εχετε δίκιο θα το κανονήσουμε, μετά δεν έκαναν κάτι. Προσωπικά όσες φορές είχα κάποιο πρόβλημα, τους ενημέρωνα αλλά πάντα το έλυνα μόνη μου.Τις περισσότερες φορές παίρνοντας συμβουλές από όλους εσάς που συμμετέχετε στο φόρουμ και πραγματικά σας ευχαριστώ για αυτο! 


Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Από την κέιμενη νομοθεσία η εντολή του συντονιστή για συγκεκριμένη δράση του ειδικευόμενου (π.χ. μετάβαση σε εκπαίδευση) είναι ισχυροτέρα πάσης άλλης εντολής και οφείλει να υπακούσει σε αυτή. Προσωπικά, όταν συντόνιζα, είχα στείλει επανηλημένα έγγραφο στους Δ/ντες Τμημάτων τονίζοντάς τους ότι, όταν ο ειδικευόμενος εντέλεται από το συντονιστή, εκτελεί, ακόμη και αν υπάρχει διαφορετική εντολή από αλλού.
Αν αυτό το κάνατε, δεν κατάλαβα γιατί δεν μπορεί κάποιος να αναλάβει τα «οργανωτικά» των μαθημάτων.

Θα σας πω. Κανεις απο τους διευθυντές και τους επιμελητές τους, δεν είπε όχι στο να μας κάνουν μαθήματα. Το πρόβλημα ήταν καθαρά στο χώρο !! Γιατί υπήρχε μόνο μία αίθουσα κενή στο νοσοκομείο και θα επρεπε να στυνεις και να ξεστηνεις τα παντα για να γινει το μαθημα αν εβρισκες το λαπτοπ και τον προτζεκτορα για να το κανεις. Τεσπα δεν εγινε. Ισως θα πρεπει να δουμε πως μπορουν να γινουν μαθηματα-ενημερωση με συμμετοχη απο ολη την Ελλαδα, χωρις να χρειαζεται να πληρωνεις εγγραφες και πακετα σε ξενοδοχεια.


11 Μαΐου 2012, 17:52:16
Απάντηση #173
Αποσυνδεδεμένος

harisk


Μπορεί κάποιος από τους συμμετέχοντες στις τελευταίες εξετάσεις να μας γράψει κάποια από τα θέματα ώστε να συζητήσουμε και να δούμε γιατί υπήρξε τόσο μεγάλη αποτυχία?
Πολλοί παράγοντες μπορούν να συμβάλουν στην αποτυχία όπως για παράδειγμα ο τρόπος βαθμολόγησης και η αυστηρότητα που τηρείται... γιατί εφόσον μιλάμε για θέματα ανάπτυξης και όχι πολλαπλής επιλογής τα πράγματα μπορεί να είναι όχι και τόσο αντικειμενικά!

16 Μαΐου 2012, 16:59:49
Απάντηση #174
Αποσυνδεδεμένος

Αδαμάντιος Σκούφαλος


Όλες οι ειδικότητες έδωσαν εξετάσεις σε νοσοκομεία πλην μίας.
Γιατί; Και μάλιστα στα γραφεία της ΕΛΕΓΕΙΑ που δεν έχουν σχέση (πιστεύω) με το ΕΣΥ!
Δεν περιλαμβάνουν οι εξετάσεις εξέταση ασθενούς;
Τι εντύπωση δίνουμε; Ότι είμαστε γιατροί των γραφείων;

Διόρθωση: Η Βιοπαθολογία δεν έδωσε σε νοσοκομείο αλλά στην έδρα της στο ΑΠΘ

Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος

Πρόγραμμα εξετάσεων ιατρικών ειδικότητων Απριλίου 2012 (18/4/2012)

ΔΕΥΤΕΡΑ 23-04-2012
1.ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΑ στο Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ στις 11:00π.μ.
2.ΟΦΘΑΛΜΟΛΟΓΙΑ (γραπτά) στο Νοσοκομείο  ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ στις 10:00π.μ.
3.ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΓΚΟΛΟΓΙΑ στο Νοσοκομείο ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
4.ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ (γραπτά)  στο Νοσοκομείο Γ. ΓΕΝΝΗΜΑΤΑΣ στις 8:00π.μ.
 
 
ΤΡΙΤΗ 24-04-2012
1.ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΗ στο Νοσοκομείο ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ στις 7:30π.μ.
2.ΟΦΘΑΛΜΟΛΟΓΙΑ (προφορικά) στο Νοσοκομείο ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
3.ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ στο Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ στις 10:00π.μ.
4.ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ (προφορικά) στο Νοσοκομείο Γ. ΓΕΝΝΗΜΑΤΑΣ στις 8:30π.μ.
5.Ω.Ρ.Λ.στο Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ στις 8:00π.μ.
 
 
ΤΕΤΑΡΤΗ 25-04-2012
1.ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΑ στο Νοσοκομείο ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ
2.ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ-ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΙΑ στο Νοσοκομείο  ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
3.ΟΥΡΟΛΟΓΙΑ στο Νοσοκομείο ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
4.ΡΕΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ στο Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ
5.ΓΕΝΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ στα γραφεία Συντονισμού Γενικής Ιατρικής (Κουντουριώτου 21 5ος όροφος)
 
ΠΕΜΠΤΗ 26-04-2012
1.ΑΓΓΕΙΟΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ στο Νοσοκομείο ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
2.ΓΑΣΤΡΕΝΤΕΡΟΛΟΓΙΑ στο Νοσοκομείο ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ
3.ΠΝΕΥΜΟΝΟΛΟΓΙΑ-ΦΥΜΑΤΙΟΛΟΓΙΑ στο Νοσοκομείο Γ. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
4.ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗστο Νοσοκομείο ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ στις 10:00π.μ.
5. ΓΕΝΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ στα γραφεία Συντονισμού Γενικής Ιατρικής (Κουντουριώτουτ 21 5ος όροφος)
 
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27-04-2012
1.ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΙΑ-ΑΦΡΟΔΙΣΙΟΛΟΓΙΑ στο Νοσοκομείο ΑΦΡΟΔ.& ΔΕΡΜ. ΝΟΣΩΝ στις 8:00π.μ.
2.ΕΝΔΟΚΡΙΝΟΛΟΓΙΑ στο Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ
3.ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ στο Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ
4.ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΘΩΡΑΚΟΣ στο Νοσοκομείο Γ.ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
 
 
ΔΕΥΤΕΡΑ 30-04-2012
1.ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΟΛΟΓΙΑ στο Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ
 
 
 
ΤΕΤΑΡΤΗ 02-05-2012
1.ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ στο Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ
2.ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ το Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης στις 9:30π.μ.
 
 
ΠΕΜΠΤΗ 03-05-2012
1.ΑΚΤΙΝΟΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗ στο Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ
2.ΙΑΤΡΙΚΗ ΒΙΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ στην έδρα της το Α.Π.Θ.
3.ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ στο Νοσοκομείο ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ
 
 
 
ΤΕΤΑΡΗ 09-05-2012
1.ΑΙΜΑΤΟΛΟΓΙΑ στο Νοσοκομείο ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ στις 10:00 π.μ.
 
 
 
Ώρα έναρξης των εξετάσεων ορίζεται η 9η πρωινή πλην των αναφερομένων εξαιρέσεων.
Οι εξετάσεις για την ειδικότητα της Γενικής Ιατρικής αφορούν στους υποψηφίους που έχουν εκπαιδευτεί σε Νοσηλευτικά Ιδρύματα των Νομών της Μακεδονίας, Θράκης, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Λευκάδας και Κέρκυρας)
« Τελευταία τροποποίηση: 16 Μαΐου 2012, 17:04:39 από Αδαμάντιος Σκούφαλος »

16 Μαΐου 2012, 18:44:54
Απάντηση #175
Αποσυνδεδεμένος

timex


Δε νομίζω πως παιζει ρόλο το που δίνουμε!!
Με την ίδια λογική γιατί τόσα χρόνια γινοταν και ακόμη γίνονται οι εξετάσεις στο υπουργείο υγείας ;

16 Μαΐου 2012, 21:00:41
Απάντηση #176
Αποσυνδεδεμένος

D-Michalis

Administrator
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Δε νομίζω πως παιζει ρόλο το που δίνουμε!!
...

Για τις γραπτές, όχι, δεν παίζει.
Παίζει όμως γι' αυτό εδώ:
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Όσο για τις προφορικές, αυτές θα έπρεπε να γίνονται:
1.   Με συζήτηση και σενάρια ιατρικά, όπου ο εξεταστής δεν θα απαιτούσε να ακούσει τα mg του τάδε σκευάσματος. Αυτά τα βρίσκει κανείς στα βιβλία όταν έχει καιρό να τα χρησιμοποιήσει και δεν τα θυμάται. Έπρεπε να ελέγχει τη δυνατότητα του εξεταζομένου να κινηθεί Δ.Δ., σε ένα σενάριο, να κάνει προτάσεις για την πιθανή διερεύνηση, να κάνει προτάσεις για την πιθανή αγωγή / διαχείριση.
Βέβαια, ειδικά για το Γ.Γ. δεν έπρεπε να λείπει η διερεύνηση γνώσεων οικογενειακής και κοινωνικής ιατρικής (ανίχνευση λανθανόντων προβλημάτων υγείας, ικανότητες διαχείρισης κρίσεων στην οικογένεια με αφορμή διαταραχή της υγείας, σχεδιασμός –εκτέλεση μελετών –αξιοποίηση αποτελεσμάτων κ.λ.π.)
2.   Με εξέταση πάνω σε εποπτικό υλικό, όπου π.χ. στην ακτινογραφία θα έβλεπες αν ξέρει πώς να την πιάσει, τι να αναζητήσει, πώς να το σχολιάσει, και αν μπορεί να θέσει τις πιθανές διαγνώσεις και όχι να σου πεί «αυτό είναι Χ νόσος».
3.   Τέλος πρέπει να τον δείς επάνω στον ασθενή να δείς πώς πιάνει και χρησιμοποιεί το ακουστικό (ναι –πιστέψτε με, έχει σημασία), πώς ωτοσκοπεί, πώς βυθοσκοπεί (άλλο που στην Ελλάδα κανείς παθολόγος ή Γ.Γ. δεν ξέρει τι είναι αυτό), πώς παίρνει το ιστορικό, πώς αναζητά τα διάφορα σημεία.
Μόνο έτσι μπορείς να δείς αν ξέρει το αντικείμενό του ο γιατρός.

Αν και επιθυμώ διακαώς να τραγουδώ το «μην κλαις, δεν πειράζει, θα ’ρθει άσπρη μέρα και για μας», με τα γεγονότα που ζούμε (σε κοινωνία και υγεία) νομίζω πως ταιριάζει καλύτερα το «γέρασα μ’ ένα κοντό παντελονάκι και ο ήλιος (πού είχε μισοφανεί, όχι μόνο) δεν φάνηκε ακόμη (αλλά έχει ολότελα κρυφτεί)».

17 Μαΐου 2012, 00:48:22
Απάντηση #177
Αποσυνδεδεμένος

Δ. Κουναλάκης

Administrator
Δεν είναι ορατοί οι σύνδεσμοι (links). Εγγραφή ή Είσοδος
Όλες οι ειδικότητες έδωσαν εξετάσεις σε νοσοκομεία πλην μίας.
Γιατί; Και μάλιστα στα γραφεία της ΕΛΕΓΕΙΑ που δεν έχουν σχέση (πιστεύω) με το ΕΣΥ!
Δεν περιλαμβάνουν οι εξετάσεις εξέταση ασθενούς;
Τι εντύπωση δίνουμε; Ότι είμαστε γιατροί των γραφείων;

Εμπειρικά σου λέω ότι δίνουν στα νοσοκομεία γιατί οι καθηγητές δεν θέλουν να χάσουν χρόνο από την πελατεία για να πάνε αλλού. Δεν είναι καθόλου δεδομένο ότι θα γίνει τίποτα παραπάνω από το να χρησιμοποιηθεί κάποια αίθουσα σεμιναρίων.

Τώρα για εμάς θα το σχολιάσω μόνο σε κατάσταση που δεν θα έχω να ασχοληθώ με κάτι σοβαρό.
Eίπες ότι μια μέρα θα φύγεις, μην τολμήσεις, είσαι χαζός;
όταν έχεις τέτοιους αυλικούς και τέτοια καρέκλα, τι απερισκεψία!
Ένα ξεροκόμματο κάθε πιστός να μασουλάει, "Ναι αρχηγέ" θα λέει συνεχώς
τιμωρία αμείλικτη σ' όποιον τολμά να σ΄αμφισβητεί έργα και πρόσωπα, τι ύβρης!
Ω αρχηγέ, είσαι ο μοναδικός, και τη ζωή μας χρωστάμε σε σένα οι φτωχοί!
Από μετάφραση αραβικού κειμένου

15 Ιουνίου 2012, 12:08:58
Απάντηση #178
Αποσυνδεδεμένος

timex


Ξέρει κανείς τι έγινε στις εξετάσεις που έγιναν Αθήνα και Θεσσαλονίκη;

18 Ιουνίου 2012, 15:12:50
Απάντηση #179
Αποσυνδεδεμένος

Περιθωριακός


Στη Θεσσαλονικη ποσοστο επιτυχιας 65% περιπου..

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
10 Απαντήσεις
66030 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 14 Μαΐου 2012, 10:22:49
από anastasios theodoridis
1 Απαντήσεις
77993 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 5 Μαρτίου 2019, 22:28:11
από iceman
2 Απαντήσεις
55212 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 21 Ιουλίου 2021, 23:43:30
από Δ. Κουναλάκης
3 Απαντήσεις
50733 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 26 Οκτωβρίου 2021, 16:50:00
από Aleeex
6 Απαντήσεις
11741 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 8 Ιουλίου 2024, 14:12:05
από pzogr